Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Ik heb een voortandwiel met 16 tanden op mn NC750 gezet. De standaard is 17 tanden. Iets meer acceleratie past goed bij mijn rijstijl en ik vind het heerlijk.
Het was simpel te doen, koste me denk ik ~30 minuten.

Een groot nadeel is dat de snelheid word gemeten op de transmissie en niet op het achterwiel zoals ik hoopte.
Hiervoor heb ik een SpeedoDRD gekocht. Hiermee heb ik ook gelijk de fabrieksafwijking kunnen oplossen, als er nu 100kmph op de GPS staat, zegt de teller ook 100 kmph. Super fijn :)

Hieronder wat fotos van de SpeedoDRD. Het is een heel klein apparaatje, plug en play. Ook is het een paar tellen werk om de correctie verhouding in te stellen
SpeedoDRD-1.jpgSpeedoDRD-2.jpgSpeedoDRD-3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hiervoor heb ik een SpeedoDRD gekocht. Hiermee heb ik ook gelijk de fabrieksafwijking kunnen oplossen, als er nu 100kmph op de GPS staat, zegt de teller ook 100 kmph. Super fijn :)
Nu klopt uw ODO meter niet meer ;)
Af fabriek geeft een snelheidsmeter te veel aan, 4 tot 7 km/u. Maar de ODO gaat praktisch correct.
Door met die speedoDRD de snelheidsweergave op de GPS af te stemmen rekent de motor nu te weinig aan voor de ODO meter ;)
Beter stel je met die speedoDRD de snelheid in zoals die af fabriek was.

Enfin, dat is hoe ik het zou doen.
Snelheid meten wordt al sinds decennia gedaan op de uitgaande as, motoren met meting op het voorwiel zijn met uitsterven bedreigd.
 
Hmm, merk toch wel dat de standaard ketting op de NC erg slecht is..

Er staat nu 10500 km op de motor.. ketting is alweer redelijk slap dus morgen weer spannen,
Voor het laatst gespannen bij de kleine beurt bij 8500km..

Denk dat de ketting een beetje aan het einde van zijn leven aan het komen is..
Welke aftermarket ketting is goed ter vervanging? een DID?
 
Heb 30k met originele ketting gedaan 6k geleden een DID er op gezet nog niet gespannen sinds die er op zit.
tsubaki heb ik ook erg goede ervaring mee.
 
Beste NC 700/750 rijders ik wil deze motor wel aanschaffen maar kan er iemand zijn ervaring delen over welke soort of merk helm er allemaal passen in de dummy tank
 
Beste NC 700/750 rijders ik wil deze motor wel aanschaffen maar kan er iemand zijn ervaring delen over welke soort of merk helm er allemaal passen in de dummy tank

Ik heb een 2016 model (NC750X)
Bij mij past de Shark Vancore en de schuberth C3 pro erin.

Ik weet niet zeker of het <2016 model een even grote bak heeft..
 
Zelf weet ik ook niet of er verschil zit in de bakken wel met de 700x dacht ik.
Welke maat heb je eigenlijk kan ook wel schelen zelf heb ik L 58 - 60
 
Zit een verschil in de 700 en 750bak, dacht 2 liter 700 19l en 750>2016 21l
Mijn hjc FG-ST L60 past net niet maar alleen maar omdat er zo spoiler op zit.
Denk dat bijna alle helmen zonder spoiler wel aardig passen.

Ik heb nog een super NC750 te koop.:)
Honda NC750X DCT

Zit nu nog aardig wat speling op de vraagprijs en een grote frunk.
 
Zit een verschil in de 700 en 750bak, dacht 2 liter 700 19l en 750>2016 21l
Mijn hjc FG-ST L60 past net niet maar alleen maar omdat er zo spoiler op zit.
Denk dat bijna alle helmen zonder spoiler wel aardig passen.

Ik heb nog een super NC750 te koop.:)
Honda NC750X DCT

Zit nu nog aardig wat speling op de vraagprijs en een grote frunk.

Nog steeds niet verkocht!?... :P
 
Ok het kan zijn dat maat L niet past.
Misschien andere rijders die maat L hebben hier iets over kunnen melden.

Bedankt Chris
 
Ok het kan zijn dat maat L niet past.
Misschien andere rijders die maat L hebben hier iets over kunnen melden.

Bedankt Chris
Ligt heel erg aan je buitenschaal en vorm helm. De ene L is de andere L niet.
Shoei gebruikt andere buiten schalen maar zat merken gebruiken een grote buitenschaal met dikkere binnen voering.
Ik heb er geen problemen mee omdat il een mooie originele honda top koffer gebruik :P;)
 
Ligt heel erg aan je buitenschaal en vorm helm. De ene L is de andere L niet.
Shoei gebruikt andere buiten schalen maar zat merken gebruiken een grote buitenschaal met dikkere binnen voering.
Ik heb er geen problemen mee omdat il een mooie originele honda top koffer gebruik :P;)

Yep.. heb er ook een trax topbox op zitten van SW-motech.. past praktisch elke helm in.
De frunk gebruik ik voor het slot, regenbroek en gereedschapsetje etc.
 
Voor mij en misschien anderen is waarom we deze motor willen om zonder top box te kunnen rijden.
De lijst die ik zojuist heb toegevoegd zit ook de Schubert c3 pro van Chris bij
 
Mijn Shark Evo-one 2 Large past (krap) in de nc750S 2014, welke 19 liter is als ik het goed begrijp.
 
Kom net terug van de dealer.. De ketting is dus echt finaal op. Totaal versleten.
De ketting is van het achtertandwiel af te trekken.

Ik ben een zeer rustige rijder en smeer de ketting elke 300km in..

Service om de ketting te vervangen door een DID exemplaar staat gepland voor eind deze week al.

Had toch wat anders verwacht van een merk als Honda.
Ondertussen een mailtje gewaagd aan de klantenservice, ben benieuwd hoe ze reageren.
 
10500 km op de OEM ketting? 16861KM, toen is de mijne vervangen.
Heb ik mijn toer in de Eifel voor afgebroken om meteen bij de dealer nog langs te kunnen... Motor was toen een geluid aan het maken wat ik niet kon plaatsen. (Ik had in de Eifel nog een keer mijn ketting gesteld, just to be sure)
Bleek gewoon de ketting te zijn.

13742KM waren mijn OEM banden vervangen.

De vervangende (HONDA) ketting heeft het overigens een stuk langer volgehouden...
Die heb ik namelijk bij 49970Km laten vervangen.
Ik heb er nu een DID op liggen.
 
Verwacht dat je dan net als mij, er nog wel mee kan rijden maar dat je tegen het slijtage punt aan zit dat de motor rare geluiden gaat maken :)

-Edit: Bij de dealer toen gaven ze ook aan, de motor rolt uit de fabriek met wat mindere componenten, om goedkoop te blijven... de eerste "winst" pakken ze op de onderhoud. Maar moeten dan wel Kwaliteit gaan leveren, om te voorkomen dat mensen overstappen naar alternatieven
 
Terug
Bovenaan Onderaan