Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Heerlijk weekendje gehad met motor & tent!
850km gereden, waarvan slechts 200 autostrade.
Luxemburg is echt een aanrader! Mooie wegen, goedkope benzine en prachtig landschap.
Wel een extra slaapzak moeten scoren onderweg; koelde savonds af tot 12 graden. En dat trok mijn ultra-light-weight-zomer-zakje niet.
De CBR reed verassend goed met bagage, heb echt geen GS nodig! :+
Bekijk bijlage 1406023Bekijk bijlage 1406025Bekijk bijlage 1406026

Spijt me om te zeggen maar.... U is vanaf nu verslaafd aan motorkamperen*O*, en daar is bijna geen remedie voor helaas.
Leuk dat het zo goed bevallen is, waar ga je de volgende keer naartoe? ;)
 
Afgelopen week 4 dagen lekker getourd door Eifel en Ardennen, echt mooie omgeving en goede wegen bijna overal met uitzondering van de smalle kleine weggetjes in België en Frankrijk. Ah ja, door extreme temperaturen zijn die zwarte lassen op de weg erg verraderlijk en ontzettend glad vooral in de bochten... dus ging het paar keer bijna mis
1406156
1406157
 
Afgelopen week 4 dagen lekker getourd door Eifel en Ardennen, echt mooie omgeving en goede wegen bijna overal met uitzondering van de smalle kleine weggetjes in België en Frankrijk. Ah ja, door extreme temperaturen zijn die zwarte lassen op de weg erg verraderlijk en ontzettend glad vooral in de bochten... dus ging het paar keer bijna misBekijk bijlage 1406156Bekijk bijlage 1406157
Tent in BMW kleuren?
 
Ik haat kramperen. Wat vinden jullie er nou zo leuk aan?:?:?

Effe lekker weg, hopen op geen bereik (telefoon), geen gezeur aan je kop, en als je terug komt waardeer je extra wat je hebt thuis.
Het mooiste is dat je lekker kunt gaan en staan waar je wil.

Tenten-mensen zijn vaak ook heel anders dan mensen in sta-caravans bijvoorbeeld. Als wij gaan camperen zoeken wij express naar campings waar veel tenten komen en waar zo min mogelijk sta-caravans staan (oeh wat lelijk zijn die toch...)
Hadden we vorig jaar ook, misschien iets van 80 % tenten, het schept een band en de sfeer is uitermate relaxed op zulke campings.

edit; zo effe lekker generaliseren op zijn tijd...
 
Wakker worden, je tentje open doen en lekker genieten van een mooi uitzicht en echt lekker buiten zijn ipv in een muf hotel met een ontbijtzaal
 
Ik haat kramperen. Wat vinden jullie er nou zo leuk aan?:?:?
Kramperen??? Dan heb je wrs niet de goede uitrusting................lekke tent, te dunne slaapzak, luchtbed die leegloopt ect.
Zeker op jonge leeftijd slechte ervaringen opgedaan? Kou geleden door inferieure spullen?
Zie ik nu ook nog wel eens met beginnende kampeerders, dat ze met mindere of verkeerde spullen op pad zijn.
Met slecht weer dan kou lijden of alles nat, tent omgewaaid en/of gescheurd.......Dat soort malaise!!

Niet leuk vinden, dat heb ik dus als ik in een hotel of pension zit!! Zo'n supersuf onderkomen.'(
Soms bij slecht weer pak ik overdekt. Met een georganiseerde reis is een stenen verblijf meestal ook 'vast' inbegrepen.
Hoewel.............................in Z.Afrika kon ik reis boeken met lodge of kampeer. Juist, toen natuurlijk gekozen voor tentje!!! :t
Kamperen in een wildpark tussen de dieren.............:z.............:t De oudjes zaten allemaal ver weg 1e klas in hun lodge.:X

Als ik in een hotel of pension zit tussen al die bejaarden dan wens ik me vaak mijn tentje ergens in de mooie natuur!
Toen ik jong was had ik mss het geld niet. Nu kampeer ik vooral omdat ik het LEUK vind!!
Na 50jr kamperen heb ik inmiddels al mijn spulletjes wel voor elkaar. Het ontbreekt me aan weinig!

Op de camping zit je heerlijk in de buitenlucht!
's Morgens op een brandertje koffie pruttelen met wat verse broodjes en gekookt eitje erbij.
De laatste jaren heb ik ook altijd een stoeltje bij me. Lekker zitten gaat dus ook!
Wat kan je dan nog meer wensen:?

Edit: Zie nu de ingepakte motor van gtswizard............. Ik heb veel spul bij me, maar zo gek is het bij mij nog net effe NIET!
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk zo'n hotelletje. Lekker slapen op een echt bed. Biertje aan de bar op een echte kruk. Als je van die kruk valt kun je zo je bed in. En in de ochtend staat je ontbijt klaar met koffie en jus de orange.
 
Heerlijk zo'n hotelletje. Lekker slapen op een echt bed. Biertje aan de bar op een echte kruk. Als je van die kruk valt kun je zo je bed in. En in de ochtend staat je ontbijt klaar met koffie en jus de orange.
je moet vroeg op want anders buffet weg, gesjouw met bagage, stoot je teen tegen nachtkastje..
 
Ik haat kramperen. Wat vinden jullie er nou zo leuk aan?:?:?

Een paar weken voornamelijk buiten, los van alle stress in het dagelijkse leven. En in tegenstelling tot een hotel heb ik bij een tent altijd het gevoel dat ik thuis ben. Waar ik ook sta, zodra de tent staat en mijn bagage van de motor is, is het weer mijn eigen huis. In een hotel heb ik altijd het gevoel ergens op bezoek te zijn. En bij vertrek uit een hotel altijd het fnuikende gevoel iets vergeten te zijn, en met de tent niet, want als er niks meer ligt, heb ik dus alles ingepakt.

Wat niet wil zeggen dat ik ook niet af en toe een lang weekend in hotel duik, maar kamperen heeft mijn voorkeur.
 
Heerlijk zo'n hotelletje. Lekker slapen op een echt bed. Biertje aan de bar op een echte kruk. Als je van die kruk valt kun je zo je bed in.
En in de ochtend staat je ontbijt klaar met koffie en jus de orange.
Ontbijt wat klaar staat............... ;(
Onlangs was ik in Ardennen en laatste 2 dagen kwam een maat langs.
Daarom toen in het restaurant ontbijtservice bijgenomen.
Vond ik geen succes. Mijn eigen gepruttelde ontbijt was beter voor elkaar!

Op vrijwel iedere camping is ook een bar. Dus daar rol je ook zo je tentje in na consumptie!
Als ik mijn eigen ontbijtje maak, denk je dan dat ik geen jus kan drinken?
Heb altijd wel choco, en/of jus, en/of limonade aanwezig. Hoewel ik in de ochtend liever een bak stevige pleur drink!!:t

Hierboven had ik toch al aangegeven dat het me aan heel weinig ontbreekt:9
 
Ontbijt wat klaar staat............... ;(
Onlangs was ik in Ardennen en laatste 2 dagen kwam een maat langs.
Daarom toen in het restaurant ontbijtservice bijgenomen.
Vond ik geen succes. Mijn eigen gepruttelde ontbijt was beter voor elkaar!

Op vrijwel iedere camping is ook een bar. Dus daar rol je ook zo je tentje in na consumptie!
Als ik mijn eigen ontbijtje maak, denk je dan dat ik geen jus kan drinken?
Heb altijd wel choco, en/of jus, en/of limonade aanwezig. Hoewel ik in de ochtend liever een bak stevige pleur drink!!:t

Hierboven had ik toch al aangegeven dat het me aan heel weinig ontbreekt:9
En ik geef aan wat mijn voorkeur is. Alhoewel ik een camping er wel gezellig uit vind zien. Maar na een paar eerdere ervaringen weet ik gewoon dat dit niets voor mij is.
 
Op een camping heb je meer contact- als je dat wil- met anderen, en kan ook jezelf afzonderen..
 
Hebben mensen tips voor Slowakije? Ik wil Bratislave ook-eindelijk- zien.

Bratislava ken ik niet, maar de Hoge en Lage Tatra vond ik mooi rijden. Dan vooral eigenlijk nog de lage, daar vind ik de wegen mooier. Verder vond ik er persoonlijk niet zoveel aan in Slowakije.
 
Ben met al het boven geschreven eens. Vooral het stukje: slechte ervaringen door waardeloze uitrusting e.d ....
Kom zelf ook weleens in een hotel terecht, vooral door het gezelschap waarmee ik dan op pad ben.

Maar een HOTEL wat is dáár dan leuk aan.....?
 
Bratislava ken ik niet, maar de Hoge en Lage Tatra vond ik mooi rijden. Dan vooral eigenlijk nog de lage, daar vind ik de wegen mooier. Verder vond ik er persoonlijk niet zoveel aan in Slowakije.
De Tatry zijn leuk, Slo verder idd saai maar wil de stad wel zien.. de dichtbijzijnde camping lijkt niet zo super; disco, dicht aan straat(veel herrie) en veeldiefstallen onder oog van politie..
 
Paar jaar terug in Slowakije verzeild geraakt. Een paar mooie gebieden maar toch nog wel heel erg Oostblokkerig. Ook veel bedelaars en nog aan de stok gehad met twee van hen bij een supermarkt die maar steeds mij probeerden af te leiden met verhaaltjes over hoe mooi mijn wel niet was, terwijl de ander aan mijn motor zat. Uiteindelijk één van hen een enorme mep gegeven om van ze af te komen. M.a.w. Slowakije hoeft voor mij niet meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan