Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.719
9.033
Op reis
Facebook
Aangezien deel 2 vol was hier deel 3.

De NC 700/750 serie.

Deel 1 uit 2011 al weer

Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2


Motorfreaks

Motor Nieuws - Motorfreaks
en de engelstalige test van mcn :
Honda 2016 NC750X launch


1k0.jpg

Techniek uit een Honda Jazz, een helm opbergen op de plek waar de tank zit en allerlei verschillende uitvoeringen in het Honda assortiment met vergelijkbare techniek :

Een hele apart model of een nieuw begin voor de motorfiets met verbrandingsmotor ?.

In ieder geval een moderne motorfiets met een vriendelijk prijskaartje en prettig benzineverbruik.

Ook wel handig om te weten, de tegenhanger van andere merken :
http://cdn.yamaha-motor.eu/product_...2016-Yamaha-MT-07-EU-Matt-Grey-Studio-002.jpg
Yamaha Motor Europe

een misleidend reklame filmpje want de krijgt de bergen er niet bij :

Als je de nc750x zo geweldig vind dat je hem wel kan likken kan je hierheen : https://www.facebook.com/hondaNC750X/

Indien Duits geen probleem is, de buren : nc700x.de

Aangezien handvatverwarming een veel gezien accesoire is:
Tests en recensies: Vergelijking 3 merken/types handvatverwarming door Williej

Er is een modificatie voor de ketting geweest :

Ook is er een ander spatbord beschikbaar aangezien er standaard veel troep via het achterwiel over de motor kwam :

Een 3 tal adressen waar men de motor kan laten afstellen op een vermogensbank:
LePensZeur in "Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2"

Tips trucs ed hoor ik graag, dan komen ze hier :)

Model 2016 :
honda_nc750x_14478674701.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hmmm merk nu sinds ik een C4 heb dat ik net wel/niet in de turbulentie van m'n scherm zit.
(Als ik sta (of onder de 60Km/u rij) is het aanzienlijk stiller, dit had ik voorheen met m'n HJC ook wel een beetje maar niet zo extreem)

Mijn scherm staat echter al "in z'n hoogste stand" dankzij een set Bruudt beugels... en lager is geen optie omdat m'n camera in de weg zit nu xD

Mensen ervaringen met zo'n (clip-on) spoiler?
 
Laatst bewerkt:
Techniek uit een Honda Jazz, een helm opbergen op de plek waar de tank zit en allerlei verschillende uitvoeringen in het Honda assortiment met vergelijkbare techniek :

Dit is volgens mij een beetje urban legend. Ze zijn met de slag/boring verhoudingen van de Jazz gestart, maar de NC motor is toch echt een apart ding, waar vrij veel ontwikkelingswerk in zit.

Misschien deze link bij de 1e post zetten:

http://world.honda.com/Global-700cc-engine/index.html

Is vrij interessant te lezen hoeveel werk Honda aan een motor heeft besteed die volgens veel journalisten saai is... _O-
 
Hmmm merk nu sinds ik een C4 heb dat ik net wel/niet in de turbulentie van m'n scherm zit.
(Als ik sta (of onder de 60Km/u rij) is het aanzienlijk stiller, dit had ik voorheen met m'n HJC ook wel een beetje maar niet zo extreem)

Mijn scherm staat echter al "in z'n hoogste stand" dankzij een set Bruudt beugels... en lager is geen optie omdat m'n camera in de weg zit nu xD

Mensen ervaringen met zo'n (clip-on) spoiler?

Ik heb zelf het Givi verhoogde ruit. Hierna kreeg ik las van turbulentie/gebrul. Daarna een Givi spoiler erbij aangeschaft. Nergens last meer van. (Givi S180T shield)

Wel heb ik de onderste rubberen bevestigingspunten waarmee het verhoogde ruit vast zit vervangen door boutjes met een slotmoer. Doordat je hem verhoogt komt er meer trek op die bevestigingspunten. Ze waren er bij mij uitgetrokken op de snelweg door de winddruk. Wellicht is de bevestiging van jou ruit anders aangezien jij een nieuwer model NC hebt. (heb ik geen ervaring mee)
 
Wel heb ik de onderste rubberen bevestigingspunten waarmee het verhoogde ruit vast zit vervangen door boutjes met een slotmoer. Doordat je hem verhoogt komt er meer trek op die bevestigingspunten. Ze waren er bij mij uitgetrokken op de snelweg door de winddruk. Wellicht is de bevestiging van jou ruit anders aangezien jij een nieuwer model NC hebt. (heb ik geen ervaring mee)

Mmm nee volgens mij is er qua montage weinig veranderd, alleen de gaten zitten iets anders geloof ik.
En de '16 Oem scherm heeft een lucht-doorlaat sleuf halverwege...
Maar goed, mijn oem scherm is "omhoog geschoven" en er kan ook voor onder meer door... twijfel of een spoiler het gewenste effect gaat hebben.... zou eigenlijk ergens moeten test-rijden met een clip-on spoiler.
 
Mmm nee volgens mij is er qua montage weinig veranderd, alleen de gaten zitten iets anders geloof ik.
En de '16 Oem scherm heeft een lucht-doorlaat sleuf halverwege...
Maar goed, mijn oem scherm is "omhoog geschoven" en er kan ook voor onder meer door... twijfel of een spoiler het gewenste effect gaat hebben.... zou eigenlijk ergens moeten test-rijden met een clip-on spoiler.


Bij MDI in Ravenstein kun je met ruitjes en spoiler proefrijden.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een kennis die een clip on spoiler heeft? die je even kan testen? Het overzetten is zo klaar. 2 schroefjes los en weer vast.. bij een beetje motorzaak moet het volgens mij ook geen probleem zijn.
 
We delen hier thuis zo'n Chinese clip on spoiler. Werkt prima en voor het geld kun je het niet laten. Zoiets als dit maar wellicht nog wel voor minder te krijgen (heb niet super lang gezocht :) ). 13 a 15 euro..
 
Ha, zo'n neppe Givi spoiler, heb ik ook, werkt als een zonnetje met de helm uit de wind te halen, maar jesus wat een bulderend windgeruis geeft dat zeg.
Mijn Givi windscherm is ook al gebroken aan één van de schroefgaten omdat de wind er zo hard tegen zit.
Als die eraf dondert dan koop ik me zo'n OEM tourscherm met alu dragers. Lijkt me veel steviger dan de originele boutgaten, en het plastic lijkt me ook wat steviger.
Kan ik dan op die alu drager m'n GPS monteren zonder dat ie in de weg staat van m'n teller :P
 
Oh, op m'n Tracer heb ik juist normaal heel veel last van wind gebulder en haalt het nep givi spoilertje juist wat gebulder weg (nog lang niet alles, maargoed). Maar turbulentie etc is zo persoonlijk en afhankelijk per situatie.. Ik begin langzaamaan te denken dat er maar twee opties zijn: 1. vol in de wind, 2. mega groot scherm en totaal uit de wind. Alles ertussenin geeft een hoop kabaal..
 
Gebulder of niet is van heel veel variabelen afhankelijk en al heb je een perfecte combinatie gevonden, zodra de wind draait of er verkeer vóór je rijdt, is het niet meer perfect. Zelfs al zit je met je helm heerlijk binnen de stroomlijn en is het een oase van serene rust, dan is de kans groot dat diezelfde weggeleide wind je vol in de rug terug mept. Er is altijd een compromis nodig, in welke verhouding dit is, is persoonlijke voorkeur.
 
Vandaag voor het eerst echt in het donker gereden met de NC X. Jezus wat is het indicatielampje van het groot licht fel zeg!, Als je het naar voren zou richten heb je meteen een extra dimlicht erbij.
Toch maar eens iets van folie over de onderste rand van het display plakken.
 
Vandaag voor het eerst echt in het donker gereden met de NC X. Jezus wat is het indicatielampje van het groot licht fel zeg!, Als je het naar voren zou richten heb je meteen een extra dimlicht erbij.
Toch maar eens iets van folie over de onderste rand van het display plakken.

Je kunt je display toch dimmen met de rechter knop op je display.

Rij in het donker altijd op dim stand 2 en met zon/mooi weer dim stand 5 ze heb ik hem ingesteld in het menu, je kunt hem instellen hoe je maar wilt.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag voor het eerst echt in het donker gereden met de NC X. Jezus wat is het indicatielampje van het groot licht fel zeg!, Als je het naar voren zou richten heb je meteen een extra dimlicht erbij.
Toch maar eens iets van folie over de onderste rand van het display plakken.

Maar wanneer rijd je nouw met groot licgt? zelden of nooit.
 
Ik tot nu toe toch wel vaak eigenlijk... maar ja, dan reed ik s nachts ook over slingerende binnendoor-wegen die slecht/niet verlicht waren... (en er mogelijk overstekend wild was)

Ok, ja dan is het wel fijn om in die situaties wat meer lichtbundel te hebben. :t
 
Weet iemand of:

Als je de Relays set kit ( 08A70MGSD30 ) aansluit in de zekeringkast van de NC750X, dan staat er toch gewoon 12 volt op die zekering als het contact aan staat?
 
Ter voorbereiding op het nieuwe windscherm heb ik voor m'n nieuwe foon een houder gemaakt.
Werkt tevens ook als zonnevisier en is makkelijker uit de mount te halen, én toch veiliger :)

gKdYrLZl.jpg


Cc1K11xl.jpg


Door de laadkabel in de gsm te steken wordt de gsm in de houder bevestigd.
Die kan dus niet "eruit glijden" zoals bij de RAM mounts, en er is ook geen stom elastiekje nodig.
Nu moet ik nog een mount zien te vinden voor de perfecte bevestiging op de motor *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan