Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Net terug van 6 dagen Oostenrijk, tijdens de trip er naar toe en terug overnacht in een Hotel de andere dagen overnacht in de tent. Het was mijn eerste keer kamperen met de motor en het is prima bevallen. Vorige maand hebben we de tent 10 dagen uitgetest in Spanje maar toen waren we met de auto onderweg.
Ik heb vroeger altijd gekampeerd zowel de tent als met de caravan rondgetrokken. De laatste jaren vaker in Hotels gezeten maar kamperen staat voor mij op nummer 1.
 
Tsja een hotel.. dat doet me altijd denken aan voor het werk op reis zijn. En ik wil zo min mogelijk aan werk herinnerd worden tijdens mijn vakanties. En dat ontbijtje... ik eet 's ochtends niet veel dus ga ook zeker niet betalen voor een ontbijtbuffet waar ik bijna niets van neem met gore koffie (fuck wat ben ik blij met mijn bialetti met illy of lavazza als ik tijdens een zakelijke trip die hotelmeuk weer gedronken heb). Op veel campings kun je wel een broodje of iets scoren. Meestal bestel ik een croissant en of koffiebroodje en na weer een uur gereden te hebben knaag ik die op een mooi plekje langs de weg weer op. Mochten ze deze mogelijkheid niet hebben dan is er altijd ergens een bar tabac met daarnaast een boulanger te vinden waar je bij de een een broodje haalt en bij de ander een goede bak koffie scoort.
Maar ach... mocht het plots stromen van de regen dan heb ook ik geen zin mijn tent op te zetten en neem ik een willekeurig hotelletje (gelukkig niet vaak voorgekomen). De laatste dag van mijn vakantie op weg terug is al wel jaren op rij bij Baton Rouge (www.benhet.be), maar dat is dan weer zo'n locatie die de uitzondering is op de regels dat een herberg/hotel wel leuk kan zijn.
 
Yup.. Stadscampings kunne wat dat betreft erg zijn en.. daar wordt vaak erg veel gejat.
Camping in BratislavA afgestreept vanwege aan drukke weg en disco.. dan liever 1 wat verder weg en met OV stad bekijken..
 
Dan moet je je campings wel goed uitzoeken... is er entertainment, is er een zwembad (al dan niet met glijbanen) dan zijn er kinderen... en dan is het een smeerboel!
Klinklare onzin ben ik bang. Ik ben op een camping op Sardinië geweest die vegeven was van de kinderen maar waar het sanitair ook ieder uur (echt!) werd schoongemaakt. En ik ben pas op een camping zonder een enkel kind - want exclusief voor motorrijders - geweest waar het echt te smerig voor woorden was.
 
Nee geen 'klinklare' onzin van David_ZZR. Voor het algemeen heeft hij wel gelijk!
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen vwb schone campings ...............................

Maar meestal geldt, dat waar veel kinderen zijn dat het een smeerbende is.
Ergste is ook nog dat kinderen altijd voor lager tarief zitten. Daarvoor moeten ze juist 3-dubbel tarief rekenen!
Per slot maken die het meeste vies, kapot en gebruiken de accommodaties het vaakst.

Maar voor mij is beste om zo veel als kan die krijskoppen te mijden! (vaak ligt 't niet eens aan de kinderen, maar aan de ouders die NIET ingrijpen)
Dus voorkeur voor camping zonder toeters en bellen. Ik gebruik al die onzin toch vrijwel nooit. Dus ook geen zin om ervoor te betalen.
Zonder al dat pretpark-vertier zijn er derhalve dan vaak ook geen kinderen. :t
Geen gegil, geen gekrijs. Meestal de toiletten beter begaanbaar en toiletrollen die niet zijn afgerold.

En ja.........................Ik was vroeger ook kind. Maar nu heb ik er niets meer mee.
 
En ja tuurlijk zijn er campings die de gehele dag door schoongemaakt worden... maar daar betaal je dan ook voor... Ik heb liever gewoon een camping met fatsoenlijk volk en waar ouders ingrijpen als een jong zich misdraagt maar dat gebeurt tegenwoordig bijna nooit meer.
 
Hangt er natuurlijk ook vanaf in welk seizoen je gaat, en ook naar welk land. In verschillende landen liggen de standaarden ook niet altijd even hoog. En dan bedoel ik echt niet alleen de Oostbloklanden.
 
Hangt er natuurlijk ook vanaf in welk seizoen je gaat, en ook naar welk land. In verschillende landen liggen de standaarden ook niet altijd even hoog. En dan bedoel ik echt niet alleen de Oostbloklanden.
Klopt. Ik merk over het algemeen een duidelijk verschil tussen naar het zuiden gaan en naar het noorden. Ik vind het in frankrijk vaak een grotere zooi dan in scandinavie.
 
ach zolang het schone zooi is heb ik daar geen problemen mee. Ik heb meer problemen met overgereguleerde zooi zoals het feit dat ik er 's ochtends voor vertrek (als ik ergens 1 nachtje sta) achter kom dat ik muntjes had moeten kopen om te douchen en dit niet door de campingeigenaar aan mij verteld is.
 
ach zolang het schone zooi is heb ik daar geen problemen mee. Ik heb meer problemen met overgereguleerde zooi zoals het feit dat ik er 's ochtends voor vertrek (als ik ergens 1 nachtje sta) achter kom dat ik muntjes had moeten kopen om te douchen en dit niet door de campingeigenaar aan mij verteld is.
Munten zijn in het geheel gewoon vervelend. Ik ga echt geen 2 uur staan douchen, dus waarom die muntjes dan moeten snap ik niet zo. Verhoog dan de campingprijs met die 50 cent.
 
Klopt. Ik merk over het algemeen een duidelijk verschil tussen naar het zuiden gaan en naar het noorden. Ik vind het in frankrijk vaak een grotere zooi dan in scandinavie.

In Scandinavie is het vaak wat ouder, maar daar heb ik niet zo'n moeite mee als het maar redelijk schoon is.
En sorry voor de Belgen onder ons, maar daar kunnen ze er ook wat van zeg. Daar heb ik toch al regelmatig campings gehad waar ik niet vrolijk van werd, en zo veeleisend ben ik echt niet.
 
En dan lekker in een bed gaan liggen waar daags van te voren al iemand anders in heeft gelegen. Nee, lekker in mijn eigen bed in mijn eigen tent.
sinds ik verblijf ik 4* hotels heb ik geen vuile bedden/douches en potten gezien
hooguit verwaande potten :+
shampoo neem ik ook niet mee, krijg je daar
badjassen en slippers ook :Y wel daar laten
het leukste is nog altijd 's morgens het vreetbuffet
als ze doorhebben dat ik met de motor ben, krijg ik soms nog een lunchpakket voor onderweg :} (ongevraagd en gratis)
 
Goeie tip. Altijd slordig die overschot.
:t
En een CBR is een prima muilezel/pakezel

4332F4CD-CD47-4EC9-A4FC-54681230FCF5.jpeg


A8FD39A9-2306-4BE5-A5A7-F3885C342484.jpeg


Easypeazy
 
Naast dat ik kamperen gewoon echt heerlijk vindt (hoewel ik het enigzins moeilijk vindt toe te geven: bij motorkamperen is droog weer wel belangrijk voor me), spelen de kosten voor mij ook mee.
 
Voor ons is lage kosten mooi mee genomen, maar niet de hoofdreden.

Het helpt wel om me wat minder schuldig te voelen dat we in voor- en najaar ook altijd nog een weekje op vakantie gaan... kuch
 
Terug
Bovenaan Onderaan