Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Ik heb tot nu toe altijd 10w30 erin gehad. 70.000 km gereden.

10w40,
58.000KM gereden zoiets waarvan 36.000 1e jaar.
2e jaar ~20.000 ivm ongelukken veel downtime,
dit jaar slechts iets van 2.000 gereden.... (Lease auto van nieuwe werk gekregen)

Wel onderhand toe aan wederom een vervanging van koppeling :S
1e originele verbrand in de eerste 10.000Km door verkeerd gebruik, vervangen bij 44.000 Km.
2e, de vervangende set (TRW) issue's mee gehad bij 55.000Km, dus uit voorzorg (eerder)vervangen.

De TRW set die er nu in zit merk ik dat ik bij 130Km/u in zijn 5/6, dat ie begint te slippen als ik het gas open draai.
Dus maar een OEM setje besteld....
 
De TRW set die er nu in zit merk ik dat ik bij 130Km/u in zijn 5/6, dat ie begint te slippen als ik het gas open draai.
Dus maar een OEM setje besteld....

OEM set is binnen... Mjah de stalen? platen die tussen de frictieplaten gaan zijn toch net een klein beetje anders.
De TRW set die geeft volledig gladde platen mee.
De OEM heeft van die hele kleine putjes (bijna alsof ie geperforeerd is) maar die zijn met de hand niet voelbaar...

Had het bij de eerste vervanging wel opgemerkt maar omdat ik ze niet voelde het idee dat het niet veel uit zou maken.
Wellicht toch wel :) Zullen het gaan mee maken wanneer/als ik het setje weer vervang, nu gewoon oprijden tot het weer op is :)
 
Wel onderhand toe aan wederom een vervanging van koppeling :S
1e originele verbrand in de eerste 10.000Km door verkeerd gebruik, vervangen bij 44.000 Km.
2e, de vervangende set (TRW) issue's mee gehad bij 55.000Km, dus uit voorzorg (eerder)vervangen.

De TRW set die er nu in zit merk ik dat ik bij 130Km/u in zijn 5/6, dat ie begint te slippen als ik het gas open draai.
Dus maar een OEM setje besteld....
Heb jij de DCT versie? Of een gewone handgeschakelde voetgeschakelde?
En wat bedoel je met "verkeerd genruik"?

Intussen wacht ik nog vol ongeduld opmeen telefoontje van de Honda garage om verdere afspraken te maken voor een proefritje ...
 
Heb jij de DCT versie? Of een gewone handgeschakelde voetgeschakelde?
En wat bedoel je met "verkeerd genruik"?

Intussen wacht ik nog vol ongeduld opmeen telefoontje van de Honda garage om verdere afspraken te maken voor een proefritje ...

Schakel versie.... En verkeerd gebruik is....
Tussen een file door rijden met ~10Km/u max maar wel vol gas open en slippende koppeling, zodat het gejank van de motor (in de begrenzer) slapende automobilisten wakkerschudde en zij netjes ruimte vrij hielden ipv op de middenlijn te gaan staan.
Want als ik zonder er netjes tussendoor wilde gaan bleven ze blokkeren, onder mom van "ik wacht dus jij moet dat ook"....

Tegenwoordig rij ik gewoon rustig door en als het (dan achteraf) net niet past door mijn zijkoffer, dan krijgt de auto een tikje van de koffer.
In plaats van dat ik stil ga staan tenzij ik zeker weet er tussen te passen.

Ik weet wat ik ongeveer nodig heb waar ik netjes tussendoor pas, maar schatte het liever wat ruimer in....
Sinds na aanrijding van achter, neem ik met wat minder marge genoegen om te filteren.
En als ik dan net iets te ver naar links/rechts rij dan past het NET...
of net niet, en dan krijgt de auto een zacht tikje van 't kunstof beschermkapje van mijn zijkoffer. (laat verders geen schade achter, alleen even "tik" geluid in de auto)
 
Laatst bewerkt:
Als je werkelijk vol gas met slippende koppeling tussen de file door rijd (reed) heb je m.i géén gevoel voor techniek en de stelling “ik wacht,dus jij ook” is jouw aanname, niet een gegeven.
 
Schakel versie.... En verkeerd gebruik is....
Tussen een file door rijden met ~10Km/u max maar wel vol gas open en slippende koppeling, zodat het gejank van de motor (in de begrenzer) slapende automobilisten wakkerschudde en zij netjes ruimte vrij hielden ipv op de middenlijn te gaan staan.
Want als ik zonder er netjes tussendoor wilde gaan bleven ze blokkeren, onder mom van "ik wacht dus jij moet dat ook"....

Tegenwoordig rij ik gewoon rustig door en als het (dan achteraf) net niet past door mijn zijkoffer, dan krijgt de auto een tikje van de koffer.
In plaats van dat ik stil ga staan tenzij ik zeker weet er tussen te passen.

Ik weet wat ik ongeveer nodig heb waar ik netjes tussendoor pas, maar schatte het liever wat ruimer in....
Sinds na aanrijding van achter, neem ik met wat minder marge genoegen om te filteren.
En als ik dan net iets te ver naar links/rechts rij dan past het NET...
of net niet, en dan krijgt de auto een zacht tikje van 't kunstof beschermkapje van mijn zijkoffer. (laat verders geen schade achter, alleen even "tik" geluid in de auto)

Zou toch niet blij zijn als ik in de file stond en er "Tikte" een motorrijder tegen m'n Auto.
Misschien toch maar gaan rijden met alleen een topkoffer?
 
Schakel versie.... En verkeerd gebruik is....
Tussen een file door rijden met ~10Km/u max maar wel vol gas open en slippende koppeling, zodat het gejank van de motor (in de begrenzer) slapende automobilisten wakkerschudde en zij netjes ruimte vrij hielden ipv op de middenlijn te gaan staan.
Want als ik zonder er netjes tussendoor wilde gaan bleven ze blokkeren, onder mom van "ik wacht dus jij moet dat ook"....

Tegenwoordig rij ik gewoon rustig door en als het (dan achteraf) net niet past door mijn zijkoffer, dan krijgt de auto een tikje van de koffer.
In plaats van dat ik stil ga staan tenzij ik zeker weet er tussen te passen.

Ik weet wat ik ongeveer nodig heb waar ik netjes tussendoor pas, maar schatte het liever wat ruimer in....
Sinds na aanrijding van achter, neem ik met wat minder marge genoegen om te filteren.
En als ik dan net iets te ver naar links/rechts rij dan past het NET...
of net niet, en dan krijgt de auto een zacht tikje van 't kunstof beschermkapje van mijn zijkoffer. (laat verders geen schade achter, alleen even "tik" geluid in de auto)

Ik hoop toch niet dat ik je een keer tegenkom in de file! Of ik nou in de weg sta of niet, een tikje tegen mijn auto moet je niet doen!

Zelf met een stukje rubber moet je er niet aankomen. Zelf er alles aan doen om hem netjes te houden en dan wel een tikje van je zijkoffer accepteren? Nee..

Voor mij is mijn auto net als mijn motor meer dan een voertuig, als je daar anders over denk is prima maar respecteer dan wel andermans spullen!
 
Als je werkelijk vol gas met slippende koppeling tussen de file door rijd (reed) heb je m.i géén gevoel voor techniek en de stelling “ik wacht,dus jij ook” is jouw aanname, niet een gegeven.
Dat was in mijn 1e 10.000 Km (sterker nog, de eerste 5.000, daarnaa al niet meer gedaan) alleen nadat mensen nog steeds tegen middenlijn bleven staan.

De stelling is niet eens een aanname als mensen bewust tegen de middenlijn gaan rijden als ik achter al op de middenlijn rij duidelijk filterend/willen filteren. STAPVOETS rij....
Als je dan als een *** expres met je auto over 2 banen in het midden gaat rijden... dan kan je van mij ook de pot op.

Zou toch niet blij zijn als ik in de file stond en er "Tikte" een motorrijder tegen m'n Auto.
Misschien toch maar gaan rijden met alleen een topkoffer?
Ik rij alleen met zijkoffers, topkoffer doe ik niet meer aan. Nadat ik die dus 2x in mijn rug heb gehad.

Bovendien, ik rij al langzaam genoeg dat mensen tijd genoeg hebben om van die middenlijn af te komen.
Als er dan wat achter op komt dan is het voor mij ook genoeg geweest, ik wil best mensen de tijd geven ruimte te maken maar komt er wat van achter aan dan ga ik er tussen door. Liever kans op een kras in jouw auto dan weer een auto in mijn nek.

Die evt kras regelen we wel met de verzekering.

--------------------- Edit ----------------
Voordat het hele gezeur over rijstijl krijgen.
Kijk even naar de volgende filmpjes, dan zal je zien dat ik helemaal niet asociaal rij, hier krijg ik nog niet eens de kans om over te gaan tot filteren even los van het feit of er op deze weg mogelijkheid is.




Sinds na dit ongeluk al meerdere auto's een noodstop in mijn spiegels zien maken (en horen maken) omdat zij niet genoeg ruimte hebben gehouden.
Dat terwijl ik in een auto reed op dat moment.... en voldoende afstand gebruikte om rustig vaart te verminderen.
Als motor rijder ook alweer een paar "kusjes" gehad bij verkeerslicht van auto's die 'm op laten rollen en dan tegen mijn achterband aan tikken.

If anything, is mijn rijstijl veranderd dankzij de mede weggebruiker.
 
Laatst bewerkt:
Bij dit soort situaties ga ik altijd rechts / links achter de auto staan.. dus zelfs als iemand mij niet ziet van achter dan knallen ze half op mij / op de auto.. maar nooit op mij direct van achter. Heb trouwens ook een set extra remlichten gemonteerd op de topkoffer die erg fel zijn. Die gebruik ik bij slecht weer etc.
 
Bij dit soort situaties ga ik altijd rechts / links achter de auto staan.. dus zelfs als iemand mij niet ziet van achter dan knallen ze half op mij / op de auto.. maar nooit op mij direct van achter. Heb trouwens ook een set extra remlichten gemonteerd op de topkoffer die erg fel zijn. Die gebruik ik bij slecht weer etc.

Links/Rechts achter... kijk het filmpje eens, ik was de slinger links rechts aan het maken om links/rechts te staan, en door de slinger nog een keer extra op te vallen. En hij raakt mij met zijn linker koplamp om zo maar te zeggen, vol op de achterband. (camera zit in het midden)
 
Ik gebruik zelf de healtech brake light pro.

Moet zeggen zo module tussen je achterlicht helpt echt.
Mensen zien je veel beter remmen houden afstand en je valt gewoon meer op.
Al van div mensen te horen gekregen van wat heb jij bij je remlicht dat is echt mooi spul en zag je gelijk.

Heb de originele honda stekkers gekocht en zo het kastje netjes tussen het achterlicht gezet zonder knippen aan de kabelboom en hij kan er zo tussenuit.
Echt een aanrader.
 
Het is alleen jammer dat je deze apparaten niet mag gebruiken in Nederland en Okami zijn geluk kennende zal ie wel snel van de weg geplukt worden door de Hermandad................... Ik ben persoonlijk niet tegen dit soort maatregelen trouwens, het valt wel op. Ik heb zelf een extra LEDstrip in de topkoffer ingebouwd die ook lekker fel is en goed opvalt, ik vind het achterlicht van de NC nou niet ècht opvallend (2014 model in bezit)
 
Het is alleen jammer dat je deze apparaten niet mag gebruiken in Nederland en Okami zijn geluk kennende zal ie wel snel van de weg geplukt worden door de Hermandad................... Ik ben persoonlijk niet tegen dit soort maatregelen trouwens, het valt wel op. Ik heb zelf een extra LEDstrip in de topkoffer ingebouwd die ook lekker fel is en goed opvalt, ik vind het achterlicht van de NC nou niet ècht opvallend (2014 model in bezit)

heb het er al enige tijd op zitten veel politie tegengekomen hier rond Rotterdam, tevens aangehouden door oom agent voor iets anders en nooit wat van gehoord.

Veel moderne auto's hebben het standaard dus denk dat het wel mee valt dat ze er moeilijk over doen.

Je remlicht brand ook gewoon knippert dan even snel (kan alleen bij led) en gaat dan weer gewoon branden.

Op me vorige motor stak de topkoffer ook ver over het achterlicht en heb ik er idd ook een extra remlicht bij gezet.
 
Ik heb ook geen kritiek op jouw beslissing het te gebruiken, ik vind dat het lekker opvalt en dat is wel nodig met al die koekblikkers die alleen maar tijd hebben voor hun telefoon.......8)7Maar naar de letter van de wet mag het gewoon niet.........Ook idioot, maarja.......
 
Ik heb ook geen kritiek op jouw beslissing het te gebruiken, ik vind dat het lekker opvalt en dat is wel nodig met al die koekblikkers die alleen maar tijd hebben voor hun telefoon.......8)7Maar naar de letter van de wet mag het gewoon niet.........Ook idioot, maarja.......

snap het, ben ook niet boos op je :+.

telefoon gebruik van automobilisten tja dat is ook een van de rede dat de NC eind deze maand weg mag, ga minder WW verkeer rijden met de motor ben het een beetje zat.
 
:W

Zijn er NC 750 x rijdens met off-road ervaring met de fiets? Misschien helpt het m'n keuze overwegen :)
 
:W

Zijn er NC 750 x rijdens met off-road ervaring met de fiets? Misschien helpt het m'n keuze overwegen :)

Alleen wat grindpaden en van de wegen die je eigenlijk geen weg mag noemen maar dan gaat het om klijne stukjes, gaat prima als je gewoon doet :)
 
Had wel verwacht dat je NC onderhand verkocht was Mick.. 6600 voor die kmstand en zoveel opties is niet veel.
 
Had wel verwacht dat je NC onderhand verkocht was Mick.. 6600 voor die kmstand en zoveel opties is niet veel.

nee idd dacht ik ook prijs is zelfs nog ondelhandelbaar *D, denken andere anders over denk ik.

Kreeg al van die stomme reacties: ja voor 8300 heb je een nieuwe. ehhhhhh ja hoor in je dromen _O-
 
:W

Zijn er NC 750 x rijdens met off-road ervaring met de fiets? Misschien helpt het m'n keuze overwegen :)
@hhhh

Dit offroad genoeg?

Doet ie prima... beter dan ik aan kan/durf :)
(Dit is met stock vering en Michelin Road 5 banden, er zijn beter banden opties te verkrijgen voor offroad werk)

Overigens:
Google Maps
Dat bospad heb ik ook gereden met de NC750x... dat was minder modder en meer los-(bos)-zand.
(helemaal tot voorbij de sportclub)



nee idd dacht ik ook prijs is zelfs nog ondelhandelbaar *D, denken andere anders over denk ik.

Kreeg al van die stomme reacties: ja voor 8300 heb je een nieuwe. ehhhhhh ja hoor in je dromen _O-

Dat was een (oude prijs,) oud model (Voor 2016 model iig), niet DCT en geloof ik in België, zonder opties.
Ik heb mijn 2016 model toen nieuw voor €10.000 incl adventure pack gekocht, en dat is een niet DCT model.
Dat was in december 2016 ook nog eens, dus met een mogelijke 2017 model komst.
 
Laatst bewerkt:
Zijn zulke wegen te doen?
Monte Jafferau
@hhhh

Dit offroad genoeg?

Doet ie prima... beter dan ik aan kan/durf :)
(Dit is met stock vering en Michelin Road 5 banden, er zijn beter banden opties te verkrijgen voor offroad werk)

Overigens:
Google Maps
Dat bospad heb ik ook gereden met de NC750x... dat was minder modder en meer los-(bos)-zand.
(helemaal tot voorbij de sportclub)

Opzich wel! Ik wil een bospad niet over hoeven te slaan en als ik nog eens op vakantie ga ook nog een off-road traject kunnen starten. Zwaar off-road zal het niet worden! Meer asfalt dan off-road.

Binnenkort maar eens een proef ritje plannen. Dan nog de afweging om voor een recent model of een iets ouder model te gaan. Denk aan rond 2011 of 2017/2019.
 
Opzich wel! Ik wil een bospad niet over hoeven te slaan en als ik nog eens op vakantie ga ook nog een off-road traject kunnen starten. Zwaar off-road zal het niet worden! Meer asfalt dan off-road.

Binnenkort maar eens een proef ritje plannen. Dan nog de afweging om voor een recent model of een iets ouder model te gaan. Denk aan rond 2011 of 2017/2019.

Let dan ook even op je bandenkeuze :) Mijn Road5 zaten behoorlijk onder de modder op een gegeven moment en hadden totaal geen grip meer.

Nog een NC750 offroad filmpje (met volgensmij betere offroad banden)
 
Terug
Bovenaan Onderaan