Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Op dit moment ook aam het camperen in de ardennen ,regent ni.een.met mijn tarp maar beetje meer ruimte gecreeerd ,
 

Bijlagen

  • IMG-20190424-WA0004.jpeg
    IMG-20190424-WA0004.jpeg
    108 KB · Weergaven: 18
Dit is eigenlijk een privaat treffen de camping word volledig afgehuurd. En dat is voor motorrijders die veel reizen over de ganse wereld. En die laten dan dia's en filmpjes zien en vertellen hun ervaringen van de gemaakte reizen. Hier een link: Tesch-Travel-Treffen zou mss iets voor jou kunnen zijn frazer.
 
Gaat al jaren goed en als ik zo omslachtig alles steeds op moet vouwen iedere dag... Ik leef op mijn trips uit roltassen waar ook alles nog eens in van die luchtdichte zakken zit. Klein genoeg.
 
Dit is eigenlijk een privaat treffen de camping word volledig afgehuurd. En dat is voor motorrijders die veel reizen over de ganse wereld. En die laten dan dia's en filmpjes zien en vertellen hun ervaringen van de gemaakte reizen. Hier een link: Tesch-Travel-Treffen zou mss iets voor jou kunnen zijn frazer.

Die Bernd Tesch, was die niet van Touratech? Oprichter of zo?
 
Idd 😆 maar het zal de bedoeling zijn dat je voordat je op pad gaat de spullen inpakt, en niet tijdens je tripje 🤔

Maar je zult ze tijdens de trip vaak opnieuw moeten inpakken nadat je ze hebt uitgepakt?
Als je bepaalde spullen niet uitpakt, heb je te veel mee... :)

Heb die roltechnieken gebruikt toen ik aan het backpacken was, het kostte niet veel tijd maar was wel superhandig om je spullen te vinden in een tas! Al die rolletjes rechtop zetten en je pakt er zo uit wat je nodig hebt :)
 
Ik vind het belangrijk om zelf je spullen in te pakken en alles een vaste plek te geven zodat je het zelfs in het donker kunt vinden.
Vervolgens alleen uitpakken wat je nodig hebt.
Een goed begin is het halve werk: maak een paklijst met een overzichtje per tas en broek of jas zak en wat daar in zit. De paklijst maak ik in Excel, na de reis loop ik de lijst door en haal er af wat ik niet gebruikt heb en de volgende keer echt denk te kunnen missen en voeg dingen toe die ik gemist heb zodat de lijst weer klaar staat voor de volgende reis.
Hele belangrijke dingen moet je bij je hebben, minder belangrijke dingen kun je onderweg waarschijnlijk wel in een supermarkt of bij een tankstation kopen :)
 
Als het goed is moet het volgende week gebeuren, eerste weekje kamperen met de motor dus vandaar nog enkele vragen.

Waar hebben jullie de USB oplader bevestigd? Vaak zie je ze aan het stuur maar dat lijkt me niet heel ideaal.

En met met zijkoffers inpakken, doen jullie alles er (zo goed als) los in? Of aparte zakjes/tasjes met spullen?
 
Dit is eigenlijk een privaat treffen de camping word volledig afgehuurd. En dat is voor motorrijders die veel reizen over de ganse wereld. En die laten dan dia's en filmpjes zien en vertellen hun ervaringen van de gemaakte reizen. Hier een link: Tesch-Travel-Treffen zou mss iets voor jou kunnen zijn frazer.

Klinkt leuk, maar ik zie dat het aankomend weekend al is en ik ben een beetje uit de buurt...
 
Als het goed is moet het volgende week gebeuren, eerste weekje kamperen met de motor dus vandaar nog enkele vragen.

Waar hebben jullie de USB oplader bevestigd? Vaak zie je ze aan het stuur maar dat lijkt me niet heel ideaal.

En met met zijkoffers inpakken, doen jullie alles er (zo goed als) los in? Of aparte zakjes/tasjes met spullen?
Bij de R1200RT zit er een 12V aansluting rechts voor naast de tank, daar stop ik de oplader in met een snoertje van 1,5 meter en de telefoon in een zak van mijn jas.
Bij de zijkoffers van die zelfde RT heb ik binnentassen (meegenomen van de vorige RT):
  • In één tas alles wat ik zo weinig mogelijk hoop nodig te hebben (gereedschap, bandplakset, pomp, wc rol, EHBO spul, binnenjas, regenjack voor de camping enz.).
  • In de andere tas m'n verschoning, campingklompen, tandenborstel enz.
  • In de topkoffer de hele kampeer uitrusting (tent, mat, kussen, slaapzak, krukje).
In jouw geval denk ik: 12V oplader aan het stuur en tasjes of tassen die je in de koffers kunt stoppen.
 
En met met zijkoffers inpakken, doen jullie alles er (zo goed als) los in? Of aparte zakjes/tasjes met spullen?

Ik ben vrij ongeorganiseerd :+
In de koffers heb ik het meeste wel min of meer op dezelfde plek, dat past gewoon het best. De gaten vul ik op net met wat ik tegenkom en wat past. Roltas prop ik alles gewoon in. Kleding opvouwen doe ik niet aan, gaat uiteindelijk toch wel kreuken en het boeit me eerlijk gezegd toch niks hoe ik erbij loop.

12v plug heb ik onder het zadel, rechtstreeks op de accu. Laden doe ik toch alleen op de camping.
 
Klinkt leuk, maar ik zie dat het aankomend weekend al is en ik ben een beetje uit de buurt...
Ja ik wou bedoelen omdat je ook een wereld reiziger bent met de motor zou het voor jou ook interessant zijn. Je moet maar eens kijken op de site kun je alle reisverhalen lezen en de gereden routes bekijken. Grtn
 
Die Bernd Tesch, was die niet van Touratech? Oprichter of zo?
Zou kunnen. weet dat het begonnen is met rond reizen en dat er dan stilaan een meeting is van gekomen om de reisverhalen en foto's te tonen en nu is het opgegroeid tot een treffen van avonturiers.
 
Kleding opgerold in een tas is echt de beste methode in mijn ogen. Ik leg het langste kledingstuk (spijkerbroek) neer en stapel daar op door. Vervolgens van onder naar boven oprollen en onderin de rol tas. Daarna de slaapzak erin, losse meuk erbovenop en hij kan dicht. Compacter krijg ik het niet ingepakt.

12V heb ik zelf achterin liggen met een kabel onder de tank door naar voren. Heb op mijn stuur toch niets anders dan de telefoon. De telefoon is navigatie en alles wat nog meer nodig is. Verder gebruik ik nergens stroom voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan