Het Grote Motovlog Topic Deel I

Ik heb nu de Insta360 X2 en ik wil hem op het stuur vast maken. Van de officiële mount wordt gezegd dat die boven de 80 km/h niet blijft zitten door de fabrikant zelf, dus ik moet naar iets anders kijken. Iemand goede ervaringen met een bepaalde mount?
 
Ik gebruik altijd de RAM Mounts, nog nooit problemen mee gehad; superstevig en stabiel. Hier een voorbeeld van de 'oude' GoPro MAX die inmiddels is vervangen voor een Insta360. (TomTom zit ook met een RAM Mount)
1708957061498.png
 
Ik heb het meeste bij Emounting gekocht, die hebben vrijwel alles van RAM Mount.

Het principe van RAM Mount is vrij simpel; je hebt twee rubberen kogels en daartussen een arm die kan klemmen zoals je ook de foto ziet. Het mooiste vind ik als je al ergens schroefdraai hebt waarin je direct de kogels kunt schroeven. Ik heb zelf bar end mirrors geinstalleerd, en dus is het schroefdraad van de originele spiegels beschikbaar. Daar heb ik de kogels nu in zetten, en dan kan ik direct een RAM arm daaraan monteren. De kogels die ik gebruik zijn trouwens de B-maat. Dit dus:
1709199413392.png

Als je nergens schroefdraad hebt, dan kan je ook zoiets gebruiken, en dan kan je het overal op het stuur monteren:
1709199521757.png

En als je ook dat niet wilt, dan kan je ook een klem gebruiken:
1709199649028.png


Keuze genoeg dus :)
 
Even een kleine kick omdat hier het onderwerp wordt behandeld zie ik..
Hoe is dit in de praktijk mbt de insta360 X3 en de mount?
-
*Als de camera rechtstreeks op de Claw Mount is gemonteerd, wordt off-road rijden ondersteund bij snelheden van maximaal 40 km/u. Cruisesnelheden mogen niet hoger zijn dan 80 km/u.
--

Je gaat namelijk al gauw sneller dan 80km/u..
 
Mijn insta360 x2 heb ik met een RAM mount vastgemaakt en dat zit tot nu toe muurvast, ook bij 140 km/u (vraag me niet hoe ik het weet :P). Het is ook de camera maar als het even kan zou ik niet van het merk insta360 iets aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn insta360 x2 heb ik met een RAM mount vastgemaakt en dat zit tot nu toe muurvast, ook bij 140 km/u (vraag me niet hoe ik het weet :P). Het is ook de camera maar als het even kan zou ik niet van het merk insta360 iets aanschaffen.
Wat dan wel?
 
Kan gebeuren. Het is op het gebied van 360 cameras heel goed maar het bedrijf blijft een beetje shady. Niet een normale mount voor op de motor kunnen maken is daar een van de voorbeelden van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan