Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Hallo, heeft iemand hier ervaring met een beschermplaat voor de koeler? Ik zou graag zo'n plaat willen kopen, ter bescherming en het staat mooi vind ik.
De platen beschikken allemaal over voldoende gaten, maar toch vraag ik me af of de koeling wel optimaal blijft met zo'n plaat.... Hoor graag ervaringen!
 
Het zal altijd minder worden.
Het verschil ga je vooral merken als je midden in de zomer in de Zuid-Europese hitte gaat rijden. Hier in Nederland en omstreken zal je het hoogstens merken dat de fan in de zomer iets vaker of iets langer draait. De koeling zelf lijdt er niet onder.
 
Koop een vuilnisbak van de action en knip daar een stuk mesh uit ter grootte van je radiator.
Paar trekbandjes en klaar is kees :)
Ik heb er zo eentje gemaakt, en die zit er al sinds dat ik 'm heb erop *D
 
Heb je hiervoor niks hoeven slijpen of zagen ofzo?

Hey Gemonde, nee helemaal niks slijpen of zagen. Schoof hem zo over de uitlaatpijp heen en kon hem zonder wrikken of buigen zo vast maken. Vandaag nog even gereden maar er zit wel ietsje mooier geluid ook in vind ik....
 
Hallo, heeft iemand hier ervaring met een beschermplaat voor de koeler? Ik zou graag zo'n plaat willen kopen, ter bescherming en het staat mooi vind ik.
De platen beschikken allemaal over voldoende gaten, maar toch vraag ik me af of de koeling wel optimaal blijft met zo'n plaat.... Hoor graag ervaringen!

Ik heb er ook een opzitten. Maar nog nooit in de zomer dat ie aanslaat.
Hoeft jr geen zotgen om te maken.
Let wel op de bevestiging. Sommige vind ik niet zo goed zitten.
 
Koop een vuilnisbak van de action en knip daar een stuk mesh uit ter grootte van je radiator.
Paar trekbandjes en klaar is kees :)
Ik heb er zo eentje gemaakt, en die zit er al sinds dat ik 'm heb erop *D
Bedankt voor de tip, maar met alle respect: het oog wil ook wat! Dus ik gooi er 59,= tegenaan en bestel me een mooie zwart gepoedercoate plaat..... :9
 
Heb ook eerst over zo'n ding nagedacht, maar de spatboordverlenging zorgt al ervoor dat de radiator schoon blijft.... geld gespaard :-)
 
Volgens mij koop je zo'n ding niet om de radiator schoon te houden maar om deze te beschermen tegen schade en omdat je het mooi vindt
 
Volgens mij koop je zo'n ding niet om de radiator schoon te houden maar om deze te beschermen tegen schade en omdat je het mooi vindt

Ik heb hem idd er op gezet gelijk om de radiator te beschermen tegen steenslag en dik ongedierte.

Fan ging gisteren in de stad al redelijk snel aan maar ook weer uit denk als je een goede cover kiest je weinig koelingverlies hebt.
 
als ik mijn mobiel als navigatie wil gebruiken, welk bluetooth oortje-speakertje in de helm gebruiken jullie?
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik een headset van een van de gerenommeerde merken (Cardo, Sena).
Er zijn uiteraard ook goedkopere (chinese) merken die ook werken. In praktijk blijkt dat de gerenommeerde merken over het algemeen de minste compatibiliteitsproblemen kennen.
 
Ik gebruik een cardo Scala rider QZ, hiermee kan je gewoon muziek luisteren/navigatie horen van je mobiel of navigatiesysteem en je kan ermee bellen als je wilt. Dit systeem is echter niet geschikt om te praten met andere Scala riders. Het is echt een stand alone unit.
 
Hallo, heeft iemand hier ervaring met een beschermplaat voor de koeler? Ik zou graag zo'n plaat willen kopen, ter bescherming en het staat mooi vind ik.
De platen beschikken allemaal over voldoende gaten, maar toch vraag ik me af of de koeling wel optimaal blijft met zo'n plaat.... Hoor graag ervaringen!

Ik heb deze van SP Engineering (UK);
fawm_nc2_08.jpg

In geborsteld RVS (glimt dus niet) en kostte inclusief verzendkosten omgerekend 75 Euro.

Oogt erg mooi en beschermt de tere lamellen tegen steenslag. De koelcapaciteit zal wel ietsje zijn afgenomen, maar tijdens filerijden bij 34 graden, sloeg de fan nauwelijks aan, capaciteit genoeg dus.
 
Ik gebruik een cardo Scala rider QZ, hiermee kan je gewoon muziek luisteren/navigatie horen van je mobiel of navigatiesysteem en je kan ermee bellen als je wilt. Dit systeem is echter niet geschikt om te praten met andere Scala riders. Het is echt een stand alone unit.

ik heb een scala rider, een oude, alleen voor mijn motor.
mijn mobiel ziet wel "scalarider" in bleutooth maar kan geen connectie maken
 
goeie tip van de radiator cover, direct besteld :Y
 
Laatst bewerkt:
Net ff de nc750s uitgelaten. Rijd als een trein en in een x aanslaan starteen.
Stond uiteraard aan de druppellader.
Heerlijk gereden. Alle standen gedaan. Prima die DCT bak.
Is nu achter wat stugger door de Hyperpro veer maar rijd superstrak.
 
Het viel mij wel op dat met dit frisse weertype je meer gas moet geven voordat de koppeling begint aan te grijpen.
Dan is motor nog koud en sta ik stil voor de duidelijkheid. Vooral met manoeuvreren door het pad achter de huizen langs kan dit best lastig zijn.
 
Het viel mij wel op dat met dit frisse weertype je meer gas moet geven voordat de koppeling begint aan te grijpen.
Dan is motor nog koud en sta ik stil voor de duidelijkheid. Vooral met manoeuvreren door het pad achter de huizen langs kan dit best lastig zijn.
Jep heb ik ook. Als ik in de ochtend weg rijd lijkt het net of die wat meer slipt in langer in zijn toeren omhoog gaat, je hord je bak ook duidelijk schakelen zodat die een beetje warm is dan is dat over.

Vandaag eens een rondje met me soes gereden ipv nc toch blijft schakelen dan wel weer leuk met een twin sv650, al is de nc super relaxt voor ww maar die mag morgen weer aan het werk.
 
Ik ken het. De DCT heeft absoluut voordelen en zijn charmes maar zelf schakelen is ook wel lekker
 
Vanmiddag ook even een klein ritje gemaakt, en wat rijd dat toch top. De DCT rijd echt als een speer. Wat ik dit jaar misschien wel ga doen is een ander zadel, die even meer comfort bied. Verder zeer te spreken over de motor..................
 
Jep heb ik ook. Als ik in de ochtend weg rijd lijkt het net of die wat meer slipt in langer in zijn toeren omhoog gaat, je hord je bak ook duidelijk schakelen zodat die een beetje warm is dan is dat over.

Vandaag eens een rondje met me soes gereden ipv nc toch blijft schakelen dan wel weer leuk met een twin sv650, al is de nc super relaxt voor ww maar die mag morgen weer aan het werk.

Ik merkt dat ook bij de schakelversie. Als de motor koud is dan rolt hij wat verder door bij gas los omdat hij de "Choke" er nog op heeft staan, pas na een kilometer of 2-3 is alles weer normaal.
 
Nieuw uitlaatje gekocht voor de NC, Heb veel uitlaten bekeken maar vind deze toch het mooiste.

2000x1400-cc-ffffff.jpg
 
Leuke uitlaat, ik zelf heb de Shark DSX-5 (zwarte demper, chroom eindstuk) erop en vind hem prima bij de NC passen. Zeker beter dan die Ixil, die ik persoonlijk spuuglelijk vind...
 
Terug
Bovenaan Onderaan