Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Trouwens.. iemand hier ervaring met het installeren van een andere luchtfilter?

Het lijkt wel of de nc een beetje inhoud als je flink gas geeft.. Dat hij een beetje "Stottert" op een bepaald toerenbereik en daarna pas doortrekt.
Zou dit te fixen zijn met een andere luchtfilter zodat hij meer lucht kan pakken?
 
ik zelf heb bij mijn 2012 Integra een K&N luchtfilter en een decat pijp geïnstalleerd.
Er is verschil maar het is minimaal.
Ik merk het vooral in optrekken in 6de versnelling, dat gaat iets vlotter.
Ik vermoed dat enkel een andere luchtfilter niet veel gaat doen.
Er is meer verschil als ik 98 octaan tank ipv 95 :]
 
ik zelf heb bij mijn 2012 Integra een K&N luchtfilter en een decat pijp geïnstalleerd.
Er is verschil maar het is minimaal.
Ik merk het vooral in optrekken in 6de versnelling, dat gaat iets vlotter.
Ik vermoed dat enkel een andere luchtfilter niet veel gaat doen.
Er is meer verschil als ik 98 octaan tank ipv 95 :]

Ik heb een K&N luchtfilter op mijn Manueel....
Merk geen verschil, overigens merk ik ook geen verschil tussen 98 & 95.
 
Heren,

Ik ben aan het kijken naar een brommer voor woon-werk verkeer. Eerder al op een Versys 650 en V-strom 650 gereden, daar valt het verbruik op de snelweg toch wel tegen. Nu is mijn reis +/- 65km snelweg enkele reis en zoek ik een machine die met een snelheid van 130 nog een redelijk verbruik heeft.

Hoe ervaren jullie het brandstofverbruik op de snelweg in de spits en daarbuiten?
 
Heren,

Ik ben aan het kijken naar een brommer voor woon-werk verkeer. Eerder al op een Versys 650 en V-strom 650 gereden, daar valt het verbruik op de snelweg toch wel tegen. Nu is mijn reis +/- 65km snelweg enkele reis en zoek ik een machine die met een snelheid van 130 nog een redelijk verbruik heeft.

Hoe ervaren jullie het brandstofverbruik op de snelweg in de spits en daarbuiten?

Geen ervaring met Brommers.

NC750: 1 op 30 tussen 50 en 90km/u. Ongeveer 1 op 20 bij 130Km/u Maar hierbij is het wel weer erg afhankelijk van hoe jij je gashendel gebruikt, en of je vloeiend kan rijden of veel moet remmen.

Ene spits is de andere niet. en ook weer afhankelijk van hoe je er doorheen rijd. (of in opgesloten laat raken)
 
Niet te letterlijk nemen hè ;) Een brommer is een ander woord voor een motorfiets.

1:20 valt me nog wat tegen moet ik eerlijk zeggen. Ik had beter verwacht.

In de spits zal het veelal onder de 130 zijn, meer file of +/- 100 tot 120. Daarbuitenerplaatsen gaat echter wel veel met 130 op de A12.


Morgen eerst maar eens vragen of ze mijn auto terug willen nemen. De bedenker van de huidige leaseregeling is weg, dus misschien zijn ze nu wat minder star.
 
Ik heb dus zelf een nc750 dtc van 2018 en ik denk dat je qua verbruik niet veel gunstiger uitvalt met n andere motor. Op de autoweg met die snelheid is ie wel n beetje windgevoelig omdat je rechtop zit. Geen ervaring met n groter ruitje. Ik heb de originele erop en rij op de autoweg ook gemiddeld 130 / 140 km per uur.
 
Heren,

Ik ben aan het kijken naar een brommer voor woon-werk verkeer. Eerder al op een Versys 650 en V-strom 650 gereden, daar valt het verbruik op de snelweg toch wel tegen. Nu is mijn reis +/- 65km snelweg enkele reis en zoek ik een machine die met een snelheid van 130 nog een redelijk verbruik heeft.

Hoe ervaren jullie het brandstofverbruik op de snelweg in de spits en daarbuiten?

Ik verbruik met 130km 1/24 op de snelweg en bij
snelweg/N weg gemiddeld 1/28 op m’n integra 750 dct:]
 
Ik rij iedere dag WW Driebergen / Amsterdam, 58 km enkele reis, door de traject controle op de A2.
Verbruik zit dan, met dank aan de traject controle, rond de 1 op 29.

Ben ondertussen aan mijn 2e NC750 X DCT toe en heb ca 100.000 km met deze 2 motoren gereden.
Op een vakantie rit naar Zuid Frankrijk na is het mij eigenlijk nog nooit gelukt om het gemiddeld verbruik op een tank, onder de 1 op 25 te krijgen.,
 
Laatst bewerkt:
Ik rij iedere dag WW Driebergen / Amsterdam, 58 km enkele reis, door de traject controle op de A2.
Verbruik zit dan, met dank aan de traject controle, rond de 1 op 29.

Ben ondertussen aan mijn 2e NC750 X DCT toe en heb ca 100.000 km met deze 2 motoren gereden.
Op een vakantie rit naar Zuid Frankrijk na is het mij eigenlijk nog nooit gelukt om het gemiddeld verbruik op een tank, onder de 1 op 25 te krijgen.,
Netjes, mooi aantal kilometers.
Maar zou je je naam dan niet veranderen naar NCrider?? ;)
 
Heren,

Ik ben aan het kijken naar een brommer voor woon-werk verkeer. Eerder al op een Versys 650 en V-strom 650 gereden, daar valt het verbruik op de snelweg toch wel tegen. Nu is mijn reis +/- 65km snelweg enkele reis en zoek ik een machine die met een snelheid van 130 nog een redelijk verbruik heeft.

Hoe ervaren jullie het brandstofverbruik op de snelweg in de spits en daarbuiten?
Ik rijd een NC700s DCT, nu met 59000 km op de teller. Ik combineer voor woon-werk (40 km enkel) snelweg en secundaire wegen en heb een gemiddeld verbruik van 1:26,3.
 
Ff terug komen op mn bericht. Ik heb ff geteld. 18€ is mn tank vol. Benzineprijs 169.9€ en daar rij ik ongeveer 350 km mee met n tempo tussen de 70 en 130 km per uur
 
Dat is mooi zuinig toch:}

350 km / (18/1,699) ltr = ~33 km/ltr. Dat is inderdaad een nette score. Nogal een verschil met DrasticHarm die ~26 km/ltr haalt.

Bedankt voor de reacties allemaal, lijkt erop dat onder de 1:25 iig moeilijk is te realiseren. Dan ga ik met dat verbruik aan het rekenen voor nu.
Denk dat ik maar een keer een paar dagen een NC moet huren om te kijken wat het verbruik in mijn situatie wordt.
 
Denk dat ik maar een keer een paar dagen een NC moet huren om te kijken wat het verbruik in mijn situatie wordt.

Dat is een betere representatie dan het verbruik van anderen....
Ja er is een "baseline" van wat er met de motor mogelijk is... maar eigen rijstijl heeft daar nogal wat invloed op.
 
Dat is een betere representatie dan het verbruik van anderen....
Ja er is een "baseline" van wat er met de motor mogelijk is... maar eigen rijstijl heeft daar nogal wat invloed op.
Tja. Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk altijd. In de D rij. Behalve als ik echt in de heuvels zit want dan vind ik het afremmen van de motor in de S fijn. Enne ik spaar de motor echt niet qua rijstijl.
 
350 km / (18/1,699) ltr = ~33 km/ltr. Dat is inderdaad een nette score. Nogal een verschil met DrasticHarm die ~26 km/ltr haalt.

Bedankt voor de reacties allemaal, lijkt erop dat onder de 1:25 iig moeilijk is te realiseren. Dan ga ik met dat verbruik aan het rekenen voor nu.
Denk dat ik maar een keer een paar dagen een NC moet huren om te kijken wat het verbruik in mijn situatie wordt.

Je moet je niet rijk rekenen met een meting van 1 tank, want het verbruik dat ik opgeef is het gemiddelde over 59000 km.
Als je een vergelijk maakt met mijn verbruik moet je daarbij het volgende meenemen:
- dat ik zomer en winter rijd en in de winter gaat het verbruik echt omhoog
- dat in die 59000 km ik begonnen ben met erg onzuinig rijden vanwege onervarenheid.
- dat ik soms, heel soms 1:29 rijd
- dat ik meestal iets boven 1;27 zit tegenwoordig.

Maar, zoals al door anderen gezegd, moet je niet helemaal op de data van anderen afgaan.

En... je moet je ook niet blind staren op het brandstofverbruik want je moet ondehoud ook niet onderschatten. In mijn geval heb ik in al die jaren ongeveer evenveel uitgegeven aan onderhoud als aan brandstof.

Het is in ieder geval een fijne brommert. Succes met je onderzoek. Ben benieuwd waar je op uitkomt.
 
Een goedemorgen!
Ik vroeg me af; is er iemand die een ander, meer naar je toe gebogen stuur op z'n NC heeft gezet? Ik zou dat i.v.m mijn elleboog graag willen namelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan