Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

de draaiexemplaren hebben een draaifitting en dat zijn veel zwaardere (hervulbare) flesjes. Ook heb je nog de prikblikjesvariant. Geen doen met motortrips want die kun je maar 1 x inklikken.
 
de draaiexemplaren hebben een draaifitting en dat zijn veel zwaardere (hervulbare) flesjes. Ook heb je nog de prikblikjesvariant. Geen doen met motortrips want die kun je maar 1 x inklikken.

Dus jij zou een draaiexemplaar aanraden? Ik heb nog een prikdingetje liggen, vandaar dat ik me afvraag of het vervangen waard is.
 
Een klikexemplaar zou ik aanraden, Campinggaz twister met bajonetsluiting. Die heeft een lekker hoge opbrengst ook.

Het oude type met de schroefdraad, zwaar en hervulbaar... alleen op reis weet je nooit waar:

bjRYXuW.jpg


De prikversie (wegwerp), onhandig want eenmaal aangesloten kan deze niet meer los, wel goed verkrijgbaar

RcHleSr.jpg


De bajonetsluiting (wegwerp), ideaal als je van de ene naar de andere plaats trekt en compact wil pakken, goed verkrijgbaar

Cdc9Vq0.jpg
 
Zelf ook aan het kijken naar een andere brander.

Nu nog nemen wij steeds een oude campinggaz PRIK variant met houder en brander mee, zwaar, groot, lomp en traag.

De enige en beste optie voor reizen te voet, fiets en ook de motor is een klik/bajonet variant in mijn ogen. Daar ik hem ook bij andere activiteiten dan alleen de motor wil gebruiken zoek ik naar gewicht, pakmaat, gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit.

Denk dat ik een SOTO ga kopen;
Amicus with Stealth Igniter - SOTO Outdoors

Iemand anders nog een tip waar die zeer tevreden over is, zolang het maar lichtgewicht is.
 
hoe hoger hoe onstabieler, en ik gebruik zelf (ondanks het gewicht) de grotere blikjes want daar staat alles net iets stabieler mee.
 
Ik sjouw al jaren het prikding van Campinggaz ( bj1967)mee, nooit lekkage gehad , nooit storing, nooit zonder gas(met extra blikje mee🤪)
Stukje tripplex om op te staan, en 3 stukjes blik en 2 pianoschanieren en hij staat en uit de wind.
Voor een paar knaken een warme hap en een bak koffie😆
 
Ik gebruik al enkele jaren de draai gas fles (de grootste variant) van campinggaz lekker handig. En heb vorige week een nieuw brandertje gekocht groter dan ik daarvoor had. Heb nu de bivouac van campinggaz gekocht en ga hem van weekend testen op de drie daagse kampeer trip.
 
Een klikexemplaar zou ik aanraden, Campinggaz twister met bajonetsluiting. Die heeft een lekker hoge opbrengst ook.

Het oude type met de schroefdraad, zwaar en hervulbaar... alleen op reis weet je nooit waar:

bjRYXuW.jpg


De prikversie (wegwerp), onhandig want eenmaal aangesloten kan deze niet meer los, wel goed verkrijgbaar

RcHleSr.jpg


De bajonetsluiting (wegwerp), ideaal als je van de ene naar de andere plaats trekt en compact wil pakken, goed verkrijgbaar

Cdc9Vq0.jpg

er is ook een wegwerp draaifles, die heb ik op mijn cadac zitten (te groot voor de motor trouwens) Hoe dat type precies heet dat weet ik niet.

Ik gebruik al enkele jaren de draai gas fles (de grootste variant) van campinggaz lekker handig. En heb vorige week een nieuw brandertje gekocht groter dan ik daarvoor had. Heb nu de bivouac van campinggaz gekocht en ga hem van weekend testen op de drie daagse kampeer trip.

de grootste? hoeveel kg is die dan. In mijn camper heb ik er staan van 2.75 kg (de R 907) en dat is denk ik de grootste. Die sleep je niet gauw mee op de motor.
Ik denk dat jij de R 901 hebt dan?
 
Is dit ding van de Action dan ook niet meer te vervoeren? Werkt met een prik-cartouche, maar zit vast in de houder geklemd. Eenmaal dichtgedraaid is deze toch wel weer mee te nemen naar je volgende kampeerplek?

1388548
 
Ding van de Action is goed te vervoeren. Is een variant op de prikbusjes van vroeger van Campinggaz.

Er zijn nu ook versies waar je de brander op het gasbusje draait. Geeft als voordeel kleinere pakmaat. Verder weinig verschil.
Gasbus met losse brander is wel wat minder gewicht. Zeker met echt lichtgewicht kamperen is dat een voordeel, motorkamperen is meer compact kamperen dan jagen op de laatste gewichtsbesparing.
 
Ding van de Action is goed te vervoeren. Is een variant op de prikbusjes van vroeger van Campinggaz.

Er zijn nu ook versies waar je de brander op het gasbusje draait. Geeft als voordeel kleinere pakmaat. Verder weinig verschil.

Inderdaad, ik heb gewoon zo'n gasblikje met draaisluiting die er tussendoor ook afkan. Zit een kogeltje in, die sluiten zichzelf af als je de brander eraf draait. Ik heb een brander van Msr (de Pocketrocket), die ik gebruik als ik met de rugzak ga kamperen. Verschillende merken hebben die blikjes, Msr, Coleman, Primus, die passen er allemaal op. Zijn er in 100, 250 en 500 gram dacht ik.

Je hebt ook een uitklapbaar steuntje die je onder die blikjes kunt klikken, dan staat het wat steviger.
 
-Ook qua tent, maar dit scenario speelt al een jaar door mijn hoofd. Je komt in een hoosbui aan op de camping. Buienradar zegt dat het nog een paar uur door gaat. Hoe krijg je dan in vredesnaam een tent met binnentent opgezet? Dit soort koepeltenten vereisen (op uitzonderingen na) dat de binnentent eerst neergezet wordt.

Voor mij was het bij elke tent altijd ook wel een harde eis dat de buitentent eerst opgezet kon worden. Tot ik onlangs als vervanging voor mijn oude tent een nieuwe tegen kwam die aan alle eisen voldeed, behalve dat de binnentent eerst moet worden opgezet. De verkoper vroeg me toen, bedenk eens hoe vaak je in het verleden je tent hebt opgezet in de stromende regen, waarbij het zo hard regende dat alles gelijk zeiknat was, en je niet een half uurtje kon wachten. En inderdaad, zo vaak komt dat niet voor. Stortbuien duren vaak maar even dus die kan je wel afwachten en in een simpel buitje kan je echt je tent wel opzetten zonder dat alles gelijk doorweekt is.

Je wint veel tijd door alles gestructureerd in te pakken. Zorg dat je niet alles uit je tas hoeft te halen (wat dan nat wordt) voordat je je tent hebt. Haal je scheerlijnen eraf, of bind ze per stuk bij elkaar zodat niet alles in de knoop raakt als je ietwat gehaast je tent op wil zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kiwi
Belangrijkste van koken op de camping vind ik altijd dat je een brander hebt die snel voldoende hitte afgeeft / het aantal watt dat deze opbrengt. Wat ik mis in de omschrijving van dat Action ding dus. Ik heb geen zin om uren te zitten wachten tot mijn koffie een keer klaar is. de 2900 Watt opbrengst van de Twister was dus de reden dat ik dit ding kocht, dit waar de meeste rond de 1250 watt blijven steken qua opbrengst.
 
Belangrijkste van koken op de camping vind ik altijd dat je een brander hebt die snel voldoende hitte afgeeft / het aantal watt dat deze opbrengt. Wat ik mis in de omschrijving van dat Action ding dus. Ik heb geen zin om uren te zitten wachten tot mijn koffie een keer klaar is. de 2900 Watt opbrengst van de Twister was dus de reden dat ik dit ding kocht, dit waar de meeste rond de 1250 watt blijven steken qua opbrengst.
Ik heb die van de Action hier naast mij staan. Consumptie 75gr/uur (0,29kw).
 
@daf 400 ik gebruik deze patroon: Gasvulling met ventiel voor kooktoestel CV470 + (450 gram)
en heb dit kooktoestel 2jaar gebruikt maar vind het vrij onstabiel en snel stuk na 2 jaar:Kooktoestel Bleuet compact voor hikers en trekkers en nu heb ik dit kookstel gekocht:Campingaz Kookstel Bivouac l Outdoor winkel campz.be is wel wat zwaarder en minder compact maar is wel steviger en stabieler en zit ook handig opberg zakje bij waar de cartouche van 450gram perfect in past. zal van het weekend op de camping enkele foto's maken van het setje.
 
Laatst bewerkt:
Gas is fijn omdat het zich goed laat regelen. Toch gekozen voor een benzinebrander omdat ik een paar keer geen tankje kon vinden onderweg. Bovendien moet je altijd een reserve bij hebben. Dus niet erg compact allemaal. Benzine heb ik altijd bij. Eenmaal aftappen van mij motor en kan een week vooruit.
Ik gebruik sinds een paar jaar de Coleman 533. Opbrengst 2500w. Bevalt prima.
 
@daf 400 ik gebruik deze patroon: Gasvulling met ventiel voor kooktoestel CV470 + (450 gram)
en heb dit kooktoestel 2jaar gebruikt maar vind het vrij onstabiel en snel stuk na 2 jaar:Kooktoestel Bleuet compact voor hikers en trekkers en nu heb ik dit kookstel gekocht:Campingaz Kookstel Bivouac l Outdoor winkel campz.be is wel wat zwaarder en minder compact maar is wel steviger en stabieler en zit ook handig opberg zakje bij waar de cartouche van 450gram perfect in past. zal van het weekend op de camping enkele foto's maken van het setje.

Dat is weer een andere dan dat ik in gedachte had. Die zijn ook een stukje lichter dan de kleinste hervulbare.
 
Belangrijkste van koken op de camping vind ik altijd dat je een brander hebt die snel voldoende hitte afgeeft / het aantal watt dat deze opbrengt. Wat ik mis in de omschrijving van dat Action ding dus. Ik heb geen zin om uren te zitten wachten tot mijn koffie een keer klaar is. de 2900 Watt opbrengst van de Twister was dus de reden dat ik dit ding kocht, dit waar de meeste rond de 1250 watt blijven steken qua opbrengst.
Met 1300w doe je er 7 minuten over om een liter water aan de kook te brengen, volgens Campingaz 🤔
 
…….. bedenk eens hoe vaak je in het verleden je tent hebt opgezet in de stromende regen?

Haal je scheerlijnen eraf, of bind ze per stuk bij elkaar zodat niet alles in de knoop raakt als je ietwat gehaast je tent op wil zetten.
Precies wat je zegt. Tent in stromende regen opzetten doe je nauwelijks.
In dat geval eerst maar een biertje halen tot het iets beter wordt.
Trouwens...…, tegenwoordig zit ik in een B+B of hotel als het al te erg is!

Scheerlijnen van mijn Vango Omega heb ik er allemaal afgehaald. Iedere keer was het 1 grote kluwe ellende.
Alle lijnen heb ik voorzien van muskaton-haken. Dus alleen aanklikken van echt nodige lijnen. Dat zijn er maar 3.
Bij goed weer zijn al die andere lijnen helemaal niet nodig. Alleen bij slecht weer zet ik ook de overige lijnen vast.
 
Ik heb een los staand schroefbrander 3500 w bij Alie, windschermen en aansluit adapter voor bus van bijvoorbeeld action gekocht

1388688
1388689


in wil ook snel water koken en niet afhankelijk zijn van mijn zware en grote 901 schroef gasfles bij kort verblijf.
Ik was ongeveer 15 dollar kwijt voor compleet setje en levering duurde ongeveer 10 dagen.
 
Als het regent dan zoek ik wel iets anders... ik hou heel erg van camperen maar in de regen een tent opzetten is een drama. Inpakken dat kan nog wel want dan pak je gewoon alles in en kleed je jezelf aan in de tent en doet die als laatste. Echter met de handige buienapps van tegenwoordig weet ik heus wel welke gebieden te vermijden en een alternatieve route te maken om toch droog te rijden. Of ik blijf een uurtje of wat langer liggen tot het droog is.
 
Precies wat je zegt. Tent in stromende regen opzetten doe je nauwelijks.
Ik heb het een keer gedaan toen er een onweersbui aan kwam, maar dan heb je snel genoeg de binnentent staan. Geen haringen erdoor en al wel de buitentent eroverheen gooien. Goed neerzetten komt dan later wel. En ja, een paar druppeltjes heb je dan wel binnen.

Overigens haal ik met mijn huidige tent de buitentent er gewoon niet meer vanaf. Die rol ik samen in 1x de zak in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan