Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Ik ben niet zo'n voorstander van buitenhoezen eigenlijk. De 'waterdichte' zijn dat twee kanten op, dus kans op schimmel zoals hierboven al vermeld en een hoes met een 'membraam'heeft ook geen nut wanneer de temperatuur aan beide zijden van de hoes gelijk is ; dan lekt ie ook gewoon. Ik zou altijd proberen een afdak van het een of ander te maken..... Of je moet zp'n motorbubble proberen, dat kan ook nog en werkt volgens mij nog het beste. (bedenkt zichzelf hoe gelukkig hij met zijn garage is)
 
Als ik dit soort dingen lees ben ik altijd weer errug blij met mijn garage voor mijn twee motortjes. Ik heb nog weinig succesverhalen gehoord over buitenhoezen, zeker niet wanneer de motor daar een hele winter onder staat........... Ik zou persoonlijk altijd proberen een plekje te vinden voor een afdak, maar ik kan me voorstellen dat dit niet altijd kan.
 
Ik ga hier eens even komen inbreken ...

Onlangs naar het auto/motorsalon in Brussel geweest.

Ik had in mijn hoofd een Kawasaki Ninja 400 te bestellen, maar na veel rondgekeken is dat er nog niet van gekomen.

Mijn oog viel namelijk ook op de Honda NC750X DCT, ja, in dat geval wel enkel de DCT.
Het is niet meteen een motor dat ik graag zie, maar ik kijk vooral naar het praktische.
Zit erg comfortabel, ook mijn vrouwtje vond de duozit goed. Het is een automaat, wat ik graag heb.
Gangbare bandenmaten, waardoor ik het merk/type van mijn voorkeur kan aanschaffen.
En de nieuwe heeft een FULL LED koplamp.
Ook heeft die standaart een middenbok.
Prijs is 8.900€, en als ik voor eind Februari zou bestellen, heb ik er de driedelige kofferset in kleur ook nog bij!

Eerste minpuntje voor mij is, zit je een beetje deftig uit de wind?
Nee, hoeft niet zoals bij een BMW R1200RT te zijn, maar ook niet als op een naked bike.
Tweede minpuntje, spiegels op het stuur, ik heb die liever op de kuip, zoals bij een sport toering model.

De kleine tank ga ik niet over wakker liggen, motoren hebben tegenwoordig geen grote tank meer.

De man op de Honda stand zei, bij nornaal rijden verbruik je maar 3,5L (1:28). Lijkt mij erg weinig, of klopt dat?

Als ik het budget had om er eentje te bestellen zou ik zeker eens een proerit aanvragen.
De Ninja 400 is een stuk goedkoper (6200€), maar die is voor mij wel comfortabel, maar niet voor mijn vrouwtje. Middenbok bestaat er niet voor, en koffers van Kawasaki al evenmin. Er kunnen wel universele koffers op, maar het lijkt mij maar een "fijn fietske" uit om drie koffers aan te bevestigen.
Verder ook wel FULL LED koplampen, maar bijna alle nieuwe motoren hebben dat nu standaart.

Keuzes ... keuzes ... keuzes ... en (gebrek aan) budget ...
 
Ik ga hier eens even komen inbreken ...

Onlangs naar het auto/motorsalon in Brussel geweest.

Ik had in mijn hoofd een Kawasaki Ninja 400 te bestellen, maar na veel rondgekeken is dat er nog niet van gekomen.

Mijn oog viel namelijk ook op de Honda NC750X DCT, ja, in dat geval wel enkel de DCT.
Het is niet meteen een motor dat ik graag zie, maar ik kijk vooral naar het praktische.
Zit erg comfortabel, ook mijn vrouwtje vond de duozit goed. Het is een automaat, wat ik graag heb.
Gangbare bandenmaten, waardoor ik het merk/type van mijn voorkeur kan aanschaffen.
En de nieuwe heeft een FULL LED koplamp.
Ook heeft die standaart een middenbok.
Prijs is 8.900€, en als ik voor eind Februari zou bestellen, heb ik er de driedelige kofferset in kleur ook nog bij!

Eerste minpuntje voor mij is, zit je een beetje deftig uit de wind?
Nee, hoeft niet zoals bij een BMW R1200RT te zijn, maar ook niet als op een naked bike.
Tweede minpuntje, spiegels op het stuur, ik heb die liever op de kuip, zoals bij een sport toering model.

De kleine tank ga ik niet over wakker liggen, motoren hebben tegenwoordig geen grote tank meer.

De man op de Honda stand zei, bij nornaal rijden verbruik je maar 3,5L (1:28). Lijkt mij erg weinig, of klopt dat?

Als ik het budget had om er eentje te bestellen zou ik zeker eens een proerit aanvragen.
De Ninja 400 is een stuk goedkoper (6200€), maar die is voor mij wel comfortabel, maar niet voor mijn vrouwtje. Middenbok bestaat er niet voor, en koffers van Kawasaki al evenmin. Er kunnen wel universele koffers op, maar het lijkt mij maar een "fijn fietske" uit om drie koffers aan te bevestigen.
Verder ook wel FULL LED koplampen, maar bijna alle nieuwe motoren hebben dat nu standaart.

Keuzes ... keuzes ... keuzes ... en (gebrek aan) budget ...

De windbescherming standaard op de NC is of heel erg goed, of bagger. Ligt aan je lengte.
Eventueel wel makkelijk op te lossen door een hoger ruitje met spoiler of eventueel verstellers (Zijn overal op ali / ebay te vinden voor bijna niks)

Wat betreft het Led lamp gedeelte, staar je daar niet blind op want ze zijn niet geweldig. Als ik echt 's ochtends of 's avonds moet rijden met de motor dan geeft deze standaard verlichting te weinig licht, heb daarom 2 extra verstralers gemonteerd.
 
Eerste minpuntje voor mij is, zit je een beetje deftig uit de wind?
Nee, hoeft niet zoals bij een BMW R1200RT te zijn, maar ook niet als op een naked bike.
Tweede minpuntje, spiegels op het stuur, ik heb die liever op de kuip, zoals bij een sport toering model.

De kleine tank ga ik niet over wakker liggen, motoren hebben tegenwoordig geen grote tank meer.

De man op de Honda stand zei, bij nornaal rijden verbruik je maar 3,5L (1:28). Lijkt mij erg weinig, of klopt dat?

Ik ben 1.80m en had hiervoor een Yamaha FJR met verhoogde ruit. Ik vind de windbescherming op de NC750X heel acceptabel, het blijft toch motorrijden. Bescherming op de FJR was beter, maar op de Honda heb ik geen last van turbulenties. En in de zomer is zo'n ruitje beter dan een schuifpui.

De tank is groot zat, je kunt er ruim 300 km mee rijden en dan gaan er nog maar 10 a 11 liter in is mijn ervaring met de DCT.
 
@Chris ofc , ja, ik heb wat filmpjes bekeken ivm de koplamp. Ik geloof best dat je zichtbaarder bent voor tegenliggers (met mijn huidige halogeenlamp heb ik het gevoel wat "onzichtbaar" te zijn tussen al dat modern xenon en LED geweld).
Maar het eigen lichtbeeld is idd niet het van het.
Ik zou dus sowieso ook extra lampen bij plaatsen (maar dat zou ik op die Ninja 400 ook doen).

@Biggest four , ik ben 1.82m, vergelijkbaar dus. Ik zou eventueel later wel een groter windscherm plaatsen misschien. Wat de actieradius betreft, ik ben er eentje van 475 a 500 km gewoon :P
... maar, dat is wel met 21,5L ;)
Wat mij betreft mocht er optioneel wel voor een grotere tank gekozen kunnen worden, bijvoorbeeld 10L extra, en dat dan die "koffer" vooraan kleiner is. Die is echt wel handig, dat geloof ik best, maar voor mij hoeft die niet zo groot te zijn, ik zag in een van de filmpjes dat die maar liefst 22L is!
Mijn helm hoeft er niet in te passen voor mij.
 
Zojuist een achterspatbord + kettingbeschermer besteld, volgende week monteren :)
dsc04011.jpg
Is dit op de NC750X?
Dat is een leuke optie? Zo vliegt het kettingvet niet over heel de achterkant van de motor!
 
God die rossocromo kettingbeschermer is spuuglelijk, maar als het puur voor het functionele is, kan ik het wel verstaan :)
Lijkt me toch wat vervelend om de ketting zo te smeren of te onderhouden, dan moet ie er weer af. Tenzij je een scottoiler, pro-oiler, loobman of osco hebt zitten.
 
Thanks!

Ja, interesse in die zin, als ik mij zo een NC750X zou kopen, dan wil ik dat ook wel!
Ik merk bij mijn huidige motor hoe het kettingvet in spikkeltjes verdeeld is over zowet heel de linker achterkant van de motor ... geen idee of zoiets ook voor een GSX 750 F bestaat, maar twijfel eraan, anders had ik het al wel tegengekomen denk ik.

Hoe meer ik dit topic doorblader, hoe meer deze motor mijn interesse wekt.
 
... spuuglelijk ... maar als het puur voor het functionele is, kan ik het wel verstaan :)
Daar zou ik het dus voor doen :Y

Maar kan dat lichtgrijze deel er niet eenvoudig "uitgeklikt" worden of zo? Om zo de ketting gemakkelijk te kunnen smeren?

Nu heb ik wel gezien dat er onder en bovenin kleine openingen zijn waar je toch bij de ketting kan, of zijn die echt te krap om te kunnen smeren?

Nu ga ik slapen, maar morgen ga ik het topic nog wat verder doorneuzen. En als ik vroeg genoeg wakker ben, passeer ik voor het werk wel even een Honda dealer, er ligt er eentje vlak bij de luchthaven, eens kijken om een testritje te versieren :]
 
Daar zou ik het dus voor doen :Y

Maar kan dat lichtgrijze deel er niet eenvoudig "uitgeklikt" worden of zo? Om zo de ketting gemakkelijk te kunnen smeren?

Nu heb ik wel gezien dat er onder en bovenin kleine openingen zijn waar je toch bij de ketting kan, of zijn die echt te krap om te kunnen smeren?

Nu ga ik slapen, maar morgen ga ik het topic nog wat verder doorneuzen. En als ik vroeg genoeg wakker ben, passeer ik voor het werk wel even een Honda dealer, er ligt er eentje vlak bij de luchthaven, eens kijken om een testritje te versieren :]

Vind het zelf mooier dan tegen een ketting aan kijken :9, Om het ding eraf te halen maak je een schroefje los aan het achterkant (lange schroevendraaier), vervolgens klik je het zilveren kapje eruit en kan hij los. Duurt 2-3 minuten als je het een paar keer gedaan hebt.
 
Kijk ook vooral filmpjes op YouTube, dan krijg je een indruk van hoe de motor rijdt en klinkt.
Doe ik idd :t

Ben er ale ene tegen gekomen die erin sloeg om onder de 2L/100km te rijden _O-
Hij zei wel eerlijk dat hij daarvoor zo diep ging dat het echt "boring" was :P
 
Ik ga hier eens even komen inbreken ...

Onlangs naar het auto/motorsalon in Brussel geweest.

Ik had in mijn hoofd een Kawasaki Ninja 400 te bestellen, maar na veel rondgekeken is dat er nog niet van gekomen.

Mijn oog viel namelijk ook op de Honda NC750X DCT, ja, in dat geval wel enkel de DCT.
Het is niet meteen een motor dat ik graag zie, maar ik kijk vooral naar het praktische.
Zit erg comfortabel, ook mijn vrouwtje vond de duozit goed. Het is een automaat, wat ik graag heb.
Gangbare bandenmaten, waardoor ik het merk/type van mijn voorkeur kan aanschaffen.
En de nieuwe heeft een FULL LED koplamp.
Ook heeft die standaart een middenbok.
Prijs is 8.900€, en als ik voor eind Februari zou bestellen, heb ik er de driedelige kofferset in kleur ook nog bij!

Eerste minpuntje voor mij is, zit je een beetje deftig uit de wind?
Nee, hoeft niet zoals bij een BMW R1200RT te zijn, maar ook niet als op een naked bike.
Tweede minpuntje, spiegels op het stuur, ik heb die liever op de kuip, zoals bij een sport toering model.

De kleine tank ga ik niet over wakker liggen, motoren hebben tegenwoordig geen grote tank meer.

De man op de Honda stand zei, bij nornaal rijden verbruik je maar 3,5L (1:28). Lijkt mij erg weinig, of klopt dat?

Als ik het budget had om er eentje te bestellen zou ik zeker eens een proerit aanvragen.
De Ninja 400 is een stuk goedkoper (6200€), maar die is voor mij wel comfortabel, maar niet voor mijn vrouwtje. Middenbok bestaat er niet voor, en koffers van Kawasaki al evenmin. Er kunnen wel universele koffers op, maar het lijkt mij maar een "fijn fietske" uit om drie koffers aan te bevestigen.
Verder ook wel FULL LED koplampen, maar bijna alle nieuwe motoren hebben dat nu standaart.

Keuzes ... keuzes ... keuzes ... en (gebrek aan) budget ...

ninja 400 of NC750 is wel even heel wat anders :+.

Middenbok is niet standard bij de NC maar optie, wel een optie die zeker gemakkelijk is net als het adventure paket (koffers,stralers enz)

Heb zelf een de 750X DCT, 1:28 red je met gemak voor ww verkeer 1:30 met gemak op vakantie en toer ridjes .

Windbescherming, na montage van zo verstelbaar ruitje bracket ding is redelijk met mijn 1.87 het blijft idd motor rijden.

Spiegels op het stuur vind ik veel beter bij de motor passen en zijn ook erg prakties en redelijk zigt.

Led koplamp is voor mij meer dan voldoende, woon langs de polder en zet de schijnwerpers eigenlijk alleen maar aan als het erg mistig is of echt bagger weer, (dus 4x per jaar) verder vind ik de koplamp prima maar zal ook wel persoonlijk zijn.

weet niet wanneer je voor een NC gaat kijken maar de mijne gaat er uit rond April uit, NC750X DCT met alle opties.
 
ninja 400 of NC750 is wel even heel wat anders :+.

Middenbok is niet standard bij de NC maar optie, wel een optie die zeker gemakkelijk is net als het adventure paket (koffers,stralers enz)

Heb zelf een de 750X DCT, 1:28 red je met gemak voor ww verkeer 1:30 met gemak op vakantie en toer ridjes .

Windbescherming, na montage van zo verstelbaar ruitje bracket ding is redelijk met mijn 1.87 het blijft idd motor rijden.

Spiegels op het stuur vind ik veel beter bij de motor passen en zijn ook erg prakties en redelijk zigt.

Led koplamp is voor mij meer dan voldoende, woon langs de polder en zet de schijnwerpers eigenlijk alleen maar aan als het erg mistig is of echt bagger weer, (dus 4x per jaar) verder vind ik de koplamp prima maar zal ook wel persoonlijk zijn.

weet niet wanneer je voor een NC gaat kijken maar de mijne gaat er uit rond April uit, NC750X DCT met alle opties.
Ja idd 2 totaal verschillende types. Ik vind die Ninja 400 werkelijk bloedmooi! Zeker ook voor die prijs!
Maar het praktische is voor mij van hoger belang dan het uiterlijke.

Als die middenbok niet standaard is, zou ik die er sowieso bijnemen.
Net als die voorste valbaren, al is het maar om extra lampen te plaatsen.

Wat betreft windbescherming denk ik ook wel dat een groter (enbredere?) ruit wel soelaas zal bieden.

Ik denk dat de LED koplamp sowieso beter is dan mijn huidige in het niets verdwijnende halogeenlamp :P

Ik ben van plan deze week nog een testrit aan te vragen. Vandaag niet, geen tijd, en weet niet of ze open zijn op maandag.

Maar ik ben nu al geïnteresseerd in jou motor :t

Paar vraagjes:
Bouwjaar (exacte datum eerste inschrijving, is om te weten voor de interest op een lening), huidige km stand (of verwachte eindstand april), en de vraagprijs.

Mag eventueel ook via pb ;)
 
Ja idd 2 totaal verschillende types. Ik vind die Ninja 400 werkelijk bloedmooi! Zeker ook voor die prijs!
Maar het praktische is voor mij van hoger belang dan het uiterlijke.

Als die middenbok niet standaard is, zou ik die er sowieso bijnemen.
Net als die voorste valbaren, al is het maar om extra lampen te plaatsen.

Wat betreft windbescherming denk ik ook wel dat een groter (enbredere?) ruit wel soelaas zal bieden.

Ik denk dat de LED koplamp sowieso beter is dan mijn huidige in het niets verdwijnende halogeenlamp :P

Ik ben van plan deze week nog een testrit aan te vragen. Vandaag niet, geen tijd, en weet niet of ze open zijn op maandag.

Maar ik ben nu al geïnteresseerd in jou motor :t

Paar vraagjes:
Bouwjaar (exacte datum eerste inschrijving, is om te weten voor de interest op een lening), huidige km stand (of verwachte eindstand april), en de vraagprijs.

Mag eventueel ook via pb ;)

heb je een pb gestuurd met een stukje verkoop praat en foto's ;)
 
1 op 28 ? Nog niet gehaald met gewoon ww verkeer. 's zomers haal ik, niet te hard rijdend misschien 1 op 26 als het niet te hard waait, nu mag ik blij zijn met 1 op 21 a 22......... Dus de zuinigheid valt mij nog niet echt mee na 2 jaar rijden en bijna 40000 km
 
1 op 28 ? Nog niet gehaald met gewoon ww verkeer. 's zomers haal ik, niet te hard rijdend misschien 1 op 26 als het niet te hard waait, nu mag ik blij zijn met 1 op 21 a 22......... Dus de zuinigheid valt mij nog niet echt mee na 2 jaar rijden en bijna 40000 km

Doe je toch iets verkeerd.
Met ruim 55.000 KM heb ik een gemiddelde van 1 op 25, en dat is inclusief regelmatig in Duitsland op de Autobahn even van tankstation naar tankstation "racen" met "onbeperkte snelheid" geweest.

1 op 33 doet ie makkelijk op de binnendoor (80KM) wegen, zelfs als je ~90 rijd.
 
Ik haal gemiddeld ook 1:28 bij normaal gebruik. 1:30 haal ik amper, maar ik gebruik de D-stand eigenlijk nooit. S2-stand voelt het meest natuurlijke aan voor een vlotte rijstijl.
 
Nou, dat zal dan allemaal wel verkeerd zijn wat ik doe, maar boven de 120 kom ik vrijwel nooit (op de teller), 116 km per dag waarvan 80% snelweg.........
Ik ben ook geen stoplichtracer ... Wat ik wel vaak heb is tegenwind op de A9 op weg naar SPL of thuis en wat wel duidelijk is is dat het fietsje nogal gevoelig is voor wind in zijn verbruik........... NC750X DCT 2014
 
Nou, dat zal dan allemaal wel verkeerd zijn wat ik doe, maar boven de 120 kom ik vrijwel nooit (op de teller), 116 km per dag waarvan 80% snelweg.........
Ik ben ook geen stoplichtracer ... Wat ik wel vaak heb is tegenwind op de A9 op weg naar SPL of thuis en wat wel duidelijk is is dat het fietsje nogal gevoelig is voor wind in zijn verbruik........... NC750X DCT 2014

Banden wel op spanning? (misschien een domme vraag)
 
Aankomende lente kom ik op de 48000 km beurt aan, dan nieuwe bougies en de kleppen stellen en natuurlijk de filters vervangen, kijken wat dat allemaal oplevert....
 
Terug
Bovenaan Onderaan