Het Grote Motovlog Topic Deel I

Broer heeft inmiddels een Insta One X in huis.... dammit, ik mag weer gaan sparen. Voeck.

Voor 360 graden video's heb ik het idee nog steeds te kijken naar een VHS band uit de jaren '90.
Ben onlangs nog wat video's wezen digitaliseren van die periode en het doet er nog niet echt voor onder qua bitrate/details. ;) Maar als je filmt zoals jij vaak doet, komt er best een leuk plaatje uit! Maar goed, voor 400 euro moet ik ook niet zeiken. Ik wacht nog steeds af om te zien wat 8K doet.
 
Ik zat te kijken naar Gopro Hero 7 black. Die zijn nu een beetje afgeprijst. Als ik naar zoiets overstap ga ik wel gewoon voor de 4K 60fps. Ben alleen heel erg benieuwd wat voor soort computer je daarvoor moet hebben om je video's binnen redelijke tijd te kunnen editen en renderen? Iemand ervaring hiermee?

Veel (32GB) geheugen, daar word de meeste videobewerking software blij van, en een snelle NVidia GPU.
Als je dat hebt dan is de CPU ondergeschikt, tenminste als je videobewerking software de GPU gebruikt.
 
Ik zat te kijken naar Gopro Hero 7 black. Die zijn nu een beetje afgeprijst. Als ik naar zoiets overstap ga ik wel gewoon voor de 4K 60fps. Ben alleen heel erg benieuwd wat voor soort computer je daarvoor moet hebben om je video's binnen redelijke tijd te kunnen editen en renderen? Iemand ervaring hiermee?

Een van de recentere. Maar check je analytics eens hoe mensen je video's kijken. Bij mij het grootste deel via smartphone. Waarom zou ik daar momenteel 4K 60 fps voor gaan schieten? Ze doen het momenteel maar met 1080@30 fps, soms zelfs 25 fps. Heb nog niemand horen zeiken. Het verschil tussen 4K en 1080P ga je niet zien op een 5" of 6" scherm. Verschil 30/60 fps natuurlijk wel. Maar voor wat ik doe, doen ze het maar met 30 fps. :+
 
Eindelijk... nieuwe PC is binnen. Gisteren gebouwd/geïnstalleerd en eindelijk eens écht gaan editen zonder dat hij om de haverklap vast loopt.
Tijdje aan het prutsen, tegelijk aan het knippen/plakken/tracken/blurren van HD video, terwijl ik nog tutorials opzoek en bekijk en hij heeft niet één hikje gegeven.*O*

Voorlopig ben ik hier heel blij mee.
Bij het installeren van software kan ik meestal de zin: 'Even geduld aub... dit kan een paar minuten duren' niet eens aflezen of hij is al klaar. Wat een verschil.

Dit geeft ook stof tot nadenken en creativiteit. Nu het vloeiend loopt zal ik eerder mijn best doen met editen. Nu werkt het tenminste lekker. Eerst moest ik al blij zijn als de boel niet vastliep en meer dan 2 fps weergaf in de preview. Nu doet hij gewoon de volle 60fps in preview en kan ik wat gaan spelen/ effecten toepassen en niet denken 'goed genoeg'.

1402894
 
Best lekker he? Een snelle computer. Ik moet mijn laptop maar weer eens te koop zetten, laatste klusje is namelijk gedaan en dan kan ik dat geld mooi investeren in een snellere brommer.
 
Maar doe je daar nu dan al aan mee? Anders kan je heel lang wachten. :)
Ach eerst alle rekeningen etc. betalen en dan pas kijken wat er over blijft voor een snellere PC. :(

Ja, in een soort kansloze poging xD

Eerste 2 jaar met winst afgesloten, daarna is het soort van downhill gegaan.

Vorig jaar gecancelled en maand later weer opnieuwd aangemeld.
Eerste 2 maanden mooie prijzen, maar daarna weer berg afwaarts.
Misschien binnenkort weer cancellen en aanmelden xD
 
Mijn schoonpa was een jaar lid van de postcodeloterij en had toen ineens 25k gewonnen. Gaat wel iets van 30% van af. Maar dat zijn net de geluksmomenten. Anderen zijn jaaaaaaren lid en krijgen alleen een bak ijs of een pakje stroopwafels. Beter werk je gewoon een keer een maandje over bij je werkgever en koop je daar een nieuwe PC van.
 
Beter werk je gewoon een keer een maandje over bij je werkgever en koop je daar een nieuwe PC van.

Wat is er mis met sparen ? zelf doe ik dat ook maar NIET voor een Pc. 🤫
Ik heb nu 3 jaar dezelfde en ik kan maar weinig winnen, een goede nVidia (GPU) Videokaart voor video editing.
Gelijk ook leuk om een spannende Game te kunnen spelen, kennen jullie die hardware combinatie niet ?
 
Wat is er mis met sparen ? zelf doe ik dat ook maar NIET voor een Pc. 🤫
Ik heb nu 3 jaar dezelfde en ik kan maar weinig winnen, een goede nVidia (GPU) Videokaart voor video editing.
Gelijk ook leuk om een spannende Game te kunnen spelen, kennen jullie die hardware combinatie niet ?

Sparen is prima, maar met overwerken heb je het eerder bij elkaar. Wat is er mis met overwerken om sneller aan een spaardoel te komen?
Mijn laatste PC was 7 jaar oud, voor ik een upgrade deed. De videokaart heb ik geen upgrade gegeven, dus die is al ruim 3 jaar oud, maar doet het
nog prima (Asus Strix GTX 960 OC, 4GB VRAM). Kan nog wel even mee, zelfs met de nieuwste games icm een snelle AMD cpu.

Ik spaar voor alles. Alle inkomsten van YouTube en website gaan op een aparte spaarrekening. Eens per jaar moet ik twee rekeningen aan de belastingdienst betalen vanwege inkomsten via YT/site en wat er van over blijft, daarvan doe ik een upgrade van mijn PC, koop ik een game laptop, vorig jaar september een motorscooter, jaar daarvoor nieuwe fotocamera, twee jaar eerder een lens voor een andere camera om mooiere foto's te schieten, koop ik software om foto's te bewerken, ga ik van op vakantie.. etc. het komt binnen, maar het gaat er grotendeels ook weer uit. Maar eerst moet de belasting langs zijn geweest, de rest is dus deels om zelf uit te geven voor de leuk, andere om betere kwaliteit te leveren op YT/site.
 
Slimme manier om met je geld om te gaan! Waarschijnlijk gaan een hele hoop mensen daar de mist in... Mooi alles uitgeven en dan klopt de belastingdienst aan.

Overwerk is discutabel.
-Je bent afhankelijk van je werkgever. Sommige branches werk je vaak over, andere bijna niet.
-Wat zijn de percentages? Ik heb het geluk dat ik voor een bedrijf werk waar er ouderwets goede toeslagen gelden.

Ik heb zelf heel veel meegepakt afgelopen jaren. De helft van het jaar werkte ik 55-60 uur, 1 á 2 reisuren per dag er bij, 150% overwerktoeslag en nog eens 150% onregelmatigheid buiten de kantoortijden en 200% op een zondag.

Dan is het de moeite. Op die manier heb ik maanden bijna dubbel loon gehad. Uiteindelijk heeft dat mijn motorrijbewijs betaald, ben ik daarvan op vakantie naar de VS gegaan, heb ik een huis gekocht met mijn vriendin en nog wel een aantal grote dingen.

Momenteel heb ik een stapje terug genomen met overwerk en een stapje vooruit in functie dus ik houd sowieso meer over. 40 uur per week is ook wel genoeg als je naast je werk nog veel te doen hebt ;)
 
Mijn schoonpa was een jaar lid van de postcodeloterij en had toen ineens 25k gewonnen. Gaat wel iets van 30% van af. Maar dat zijn net de geluksmomenten. Anderen zijn jaaaaaaren lid en krijgen alleen een bak ijs of een pakje stroopwafels. Beter werk je gewoon een keer een maandje over bij je werkgever en koop je daar een nieuwe PC van.

Werk genoeg over, maar helaas verkeerde vak gekozen om rijk te worden. ;)
 
TWAAP heeft een concurrent. :Y
Nog maar 1 maand online en al 3,2 miljoen views (niet op dit filmpje btw).

Ik denk dat ik naar Thailand ga om een geslachtsverandering te laten doen, speciaal voor extra volgers en views op social media. :+
 
maar als ik de broek uittrek en laat zien dat ik een enorme brandslang in de onderbroek heb krijg ik vieze ban van utube zeker.
 
Eigenlijk gewoon een moderne versie van achter het raam staan. _O-

Die verdienen meer geld en geven een man wat hij wil ipv alleen lopen te teasen. Het zegt eigenlijk meer wat over simpele mannen die met hun tong uit de bek graag op dat soort filmpjes klikken en dan respectloos reageren naar de vrouwen dat ze wel even langs willen komen om haar 'te doen'. Aan de andere kant lokken ze natuurlijk ook dat soort reacties uit, want er zitten een hoop stumperds op internet. Echter is elke reactie een +1 voor het algoritme en raakt de video populairder. Nu vraag ik mij wel af wat voor video's ik zelf kijk, als YouTube mij dit aanraadde, aangezien ik er niet actief op zocht. :+

Overwerk is discutabel.
-Je bent afhankelijk van je werkgever. Sommige branches werk je vaak over, andere bijna niet.
-Wat zijn de percentages? Ik heb het geluk dat ik voor een bedrijf werk waar er ouderwets goede toeslagen gelden.

Bij mij is overwerk ook nog wel aardig betaald. Maar ik kies eigenlijk als het kan voor tijd voor tijd en dan krijg je nog een percentage in geld uitgekeerd als het in het weekend bijv. is. Dan is het bijv 100% tvt en 50% daar bovenop salaris. Heb geen geld nodig, wel vrije tijd.

Maar goed, dan moet je weer andere manieren zien te vinden om op een snelle manier geld te verdienen en dan moet je niet denken aan drugshandel of het opblazen van pinautomaten in binnen- of buitenland. Of je levensstandaard aanpassen, dat scheelt ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan