Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn ‘13 NC bij 35dkm en ben terecht gekomen bij iemand wie dit probleem vaker heeft gezien.
Die keren is het de ‘shift-pin’ geweest, een onderdeel wat problemen kan geven bij de 700. Bij de 750 is dit onderdeel waarschijnlijk van betere kwaliteit, aangezien het onderdeel nummer veranderd is, er geen problemen met dit onderdeel bekend zijn bij de 750 en de afmetingen van het onderdeel gelijk zijn.
De persoon over wie ik het heb werkt bij PolsMotoren te Waalwijk, daar hebben ze voor mij dit onderdeel vervangen. De kosten van de reparatie (in totaal) was ongeveer gelijk aan de prijs van de bovengenoemde stappenmotor.
Wat bedoel je met de "shift-pin"?
nummertje 6?
1389048
 
Nummertje 6 inderdaad, die wil nog wel eens afbreken in de 700 DCT blokken waarbij dat onderdeel nog niet is vervangen.
Het vervangende onderdeel zelf is niet duur, maar wanneer het ondeskundig wordt vervangen is er een kans dat de schakelwals tijdens de reparatie scheef zakt. Met als gevolg dat het onderblok in zijn geheel uit elkaar moet. Dat is vorig jaar mijn rede geweest om dit bij een dealer te laten doen die ervaring heeft met deze reparatie.
Hieronder een foto van een afgebroken shifter pin.

1389281
 
Ben over aan het nadenken om of:
- De NC te verhogen,
- Voetsteunen te verlagen,
of zelfs beide, ik wil graag wat meer ruimte voor m'n benen.
- Zadel aan te schaffen wat iets hoger zit?

Iemand al ervaring hiermee? ik zie verschillende lift-kits online staan.. maar welk effect heeft dit op de zijstandaard en middenbok? Moeten deze verlengd worden?

Ik heb mijn S750 dct zadel opnieuw laten bekleden met leer en de vulling 2 cm hoger laten stofferen. En stuur raisers er op gezet ook van 2 cm.
En nieuwe voetsteun[en van Sw Motech die een cm lager zijn en te stellen. Zijn ook veel bredere dan die dunne voetsteunen die misschien bij sommige zeer kunnen gaan doen. Met breed uitneembaar rubber.
 
Hallo iedereen ik ben nieuw hier op dit Honda forum rij sinds 1week een nc750dct integra van 2016 en ben tot nu toe na 550km aangenaam verast en tevreden, had veel ervaringen gelezen en tot nu toe kloppen ze zeker, ben van een Kawasaki J300 overgestapt naar de Honda tot nu toe is het enigste wat ik mis m’n bagage ruimte maar dat wist ik van te voren en was ik mij ook van bewust. Ik heb m’n oude topkoffer (Givi maxia) gemonteerd dus weer volop de ruimte voor van alles.
D570DCA2-E29A-49A2-B4F1-D0DFC56F086C.jpeg
 
Hallo iedereen ik ben nieuw hier op dit Honda forum rij sinds 1week een nc750dct integra van 2016 en ben tot nu toe na 550km aangenaam verast en tevreden, had veel ervaringen gelezen en tot nu toe kloppen ze zeker, ben van een Kawasaki J300 overgestapt naar de Honda tot nu toe is het enigste wat ik mis m’n bagage ruimte maar dat wist ik van te voren en was ik mij ook van bewust. Ik heb m’n oude topkoffer (Givi maxia) gemonteerd dus weer volop de ruimte voor van alles. Bekijk bijlage 1390973
Tazz2, gefeliciteerd met je aanwinst. Ik heb ook ooit motorscooter gereden en vind de NC toch meer motorgevoel en motorgeluid geven. Veel plezier gewenst.
 
Hello,
Ik heb een Honda NC 750 X uit 2014 en ben op zoek naar een goed schijfremslot die past op deze schijfremmen (liefst zo klein mogelijk, maar wel ART 4). Ik heb al een schijfremslot, echter kan ik die er zo uit wippen door de grote gaten.... Iemand een goed voorstel?
Alvast bedankt!
Groet, Bas
 
Hello,
Ik heb een Honda NC 750 X uit 2014 en ben op zoek naar een goed schijfremslot die past op deze schijfremmen (liefst zo klein mogelijk, maar wel ART 4). Ik heb al een schijfremslot, echter kan ik die er zo uit wippen door de grote gaten.... Iemand een goed voorstel?
Alvast bedankt!
Groet, Bas

Heb zelf een abus granit sledg 77, past perfect op mijn NC uit 2017 (2014 heeft dezelfde schijven toch?)
 
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een alarm?:?

Nee maar wel ervaring met het inbouwen van andere stroomverbruikers op de NC...
Waarbij ik kan zeggen dat je goed op moet letten op het verbruik als je motor niet draait.

Toen ik dagelijks reed merkte ik er niks van, een weekend ging precies (merkt niet eens dat ie moeilijker startte toen).
Nu ik nog slechts wekelijks op de motor rij (Tsja, tankpas bij de auto van het werk gekregen) is het goed te merken.

Ik heb een verbruiker op de motor zitten die 40mA (0,04A) verbruikt als ie niks doet... (Geschakeld, bij inschakelen contact verbruikt ie meer)
Dit zuigt de accu leeg in ongeveer 3 a 4 dagen stilstand tot op het niveau dat de accu te zwak is om de motor te starten.
Boosterpack eraan en dan start hij nog wel, maar moet eigenlijk wel aan de lader want de dynamo krijgt 'm niet voldoende opgeladen (laad nog wel op)
3 tot 4 uur aan de lader is dan voldoende voor een volle accu weer (langer dus als je het met verbruikers aan op draaiende motor doet) (wel de 40mA verbruiker los)

Dus wat betreft je alarm, wat verbruikt ie als ie niets doet...
Is het verplicht voor je verzekering? Ook als je ze verteld over de ingebouwde start onderbreking? (HISS) (EU modellen, USA modellen hebben dat blijkbaar niet)
Als ze al om een alarm verplichten, moet je motor dan niet ook grond-vast zitten?
 
@Chris ofc & Okami_Xci bedankt voor de reactie het is niet nodig van de verzekering ik heb nog een nieuw alarm in doos in de la liggen dus ik dacht zal ik die maar eens gaan gebruiken:? en ik ga er maar van uit dat ze de NC ook wel willen meenemen wij zijn hier op het forum ook heel erg blij en tevreden met hem dus er zijn er altijd wel een paar die dat ook willen, ze stelen als ze willen alles dat weet ik wel maar ik kan ze het alleen maar lastiger maken:r en het stroomverbruik in rust is ongeveer 0.03 A ik heb het zelfde alarm ooit op een Kymco gehad die starte na 3wk vakantie nog net zo vlot dit is bij de NC niet het geval als ik het zo lees.

Ik wil nog wel andere stroomverbruikers gaan aansluiten 1 voor mijn verwarmde kleding en 1 voor zadelverwarming deze heb ik ook altijd gehad op al m’n andere motoren ik rij namelijk 365 dagen of het moet echt glad zijn dan huur of leen ik een auto.
Dus heb je tips heel graag dan:}:]
 
Laatst bewerkt:
@Chris ofc & Okami_Xci bedankt voor de reactie het is niet nodig van de verzekering ik heb nog een nieuw alarm in doos in de la liggen dus ik dacht zal ik die maar eens gaan gebruiken:? en ik ga er maar van uit dat ze de NC ook wel willen meenemen wij zijn hier op het forum ook heel erg blij en tevreden met hem dus er zijn er altijd wel die dat ook willen ze stelen als ze willen alles dat weet ik wel maar ik kan ze het alleen maar lastiger maken:r en het stroomverbruik in rust is ongeveer 0.03 A ik heb dit alarm ooit op een Kymco gehad die starte na 3wk vakantie nog net zo vlot dat is bij de NC niet het geval als ik het zo lees.

Ik wil nog wel andere stroomverbruikers gaan aansluiten 1 voor mijn verwarmde kleding en 1 voor zadelverwarming deze heb ik ook altijd gehad op al m’n andere motoren ik rij namelijk 365 dagen of het moet echt glad zijn dan huur of leen ik een auto.
Dus heb je tips heel graag dan:}:]

De ene accu is de andere niet... en in de eerste ~1,5 jaar van de motor heb ik 'm ook iedere dag gebruikt (met (2x) ~2,5 weken vakantie stilstand) en geen/nergens last van gehad. Ook met buiten staan (in de winter) @Work en daar ondergesneeuwd worden.

Afgelopen 4 maanden echter, sinds ik dus van werk een auto heb met tankpas staat de motor lang(er) stil en overleeft ie maar 3 a 4 dagen op volle accu...
Kan in mijn geval dus ook gewoon leeftijd accu zijn in combinatie met de verbruikers (en originele mistlampen+hvv)

Mijn verwachting, als je 'm iedere dag gebruikt zal het wel loslopen met je alarm.


Tips:
- Vanaf accu naar accessoire, maak een verzamel kabeltje, scheelt geklooi bij de accupool met aansluiten.
- Als er de originele 12V sigarettenaansluiting bij zit, kan je van dat harnas een geschakelde 12v lijn aftappen
(of anders een originele sub-harnasje aanschaffen, en je accessoires zoals je verwarming daar vanaf voedden)
 
Laatst bewerkt:
Goede tips van Okami,
Eventuele aanvulling voor zo'n kitje bij de accupolen:


Ik zelf heb een zekeringkastje ingebouwd die geschakeld is door een relais met het contact.
Op de bodem van de frunk zit een compartiment waar normaal het instructieboekje zit. Daar heb ik hem zitten.

Heb m'n navigatie.. 12 volt aansluiting, handvatverwarming en mistlampen erop aangesloten.
d3a098949463d9431eeab0f7315dae6b.png
 
De ene accu is de andere niet... en in de eerste ~1,5 jaar van de motor heb ik 'm ook iedere dag gebruikt (met (2x) ~2,5 weken vakantie stilstand) en geen/nergens last van gehad. Ook met buiten staan (in de winter) @Work en daar ondergesneeuwd worden.

Afgelopen 4 maanden echter, sinds ik dus van werk een auto heb met tankpas staat de motor lang(er) stil en overleeft ie maar 3 a 4 dagen op volle accu...
Kan in mijn geval dus ook gewoon leeftijd accu zijn in combinatie met de verbruikers (en originele mistlampen+hvv)

Mijn verwachting, als je 'm iedere dag gebruikt zal het wel loslopen met je alarm.


Tips:
- Vanaf accu naar accessoire, maak een verzamel kabeltje, scheelt geklooi bij de accupool met aansluiten.
- Als er de originele 12V sigarettenaansluiting bij zit, kan je van dat harnas een geschakelde 12v lijn aftappen
(of anders een originele sub-harnasje aanschaffen, en je accessoires zoals je verwarming daar vanaf voedden)
Goede tips van Okami,
Eventuele aanvulling voor zo'n kitje bij de accupolen:


Ik zelf heb een zekeringkastje ingebouwd die geschakeld is door een relais met het contact.
Op de bodem van de frunk zit een compartiment waar normaal het instructieboekje zit. Daar heb ik hem zitten.

Heb m'n navigatie.. 12 volt aansluiting, handvatverwarming en mistlampen erop aangesloten.
d3a098949463d9431eeab0f7315dae6b.png
Hartelijk dank:}ik ga als het lukt met m’n tijdsindeling morgenmiddag eens kijken of ik een nieuwe aftakking rechtstreeks vanaf de accu ga maken of via de sigarettenaansluiting ik wil voor de kleding en zadelverwarming in ieder geval een geschakelde + gebruiken:] weten jullie soms waar de originele aansluiting voor accessoires verstopt zit bij de integra? De ruimte voor een verdeelpunt is bij de integra onder het zadel maar heel klein meer dan een broodtrommel en een schijfrem slot is er niet maar het zal daar moeten komen denk ik:Y
 
Hartelijk dank:}ik ga als het lukt met m’n tijdsindeling morgenmiddag eens kijken of ik een nieuwe aftakking rechtstreeks vanaf de accu ga maken of via de sigarettenaansluiting ik wil voor de kleding en zadelverwarming in ieder geval een geschakelde + gebruiken:] weten jullie soms waar de originele aansluiting voor accessoires verstopt zit bij de integra? De ruimte voor een verdeelpunt is bij de integra onder het zadel maar heel klein meer dan een broodtrommel en een schijfrem slot is er niet maar het zal daar moeten komen denk ik:Y
Helaas, geen idee waar die zit bij de integra.... MAAR....

Als je een originele (Honda oem) sigarettenaansluiting hebt.... (die is namelijk geschakeld) dan zou ik daar in de buurt zoeken.
Die zit namelijk via de accessoire sub-harnas op de originele aansluiting :)
 
Helaas, geen idee waar die zit bij de integra.... MAAR....

Als je een originele (Honda oem) sigarettenaansluiting hebt.... (die is namelijk geschakeld) dan zou ik daar in de buurt zoeken.
Die zit namelijk via de accessoire sub-harnas op de originele aansluiting :)
Top nogmaals bedankt ik ga daar zoeken hij is origineel dus vanuit die aansluiting ga ik de mogelijkheden zoeken:]
 
Bij voorbaat mijn excuses als dit in 1 van de vorige delen al is besproken, maar het volgende. Ik heb een nc 700 uit 2014, die is afgesteld op 35kw. Is het mogenlijk om hem naar vol vermogen te (laten) zetten en zo ja, hoe?
 
Bij de NC700 is de handgeschakelde versie standaard geleverd als 35 KW, alleen de DCT uitvoering was 38 KW.
Pas vanaf de 750 uitvoering was het vermogen van de handbak en DCT gelijk (40KW)
 
Laatst bewerkt:
Er zit mischien een vernauwing achter je luchtfilter

zie hier:
Thx! Heb ook het engelse nc forum gevonden, waar deze video vandaan komt. Blijkbaar is het effect alleen 11 km/h meer topsnelheid en niet merkbaar meer koppel. Als die airbox een keer toch al onder handbereik is tijdens het sleutelen prima, maar om daarvoor nu je halve motor uit elkaar te schroeven, gaat mij iets te ver.
 
Terug
Bovenaan Onderaan