Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Zo de campingweide loopt al lekker vol. En het hout voor het kampvuur ligt ook al klaar.
 

Bijlagen

  • 20190426_192741.jpg
    20190426_192741.jpg
    152,7 KB · Weergaven: 24
  • 20190426_174932.jpg
    20190426_174932.jpg
    233,1 KB · Weergaven: 26
  • 20190426_174734.jpg
    20190426_174734.jpg
    156,2 KB · Weergaven: 21
  • 20190426_150035.jpg
    20190426_150035.jpg
    85 KB · Weergaven: 20
Iemand ervaring met zoiets?
1389406

1389408


Alternatieven met opblaasstructuur beginnen bij 2-3 keer deze prijs.
 
Ik ken hem niet, maar denk dat 3000 mm voor een grondzeil weinig is, en binnen 205 cm is mijn ervaring met voeten of hoofd tegen het tentdoek slapen, schuin zou dan nog een optie zijn 😆
Maar de gedachte een tent uit de zak te gooien en de pomp erop blijft verleidelijk
 
En gezellig bij het kampvuurtje
 

Bijlagen

  • 15563065477871608887596.jpg
    15563065477871608887596.jpg
    69,6 KB · Weergaven: 4
  • 20190426_212108.jpg
    20190426_212108.jpg
    68,4 KB · Weergaven: 5
Zou eerder kijken naar de driepersoons tent die de Lidl in het krantje heeft staan (tenminste bij ons in de regio). 3 oersoons is dan 49,99 euro (ook via de webshop). Want 2 persoons is heel krap met motorbagahe.
 
Ik heb ervaring met een opblaastent. The Cave van Heimplanet. Is een driepersoons. Opzetgemak is ongekend. Binnen 2 a 3 minuten staat je hele tent inclusief de haringen in de grond. Toch gebruik ik hen niet meer. De pakmaat is veel te groot en ook de pomp die je moet meenemen neemt veel ruimte in beslag. Niet zo geschikt voor de motor. De wateerkolom van die uit jouw advertentie is inderdaad erg laag. Ga je het moeilijk droog mee houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kiwi
Met Pasen een weekendje met de motor weggeweest. Al mijn nieuwe spullen kunnen proberen, en het bevalt allemaal prima!

Tentje, opzetten lukt goed in mijn eentje, hier staat de luifel niet helemaal geweldig. Zag op het pitch-filmpje van Outwell, dat ze de stokken van de luifel schuin zetten. Niet zo spannend, rest van het weekend geen luifel gebruikt.
Tent en meubilair.JPG


Het tafeltje is wel ietwat flexibel, dus een glas erop zoals op de foto, is wel een beetje tricky.
Eten.JPG

De RVS bordjes zijn op zich prettig, maar houd er wel rekening mee dat de warmte van het eten 1 op 1 doortrekt in je been, wanneer je zo'n bordje op schoot neemt...

De BBQ doet het ook prima:
Foldable BBQ.jpg


Slaapmat en -zak bevallen ook goed.
 

Grappig filmpje. Het rollen doe ik ook al altijd tijdens trekkings. Daar is het noodzakelijk. Op een motor trip is het makkelijk het verschil tussen 42L en 36L koffers, verder zijn rolletjes heerlijk overzichtelijk. Kost niet meer tijd dan opvouwen.

Dat met de rietjes kende ik nog niet, maar zeker erg grappig.

Kwa vuur makerij gebruik ik het betrouwbaarste stukje materiaal bekend aan de mensheid. Een gewone aansteker. Weigeren nooit en in het geval dat ze op zijn is de vonk nog 100X beter dan vrijwel alle tondels etc. Wel neem ik er altijd 2 mee omdat ik altijd wel 1 zo'n kreng kwijt raak _O-

Klein update'tje van onze kant.
We zijn ons aan het klaar maken voor een trip van 6 weken in de richting van Marokko en terug.
Mijn vriendin heeft ca 1500 km achter dr kiezen na het halen van dr rijbewijs een paar weken geleden dus gaat helemaal goed komen.

Alles wat we mee nemen gaat is 4 Givi Dolomiti 36L koffers en 1 koker aan mijn motor voor de tentstokken, maar was op de lengte na in wezen plek voor in de koffers.
Eerst zouden we voor tassen ivm het off-road deel, maar toch voor alu koffers gekozen. Wel zo veilig in de steden, maar nog veel belangrijker zijn het gelijk een paar stoelen en tafels, wel zo fijn tijdens 6 weken kamperen.

Een tijdje terug was hier de discussie over duur outdoor en goedkoop kampeer materiaal. We hebben het vergeleken. Met outdoor materiaal in de middenklasse prijs passen de tent, slaapzakken, 2 persoons mat en kussentjes in 1 koffer. Ditzelfde van de Action enz met een ietswat minder isolatie en comfort niveau moest in 3 koffers.

Misschien van de week even een topic aanmaken over onze voorbereidingen 🤔

PS: Mocht nog iemand 2e hands een MSR Mutha Hubba (3 persoons) te koop hebben of weten dan hoor ik het graag.
Wil erg graag updaten van mijn Elixer 3, begint toch oud te worden en is net wat klein (als in niet ruim). Van de Mutha weet ik dat hij een stukje ruimer en hoger is + kleiner inpakt en lichter is.
 
Laatst bewerkt:
Een tijdje terug was hier de discussie over duur outdoor en goedkoop kampeer materiaal. We hebben het vergeleken. Met outdoor materiaal in de middenklasse prijs passen de tent, slaapzakken, 2 persoons mat en kussentjes in 1 koffer. Ditzelfde van de Action enz met een ietswat minder isolatie en comfort niveau moest in 3 koffers.

PS: Mocht nog iemand 2e hands een MSR Mutha Hubba (3 persoons) te koop hebben of weten dan hoor ik het graag.
Wil erg graag updaten van mijn Elixer 3
Bedoel je nou dat zo'n Mutha Hubba tent van €500 of Elixer tent van €320 onder middenklasse prijs valt?

De specificaties van deze tent zijn niet goed. Je gaat het hierin met enige regen vermoedelijk niet droog houden. Voor een grondzeil wordt normaal een minimum van 5000 mm waterkolom gehanteerd. Voor het doek is 2000 het absolute minimum.
Dezelfde €500 tent (Hubba) heeft een waterkolom van 1200. Ik volg de logica niet helemaal...dat zou toch dan ook te weinig zijn?

Ik probeer een beetje te inventariseren of ik uit de voeten kan met een tent van €60 (Lidl, goedkopere van Decathlon) of beter richting de €100 (Coleman) kan gaan. Wil niet té zuinig doen, maar voor één proefles motorrijden koopt ook niet iedereen een Arai helm van €600. En heb al helemaal niet het doel iemand tegen de schenen te schoppen hier - ik ben een totale beginnen in dit gebied.
 
Ik bedoel de Elixer 3, goed zoeken zijn ze er veelal voor €250. Topklasse gaat vaak al over ca €1000+
Tenten van €100 vallen in mijn optiek gewoon hoog in de budget klasse. Die Coleman tentjes zijn over het algemeen prima voor de kampeerder die zo heel af en toe een weekje via campings reist. De Action/Lidl zou ik voor meer dan een festivalletje links laten liggen. Decathlon maakt voor de prijs erg leuk spul. Bij hun kun je eigenlijk uitgaan dat een €75 tent presteert als een €125 tent (even kort door de bocht). Er wordt veel blindgestaard op de waterkolom, maar ook de vorm heeft veel met de water''dichtheid'' te maken.

Jij ging toch mee met de €500 challenge?

Als ik alleen ging en op budget moest zou ik zeker zoiets overwegen: Tent | 2 persoons | Groen | Quickhiker
Beetje budget, maar in de basis heel gelijk aan de Elixer 3 die ik heb. Kwa vorm zit je goed (kwa water en wind), 2 persoons zou ik doen voor de bagage. Ook handig dat deze vorm blijft staan zonder haringen (voor mij een grote +). Kwa pakmaat zie ik dat hij gunstiger is dan mijn Elixer 3, 40cm lang dus past in vrijwel alle zijkoffers.
 
Geen idee, hoe dat dan met de Hubba zit. Ik heb zelf een Hilleberg tent en baseer me voor de waterdichtheid van een tent op wat ik lees in reviews op Internet.
Mijn eigen tent heeft de volgende specificaties. Ik heb geen trek in een door waterlekkage in mijn tent verpeste vakantie.

Buitentent5500 mm H2O
Grondzeil20.000 mm H2O
 
Geen idee, hoe dat dan met de Hubba zit. Ik heb zelf een Hilleberg tent en baseer me voor de waterdichtheid van een tent op wat ik lees in reviews op Internet.
Mijn eigen tent heeft de volgende specificaties. Ik heb geen trek in een door waterlekkage in mijn tent verpeste vakantie.

Buitentent5500 mm H2O
Grondzeil20.000 mm H2O

Zit ook verschil in bepaalde soorten materiaal en coatingen wat de waterkolom betreft. Hoe dat precies zit weet ik verder ook niet hoor. Bij sommige merken (msr o.a.) beschrijven ze de waterkolom van het doek, maar daarbij tellen ze de coating dan weer niet mee. Maar met een Hilleberg heb je het ook wel over het topsegment
 
Bedoel je nou dat zo'n Mutha Hubba tent van €500 of Elixer tent van €320 onder middenklasse prijs valt?


Dezelfde €500 tent (Hubba) heeft een waterkolom van 1200. Ik volg de logica niet helemaal...dat zou toch dan ook te weinig zijn?

Ik probeer een beetje te inventariseren of ik uit de voeten kan met een tent van €60 (Lidl, goedkopere van Decathlon) of beter richting de €100 (Coleman) kan gaan. Wil niet té zuinig doen, maar voor één proefles motorrijden koopt ook niet iedereen een Arai helm van €600. En heb al helemaal niet het doel iemand tegen de schenen te schoppen hier - ik ben een totale beginnen in dit gebied.
Een grondzeil moet plastik zijn of doek van min 5000 mm, het tent dak begint bij 2000 mm , zorg dat je ruim kunt liggen .
En dat moet kunnen ruim onder de 100 euries. Ik ben begonnen met low budget, en elke keer als mij iets vreselijk stoorde kocht ik er een betere versie van.
Na een middagje Obelink vrijetijdsmarkt - Uw sport, outdoor en kampeerwinkel kun je voor een paar knaken op reis.
En is zo reizen je ding, dan kun je de volgende stap zetten.
 
Laatst bewerkt:
Een grondzeil moet plastik zijn of doek van min 5000 mm, het tent dak begint bij 2000 mm , zorg dat je ruim kunt liggen .
En dat moet kunnen ruim onder de 100 euries. Ik ben begonnen met low budget, en elke keer als mij iets vreselijk stoorde kocht ik er een betere versie van.
Na een middagje Obelink kun je voor een paar knaken op reis.
En is zo reizen je ding, dan kun je de volgende stap zetten.

Mijn Elixer 3 heeft een waterkolom van 1500, maar die houdt je echt wel droog hoor.
In een echte plensbui wil er wel eens een drupje door komen, maar niet zo gek veel aan de hand. Het komt er dan wel wat doorgeen, maar hecht zich aan het doek en loopt keurig met de ronding van de tent mee naar beneden. Het maakt pas uit op het moment dat je er hinder van hebt en met de juiste vorm hoeft dat dus niet.
 
Zonder gelijk te technisch te gaan doen:

"Met siliconen-coating (SI-coating) kun je een waterdichtheid behalen waar je normaal een lage waterkolom hebt. Een 1500mm waterkolom is nu net zo goed waterdicht als een polyestertent met een waterkolom van 4000mm zonder coating. Daarnaast is een siliconen-coating goed UV bestendig, licht en verhoogt het de weerstand tegen scheuren. Dit kan van belang zijn op winderige plaatsen. Zo krijg je een zeer goede combinatie van een lichtgewicht, sterk, waterdicht (hoge waterkolom) en duurzaam doek. Nadeel is de constructie bij de naden met deze coating, deze is duurder en moeilijker."

Waterkolom zegt dus pas echt iets als je ook weet wat er verder voor materialen gebruikt zijn. Het is niet per definitie zo dat een hogere waterkolom ook altijd beter is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan