Het Grote Motovlog Topic Deel I

902 nu, dus dat denk ik ook wel.
Aantal uur springt tussen 1.8 en 1.9k, dus daar valt nog heel veel te halen xD

Zoals je nu gaat, zegt Social Blade dat je richting eind mei op de 1000 subs moet zitten. Maar dan zit je nog met die 4000 uren die je ook moet hebben.
De rebuild serie zal daar aan helpen, maar het is best lastig om die 4000 uur te halen. Jammer dat ik niet wat uren van mijn kanaal kan doorschuiven naar je om aan de criteria te voldoen. Er is wel een mogelijke optie, maar dan zou je voor Startersmotor wat zware motoren kunnen rijden en daar over moeten schrijven. Heb je wel extra videootjes (en dus views en dus extra minuten/uren) op je kanaal. Bij Startersmotor zou ik dat soort zware-motor-reviews onder 'Leuk voor later' scharen. Zo maar een brainfart. :+ Alleen ervaring met veel motoren om te kunnen vergelijken is wel prettig.
 
Zoals je nu gaat, zegt Social Blade dat je richting eind mei op de 1000 subs moet zitten. Maar dan zit je nog met die 4000 uren die je ook moet hebben.
De rebuild serie zal daar aan helpen, maar het is best lastig om die 4000 uur te halen. Jammer dat ik niet wat uren van mijn kanaal kan doorschuiven naar je om aan de criteria te voldoen. Er is wel een mogelijke optie, maar dan zou je voor Startersmotor wat zware motoren kunnen rijden en daar over moeten schrijven. Heb je wel extra videootjes (en dus views en dus extra minuten/uren) op je kanaal. Bij Startersmotor zou ik dat soort zware-motor-reviews onder 'Leuk voor later' scharen. Zo maar een brainfart. :+ Alleen ervaring met veel motoren om te kunnen vergelijken is wel prettig.

Die ervaring zit ondertussen wel oké ;)
Maar zou dan eerst moeten kijken of ik de test motoren nog wat langer mag lenen, nu is de tijd soms al krap ;)
En of ik in het Nederlands tegen Slabside op kan beuken betwijfel ik ook xD

Heb wel wat ideeën in het hoofd voor dit jaar.
En hoop op de motorbeurs misschien met wat mensen te spreken.
maar daar hebben we het nog wel over ;)
 
Hoezo moet je tegen Slabside opbeuken? Je moet gewoon je eigen ding doen. Uniek zijn en niet iemand nadoen. Dat waarderen mensen meer dan een random kloon. Bij importeurs kan je 'm zo een week meenemen, soms (veel) langer. Maar goed, je komt ook weer niet zo makkelijk binnen bij een importeur. Ga gewoon lekker verder bij de dealers en uiteindelijk kan je wel bij de importeurs aankloppen als ze potentie in je zien. Waar je wel meer kans maakt, is bij de kleinere importeurs. Neem daar een paar keer wat mee, laat zien wat je kan en als dat resultaat heeft, kan je bij de grote importeurs aankloppen.

ik ben zelf eerst begonnen met motoren lenen bij Arie Molenaar, een paar jaar later bij MVM en direct dat jaar ook bij Kymco aangeklopt. Dat jaar mocht ik ook bij Honda en Suzuki rijden en MV Agusta vroeg aan mij of ik een motor voor ze wilde testen. Het jaar erop mocht ik bij SYM, Kawasaki en Yamaha naar binnen en de rest volgde snel. Het enige waar ik nu nog geen contact mee heb zijn bijv. Harley Davidson (ik ken de persoon achter marketing nog wel van toen hij bij Ducati werkte), Triumph, Zero en de Piaggio groep. Dit jaar wil ik eens kijken of ik een Zero kan testen. Triumph is voor startende rijders te prijzig, HD rijden ze meestal niet. Piaggio kan ik ook nog wel eens langs, maar had nooit Aprilia demo's voor A1/A2. Nu kost Zero ook niet niets, maar als ik een model pak die binnen de 35kW valt, spreek ik daarmee ook nog wel oudere rijders aan, die elektrisch willen rijden.
Mijn grote voordeel is dat als een importeur niets kan leveren, MVM mij vaak wel kan helpen vanwege de enorme verhuurvloot en de wil om iets op 35kW te zetten of al zo in de verhuur te hebben. Zo heb ik bijv. de afgelopen twee jaar de 35kW Kawasaki's bij MVM vandaan en niet bij de importeur. Resultaat? In het testverslag verwijs ik lezers om de Kawasaki bij MVM te kopen en ze krijgen reclame op de site. Als zij moeite voor mij doen, doe ik ook moeite voor hen.

Een uurtje een motor lenen bij een dealer zet natuurlijk ook geen zoden aan de dijk, dus probeer 'm minimaal een dag (incl. nacht) mee te nemen en geef de dealer duidelijk reclame in je video's en videobeschrijving. Niet alleen even tussen neus en lippen door noemen.
 
@Meifesto Rustig aan hè, met dat beuken. De V-Strom is net nieuw! Zou inderdaad niet naar anderen kijken maar doen wat je wilt. Zoveel motor gerelateerde kanalen zijn er nog niet, dus er is vast nog wel wat marktaandeel te verdelen.
 
Hebben jullie tips om publiek te bereiken.

In de thumbnail een chick met een lekkere kont, als keyword minimaal 'politie' gebruiken (of 'police') en een clickbait titel gebruiken.
Komt vanzelf commentaar. Beter doe je in de video ook een knappe jonge meid, dat helpt altijd. :+

Ook kan je in je video om commentaar vragen. Wat ook helpt, zijn fouten maken in je video met dingen die je zegt of doet. Mensen reageren daar ook op en elke reactie zorgt voor een meer populaire video. Zelfde met likes. Of het nu een like of dislike is, maakt niet uit.
 
Hoezo moet je tegen Slabside opbeuken? Je moet gewoon je eigen ding doen. Uniek zijn en niet iemand nadoen. Dat waarderen mensen meer dan een random kloon. Bij importeurs kan je 'm zo een week meenemen, soms (veel) langer. Maar goed, je komt ook weer niet zo makkelijk binnen bij een importeur. Ga gewoon lekker verder bij de dealers en uiteindelijk kan je wel bij de importeurs aankloppen als ze potentie in je zien. Waar je wel meer kans maakt, is bij de kleinere importeurs. Neem daar een paar keer wat mee, laat zien wat je kan en als dat resultaat heeft, kan je bij de grote importeurs aankloppen.

Zo bedoelde ik het ook niet direct.
Maar voor veel nederlandse importeurs is zijn kanaal waarschijnlijk een stuk aantrekkelijker.
Volledig Nederlands, grotere sub basis etc etc ;)

Echter, als een importeur of een zaak mij vraagt zal ik het zeker niet afwijzen ;)
 
@Meifesto Rustig aan hè, met dat beuken. De V-Strom is net nieuw! Zou inderdaad niet naar anderen kijken maar doen wat je wilt. Zoveel motor gerelateerde kanalen zijn er nog niet, dus er is vast nog wel wat marktaandeel te verdelen.

Dat zou een duur geintje voor ons beide zijn gok ik xD

Jawel, en heb me pijlen ook al gericht voor '19 en '20 op wat ik nu zie als een gat in de markt.
maar dan komt het echte werk pas kijken natuurlijk ;)
 
Hebben jullie tips om publiek te bereiken. Ik merk dat het aantal views omhoog gaat bij mijn videos maar ik heb nog zeer weinig mensen die bijvoorbeeld actief zijn in de comment section. Dit zou ik graag willen voor feedback, zodat ik weet wat mensen willen zien etc.. Volgens mij doen ik ook iets fout met de zoektermen maar dat is een ander verhaal.

Ik ben niet zo goed met social media en vraag me af waar beginners zoals ik bijvoorbeeld videos kunnen delen. Zijn er bijvoorbeeld facebook groepen, twitter, instagram etc waar je met het delen van je video's nieuw publiek kan bereiken?


Facebook soms de Nederlandse Motovloggers groep, maar wil daar persoonlijk niet spammen ;)
Je hebt ook een Wie Rijdt? Motovloggers groep, daar zal ik geen mening over geven.

dan motovlog.com als je internationaal wat publiek wilt hebben.

Belangrijkste is tijd en een vaste base krijgen. De rest komt vanzelf. Hetzij langzaam, hetzij snel ;)


Ohh.... en de link onder je bericht lijkt niet te werken?
Dat helpt misschien ook _O-
 
Komen jullie nog met Motorbeurs gerelateerde videos/vlogs?

Ik niet. Jaren terug een paar keer gedaan. Het was mij teveel werk voor het minimaal aantal views. Voor 4.000-15.000 views ga ik niet druk zijn.
Ik stond dan wel eens een uur voor de opening op de beursvloer om te filmen (nieuwe modellen lukt wel mooi voor dat het volk er is). Dan nog wat hier en daar filmen en netwerken en rond 15u vertrekken. Thuis in sneltreinvaart eten, de boel monteren en zo rond middernacht of iets erna de boel uploaden en klaar hebben staan op het einde van de 1e beursdag. Mooi filmpje dus gemaakt en met de persoon achter de social media van de MBU, face to face gesproken dat hij mijn video nog wat zou promoten op de FB pagina oid van de MBU. Zo lang ik maar de video op FB zou uploaden ipv alleen YouTube, omdat FB niet goed met YT om kon gaan (wat eigenlijk niet zo is) en dat is dus nooit gebeurd, ook niet na herhaald vragen een paar dagen later. Dat scheelt natuurlijk ook best veel views. Maar daar weet ik denk ik wel de achterliggende gedachte van: belangenverstrengeling. Voor 15k views of minder ga ik dus niet meer een hele dag druk zijn, want het levert niets op en het kost gewoon uren tijd/werk (en zelfs een dag vakantie opnemen). Andere videootjes die ik maakte haalden iets van 4-5k views, die van 15k (inmiddels 17k) komt simpelweg omdat er twee mooie blonde vrouwen op de thumbnail staan.

Ik twijfel nog steeds of ik rond ga lopen met mijn shirt of gewoon 'undercover' ga, ik neig sterk naar het laatste.
Morgen in elk geval de beurs op, ik kijk wel hoe mijn pet staat als ik me morgen aan ga kleden. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik dat ook eens ga doen. Kan ook leuk zijn. :)


ik hoef maar een paar mensen te spreken, en hun die mij willen spreken zullen me wel herkennen gok ik xD


Ben benieuwd of Icon er staat. (i know, kan ook op de kaart kijken, maar iets met liever lui dan moe xD )
 
Neem zondag de camera mee en zie wel of ik er iets leuks uit krijg :).

Ik zal het nooit laten voor de views, minder dan de gemiddeld 15 - 20 zullen het er niet worden_O-
 
Hebben jullie tips om publiek te bereiken. Ik merk dat het aantal views omhoog gaat bij mijn videos maar ik heb nog zeer weinig mensen die bijvoorbeeld actief zijn in de comment section. Dit zou ik graag willen voor feedback, zodat ik weet wat mensen willen zien etc.. Volgens mij doen ik ook iets fout met de zoektermen maar dat is een ander verhaal.

Ik ben niet zo goed met social media en vraag me af waar beginners zoals ik bijvoorbeeld videos kunnen delen. Zijn er bijvoorbeeld facebook groepen, twitter, instagram etc waar je met het delen van je video's nieuw publiek kan bereiken?

Het is tegenwoordig een trend om een motorbuild series te doen en dan aan een van je patrons op Patreon weg te geven. Wellicht iets voor het Nederlands publiek?
 
Terug
Bovenaan Onderaan