Het Grote Motovlog Topic Deel I

Ruzie aan het zoeken met m'n drift.
Vrees dat die overleden is....

Dus of een manier verzinnen om alles om te bouwen voor de firefly.
Of een andere camera kopen
Of een tweedehands drift vinden......

Tja, het houd je wel bezig zo. ;)
 
Zo hé, vandaag gespot (welja mijn motort) op de parking! Toevallig kwam er een subscriber (en zelfs ook ex-motovlogger) mijn fiets tegen :)
 
Ruzie aan het zoeken met m'n drift.
Vrees dat die overleden is....

Dus of een manier verzinnen om alles om te bouwen voor de firefly.
Of een andere camera kopen
Of een tweedehands drift vinden......

Tja, het houd je wel bezig zo. ;)

Wat doet 'ie niet meer dan?
Voor een FireFly heb je wel weer een andere mic nodig. USB mini B.

Zag dat al wat grote motovloggers de Osmo gekocht/gekregen hebben. Ben benieuwd naar de resultaten.

Die hebben ze ongetwijfeld gekregen. Ben ook wel benieuwd naar de resultaten, dat rocksteady zag er goed uit, al zoomt DJI net even wat meer in en heb je dus meer ruimte buiten het beeld om te stabiliseren. Alleen wat jij ook al zei, heb je bij DJI ook weer zo'n extra adapterkabeltje nodig voor een externe mic (bij mijn Drift trouwens helaas ook, eentje is al gesneuveld) en die van de andere Osmo past werkt niet, omdat ze extra geld willen verdienen.
 
Ik zou even wat perslucht voorzichtig in het microsd-slot spuiten. Misschien zit er een berg stof in.
En heb je een losse lader of laadt je via de camera de batterijen op? Er zijn ook externe laders voor de accu's. Tenminste, als de accu's van de Ghost-S hetzelfde zijn als van jouw variant.
 
Ik had het al eens gevraagd, sorry, maar ik moet denk ik toch eens gaan denken aan audio apparatuur... brand los.

Ik kan onderscheid maken tussen motorgeluid onderweg, misschien geouwehoer in de helm en niet onbelangrijk: geouwehoer ter plaatse. Overlapt dat? Draadloos of niet?
En ga er van uit dat ik geen camera's heb waar ik zomaar wat in plug (behalve m'n DSLR), dus die optie kunnen we overslaan.
 
Ik zou even wat perslucht voorzichtig in het microsd-slot spuiten. Misschien zit er een berg stof in.
En heb je een losse lader of laadt je via de camera de batterijen op? Er zijn ook externe laders voor de accu's. Tenminste, als de accu's van de Ghost-S hetzelfde zijn als van jouw variant.

Powerbank met kabel naar drift.
Moet ergens nog minimaal 1 kabel hebben, gezien ik twee drifts heb.
Maar waar.....
 
Ik had het al eens gevraagd, sorry, maar ik moet denk ik toch eens gaan denken aan audio apparatuur... brand los.

Ik kan onderscheid maken tussen motorgeluid onderweg, misschien geouwehoer in de helm en niet onbelangrijk: geouwehoer ter plaatse. Overlapt dat? Draadloos of niet?
En ga er van uit dat ik geen camera's heb waar ik zomaar wat in plug (behalve m'n DSLR), dus die optie kunnen we overslaan.

Ik heb een Tascam DR-05 gekocht hiervoor met een Purple Panda lavalier microfoon. De Tascam kan ik dus ook gebruiken als microfoon als ik niet mijn helm op heb of specifieke audio wil opnemen zoals uitlaatgeluid. De Purple Panda kan ik als stropdas microfoon gebruiken, maar ook in mijn helm stoppen in het wangkussen. Het voordeel van de Tascam is dat je het invoergeluid wat kunt dempen (level verlagen heet dat). Daardoor kun je de microfoon dichtbij je mond plaatsen zonder gekraak.

Enige dingetje is dat je het geluid moet synchroniseren, maar daar weet jij vast alles al wel van af :)
 
Ik had het al eens gevraagd, sorry, maar ik moet denk ik toch eens gaan denken aan audio apparatuur... brand los.

Ik kan onderscheid maken tussen motorgeluid onderweg, misschien geouwehoer in de helm en niet onbelangrijk: geouwehoer ter plaatse. Overlapt dat? Draadloos of niet?
En ga er van uit dat ik geen camera's heb waar ik zomaar wat in plug (behalve m'n DSLR), dus die optie kunnen we overslaan.

Motorgeluid Heb ik m'n GSM voor, althans die gebruik ik niet zoveel aangezien ik het altijd vergeet :)
Geouwehoer in de helm doe ik via mijn camera (ook via gewone 3,5mm plug, maar met een Sena mic))
Geouwehoer buiten de helm doe ik via een microfoon van AliExpress ofwel mijn wat duurder exemplaar.
 
Ik heb een Tascam DR-05 gekocht hiervoor met een Purple Panda lavalier microfoon. De Tascam kan ik dus ook gebruiken als microfoon als ik niet mijn helm op heb of specifieke audio wil opnemen zoals uitlaatgeluid. De Purple Panda kan ik als stropdas microfoon gebruiken, maar ook in mijn helm stoppen in het wangkussen. Het voordeel van de Tascam is dat je het invoergeluid wat kunt dempen (level verlagen heet dat). Daardoor kun je de microfoon dichtbij je mond plaatsen zonder gekraak.

Enige dingetje is dat je het geluid moet synchroniseren, maar daar weet jij vast alles al wel van af :)
Dat heet zelfs gain ;) Dat deel weet ik allemaal wel, maar ik ben nooit in deze hardware gedoken, dus muchos thanks :Y

Synchroniseren moet 't probleem niet zijn inderdaad.
 
Ik heb wel opvallend goed geluid van m'n Session in combinatie met m'n crosshelm, maar dat is toeval en bovendien niet altijd gegarandeerd perfect. Net zoals m'n 360 camera, als ik die achter een kuipruit kan verstoppen, is het geluid ook dik in orde. Maar dat wil je gewoon niet altijd.
 
Sinds ik de blue-tooth headset werkend heb gekregen luister ik meer en meer muziek op de motor.
Nadeel is dat je dusminder snel tegen jezelf begint te praten...

Ach ja, content zat nog, dan maar even niks "nieuws"
 
Heb eindelijk de 3 in een 4 veranderd :)

Zit echt geen logica in, maar ach....
We komen er wel.

Nog 60 volgers zien te vinden. Ga flyeren op evenementen bij dealers. ;)
En dan nog aan de 4000 uur komen per jaar. Maar voor de lol maakt het geen zak uit, natuurlijk.
Ik steek er alleen wel veel vrije tijd in (dan reken ik de tests mee) en ben dan blij met wat inkomsten.

Ik heb de afgelopen maand voor het eerst meer dan 1 miljoen views in een maand en voor het eerst meer dan 1000 nieuwe volgers in eenzelfde periode. Twee mooie mijlpalen. Het YZF-R125 filmpje, wat ik jou een paar weken geleden voorstelde om te doen, heeft zijn vruchten afgeworpen. Alleen dat zijn wel veel kijkers uit Azie. :+
Voor de rest kan je er nog steeds geen pijl op trekken wat goed gaat lopen en wat niet.
In elk geval loopt 125cc altijd wel ok, maar in NL niet populair en niet echt spannend om te rijden. ;)

Iemand al een DJI Osmo Action gekocht?
 
Iemand hier die advies kan geven mbt aankoop nieuwe computer?

Zou fijn zijn als hij geschikt is voor het editen van full HD video. Nu gaat het zo traag.

Ik heb een meevallertje dus spontaan een beetje budget. Het mag +-800€ gaan kosten, liefst uiteraard minder maar ik heb nu echt geen idee aan wat voor specs ik moet denken... Al het andere wat ik doe kan ik namelijk prima af met een cheapo 300€ laptop.
 
Even wat meer info nu ik thuis ben.
Hier draai ik nu al een jaar of 6 op: (zelfde model in ieder geval klik voor specs.

Imovie werkt leuk om snel te editen maar ik merk gewoon dat dit computertje een beetje moe raakt, dat real time editen van HD video erg lastig is en erg traag gaat. Zodra ik wat effectjes/titels/enz. er in wil plaatsen is het eind zoek. Misschien helpt het niet dat ik er een ultrawide monitor met bijbehorende resolutie op het staan (2560x1080).

Om een beetje te internetten/emailen/motorforummen/youtuben is het nog een prima ding.

Nu vraag ik me dus vooral af waar de software om vraagt. CPU? GPU? RAM?
Een volle bak gaming pc kopen met een dijk van een grafische kaart is een beetje jammer als video editing vooral op cpu snelheid gericht is.

Heb dit wel gezien bij alternate maar dan ben ik gelijk door m'n budget heen en er zit zo te zien nog geen wifi kaart/kaartlezer in.
Als ik weet waar ik vooral op moet mikken om van een standaard PC iets beters te maken voor video editing kan ik wellicht zelf wat samenstellen.
 
Iemand hier die advies kan geven mbt aankoop nieuwe computer?

Zou fijn zijn als hij geschikt is voor het editen van full HD video. Nu gaat het zo traag.

Ik heb een meevallertje dus spontaan een beetje budget. Het mag +-800€ gaan kosten, liefst uiteraard minder maar ik heb nu echt geen idee aan wat voor specs ik moet denken... Al het andere wat ik doe kan ik namelijk prima af met een cheapo 300€ laptop.

Ik heb een MSI GP72 gamelaptop (17") voor je te koop van anderhalf jaar oud. Destijds 1400 voor betaald (incl extra werkgeheugen), minder dan 300 uur gebruikt. GTX1050 kaart, i7 7700 hq cpu, 16gb ram. Eigenlijk wil ik daar nog 900 voor, maar voor 800 mag ie ook wel weg (incl tas en muis), ik doe er vrijwel niets meer mee, omdat ik ook een vlotte desktop heb. :)

Op deze laptop heb ik 4K videos gemaakt en die kan dat goed aan. Als er interesse is kan ik uitgebreidere specs sturen.

Ohja in nieuwstaat en ik rook niet. :)
En die minder dan 300 uur kan ik bewijzen door de ssd en hdd uit te lezen op hoe lang ze gedraaid hebben en hoe vaak ze gestart zijn.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt verleidelijk maar helaas. Ik heb een tic die zegt dat een laptop niet groter mag zijn dan 15,4" omdat ze anders niet meer handig zijn mee te nemen. Ligt volledig aan mij, beetje apart soms in dat soort dingen.
O-)8)7

(Ben jaren lang een 13" macbook gewend geweest... het gouden formaat voor een laptop)
Ik heb overigens nooit begrepen dat die Macbook (met oude core 2 duo) alles vlekkeloos deed in kader van mijn opleiding. AVID, Protools, redelijk zware programma's zonder hikje of zuchtje. En mijn huidige mac mini die op papier beter zou moeten zijn heeft er toch echt moeite mee. :(



Buiten dat wil ik toch liever een desktop hebben ;)


Maar bedankt voor je aanbod. Ook fijn om een richting te hebben om in te kijken met betrekking tot specs...
 
Terug
Bovenaan Onderaan