Het Grote Motovlog Topic Deel I

Ik heb vorige jaar mijn Ram verhoogd van 8 naar 16gb en sindsdien gaat editten weer vlekkeloos.
Is een zwaar oude kast, maar af en toe krijg ik een tweedehands onderdeel van de vriendin, mocht haar game pc de games of haar werk niet meer aan kunnen xD
 
Thnx voor de tips, zal die best buy guide eens in de gaten houden. De huidige middenklasser lijkt sterk op wat ik bij alternate bij elkaar had gesprokkeld.
 
Ik heb dit nu zo'n beetje samengesteld. Rekening houdend met de meeste wensen denk ik dat ik wel aardig in de richting kom:
Wifi aan boord,
Geluid/Displayport ook.
Indien nodig kan ik altijd nog een videokaart (1050Ti/RX580) plaatsen.
Misschien nog een 1 of 2 TB harde schijf er bij.

DVD brander heb ik liggen op USB, kaartlezer ook. Volgens mij mis ik niks meer?

1398078
 
@Sjefman , ik zou die M2 Adata 512GB SSD vervangen voor een 1TB model.
Zeker als je veel video wilt bewerken kan je nog wat extra tijd besparen.
Opslag bestanden uiteraard op een standaard grote 7200 toeren HD of hybrid SSHD.
 
Ok, zal eens kijken wat dat met de prijs doet.

Nu heb ik een 500gb HD en dat is voor mij voldoende voor al het lopende. Merk de laatste tijd wel dat het nog maar 'krap aan' voldoende ruimte is. Alles wat klaar is of gewoon opslag is staat op de WD mycloud.
 
ik zal eens kijken wat ik thuis heb... die had ik ook samengesteld voor het zware werk. Behalve dat er nu wat schijven bijna vol zijn, ben ik nog steeds dik tevreden.
 
Misschien een betere koeler dan stock? Dan wordt ie niet zo warm want Ryzens zijn meestal warm lopende processoren :)
 
Andere cooler is aan te raden idd, tenzij je een andere serie koopt. Ik heb de 2700X en die koeler is wel goed.

Verder monteer ik alles op harde schijf, de ssd laat ik daarbuiten. Mijn filmpjes zijn echter heel kort, dus kost weinig tijd.
 
Iedereen nog lekker aan het vloggen?

Ik was het bijna vergeten dat het bestond, maar kreeg weer een copyright claim aan mijn broek vanwege muziek. Ze hebben de manier van een dispute maken flink aangepakt. Benieuwd naar de uitkomst. Dit jaar bijna geen muziek gebruikt nog, maar deze is nog van vorig jaar toen ik liet zien hoe en waarom ik mijn TomTom kwijtraakte.

Verder weinig nieuwtjes... binnenkort nog maar eens wat afspraakjes maken om op wat motoren te rijden. En mijn eigen motor maar geen kilometers maken. :+

@NonStoppie is ook lekker bezig op YouTube. Qua maandelijkse statistieken van de afgelopen maand zit ie 87Slabside op de hielen wat betreft aanwas en views over de laatste 30 dagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: nee
Edit van video hier op een 2009 mac pro met 16gb ram en enkele x5680 cpu. Kwam van een dubbel cpu board maar die verkopen blijkbaar goed online terwijl ik geen apps heb die er merkbaar beter door lopen. Dan liever een betere cpu en wat extra zakgeld.

Op m'n max spec Macbook Pro Retina, 15-inch, Early 2013 gaat het ook redelijk vlot. Alleen deel ik die wel met de vriendin en staat de 512GB SSD vaak bijna vol.

De max spec Macbook Pro 15" touchbar van 2018 ergens daarentegen is super traag voor video edit. Weet nog niet waar het aan ligt. Zit evengoed 16GB en SSD in.

Grote voordeel van de desktop is dat ik er een SSD in heb voor apps en OS en dan in de 4 HDD bays telkens 2 raids (foto vs video) van goedkopere 2 tot 4TB schijven die ik telkens vervang wanneer vol.

Die laptops moet je voor max performance aan de lader hangen. Dan ben je 't voordeel ook wel kwijt.
 
@Lemmy Dan moet je er mee nokken. :) Het kost mij een berg vrije tijd, ik moet meer andere dingen gaan doen. Maar ik kan mijn volgers toch niet teleurstellen dus ga ik maar door tot het bittere eind. :+ Nee ik ga nu nog kort achter elkaar 4 tests doen (waarvan eentje bijna af) en dan even een break en dan in het najaar maar weer zien wat ik ga doen. Het lukt ook niet altijd alles op 35kW mee te krijgen. Mijn eigen motor mag ook wel eens kilometers maken, heb 'm niet gekocht om alleen maar staan mooi te wezen. Heb volgens mij de afgelopen maanden nog meer op mijn motorscootertje rond zitten knallen dan op de 650cc'er.

@Hans2183 Laptops en max performance idd alleen met lader. Het is niet anders. Mijn laatste klus is geklaard met mijn krachtige laptop, dus nu mag ie echt de deur uit.
 
Ik rij minder en heb minder tijd. Of andersom. Zoiets. En dan ook nog die films in elkaar zetten... dat komt echt pas als ik geen huiswerk meer heb en mijn lijf naar de PC weet te slepen na m'n werk. Ik heb geloof ik nog materiaal voor drie filmpjes liggen, dus ik kan m'n lol wel op. Maar de laatste kreeg ik niet eens gerenderd wegens een volle C schijf, dus daar moet ik dan óók nog weer wat aan doen. Plus twee externe HD's.... daar heb ik allemaal ook niet echt spaargeld voor op het moment. 't is me gescheten.
 
Ik rij minder en heb minder tijd. Of andersom. Zoiets. En dan ook nog die films in elkaar zetten... dat komt echt pas als ik geen huiswerk meer heb en mijn lijf naar de PC weet te slepen na m'n werk. Ik heb geloof ik nog materiaal voor drie filmpjes liggen, dus ik kan m'n lol wel op. Maar de laatste kreeg ik niet eens gerenderd wegens een volle C schijf, dus daar moet ik dan óók nog weer wat aan doen. Plus twee externe HD's.... daar heb ik allemaal ook niet echt spaargeld voor op het moment. 't is me gescheten.

Nooit je C: schijf gebruiken voor opslag, maakt alleen al je Pc langzaam. 🤫 😁
Maaruh je filmpjes waren wel leuk om naar te kijken dus hup aan het werk....😉
 
Vandaag eindelijk weer een mount op mijn helm gemaakt dus het ritje vanavond weer wat opgenomen.

Er zit waarschijnlijk ook wel heel gaaf materiaal bij van mijn maatje op z'n VFR maar daarvan wil ik geen kenteken leesbaar op internet hebben... (zo'n rit...) :P

Even kijken of Imovie daar iets voor heeft.
 
hier is m'n gopro (hero) mount gewoon afgebroken. Zat allemaal los in de koffer, moet daar gebeurd zijn. Is echt op de 2 oogjes afgebroken. Heb 't nu met epoxy gelijmd... hopelijk blijft dat 't houden.
 
Ik rij minder en heb minder tijd. Of andersom. Zoiets. En dan ook nog die films in elkaar zetten... dat komt echt pas als ik geen huiswerk meer heb en mijn lijf naar de PC weet te slepen na m'n werk. Ik heb geloof ik nog materiaal voor drie filmpjes liggen, dus ik kan m'n lol wel op. Maar de laatste kreeg ik niet eens gerenderd wegens een volle C schijf, dus daar moet ik dan óók nog weer wat aan doen. Plus twee externe HD's.... daar heb ik allemaal ook niet echt spaargeld voor op het moment. 't is me gescheten.

Opslag vragen bij je werkgevers! :) volle schijven.. ik ben bang dat ik binnenkort mijn backupschijven (ja, meerdere kopieën) ook moet upgraden. Alles past nu nog netjes op 1 TB, maar ik moet al upgraden en dan even zien of ik naar 2TB of 4TB ga. De schijven gaan maximaal 3 a 4 jaar mee (ze gaan langer mee, maar zo lang vertrouw ik ze) en dan wil ik ze eigenlijk vervangen. Drie filmpjes nog? Ik denk ook dat je soms zin moet hebben om het te doen. Ik weet niet eens hoeveel ik nu nog heb liggen om te doen, wel meer dan drie en geen zin om het te bewaren tot de winter. Van november tot maart is het bijna dood op mijn kanaal en iedereen is weer blij als ik een filmpje in het nieuwe jaar er op zet. :+

@Hans2183 origineel GoPro of een chinakloon mount? Ik zou persoonlijk een nieuwe bestellen.
 
Vandaag eindelijk weer een mount op mijn helm gemaakt dus het ritje vanavond weer wat opgenomen.

Er zit waarschijnlijk ook wel heel gaaf materiaal bij van mijn maatje op z'n VFR maar daarvan wil ik geen kenteken leesbaar op internet hebben... (zo'n rit...) :P

Even kijken of Imovie daar iets voor heeft.

:( :( Daar krijg ik het schijt dus van..

Gisteren avond lekker aan het monteren geweest, leuk filmpje in elkaar gedraaid, krijg ik een foutmelding tijdens het exporteren.
Ik ben deze computer zo zat.

Vervolgens geen uitleg over wat er dan fout gaat zodat ik iets op kan lossen.
 
Ha ik heb mijn GoPro nu ook op de trapfiets....ik had nog een Ram Mount over.....
Ook met de fiets word je steeds in de wielen gereden door koekblikkers. 🤫
1401708
 
:( :( Daar krijg ik het schijt dus van..

Gisteren avond lekker aan het monteren geweest, leuk filmpje in elkaar gedraaid, krijg ik een foutmelding tijdens het exporteren.
Ik ben deze computer zo zat.

Vervolgens geen uitleg over wat er dan fout gaat zodat ik iets op kan lossen.

Vreemd, word er tussendoor geen copy van je werk opgeslagen ?
 


Wacht nog op mn chinmount zodat we de juiste richting op kunnen filmen:+
Het is de GoPro 7 Black geworden.

Nu nog een beter pc want op een laptop filmpjes inporteren en licht bewerken (knippen) is niet te doen ;)
 
Vreemd, word er tussendoor geen copy van je werk opgeslagen ?

Continu.

Inmiddels ben ik er achter dat er een stukje audio corrupt is. Als ik alle audio verwijder exporteert hij wel. Nu dus zien te achterhalen wel stukje audio.




Net in overleg met een maatje dit besteld:
1401805



Hij doet best wat gamen op 4K dus heeft op zich wel enig idee wat hij doet.
Ik ga het gewoon proberen met die vega11 graphics onboard en zie dan wel of er nog een videokaart nodig is. Die kan ik er altijd nog in zetten.
Deze m.2 ssd heb ik genomen omdat hij met 2100mb/s schrijft en 1400mb/s leest, lekker snel dus. Zodra ik weer wat budget heb voor dit soort onzin komt er nog een tweede M.2 schijf in (dit mobo ondersteunt er 2) van 1TB, waarschijnlijk wel een langzamere om de kosten te drukken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan