Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Koppeling zit er nu een kilometertje of 200 in... vandaag eens een keertje wat vlotter weer opgetrokken enzo.

Geen problemen meer met koppeling (wat fijn)

Tandwielverhouding nog niet terug gezet naar 17-43, dus rij nog met 17-39 rond, lekker vergelijken met de originele verhoudingen...
Ja ben wel sneller weg tot ~70Km/u en heb meer ruimte in de versnellingen over maar daarna vlakt alles uit en is er niet zoveel verschil.
Verbruik is bij lage snelheden hoger en bij hogere snelheden wel lager...

Voor mij niet ideaal gezien het meeste ik zo tussen de 30 en 80Km/u rij...
Tzt maar weer eens omwisselen, met kerst ofzo heb ik wel weer tijd eens lekker te prutsen aan mijn motor....
 
Hihi, kijk maar eventjes bij vnmotoren, hun nieuwste occasion, dat is de mijne ;)
Ze hebben er serieus veel werk in gestoken om die weer zo glinsterend te krijgen, dat zou ik zelf niet kunnen doen.
VN Motoren - Home
 
Hihi, kijk maar eventjes bij vnmotoren, hun nieuwste occasion, dat is de mijne ;)
Ze hebben er serieus veel werk in gestoken om die weer zo glinsterend te krijgen, dat zou ik zelf niet kunnen doen.
VN Motoren - Home

ziet er netjes uit, dealers kunnen veel zetten er een stagere op en poetsen maar _O-, athans zo gaat dat bij MP vaak.

ben van het weekends ook even langs de dealer langs geweest om te vragen wat ik voor me motor terug krijg, weet nu dat ik met mijn vraagprijs wel goed zit.
 
ziet er netjes uit, dealers kunnen veel zetten er een stagere op en poetsen maar _O-, athans zo gaat dat bij MP vaak.

ben van het weekends ook even langs de dealer langs geweest om te vragen wat ik voor me motor terug krijg, weet nu dat ik met mijn vraagprijs wel goed zit.

Gemaakte KM's telt vrij zwaar (tegenwoordig) geloof ik....
Verwacht dat ik voor mijn ~60.000Km gelopen 2016 model 750x minder terug zal krijgen, ondanks dat alle onderhoud netjes is uitgevoerd.
Aan de andere kant... ik ga 'm waarschijnlijk ook gewoon niet inruilen/verkopen.
 
Gemaakte KM's telt vrij zwaar (tegenwoordig) geloof ik....
Verwacht dat ik voor mijn ~60.000Km gelopen 2016 model 750x minder terug zal krijgen, ondanks dat alle onderhoud netjes is uitgevoerd.
Aan de andere kant... ik ga 'm waarschijnlijk ook gewoon niet inruilen/verkopen.

ja kmers tellen zeker mee, maar 2016/17 modellen zijn geliefd kreeg ik te horen omdat ze daarna €1000,- zijn geworden en de dealers door de oude vooraad aan het gaan zijn.
Ik laat de 36K beurt uitvoeren maart/april en dan mag die denk ik weg, 2016 model met 36K is toch netjes, alle opties er op en nog meer.

vanmorgen trouwens 3 oeps momenten met de NC het was echt verraderlijk glad, motor rijden is dan echt goed opletten.
 
Vandaag de motor schoongemaakt, merkte dat de uitlaatbeugel wel erg aan het roesten is.
(is trouwens een aftermarket uitlaat, daar niet van), dus binnenkort even loshalen en opschuren/zwart spuiten.

Verder merkte ik ook dat de remleidingen van Honda ook niet "je van het" zijn, merken jullie ook roestplekjes op rond de remleidingen van de NC?
Is eigenlijk de enige plek waar ik echt roest kan ontdekken. Heb dit jaar nog niet door zout gereden en alles is behandeld met ACF50.

Zie hier de foto van de uitlaatbeugel, maar vooral de remleiding.. lijkt me corrosie?


ed8b8837416bbaa6027e3ad8df065681.jpg



Verder nog een tip voor NC eigenaren:

Halverwege de voorvorken zit een beugel met 2 gaten erin, hier blijft gewoon water in staan. Dus evt afdichten / behandelen met ACF50 ?

08532fdc3852623e579cdff0de33bd17.png
 
Laatst bewerkt:
Mijn NC had ik gekocht met 9.099km, nu staan er iets van 28.600km op, alles in 1 jaar. Motor heeft dus heel weinig stil gestaan, wat ook toch wel goed is voor het blok :)

Roest nog niet meegemaakt.
 
Vandaag de motor schoongemaakt, merkte dat de uitlaatbeugel wel erg aan het roesten is.
(is trouwens een aftermarket uitlaat, daar niet van), dus binnenkort even loshalen en opschuren/zwart spuiten.

Verder merkte ik ook dat de remleidingen van Honda ook niet "je van het" zijn, merken jullie ook roestplekjes op rond de remleidingen van de NC?
Is eigenlijk de enige plek waar ik echt roest kan ontdekken. Heb dit jaar nog niet door zout gereden en alles is behandeld met ACF50.

Zie hier de foto van de uitlaatbeugel, maar vooral de remleiding.. lijkt me corrosie?


ed8b8837416bbaa6027e3ad8df065681.jpg



Verder nog een tip voor NC eigenaren:

Halverwege de voorvorken zit een beugel met 2 gaten erin, hier blijft gewoon water in staan. Dus evt afdichten / behandelen met ACF50 ?

08532fdc3852623e579cdff0de33bd17.png


Ik zou die gaten niet afdichten, hooguit beschermen tegen directe vochtinslag. Wat mij als eerste te binnen schiet is een flapje ofzo. En wellicht kun je m zelfs omdraaien zodat de gaten aan de onderkant zitten?

Los van dat al, misschien kom je er bij een bepaalde vorm van onderhoud achter waar het voor is.
 
Ik zou die gaten niet afdichten, hooguit beschermen tegen directe vochtinslag. Wat mij als eerste te binnen schiet is een flapje ofzo. En wellicht kun je m zelfs omdraaien zodat de gaten aan de onderkant zitten?

Los van dat al, misschien kom je er bij een bepaalde vorm van onderhoud achter waar het voor is.

Je t stuk omdraaien :? dat gaat niet.

Je kan er een red cap induwen met wat tectyl of kit.
Die t stuks worden vaak universeel gemaakt pas ook op de S versie bv en dan worden de gaten wellicht wel gebruikt of het zijn gaten voor het gieten in de mal.
 
Ongeveer een jaar geleden heb ik hetzelfde moeten doen:

1.jpg(Click to zoom)
2.jpg(Click to zoom)

Kwestie van er af halen, goed schuren.
Laagje primer en twee laagjes zwarte spuitverf.

Nu een jaar later nogsteeds roest vrij.
 
Zal het verschil zijn tussen woon-werk-rijders en mooi-weer-rijders. Die eerste categorie heeft meer te "lijden"
 
Zal het verschil zijn tussen woon-werk-rijders en mooi-weer-rijders. Die eerste categorie heeft meer te "lijden"

FYI mijn NC heb ik in december 2016 met 1KM op de teller nieuw gekocht ;) Nu staat er ruim 58.000Km op.
En als je eens spiekt bij Petfles en TRG, zal je zien dat ik alles behalve een mooi-weer rijder ben ;)

Dat meer "lijden" geloof ik dus helemaal niks van.
 
FYI mijn NC heb ik in december 2016 met 1KM op de teller nieuw gekocht ;) Nu staat er ruim 58.000Km op.
En als je eens spiekt bij Petfles en TRG, zal je zien dat ik alles behalve een mooi-weer rijder ben ;)

Dat meer "lijden" geloof ik dus helemaal niks van.

Beter naar je motor kijken _O-. En het vuil weg vegen.:+
 
FYI mijn NC heb ik in december 2016 met 1KM op de teller nieuw gekocht ;) Nu staat er ruim 58.000Km op.
En als je eens spiekt bij Petfles en TRG, zal je zien dat ik alles behalve een mooi-weer rijder ben ;)

Dat meer "lijden" geloof ik dus helemaal niks van.

Ach, een motor is gemaakt om op te rijden.. een Honda NC al helemaal. Op youtube staat een NC met ruim 200.000km op de klok. Die ziet er voor die km stand ook nog netjes uit.
 
Ik heb hem gekocht in 2013 met 7800 km dus ruim 1 ton nu zelf gereden.
Tot nu op slijtage onderdelen na heeft alleen 1 keer mijn achterlicht mij in steek gelaten waarvan het lampje van doorgebrandt.
 
Koppeling zit er nu een kilometertje of 200 in... vandaag eens een keertje wat vlotter weer opgetrokken enzo.

Geen problemen meer met koppeling (wat fijn)

Tandwielverhouding nog niet terug gezet naar 17-43, dus rij nog met 17-39 rond, lekker vergelijken met de originele verhoudingen...
Ja ben wel sneller weg tot ~70Km/u en heb meer ruimte in de versnellingen over maar daarna vlakt alles uit en is er niet zoveel verschil.
Verbruik is bij lage snelheden hoger en bij hogere snelheden wel lager...

Voor mij niet ideaal gezien het meeste ik zo tussen de 30 en 80Km/u rij...
Tzt maar weer eens omwisselen, met kerst ofzo heb ik wel weer tijd eens lekker te prutsen aan mijn motor....

Hehe... Gisteravond op de A67 Venlo richting Eindhoven... "poef" weg aandrijving..... was lekker 130 aan het rijden en ineens redline...
gas los, terug schakelen... maar nope geen aandrijving meer. nul, noppes, nada....
 
Hehe... Gisteravond op de A67 Venlo richting Eindhoven... "poef" weg aandrijving..... was lekker 130 aan het rijden en ineens redline...
gas los, terug schakelen... maar nope geen aandrijving meer. nul, noppes, nada....

Waardoor kwam het ?
Nieuwe koppeling in de soep?
 
Terug
Bovenaan Onderaan