Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Hehe... Gisteravond op de A67 Venlo richting Eindhoven... "poef" weg aandrijving..... was lekker 130 aan het rijden en ineens redline...
gas los, terug schakelen... maar nope geen aandrijving meer. nul, noppes, nada....

Vreemd, ben benieuwd wat het is, soort gebroken aandrijf ketting idee
 
Oei, het zit je niet mee hè. -O-

Enig idee wat het is?

( Klopt, voor zover er echt zoiets bestaat als een pech/geluks-vogel, ben ik een echte pech-vogel.... als ik alles in mijn leven onder een loep neem dan is de hoeveelheid pech zeer aanwezig )

Waardoor kwam het ?
Nieuwe koppeling in de soep?

(nieuwe) Koppeling denk ik idd. (gezien mijn eigen gepruts, heb ik wellicht toch nog iets verkeerd gedaan / niet goed aangedraaid (vast is vast idee)..... heb een momentsleutel besteld om het de volgende keer toch in de gaten te houden) motor staat nog in Venlo bij de berger...
Gok dat ik toch iets te vroeg vol gas ben gegaan... want hij slipte eergister ineens al wel weer een klein beetje...
Gaan het zien als de motor maandag/dinsdag thuis gebracht word.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, nieuw op het forum :)

Ik ben aan het sparen voor een nieuwe motor en wil graag een nc750x, mijn vader heeft er een en ik vind het een fantastische machine om mee te rijden! Heb zelf een yamaha xjr1300 maar zoek toch iets anders.
Nu vroeg ik me af of er veel verschil zit tussen de 2014 modellen en de 2016 modellen? merk je veel verschil met rijden? want tweedehands zit er toch een 1500 verschil tussen :/ dus dan weet ik of ik wat langer moet door sparen _O-
 
Hallo, nieuw op het forum :)

Ik ben aan het sparen voor een nieuwe motor en wil graag een nc750x, mijn vader heeft er een en ik vind het een fantastische machine om mee te rijden! Heb zelf een yamaha xjr1300 maar zoek toch iets anders.
Nu vroeg ik me af of er veel verschil zit tussen de 2014 modellen en de 2016 modellen? merk je veel verschil met rijden? want tweedehands zit er toch een 1500 verschil tussen :/ dus dan weet ik of ik wat langer moet door sparen _O-

Ik zou 100% voor het 2016 model gaan.
Gewoon alles voelt iets moderner / vlotter / strakker aan dan het <2016 model. (heb op beide modellen testgereden)
Voor 1500 euro is het sws een no-brainer. En ik denk dat hij gewilder is bij verkoop van het oude model.

Maar misschien komt het omdat ik het 2016+ model ook gewoon erg mooi vind.
Heb zelf een 2017 model.
 
Ik zou 100% voor het 2016 model gaan.
Gewoon alles voelt iets moderner / vlotter / strakker aan dan het <2016 model. (heb op beide modellen testgereden)
Voor 1500 euro is het sws een no-brainer. En ik denk dat hij gewilder is bij verkoop van het oude model.

Maar misschien komt het omdat ik het 2016+ model ook gewoon erg mooi vind.
Heb zelf een 2017 model.

:^
Ik zou ook voor het 2016> model gaan.

Is net wat beter vind ik, en het geluid(de roffel) in de uitlaat is beter dan het oude model.
Net wat meer ruimte in die tuppeware bak voorin, led verlichting en vind ze persoonlijk mooier :).

Weet niet welke je zoekt maar mijn nc750xDCT 2016 gaat er van het voorjaar uit.
 
Bedankt voor de reacties! ik denk dat ik dan verstandig moet zijn en even wat langer door moet sparen voor het nieuwere model :t

en bedankt Mick maar het zal voor mij pas iets voor rond de zomer worden ivm de financiën ;)
 
Vreemd, ben benieuwd wat het is, soort gebroken aandrijf ketting idee

Het was dus uiteindelijk de koppeling....
Wat bleek toen de motor thuis stond, men heeft met mijn stelschroef/schroeven van m'n koppeling lopen klooien toen m'n motor ergens stond (wanneer, onbekend) IIg stonden ze niet helemaal ingedraaid zoals ik ze had afgesteld bij het vervangen van mijn koppeling destijds (maar zelfs helemaal uitgedraaid).

Heb dus voor een onbekende periode met een "ingeknepen" koppeling rond gereden... ja daar gaat je koppeling ook van naar de gallemiezen...
Neem de stelschroef bij mijn koppelingshendel voorts ook maar mee in mijn "BRAVO-OK"

Inmiddels weer een nieuw setje ingebouwd, helaas bij het vastzetten van de cover 1 boutje gebroken.... en 2 die ook niet meer op aanhaalmoment willen, heb die maar niet verder aangedraaid omdat ik er niet nog meer wil breken.
 
Ik heb mijn nc700x uit 2012 met 111.000km ingeruild voor een nc750x DCT met 2.000 km uit 2017👊🏻.
 

Bijlagen

  • F9898D42-FC4C-49FB-9608-7026DC31CB73.jpeg
    F9898D42-FC4C-49FB-9608-7026DC31CB73.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 20
  • 453BC9DE-65D0-4135-99B9-44DD899A4C74.jpeg
    453BC9DE-65D0-4135-99B9-44DD899A4C74.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 24
  • 4F9116BA-FDC4-4CEB-91A3-1405E8C70F48.jpeg
    4F9116BA-FDC4-4CEB-91A3-1405E8C70F48.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 23
  • D949C8A3-7140-454C-B939-C60307A7D66E.jpeg
    D949C8A3-7140-454C-B939-C60307A7D66E.jpeg
    1.019,7 KB · Weergaven: 24
  • 1FDEA94D-B72C-4304-8F03-6578DA2C32B6.jpeg
    1FDEA94D-B72C-4304-8F03-6578DA2C32B6.jpeg
    1 MB · Weergaven: 21
Mooi zo in het zwart!, hoe vind je hem rijden vergeleken met de NC700?

Op de banden na want die zijn niet mijn eerste keus. Maar ja die zitten er nou eenmaal onder en die rijd ik eerst maar op.
Rijdt hij perfect voor mij en wat een gemak die DCT, heerlijk schakelen gaat zo snel dat je de tractie houdt in de bocht en op de sportievere stand remt hij ook nog steeds af op de motor voor een bocht.
Ik hoop dat hij net zo betrouwbaar wordt als mijn eerste NC.
 
Op de banden na want die zijn niet mijn eerste keus. Maar ja die zitten er nou eenmaal onder en die rijd ik eerst maar op.
Rijdt hij perfect voor mij en wat een gemak die DCT, heerlijk schakelen gaat zo snel dat je de tractie houdt in de bocht en op de sportievere stand remt hij ook nog steeds af op de motor voor een bocht.
Ik hoop dat hij net zo betrouwbaar wordt als mijn eerste NC.

Op die van mij zaten ook van die veerubber banden.. meteen de eerste dag omgeruild voor Pilot road 4's
 
Op die van mij zaten ook van die veerubber banden.. meteen de eerste dag omgeruild voor Pilot road 4's
Idd is al vaker voorbij gekomen de standaard banden (pirelli) dunlops zijn echt waardeloos, heb ze onder coulance laten vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor is ook met Dunlops geleverd. Heb er nu 4000 km mee gereden (ook in de Eiffel), maar ze hebben me nog niet verrast. Gelet op posts van anderen ben ik er mentaal wel op voorbereid '(
 
Pas geleden het tweede setje PR4's laten monteren. Eerste set is 25000 km meegegaan en is me uiteraard super bevallen, ook in de winter (doorrijder)
 
Pas geleden het tweede setje PR4's laten monteren. Eerste set is 25000 km meegegaan en is me uiteraard super bevallen, ook in de winter (doorrijder)

Je hebt hopelijk toch niet gereden gister/eergister?

Ik ben ook een doorrijder.. maar op een gegeven moment vind ik het wel leuk geweest. Dan pak ik de trein.
 
Je hebt hopelijk toch niet gereden gister/eergister?

Ik ben ook een doorrijder.. maar op een gegeven moment vind ik het wel leuk geweest. Dan pak ik de trein.

ook gewoon door gereden behalve woensdag toen was het zo plad en glad gereden en het paard met strooi wagen komt bij ons niet:P, iets met dorps straat zoek het zelf maar uit en toevallig moest ik zware dingen halen dus kwam goed uit kon ik de auto lenen.

Wat wel een nadeel is van de DCT is dat deze gewoon door blijft rijden helemaal als die koud is, je kunt niet even je koppeling inknijpen en remmen met gladheid wil je zo min mogelijk
 
Je remt alleen op het achterwiel bij het op de motor remmen bij de DCT en als deze in D staat schakelt ie zo snel naar een hogere versnelling dat het nauwelijks merkbaar is. Tenminste, die ervaring heb ik op die van mij. Het sneeuwde gisteren bij ons toen ik naar SPL reed uit Oudkarspel vandaan dus ik heb het tot aan de A9 rustig aan gedaan, leek me beter O-)
 
Heeft iemand ervaring met een DS Cover (motorhoes)?
Motorhoes nodig? Kwalitatief hoogwaardige motorhoezen - DS COVERS
Ik ben vooral benieuwd welke maat ik nodig heb, twijfel tussen L en XL. ( NC750X geen topkoffer).

:]:]

Ik heb de binnen hoes voor een andere motor (sv), ben er zeer tevreden mee, goede kwaliteit en pasvorm is ok. ben wel een maatje kleiner gegaan van denk xl naar l voor een sv650 en er voor zx10r want de xl is echt giga groot.
Nooit de buitenhoes gehad want de motor staat buiten onder een carport droog en in de wind.
Weet wel dat je goed moet kijken bij een buitenhoes een maatje had er een voor zijn fazer na een winter onder de hoes kwam die er slechter uit dan dat die er onder ging, schimmel, oxidatie en kattenpis over zijn hele motor
 
Terug
Bovenaan Onderaan