Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Het is echt heel hard plastic wat ze gebruikt hebben, denk dat deze covers goed beschermen bij schuiven/omvallen. Tenzij er een auto vanaf de zijkant op je motor klapt dan zullen ze niet werken.. maar dan is er wel meer kapot dan alleen de covers.

Ik merkte wel dat de linker cover er heel makkelijk op ging, de rechter cover had wat meer moeite nodig.. ik heb de onderste twee gaten ietsjes groter gemaakt om alles passend te krijgen.

Heb deze covers ook op de sv, rij er ook mee op het circuit en heb daar wel eens motoren op zijn kant gezien met zo zelfde type bescherm cover.
Motor deksels bleven heel en alleen de covers waren beschadigd.
Wilde ze toen ook op de nc maar ze waren er niet voor de DCT
 
Heb deze covers ook op de sv, rij er ook mee op het circuit en heb daar wel eens motoren op zijn kant gezien met zo zelfde type bescherm cover.
Motor deksels bleven heel en alleen de covers waren beschadigd.
Wilde ze toen ook op de nc maar ze waren er niet voor de DCT

Ze zijn er helaas nog steeds niet voor het DCT model..
 
Goededag,

Heb de afgelopen weken alle forums van de nc700/750 doorgelezen en ben enthousiast geworden.
Ik zocht een zuinige betrouwbare woonwerkfiets die er ook mooi uitzag en niet te duur was.

Heb uiteindelijk mijn Yamaha FZ6N ingeruild voor een NC700X uit 2012.
Wel met forse kmstand, maar de verkopers vertelden mij dat dat geen probleem is omdat het een lage toeren machine is.

Het is er een witte met DCT geworden en met hoge verstelbare MRA ruit. Andere extra’s een Leo Vince uitlaat, hugger, verlengde voorspatbord, middenbok, handkappen en valbeugel. In de toekomst wellicht Handvatverwarming.

Italianlazyeye
 

Bijlagen

  • 7B698644-DCC5-4D7E-8250-2BB54E72C67D.jpeg
    7B698644-DCC5-4D7E-8250-2BB54E72C67D.jpeg
    174,2 KB · Weergaven: 30
Goededag,

Heb de afgelopen weken alle forums van de nc700/750 doorgelezen en ben enthousiast geworden.
Ik zocht een zuinige betrouwbare woonwerkfiets die er ook mooi uitzag en niet te duur was.

Heb uiteindelijk mijn Yamaha FZ6N ingeruild voor een NC700X uit 2012.
Wel met forse kmstand, maar de verkopers vertelden mij dat dat geen probleem is omdat het een lage toeren machine is.

Het is er een witte met DCT geworden en met hoge verstelbare MRA ruit. Andere extra’s een Leo Vince uitlaat, hugger, verlengde voorspatbord, middenbok, handkappen en valbeugel. In de toekomst wellicht Handvatverwarming.

Italianlazyeye

Gefeliciteerd! De motor ziet er op de foto keurig uit. Zal wel wennen worden na een hoogtoeriger FZ6N. Alhoewel, de DCT weet er wel raad mee. Mijn advies is om in de Sport-stand te rijden. Betere rijbeleving en je haalt meer uit de motor. Qua zuinigheid scheelt het amper. De D-stand is voor mij geen optie in ieder geval.

Veel rijplezier op de Honda gewenst.
 
Goededag,

Heb de afgelopen weken alle forums van de nc700/750 doorgelezen en ben enthousiast geworden.
Ik zocht een zuinige betrouwbare woonwerkfiets die er ook mooi uitzag en niet te duur was.

Heb uiteindelijk mijn Yamaha FZ6N ingeruild voor een NC700X uit 2012.
Wel met forse kmstand, maar de verkopers vertelden mij dat dat geen probleem is omdat het een lage toeren machine is.

Het is er een witte met DCT geworden en met hoge verstelbare MRA ruit. Andere extra’s een Leo Vince uitlaat, hugger, verlengde voorspatbord, middenbok, handkappen en valbeugel. In de toekomst wellicht Handvatverwarming.

Italianlazyeye

Goed man. Welkom hier.
Mooie bike en zal je zeker bevallen. Veel veilige km's er mee.
En de dct...…. is zo leuk...….. en zuunig.
 
Gefeliciteerd! De motor ziet er op de foto keurig uit. Zal wel wennen worden na een hoogtoeriger FZ6N. Alhoewel, de DCT weet er wel raad mee. Mijn advies is om in de Sport-stand te rijden. Betere rijbeleving en je haalt meer uit de motor. Qua zuinigheid scheelt het amper. De D-stand is voor mij geen optie in ieder geval.

Veel rijplezier op de Honda gewenst.

Thanks,

Ik dacht dat de D stand juist was om zuinig te rijden en de S stand om sportief en onzuinig te rijden.
In ieder geval in D stand bij eerste tankbeurt 1:26,3..
 
Thanks,

Ik dacht dat de D stand juist was om zuinig te rijden en de S stand om sportief en onzuinig te rijden.
In ieder geval in D stand bij eerste tankbeurt 1:26,3..
Klopt, de D stand is voor zuinig rijden. De S stand is niet veel dorstiger, maar geeft veel meer rijplezier. Ik vind de D stand onnatuurlijk aanvoelen, alsof je geen motor rijdt. Schakelt dan veel te vroeg op.
 
Klopt, de D stand is voor zuinig rijden. De S stand is niet veel dorstiger, maar geeft veel meer rijplezier. Ik vind de D stand onnatuurlijk aanvoelen, alsof je geen motor rijdt. Schakelt dan veel te vroeg op.

Had gisteren geen haast naar de dealer waar de motor is verkocht, dus op stand D rustig daarheen gereden zat binnen no time van 1:27.8 op 1:29.9 net de 1:30 niet maar dat was maar over een afstand van 80km dus niet verkeerd.


Motor ingeleverd bij motor motion trouwens met 36002 km in nog geen 3 jaar, ze vonden het een redelijk hoge km stand, zij dat het wel mee viel heb er liever 1 die het altijd heeft gedaan als een die ze ook hadden staan in de showroom 2jaar oud 150km:o mee gereden 150km in 2 jaar dat rij je gewoonlijk al in 2 uur als je de motor net ophaalt bij de dealer.
 
Oogt best leuk zo met zwarte wielen / schetsplaten..

4bd9a4341b84cd30ea63bb1384f47e82.jpg
Ik heb een nieuwe nc750x aangeschaft, een blauwe. ter vervanging van mijn burgman 200. Volgende week ophalen. :)
nu heb ik wel interesse in dit hoge scherm, kan net niet lezen wat er op staat. Kan iemand mij zeggen welk scherm dit is?
 
Had gisteren geen haast naar de dealer waar de motor is verkocht, dus op stand D rustig daarheen gereden zat binnen no time van 1:27.8 op 1:29.9 net de 1:30 niet maar dat was maar over een afstand van 80km dus niet verkeerd.


Motor ingeleverd bij motor motion trouwens met 36002 km in nog geen 3 jaar, ze vonden het een redelijk hoge km stand, zij dat het wel mee viel heb er liever 1 die het altijd heeft gedaan als een die ze ook hadden staan in de showroom 2jaar oud 150km:o mee gereden 150km in 2 jaar dat rij je gewoonlijk al in 2 uur als je de motor net ophaalt bij de dealer.

Durf het bijna niet te zeggen, maar de mijne is al ruim over de 68000 km heen en rijdt eigenlijk heel soepel... Waar ik hem kocht hebben ze ook de historie, dus altijd de beurtjes gehad.... Bij aflevering zeiden ze "tot over 12.000 km..."

Kwam er overigens achter dat ik achter helemaal geen reflector had, die hebben ze er meteen voor mij opgezet...
 
Ik heb een nieuwe nc750x aangeschaft, een blauwe. ter vervanging van mijn burgman 200. Volgende week ophalen. :)
nu heb ik wel interesse in dit hoge scherm, kan net niet lezen wat er op staat. Kan iemand mij zeggen welk scherm dit is?

Het is een Puig scherm, met spoiler.

Kuipruit Touring Vario Honda NC 750 X 16-18 helder Puig 8911w

(Deze linkt betreft de heldere versie, ik heb de smoke versie)

(Ik zet hier nu zomaar een link neer, weet niet of dit de goedkoopste is)
 
Ik snap die angst voor kilometers niet zo. Wat is nu 68000kilometers? Joh, die is net los :) mooie fiets trouwens :}
 
Vanmiddag rondje van 180 km gereden met duopassagier en flink gas gegeven. In de hoogste S3 stand van de DCT (meest sportieve stand) en toch nog 1:27,2 gereden. Ook bij lekker doorrijden dus behoorlijk zuinig :}
 
hallo allemaal ik heb de het originele ruitje nog op de mijne zitten vraag me wel ns af of het comfortabeler is om n hogere ruit erop te zetten.. wat zijn de ervaringen hier?
overigens, ik rij best veel autoweg met de mijne en rij eigenlijk altijd in de D stand. bevalt mij prima en hij is rap genoeg..
overigens vind ik wel dat hij dun in de lak zit want er komen links en rechts zwarte plekken door..
 
hallo allemaal ik heb de het originele ruitje nog op de mijne zitten vraag me wel ns af of het comfortabeler is om n hogere ruit erop te zetten.. wat zijn de ervaringen hier?
overigens, ik rij best veel autoweg met de mijne en rij eigenlijk altijd in de D stand. bevalt mij prima en hij is rap genoeg..
overigens vind ik wel dat hij dun in de lak zit want er komen links en rechts zwarte plekken door..

Het standaard ruitje op de NC is niet "je van het",

Zelf zorgde mijn standaard ruit voor erg veel herrie.. nu zit er een ruit van Puig op met Spoiler, Deze zit weer gemonteerd op Bruudt windschermverstellers.. zo komt het geheel nog iets omhoog. Zit nu echt uit de wind met m'n helm.
 
Ik heb nu eens uit nieuwsgierigheid gereden met een gps en zag dat de teller bij mij toch wel wat afwijkt. Met lessen had ik altijd geleerd ongeveer zo een 10-15% boven de tellersnelheid te zitten. Ik zie nu dat als ik op de teller bijvoorbeeld 50 rij, ik in werkelijk al veel harder rij (zo rond de 55) en dan zou ik zo ongeveer 46-47 moeten rijden om precies op snelheid te zitten. Dus als ik hetgeen zou toepassen wat de instructeur zei, dan rij ik best wel wat kilometers per uur boven de toegestane snelheid. Is dat iemand ook wel eens opgevallen?

Overigens van het weekend had ik met iemand een rondje gereden. Overigens heerlijk zuinig met de NC, 1 op 28:) Onze tripmeters gaven verschillende uitkomsten. Vandaag heb ik daarin ook de gps getest. Voor woonwerk rij ik 18,9 km. De tripmeter gaf 17,2 km aan. Zou dat met het bovenstaande verband houden?
 
Ik heb ook n marge van ongeveer 5 km. Denk dat je ns naar je tandwielen moet kijken.

Dat zou goed kunnen. Bij de volgende beurt ga ik dat eens goed uitzoeken. In elk geval weet ik nu dat mijn teller meer snelheid aangeeft dan de daadwerkelijke snelheid en mijn tripmeter daarentegen juist minder dan de daadwerkelijke afstand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan