Het Grote Motovlog Topic Deel I

FS365 is naar het schijnt niet bepaald een goed middel. Een regenbui en je bent het weer kwijt.
 
Poeh. Ik kan echt niet wachten tot volgend jaar.
Ik heb er zin in om lekker bezig te gaan met motovloggen in het mooie weer!
Momenteel al zestien abonnees binnen ;) en dat vind ik echt al heel wat xD
Hopelijk raak ik niet alles kwijt in de tussentijd :')
 
Poeh. Ik kan echt niet wachten tot volgend jaar.
Ik heb er zin in om lekker bezig te gaan met motovloggen in het mooie weer!
Momenteel al zestien abonnees binnen ;) en dat vind ik echt al heel wat xD
Hopelijk raak ik niet alles kwijt in de tussentijd :')
Niet wat oude nog niet uitgebrachte meuk, wat je mondjesmaat nog op het net kan kwakken.... })
 
Niet wat oude nog niet uitgebrachte meuk, wat je mondjesmaat nog op het net kan kwakken.... })
Hahaha :P
Je bedoelt dat ik geen oude meuk moet vertellen?
Tja, ik had misschien als idee om over bepaalde onderwerpen te praten zoals: Depressies, waarom een hobby hebben belangrijk is, gewichtsverlies, eetstoornis en etc.
Onderwerpen waar ik zelf ook mee zit. Geen idee of het aanslaat, maar ik doe het ook voornamelijk voor mezelf. ;)
Dit natuurlijk in combinatie met wat er gebeurt op de weg :P

Dus ik denk gewoonweg, reallife dingen en reallife struggles waar mensen het liefst niet over willen praten.
Maar ik vergeet natuurlijk ook niet het plezier van het motorrijden :)
 
ik bedoelde beelden die je geschoten heb maar uit oogpunt van het niet te lang laten zijn van je filmpje, niet getoond heb maar met een beetje commentaar er onder nog wel interessant zou kunnen zijn.
 
Tuurlijk, maar ik zoek hier soms tips over filmmeuk :+

Zet een leuke dame neer voor de lens. Werkt altijd.
En verder een externe microfoon. :) Maar daar was je al een beetje voor aan het rondkijken, toch?
Ook handig bij losse reviews zoals met bijv. de Goldwing, als je aan het rondlopen bent.

Tijdelijk (2 dagen nog) bij Gearbest trouwens de SJCAM SJ8 Pro. 4K 60 fps voor maar 143 euro. Van de SJ7 Star was ik wel gecharmeerd (even los van het probleempje dat de behuizing in het zwembad niet goed functioneerde, iets waar je met motorrijden vast geen last van hebt, tenzij je een sloot meepakt tijdens je rit). Alleen hopen dat de douane nog niet even langs komt met inklaringskosten, BTW etc. Original SJCAM SJ8 Pro 4K 60fps WiFi Action Camera - $161.99 Free Shipping|GearBest.com
Misschien dat ik 'm binnenkort toch eens ga aanschaffen om wat mee te spelen... de Pro dus voor de prijs ongeveer van de SJ8 Plus.

Gaan er morgen nog mensen naar de Suzuki Preview Event in Vianen? Ik ga wel even kijken. Er is ook nog het Triumph event in Hilversum morgen.
Denk wel dat ik met de auto ga, denk verkeerd gezeten met kajakken het laatste uur ivm een zere kont en daardoor denk ik net de verkeerde spier gebruikt in mijn been. Of ik ben gewoon te oud en verstijft alles. :+
 
Ik had Triumph al ingepland. Suzuki weet ik niet zo... bovendien heb ik de Katana al gezien.

Kajakken is voor morgen dan wel weer het vervoer bij uitstek. Heb je al naar buiten gekeken?
 
Tja, ik had misschien als idee om over bepaalde onderwerpen te praten zoals: Depressies, waarom een hobby hebben belangrijk is
Dus ik denk gewoonweg, reallife dingen en reallife struggles waar mensen het liefst niet over willen praten.
Maar ik vergeet natuurlijk ook niet het plezier van het motorrijden :)

Al een paar keer geprobeerd, maar mij lukt het nooit om daar iets van te creeren waar ik zelf tevreden mee ben.
Dus absoluut doen als het lukt :t
 
Gaan er morgen nog mensen naar de Suzuki Preview Event in Vianen? Ik ga wel even kijken. Er is ook nog het Triumph event in Hilversum morgen.

Had er wel over nagedacht, zelfde als met de kawasaki preview event vorig weekend.
Maar nu gewoon te druk om even ergens heen te gaan voor het kijken.

Hoop morgen wel op een droog uurtje voor wat film werk.
Laatste paar ProBolt schroeven monteren, dan zit alles weer naar tevredenheid :)
 
Ik had Triumph al ingepland. Suzuki weet ik niet zo... bovendien heb ik de Katana al gezien.

Kajakken is voor morgen dan wel weer het vervoer bij uitstek. Heb je al naar buiten gekeken?

Ik weet wel dat ik mijn been niet over een zadel heen kan gooien. :+ Het was vanmiddag echt baggerweer, morgen net zo, toch? Jammer dat de kajak nog in Florida staat. Was wel mooi, tussen de alligators, slangen, schildpadden en watervogels, zo een cypresbos in. Misschien had ff lopen in het vliegtuig ooo beter geweest. 8u niet veel bewogen, zelfs niet naar het toilet. Wel wat bewegingen tegen trombose. Hopelijk volgende week weer zo soepeltjes als een baby.. :)

Morgen ook even de GSX-S750 checken, die kan ook naar 35kW vanaf 2019. Eens zien wat de importeur voor mij kan regelen, aangezien ik voor een testverslag wel een echte geknepen wil rijden en niet wil zeggen 'kan ook op A2 worden gezet'. Daar kan men al jaren de tests van lezen op andere sites.
 
Ik weet wel dat ik mijn been niet over een zadel heen kan gooien. :+ Het was vanmiddag echt baggerweer, morgen net zo, toch? Jammer dat de kajak nog in Florida staat. Was wel mooi, tussen de alligators, slangen, schildpadden en watervogels, zo een cypresbos in. Misschien had ff lopen in het vliegtuig ooo beter geweest. 8u niet veel bewogen, zelfs niet naar het toilet. Wel wat bewegingen tegen trombose. Hopelijk volgende week weer zo soepeltjes als een baby.. :)

Morgen ook even de GSX-S750 checken, die kan ook naar 35kW vanaf 2019. Eens zien wat de importeur voor mij kan regelen, aangezien ik voor een testverslag wel een echte geknepen wil rijden en niet wil zeggen 'kan ook op A2 worden gezet'. Daar kan men al jaren de tests van lezen op andere sites.
Hehehe... yup, schuldig. Dat is ook wat we misten bij de Z900. Dat kleine verschil met de gewone doet 't niet... je wilt toch weten hoe 't is als er écht geknepen is. Waarschijnlijk gewoon volkomen kudt, maar je weet 't niet.
 
FS365 is naar het schijnt niet bepaald een goed middel. Een regenbui en je bent het weer kwijt.
Daarom staat er ook op dat je 't na elke rit moet sprayen. En dat werkt, want 't sluipt vanzelf in je routine.

Bij mij werkte 't althans, iets 'om de zoveel tijd' doen gaat veel vaker mis. En je hebt het in een paar tellen gedaan, dat is ook minder eh.. bewerkelijk. Gewoon met je jas aan even om dat ding heen lopen en klaar, kan zo in je 'parkeren, op slot, hoes erover' regime, zit je aan de koffie voordat je 't weet.
 
Maar ja, ik had ook ooit een spoelinstallatie gebouwd in m'n dromen, voor als ik ooit een huis met een tuin zou hebben. Dat moet nog steeds gebeuren. En inmiddels wil ik die voor m'n mountainbike ook wel, maar dát zou op m'n balkon nog wel passen.
 
Hehehe... yup, schuldig. Dat is ook wat we misten bij de Z900. Dat kleine verschil met de gewone doet 't niet... je wilt toch weten hoe 't is als er écht geknepen is. Waarschijnlijk gewoon volkomen kudt, maar je weet 't niet.

Ja, dat was onhandig. Ik heb de Z900 nog wel op 35kW gereden bij MVM (de importeur kon mij de afgelopen 2 jaar helaas niet helpen met mijn vraag naar 35kW, dat is vaak extra werk en daar moet tijd voor zijn) en daar over geschreven. Reed zeker niet slecht, maar geknepen kan je dan beter op een Z650 rijden ivm eerder koppel. Z900 an sich is een heerlijke machine, fits like a glove en direct zeer vertrouwd gevoel bij eerste keer opstappen.

Zo maar eens uit bed rollen en naar Suzuki. Was een latertje, afgelopen nacht.
 
Morgen ook even de GSX-S750 checken, die kan ook naar 35kW vanaf 2019. Eens zien wat de importeur voor mij kan regelen, aangezien ik voor een testverslag wel een echte geknepen wil rijden en niet wil zeggen 'kan ook op A2 worden gezet'. Daar kan men al jaren de tests van lezen op andere sites.
En?
 

Uiteraard! Komt zelfs een aparte in de demopoule, van wat ik begreep. Kan ik 'm mooi een beetje vergelijken met de Z900 35kW, hoewel die natuurlijk iets meer cc's heeft. Verder was het redelijk droog, met een kajak was ik langer onderweg geweest. :+

Bij MVM ook nog even de nieuwe Z125 gezien, die ik gemist heb op de Kawasaki News Show. Ziet er gelikt uit! Jammer dat ik mijn been niet over de motor kreeg. :+ Zal volgende week wel weer lukken ,ik voel vooruitgang.

Was de Triumph show nog wat?
 
Die stond er toch wel volgens mij.. minstens één 125 was aanwezig. En dan zijn ze bijna identiek 😁
Triumph was.... Wat tammetjes, vergeleken bij Kawa. Kleine zaal, alleen de nieuwe modellen. Maar wel eventjes leuk. Was blij dat ik daarna nog zou gaan mountainbiken, anders was het wel een stukje rijden voor weinig geweest.
 
Bij Suzuki ook alleen de nieuwste modellen, niet alles. Wel genoeg te drinken en er werd rondgelopen met eten, prima geregeld.
Ik heb het verkeerd gezegd, ik heb de hele Kawasaki show gemist. ;) De 125's stonden er beiden in Soest, maar had ze dus nog niet gezien. :P
Mooi dat je nog even kon mountainbiken. Als je ook nog naar Suzuki moest, had dat niet meer gelukt.

Anyway, Suzuki gaat dus definitief ook niet naar de Motorbeurs Utrecht, ben echt benieuwd wie er nog overblijven. Maar ook met minder importeurs nog meer dan voldoende om te zien. Duurt nog ruim 2 maanden.
 
Ducati, BMW en Yamaha weet ik van. Denk MV/Mash/SWM/Hyosung ook wel. Harley? Piaggio? Blijft nog wel iets over, maar het is sowieso minder dan het was. Je kunt altijd nog naar Brussel...
En voor de mbu, ach.. vroegah waren die importeurs ook niet nodig. Dat zal wel loslopen.
 
De Moteo-groep vast ook wel. Maar wat je zegt, het zal wel loslopen. Ik ging er altijd wel heen voor de nieuwe modellen en niet zo zeer voor koopjes. Echte koopjes heb je sinds de komst van internet niet meer. Geldt niet alleen voor motoren, ook voor bijv. electronica. Maar goed, je komt ook wel weer dingen tegen die je nog niet kende. Verder altijd leuk om samen te komen met gelijkgestemden.

Zo, mijn actioncam met barst in de lenscover ook weer gefixt. Nieuw glaasje er in, gelukkig had de lens zelf geen schade. Die kan dus weer gebruikt worden. En dat zonder steriele kamer. :+
 
Ik was even aan het klooien met cameramontagepunten op mijn viffer, en ik kom tot de conclusie dat ik zeer slechte mounts heb voor mijn actioncams.
De facecam (gebruik ik meestal niet) heb ik nu op het kuipruitje geplakt, en ik hoop dat die neppe Aliexpress mounts er niet zo snel af breken, maar die trillen wel eens als een malle geloof ik toch.

Eerst had ik die aan mijn spiegel bevestigd maar dat was niet zo'n goed idee omdat de ball-en-socket ook van zeer lage kwaliteit bleek te zijn. Door de wind ging de camera langzaam maar zeker naar beneden kijken :')

Indien jullie ook een facecam gebruiken, wat voor montagesysteem gebruiken jullie dan en waar monteren jullie die dan?

PS: ik hoop dat het morgen mooi weer wordt, dan kan ik eindelijk beginnen met de bike reveal ;)
 
Ik was even aan het klooien met cameramontagepunten op mijn viffer, en ik kom tot de conclusie dat ik zeer slechte mounts heb voor mijn actioncams.
De facecam (gebruik ik meestal niet) heb ik nu op het kuipruitje geplakt, en ik hoop dat die neppe Aliexpress mounts er niet zo snel af breken, maar die trillen wel eens als een malle geloof ik toch.

Eerst had ik die aan mijn spiegel bevestigd maar dat was niet zo'n goed idee omdat de ball-en-socket ook van zeer lage kwaliteit bleek te zijn. Door de wind ging de camera langzaam maar zeker naar beneden kijken :')

Indien jullie ook een facecam gebruiken, wat voor montagesysteem gebruiken jullie dan en waar monteren jullie die dan?

PS: ik hoop dat het morgen mooi weer wordt, dan kan ik eindelijk beginnen met de bike reveal ;)

Ik was hier ook laatst mee aan het klooien en vond toen deze op Ali: Ali-linkje
Kun je dus monteren aan je speigelstang waar je hem de motor indraait. Maar bij een viffer heb je dat niet natuurlijk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan