Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

HET grote "middeltjes" overzicht-topic

WD 40 als?

• Deo

Stemmen: 30 18,0%
  • Haarlak

Stemmen: 4 2,4%
  • Voor op den tandenborstel

Stemmen: 11 6,6%
  • Vloerglimmer

Stemmen: 7 4,2%
  • Glijmiddel

Stemmen: 78 46,7%
  • Lenzenvloeistof

Stemmen: 20 12,0%
  • (douche) Zeep

Stemmen: 4 2,4%
  • Body lotion

Stemmen: 13 7,8%

• Totaal aantal stemmers
    167
En voor de sloebers onder ons, waarvan niet elk onderdeel op hun motor van titanium of carbon is....

Het altijd handige: "Plasti-shine"

Ideaal om plastic onderdelen weer zwart een glimmend te maken.

[me]__SVDirk__ die nog een fles van 10 jaar oud heeft en geen idee heeft of het nog te koop is...[/me]

Armor All voor alle kunststof onderdelen.

Wat doet het?
Wax?
Polijst?
Ontvet en schoonmaak?

Kun je dat checken

Thanx voor alle reacties, denk dat dit wel een handig overzicht word.
Als jullie njog suggesties hebben, of het overzich anders zoude wille zien..Roept u maar

kunstof kappen
PLEDGE meubelwas...die van 2 euro 50...doet het nog beter dan turtle wax!

Wat doet het?
Wax?
Polijst?
Ontvet en schoonmaak? Kun je dat checken

Thanx voor alle reacties, denk dat dit wel een handig overzicht word.
Als jullie njog suggesties hebben, of het overzich anders zoude wille zien..Roept u maar

bedoel ke of die fles tien jaar oud is of dat het nog te koop is? Dat eerste weet ik omdat me ma daar haar hele koekblik altijd mee schoonmaakte, en daar zat serieus veel plastic aan. Dat tweede wil ik wel effe voor je checken bij de plaatselijke MKB en in de gezelllige "winkelstraat" op de EUR

Black Chrome
Dit werkt perfect om zwarte plastic uit te laten zien als nieuw en is wel nog te koop itt Plasti-shine.

dus als ik mijn ketting een keer helemaal wil ontdoen van ranzigheid,,, schoonmaken met ..... lampeolie??? daarna weer inspuiten met kettingsmeer...

wat voor lampeolie en waar koop je dat?

Is van Valma en gewoon bij de Halfords te koop.

Voor het ergste vuil van de motor te krijgen.
S100 gel, ff inspuiten, in laten werken voor een minuut of 5 en dan met veel water afspoelen.
Werkt echt perfect.

dus als ik mijn ketting een keer helemaal wil ontdoen van ranzigheid,,, schoonmaken met ..... lampeolie??? daarna weer inspuiten met kettingsmeer...

wat voor lampeolie en waar koop je dat?

gokje, soort van Gamma, of lampenwinkel of soort van blokker of maskramer

Kachelzwart (ook wel kachelpoets) werkt prima als je een motor hebt met zwarte uitlaten (Lafranconi's van ouwe Guzzi's bijvoorbeeld).

Als je die spuit worden ze mat maar als je ze met olderwets kachelzwart in wrijft zien ze er weer als nieuw uit.

Je kunt het echter niet overal meer kopen maar de meeste smeden en kachelboeren hebben het nog wel.

ff reclame maken voor mijn eigen middeltje

motofix van het merk riwax = super ontvetter = een must voor je velgen
kan bij mij worden besteld bij intresse!!

Pledge meubeldoekjes werken ook perfect om je velgen te reinigen, of om het rondgespetterde kettingvet te verwijderen van je kuipdelen... (w.o. de velgen)

* Nev'r Dull om chroom en gepolijst alu en/of RVS weer te laten glimmen
* Autosoll is goed te gebruiken om dof aluminium weer te laten glanzen (bevat polijstmiddel)
* Blue Wonder is goed om blauwe aanslag van de uitlaatbochten te verwijderen
* Sonax Autoshampoo met inbebouwde wax... wassen > drogen > glimmen !

veel (schoonmaak) plezier

Ik zou de Dasty bij de velgen zetten, daar zit bij een kettingmotor het meeste vet

En zwarte tectyl om zwarte uitlaatbochten (zoals de oude Fazer 600 heeft) weer mooi te krijgen. Even in een doek spuiten, over de bochten wrijven en alles is weer mooi zwart!

En na het wassen je motor afspoelen met water met glansspoelmiddel (vaatwasser) tegen de kalkvlekken

En zwarte tectyl om zwarte uitlaatbochten (zoals de oude Fazer 600 heeft) weer mooi te krijgen. Even in een doek spuiten, over de bochten wrijven en alles is weer mooi zwart!
en stinken zeker !!!!!!!

En na het wassen je motor afspoelen met water met glansspoelmiddel (vaatwasser) tegen de kalkvlekken

Yeagh right, ff oplossen in een emmertje, dan de pomp met slang erop en spuiten maar

Nu heb ik weer iets ontdekt.....bij de action hebben ze tegenwoordig tyre shine (groene spuitbus voor 1 euro 89)

Ik heb hier wat van op de velg gespoten en op gewreven...je weet niet wat je ziet....zo heb ik ze nog nooit gehad.....deed altijd of met wd40 of met turtle wax....maar dit is echt goei spul....

Met alle gegeven tips en middeltjes moet het schoonmaken geen probleem meer zijn voor de komende winter (hoop trouwens wel dat het nog even duurt voor ie echt begint)

Maar heeft er niemand ervaring met benzine toevoegingen??

Volgens de meeste (auto) bladen zou de werking van het merendeel tussen je oren zitten?
Iemand getest?

Spul mag niet OP je band komen neem ik aan he, worden ze spekkie glad van toch?Dus je meent het

Waar had je die kalkvlekken dan? [me]smitjr heeft nog noooit kalkvlekken gezien op n bike...[/me]

op de zijkant van de band is geen probleem.......op je remschijf is ook niet aan te raden trouwens.....maar voor je velg is het echt werelds.....(vind ik dan,he)

Volgens een maat van me zijn er carborateur tabletten, die je om de X tankbeurten (<5) erin zou kunnen doen (1tje dan). Waardoor de motor regelmatiger loopt, en de carbs vrij blijven van aanslag. Weet alleen de naam niet, en wil graag meer ervaringsdeskundigen

Dus je meent het

Waar had je die kalkvlekken dan? [me]smitjr heeft nog noooit kalkvlekken gezien op n bike...[/me]
Yeps. Na het wassen ff een gieter/emmer met water vullen, flinke scheut glansspoel erbij, over de motor gooien en klaar! Ik had nog wel eens kalkvlekken daar waar het water blijft staan zoals op de kuip en op het blok maar nu niet meer