Het Grote Motovlog Topic Deel I

Bij mij staat er "popular channels", en vraag niet aan mij hoe het komt, maar er zit daartussen wel "questionable content" tussen die kanalen...
Ik vind dat YT eens een grote opkuis mag doen én z'n algoritme mag aanpassen.
Bij mijn related videos kom ik er ook niet op uit om meer motorgerelateerde content bij te krijgen.
 
Als subscriber zie ik bij jou een lijst genaamd Recommended channels met iig 4 NL motovloggers. Ik neem aan dat dit weer iets anders is, wss zelf aangemaakte lijst?

Ja inderdaad, die lijst kan je zelf aanpassen in de creator studio (of edit channel zoiets)?
 
  • Leuk
Waarderingen: nee
Vandaag testje gedaan met drie filters voor de camera (nogmaals dank @CDA441). Eerste indruk is dat ik het verschil niet enorm groot vind (afgezien van de ND9, maar die zou vind ik niet mooi).

Moet wel de adapter iets aanpassen voordat ik 'm naar tevredenheid kan gebruiken. Ik ben nog wel benieuwd naar hoe het eruit ziet tijdens een rijtest.
 

Links: UV, Midden: Polariserend, Rechts: ND9

kijk en oordeel zelf. Ik ben nog steeds een beetje 'on the fence' wat betreft de filters.
 
ja dat ND filter is echt dikke bout. Wat me opviel is dat het polar beeld minder 'ruizig' lijkt te zijn dan de anderen. UV ten opzichte van 'normaal' heeft eigenlijk geen verschil, dus trek ik de conclusie dat je die dan maar als lens protector moet gebruiken.
 
Ik dacht wat is het hier stil, krijg ik ineens geen meldingen meer van dit topic.. Vreemd, opnieuw gebookmarked, hopelijk krijg ik nu de meldingen weer. Ook ik heb weer een video online.

Thanks @NonStoppie voor het reageren al :)
 
  • Leuk
Waarderingen: nee
Hmmm, mijn stem op camera is boven de 50km/h onherkenbaar door de windruis, maar ik heb de microfoon al zo hard ingepakt in bont dat ik 'm niet meer zie :+
Misschien heb ik het een beetje teveel gedaan?
Anyways, morgen is er nog een dag om een testrit te doen met de microfoon die nu wat minder verpakt is. Ook heb ik de microfoonopeningen weer open gemaakt, misschien is het daardoor...
 
Ik gebruik een rode smartlav+. Heb maar minimaal last van de wind, misschien stillere helm?
 
Loop al een tijdje te twijfelen om een purple panda mic te halen.
Maar zou eigenlijk eerst een camera update moeten doen xD
 
met de setup ben ik voorlopig wel tevreden. eerst maar genoeg ervaring op doen om consistent een goede kwaliteit video te leveren voor mij nu.
 
Loop al een tijdje te twijfelen om een purple panda mic te halen.
Maar zou eigenlijk eerst een camera update moeten doen xD

Heb zelf ook lang lopen klooien met microfoontjes. Uit china hoofdzakelijk, maargoed. Heb toch maar gekozen voor een Purple Panda en heb er zeker geen spijt van! Echt een top microfoontje!
 
Purple Panda lijkt mij wel leuk om te hebben. Kan 'm alleen niet laten verzenden naar BE met Amazon, en ik vraag mij ook wel af of het ook niets met de camera heeft te maken, want de noise reduction werkt niet met een externe microfoon.
Ik hoor wel een verschil tussen de china mic en mijn Philips LFH weetikveelwat microfoon, en ik moet zeggen dat de china mic een betere kwaliteit levert, maar tegelijk ook wel wat groot is. Misschien moet ik de kleine mic even proberen van onder mijn zadel :+
 
waar ik een klein beetje last van heb is dat de mic toch een klein beetje clipt ondanks dat de niveaus onder de -6dB blijven. Waarschijnlijk kan de mic het fysiek niet handelen. Het is grotendeels op te lossen door niet enorm luid te praten. mja, gaat een soort van automatisch als je met 80+ over de weg stuift :+
 
Ik heb toch maar geen Purple Panda gekocht, maar een Sena 20S microfoon en een 3,5mm jack kabel van de action :)
Een beetje knutselaar kan een dual mono maken van die microfoon zodat in post production niets meer moet gedaan worden, wat ik ook heb gedaan *D
Het geluid is fenomenaal! Bijna geen windgeruis, alles met de standaard microfoon zonder fur erop!
In totaal kostte mij dat 3x5€ wat dus de helft is van een Purple Panda!
Mijn stem komt ook luid en duidelijk zonder clipping door, wat ik met mijn vorige microfoontjes allemaal niet kon :)
 
Laatst bewerkt:
ben benieuwd. ik heb destijds ook geëxperimenteerd met mijn sena 20S, maar ik vond de kwaliteit van het geluid van die microfoon niet bepaald hoog. Misschien heb ik destijds de verkeerde app gebruikt.

hoe is je setup?
 
Mijn setup is bluetooth vrij, ik neem op met een sena microfoon in de camera zelf geplugd :)
Heb een as300v en een sena 20s microfoon met diy 3,5mm jack kabel, zal er straks een piccie van nemen :) morgen ff vloggen over de nieuwe aanwinst, dan zal je het wel horen ;)
 
ahh, misschien heb ik dat destijds verkeerd gedaan. Ik nam namelijk wel over de bluetooth op. Ben benieuwd :o
 
Zo dus hier wat foto's:
DfEUurU.jpg


De microfoon is een Sena 20S-A0304 draadmicrofoon voor een integraalhelm, aangezien ik de klep nu gebruik als 1 deel voor zowel camera als microfoon in te monteren, dan is er geen geklooi met kabeltjes die in mijn sluitsysteem blijven hangen.
De Sena 20S-A0303 staafmicrofoon kan gebruikt worden voor camera's die aan de zijkant van de helm worden gedragen.

Er is dus een modificatie nodig aan de aansluitkabel om deze naar 3,5mm stereo te converteren. De aansluiting van de Sena Microfoon is een 2,1mm stereo jack. Knip die eraf, dan heb je 1 witte kabel binnenin de blote omhulsel. Dat blote omhulsel is de "ground", en de witte is een kanaal.
De kabel van de Action heeft 3 kabels. Een rode, een witte en een gele. De rode en witte kabel zijn het linker en rechter audiokanaal. De gele is de "ground".
Soldeer de rode en witte kabel aan elkaar, zodat L+R gecombineerd is. Daarna soldeer L+R aan de witte kabel van de microfoon.
De gele kabel van de Action wordt aan de blote "ground" kabel gemonteerd. En klaar is kees! Je ultieme microfoon die de Purple Panda of RØDE microfoon van z'n troon stoot!

KTjgp3S.jpg


Is nu ook wat meer opgeruimd :)
 
  • Leuk
Waarderingen: nee
Maar kun je die mic nu ook gebruiken voor je sena dan ? Niet dat ik zin heb om in mijn purple kabels te gaan knippen maar voor de andere mensen xD
 
Terug
Bovenaan Onderaan