Het Grote Motovlog Topic Deel I

Zo te horen heb jij meer filmpjes van Jur_020 gekeken, dan ik. :) Als ik het kijk, draait het op een ander scherm, terwijl ik met andere dingen bezig ben. 4 maanden rijontzegging was voor de EMG-cursus. Dat van die WOK etc wist ik niet. Maar ze hebben 'm op de korrel, hoop alleen dat als hij zijn motor verkoopt, de politie die notitie wel archiveert bij dat kenteken. :+ Kans dat hij zijn rijbewijs weer kwijtraakt, is natuurlijk groot. Maar goed, met een 1300cc is het ook best lastig. Je hebt iets onder je kont wat gruwelijk veel vermogen heeft en je kan het in NL nergens legaal uitlaten. Dat is één van de redenen dat ik een 650cc heb, meer is voor mij niet nodig en in ruim 18 jaar tijd, 0 verkeersboetes gehad op de motor. Kwestie van geluk, regelmatig spiegels gebruiken en waarschijnlijk weten waar het kan.
 
Zo te horen heb jij meer filmpjes van Jur_020 gekeken, dan ik. :) Als ik het kijk, draait het op een ander scherm, terwijl ik met andere dingen bezig ben. 4 maanden rijontzegging was voor de EMG-cursus. Dat van die WOK etc wist ik niet. Maar ze hebben 'm op de korrel, hoop alleen dat als hij zijn motor verkoopt, de politie die notitie wel archiveert bij dat kenteken. :+ Kans dat hij zijn rijbewijs weer kwijtraakt, is natuurlijk groot. Maar goed, met een 1300cc is het ook best lastig. Je hebt iets onder je kont wat gruwelijk veel vermogen heeft en je kan het in NL nergens legaal uitlaten. Dat is één van de redenen dat ik een 650cc heb, meer is voor mij niet nodig en in ruim 18 jaar tijd, 0 verkeersboetes gehad op de motor. Kwestie van geluk, regelmatig spiegels gebruiken en waarschijnlijk weten waar het kan.

Braaf mannetje ben je ;)

Ja soms komt Jur tevoorschijn in aanbevolen video's en ik kijk idd wel eens, die WOK heeft hij gekregen vanwege een verlengde achterbrug zonder keuring. Heeft hij in orde gemaakt met een maatje maar helaas voor hun niet goed genoeg, het lijkt mij geen bewuste keuze van het RDW. Ja ze vielen over een paar lullige dingen zoals die reflector, die hoort recht (horizontaal) te staan en niet 30 graden (of meer) scheef met de kentekenplaat.

Eens betreffende de krachtbron, maar 120PK in mijn situatie en 2 personen op de Versys 1000 lijkt me een betere keus dan 65PK met de Versys 650.
Ik zag dat @87Slabside ook een Versys 650 wilde aanschaffen maar dat ding had schade en de dealer wilde zijn Suzuki niet inruilen vanwege een imitatie kuip, wist niet eens dat dat bestond, rare toestand als je het mij vraagt.
 
Ik ben zeer braaf, rijd nooit harder dan de maximum snelheid.

Met 2 man wil je meer pk's en koppel. Ik zit er voor 99% in mijn eentje op. Passagiers vind ik onhandig. Het gewicht gaat omhoog, de bochten neem je toch ietsje anders, je moet eerder remmen... op een motorscooter iemand achterop vind ik niet erg, maar op de motor liever alleen.
 
Ik ben zeer braaf, rijd nooit harder dan de maximum snelheid.

Met 2 man wil je meer pk's en koppel.

:) Precies, ik rij 80% motor met mijn vrouw achterop, POWERRRRRRRRRR zonder schakelen of lui schakelen.:9~
 
Aangezien ik nog steeds in Duitsland was (jammer genoeg niet met de motor) had ik nog wat kerstgeld over, en er waren aanbiedingen in de Saturn.
Daar een Feiyutech Vimble 2 op de kop getikt voor €66. Werkt zonder app dus dat is ook wel leuk om te weten ;)
2 jaar garantie voor die prijs inclusief zit ook wel snor, dan hoeft ie niet naar China terug.
Is voornamelijk voor een smartphone in te steken, maar ik zie ook al adapterplaatjes die het mogelijk maken je action cam erin te monteren. Denk dan dat ik die zelf ga bouwen :)
zo'n ding dus maar voor Sony dan ;)

PGYTECH-For-Gopro-Hero-5-4-3-accessories-Adapter-switch-mount-plate-for-DJI-osmo-mobile.jpg_640x640.jpg

Werkt goed voor z'n prijs, en kan ik eindelijk wat betere videootjes schieten zonder dat misselijkmakende gedoe.
 
Leuke prijs. Mijn feiyutech gimbal kostte destijds 380 euro ofzo. Zo weinig gebruikt, dat het echt een miskoop was. Werkte goed, maar ik gebruikte m zelf te weinig. Voor 66 eur een mooie deal! Ik had m voor een gopro 4. Had er een smartphone in gepast, dan had ik 'm denk ik wel vaker gebruikt.
 
Stiekem net weer een haartje beter...

Al vind ik 't eind nog net niet goed. Maar dat is ook redelijk veel werk voor m'n software, dus dat zal ik moeten balanceren... kwestie van oefenen. Verder ben ik blij dat 't er op zit.
 
Ik heb trouwens een microfoon gekocht om onder mijn zadel te monteren, opnames gewoon met de dictafoon van mijn gsm :)
Heb je wel een TRRS converter nodig om een goede connectie te hebben tussen je foon en microfoon.
Of je kan ook gewoon een headset in wat nepvel mikken en onder je zadel proppen.
Schijnt wel goed geluid te geven.

Een youtuber heeft hier een video van gemaakt en ik moet zeggen dat dat wel goed klinkt:

Dan juist mixen dat ik een geluid van mijzelf heb én van de motort, dan hebben we een perfect geluid zoals de "echte" vloggers ;)
 

En hier een test die ik zelf heb gedaan.
Klein beetje windgeruis, maar dat is door mijn helmcamera ;)
Beetje de-noiser gebruiken om de windruis te verminderen en het geluid van de motor verlagen, want nu staat die wel wat luid :')
 
Ook ik ben vandaag maar is begonnen. Let me know :)

1 ding wat me direct opviel de eerste anderhalve minuut is je geluid, de intro is te luid en je spraak veel te zacht, dat hoort gelijk te zijn.
 
1 ding wat me direct opviel de eerste anderhalve minuut is je geluid, de intro is te luid en je spraak veel te zacht, dat hoort gelijk te zijn.
Kheb daar inderdaad mee lopen spelen, en mijn stem wat zachter gezet, misschien had ik ze beter gelijk gehouden en de mensen zelf het geluid zachter laten zetten. ik dacht dat het te luid zou zijn :) Bedankt voor de tip!
 
@kiwii zo he, die drone helpt toch wel met die zieke videohoeken :t
Heb je een dB meter in je bewerkingsprogje? dan kan je direct zien waar je piek kan liggen :)
 
@kiwii zo he, die drone helpt toch wel met die zieke videohoeken :t
Heb je een dB meter in je bewerkingsprogje? dan kan je direct zien waar je piek kan liggen :)
Ja zeker, gebruik premiere pro 2019. Maar ik heb mijn geluid nogal hard staan. Moet ik eigenlijk lager zetten. Als iemand in de buurt van breda ooit wat leuke drone shots samen wil doen. Je mag me altijd contacte!
 
@kiwii Ik zet de mijne normaliter op max -6dB (heb premiere pro cc), en anders is het gewoon ff een video van eender welke youtuber openen, luisteren op normale geluidssterkte en dan namaken :)
 
@kiwii Mooie brommert! Heb niet alles bekeken maar beetje geskipped (doe ik wel vaker bij filmpjes), maar probeer het woord 'uhhhhhh' te vermijden. Mag best een (paar) keer voorkomen, maar het begon mij te storen zo vaak als jij het doet. :+ Misschien heb je er wat aan. :P
 
Ja zeker, gebruik premiere pro 2019. Maar ik heb mijn geluid nogal hard staan. Moet ik eigenlijk lager zetten. Als iemand in de buurt van breda ooit wat leuke drone shots samen wil doen. Je mag me altijd contacte!
U zei Breda? :o Daar rijd ik ook altijd rondjes! :) Dus JA, ik zou graag een keer droneshots willen meehelpen maken enzo. Ben zelf ook aan het sparen voor een DJI Spark/Mavic namelijk..
 
@Monomuis klopt haha, maar ja ik wil toch wat zeggen en daar moet ik soms ff over na denken. Mijn vriendin zei het zelfde dus ik ga er wat aan proberen te doen :P

@Leviathius ik woon zelfs nog dichterbij jou tussen etten en boz :)

@CDA441 ik ga het is checken voor de volgende! :)
 
1 ding wat me direct opviel de eerste anderhalve minuut is je geluid, de intro is te luid en je spraak veel te zacht, dat hoort gelijk te zijn.

Viel mee ook op ja.
Begin moest ik mijn geluid zachter zetten, dusdanig zacht dat ik daarna niks hoorde toen er gepraat werd ;)


@Monomuis klopt haha, maar ja ik wil toch wat zeggen en daar moet ik soms ff over na denken. Mijn vriendin zei het zelfde dus ik ga er wat aan proberen te doen :P

Goed editten kan je ook alle uhhhhsss eruit knipper joh ;)
 
Ik heb een DJI Spark, gebruik 'm alleen niet zo voor motorfilmpjes. Misschien komend jaar eens wat meer doen, mijn broer heeft er namelijk ook eentje gekocht en tegen die tijd dat ik weer een demo mee neem, kent hij de controls om er wat moois uit te halen. Wel mooi klein om overal mee naar toe te nemen. Heb 'm vorig jaar meegenomen naar Amerika en dan met name de westkant van het land. Dat is een heel veel klein beetje mooier dan Nederland vanuit de lucht. :)

@kiwii Met een eerste motovlog mag je heel veel 'uh' zeggen. :+ En met alle tips kan je wat moois neerzetten.
 
Heb vanochtend voor het eerst gebruik gemaakt van mijn nieuwe microfoon in combinatie met de Tascam DR-05 die ik al had en ik kan deze microfoon echt iedereen aanraden! Het gaat om de Purple Panda Lavalier mic. Kost $25-30 op amazon en is echt goed. Op internet ook genoeg vergelijkingsvideo's te vinden waarbij hij geprezen wordt. Ik hoop dit weekend de video online te hebben, dan kun je horen hoe hij klinkt.

Heb de microfoon dus aangesloten op mijn audiorecorder (geen telefoon) en in mijn helm gestopt met windkap (pluizenbolletje) echt recht voor mijn mond. En ik was echt verbaasd over hoe helder mijn stem klinkt en weinig windgeruis je hoort. Ook krijg je bij de microfoon allerlei aansluitkabeltjes zodat je hem ook op je gopro kunt aansluiten en een verloopstukje van 4-polig 3.5mm jack naar 3-polig 3.5mm jack (heb ik bijv nodig in mijn audiorecorder). Erg netjes allemaal dus.

Heb ondertussen al tientallen dingen geprobeerd qua microfoon en geluid opnemen (vooral stem) en dit is toch wel de winnaar. Wil graag anderen het leed besparen van het traject dat ik heb moeten doorlopen hiervoor ;( (3 china mics, verloopstukjes, android recorder apps gekocht etc).
 
@Leviathius videootje ervan?
Vandaag ritje gemaakt met mijn DIY gimbal mount, moet 'm nog ff editen, want er is niet echt veel te doen, alleen maar een testritje ;)
Ik heb dus nu 3 audio tracks om te monitoren, en daarmee krijg ik een helder-der geluid :)

Had ook een DR-05 V2 gehad, en heb toch wel spijt dat ik die heb weggedaan, nu kan ik geen muziek luisteren als ik opneem...
Ik heb nu 1 china mic(motor), 1 onboard(az1) en 1 philips LFH91740(helm), en nog een china mic voor de spiegelreflex, maar die gebruik ik niet veel.
 
Heb vanochtend voor het eerst gebruik gemaakt van mijn nieuwe microfoon in combinatie met de Tascam DR-05 die ik al had en ik kan deze microfoon echt iedereen aanraden! Het gaat om de Purple Panda Lavalier mic. Kost $25-30 op amazon en is echt goed. Op internet ook genoeg vergelijkingsvideo's te vinden waarbij hij geprezen wordt. Ik hoop dit weekend de video online te hebben, dan kun je horen hoe hij klinkt.

Heb de microfoon dus aangesloten op mijn audiorecorder (geen telefoon) en in mijn helm gestopt met windkap (pluizenbolletje) echt recht voor mijn mond. En ik was echt verbaasd over hoe helder mijn stem klinkt en weinig windgeruis je hoort. Ook krijg je bij de microfoon allerlei aansluitkabeltjes zodat je hem ook op je gopro kunt aansluiten en een verloopstukje van 4-polig 3.5mm jack naar 3-polig 3.5mm jack (heb ik bijv nodig in mijn audiorecorder). Erg netjes allemaal dus.

Heb ondertussen al tientallen dingen geprobeerd qua microfoon en geluid opnemen (vooral stem) en dit is toch wel de winnaar. Wil graag anderen het leed besparen van het traject dat ik heb moeten doorlopen hiervoor ;( (3 china mics, verloopstukjes, android recorder apps gekocht etc).
Ik heb precies dezelfde :) Als je hem op je gopro aansluit, wel even de mini verleng kabel gebruiken (die gaat van aux met 3 streepjes naar aux met 2 streepjes) anders werkt deze niet! Ook de quickcapture niet gebruiken als je de mic adapter van gopro gebruikt, anders pakt hij de externe mic. Eerst aanzetten en dan op de record knop drukken werkt wel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan