Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik heb zelf alleen het tafeltje meegenomen, die stoel vond ik persoonlijk te zwaar en groot met 1,4 kg zonder het kussen (staat op de verpakking) en 47x13x13 pakmaat. Tafeltje is volgens label 670 gram en 42x10 pakmaat. Er zitten twee bekerhouders in.
 
Ik heb zelf alleen het tafeltje meegenomen, die stoel vond ik persoonlijk te zwaar en groot met 1,4 kg zonder het kussen (staat op de verpakking) en 47x13x13 pakmaat. Tafeltje is volgens label 670 gram en 42x10 pakmaat. Er zitten twee bekerhouders in.
Aanzienlijk langer dus dan de lage stoeltjes. Was er al bang voor.
 
Ik heb zelf alleen het tafeltje meegenomen, die stoel vond ik persoonlijk te zwaar en groot met 1,4 kg zonder het kussen (staat op de verpakking) en 47x13x13 pakmaat. Tafeltje is volgens label 670 gram en 42x10 pakmaat. Er zitten twee bekerhouders in.
Tafeltje heb ik anders opgelost
 

Bijlagen

  • IMG_20180905_140812.jpg
    IMG_20180905_140812.jpg
    223,5 KB · Weergaven: 24
  • IMG_20180906_191736.jpg
    IMG_20180906_191736.jpg
    165,6 KB · Weergaven: 21
  • IMG_20180325_114023.jpg
    IMG_20180325_114023.jpg
    163,6 KB · Weergaven: 23
  • IMG_20180325_113840.jpg
    IMG_20180325_113840.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 23
Whauw, hier kan ik op het moment alleen maar over dromen..
Zulke reizen, zulke 'onbekende' regionen in, geweldig!!
 
Over enkele weken begint de €500 Challenge - 16 dagen al kamperend door de Alpen trekken.
Aangezien ik mij er voor heb aangemeld, wordt het misschien ook tijd om mij daar op voor te bereiden qua kamperen.

Als 10 jarig ventje ging ik mee met de vouwwagen van mijn ouders...en dat is het laatste wat ik ooit met kamperen heb gedaan.
'Verre' motorreizen gingen naar de Eiffel en in een hotel, dus de motor bepakken was ook nooit nodig.
Vandaar mijn oproep voor advies in dit topic ;)

Wat heb ik al? Een GSX600F. Een topkoffer van 36 liter, twee rode roltassen van 60 liter, tanktas.
Ik heb al een slaapmat (Aldi €6) en slaapzak (Aldi €18) gekocht. Tent, stoel en kookspul moeten nog gekocht worden.
IMG_0461.jpg IMG_0462.jpg IMG_0463.jpg

-Hoe past dit allemaal? De 60 liter roltas zit vol als er een tent en slaapmat (65x20) in zitten, áls dat al past.
De topkoffer is half-vol met de slaapzak. Waar laat je dan bijv je stoel?

-Wat is in jullie ervaring beter: 2 roltassen of 1 roltas + zadeltassen?

-Qua tent...ik heb nog een 25 jaar oud koepeltentje liggen (loodzwaar) dus ik dacht om zoiets te kopen:
Knipsel2.JPG
Een €50 basic koepeltentje, maar wel met 3.2kg vrij licht en door het 3 persoons formaat past alle reiszooi er ook wel bij in.
Mijn vriendin en dochter zien kamperen niet zitten, dus het is een eenmalig gebruik tent.
Moet hier nou nog een grondzeil onder?

-Ook qua tent, maar dit scenario speelt al een jaar door mijn hoofd. Je komt in een hoosbui aan op de camping. Buienradar zegt dat het nog een paar uur door gaat. Hoe krijg je dan in vredesnaam een tent met binnentent opgezet? Dit soort koepeltenten vereisen (op uitzonderingen na) dat de binnentent eerst neergezet wordt. Een popup tent zou dat probleem niet hebben, maar daar hoor je vaak over 'leuk voor op pinkpop, niet voor kamperen'.

-Verzekeringen. Ik heb geen connecties die 'even' bij crash of defect de motor op komen halen uit bv Italië. Ik heb een ANWB NL wegenwacht. Voor €55 extra zou ik die een jaartje kunnen upgraden naar Europa dekking. Dan is alles qua defecten / repatriëring / vervangend vervoer gefixt. Maar dat helpt niets bij een crash. Daarvoor zou je denk ik een reisverzekering met EU module én vervoer module moeten hebben. Hoe doen jullie dat?
 
Bij de decathlon heb je voor een paar tientjes een dons slaapzak die heel klein inpakt, scheelt enorm in ergernis. Stoel heb je een koffer voor (koffer is stoel).
 
Bij de decathlon heb je voor een paar tientjes een dons slaapzak die heel klein inpakt, scheelt enorm in ergernis. Stoel heb je een koffer voor (koffer is stoel).
Mijn koffer is mijn stroomvoorziening. Zitten op een zonnepaneel is af te raden voor de levensduur ;)
En de slaapzak is eigenlijk best compact nu: 30cm lang en 25cm in diameter.
 
Dat is in mijn beleving gigantisch.
Zonnepaneel er af halen en 12V voeding op de motor maken, veel simpeler en betrouwbaarder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kiwi
Dat is idd megagroot voor een eenvoudig slaapzakje. Zelfs mijn duitse commando slaapzak van 40 jaar oud die waterdicht en lekker warm is tot min 20 is compacter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kiwi
Stoel is een aanrader en die kan je kwijt bovenop je roltas.
Onder een tent hoeft geen extra grondzeil... tenzij je heel veel jaren met dat tentje wil doen. Tent in regen opzetten, gewoon snel doorwerken :+

Maar we gaan in het seizoen met mooi weer (dus regen blijft heel zeldzaam 😁 )
 
  • Leuk
Waarderingen: Kiwi
@ tent opzetten in de regen: Er bestaan echt wel kleine tentjes waarvan je eerst alleen de buitenzijde kan opzetten.
Vaak kan ook bij weer bij afbreken, de binnen en buitentent gewoon aan elkaar blijven. Dus bij opzetten...……..? (niet langer dan 2 dgn nat in de zak houden!)

Maar ook dat is niet persé nodig.
Mijn binnentent kan staan zonder haringen. dan gelijk de buitentent er overheen. Wordt binnentent nauwelijks nat! Op droog moment daarna de haringen inslaan.
o ja, Een koepeltje is fijn, maar bij slecht weer heb je veel aan een voorportaal, voortentdeel om je motor spullen droog te kunnen bewaren.

@ topkoffer: Niet handig om daar je tent in te stoppen. Die kan in de rolbag. Zeker als nat, dan bij het luchtbed.
Ik gebruik de topkoffer altijd om al mijn belangrijke spullen, zoals kleding DROOG te houden. Blijft daar ook overzichtelijk.

@ roltas(sen) Neem 2 kleinere tassen ipv 1 grote. Mogelijkheid scheiden natte en droge spullen. Verder is 1 grote tas met veel spul onoverzichtelijk.

@ 12V Stop met zonnepanelen en powerbanks. Maak een 12V sigaretten-plug op de motor. Steek hierin wanneer nodig een 5V-USB voeding.
Altijd mogelijk zowel 5V als 12V te laden. Verder is 12V heel fijn om luchtbed met een pompje op te blazen!

@ plastic onder grondzeil: Verlengt levensduur van je tent aanmerkelijk. Zeker met rotsgrond is dat de eerste plek waar de tent stuk gaat.
Ik heb altijd plastic bij voor onder grondzeil. Ook heel fijn bij vertrek dat grondzeil dan niet onder drek zit. Hoeft niet, maar wel heel fijn!

@ nieuw tentje: Vergeet niet BERG-HARINGEN te kopen. Bijgeleverde ijzerdraadjes heb je NIETS aan in rotsgrond! (neem ook een hamer mee!)

@ pop-up-tent: Ik noem het altijd een weggooitent. Idd direct in de container! Onbruikbaar voor echt kamperen!
Neemt grote cirkel en hoe ga je dat opbinden op de motor voor 150kmh? Mijn buren hadden ook 1 tijdens onweersbui in Italië.
Hoef verder niet uit te leggen! Terwijl mijn buurtjes 's nachts probeerden te redden wat mogelijk was, draaide ik me nog eens lekker om en hoorde alle heisa!!

@ verzekering: Ik weet niet hoe oud jouw motor is? Bedenk bij repatriëren dat ze heel oude voertuigen niet terug-halen.
Daarom heb ik voor mezelf deze verzekering ook niet meer. Ik ga 'm desnoods later zelf wel ophalen met de aanhanger.
Ik was op Sicilië: Dacht toen: Wat er ook gebeurt, motor moet wel op de boot. Dan in Genua ergens stallen. Vanaf NL is 1150km voor ophalen. No problemo!
Maar zo heel vreselijk snel sta je ook niet definitief stil???Vaak is er wel een oplossing.
In jouw geval (Alpen) ben je nooit verder dan 1000km van huis. Kan je altijd motor in 1 weekend weer ophalen. (als nodig/ maar wrs niet)

@ stoel: Die bind ik altijd op mijn rechtse achterstepje en net onder topkoffer! Op nieuwe camping gaat die er als eerste vanaf, voor biertje drinken! <HIK!!>

Fijne vakantie!!
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties!

Zonnepaneel er af halen en 12V voeding op de motor maken, veel simpeler en betrouwbaarder.
Ik heb natuurlijk ook 12v voeding + 5v USB op het stuur gemonteerd. Het zonnepaneel is inderdaad onbetrouwbaar en voorziet niet in een hele bak stroom.
Maaaar ik vind het een leuke gadget en omdat ik erg afhankelijk ben van stroomvoorziening (voor medicatie) is een extra powerbank opladen onderweg nooit weg.

Dat is idd megagroot voor een eenvoudig slaapzakje. Zelfs mijn duitse commando slaapzak van 40 jaar oud die waterdicht en lekker warm is tot min 20 is compacter.
Deze slaapzak is geschikt tot 225cm lengte en tot 2 graden comfortabel. Dus lang en dik gevoerd, net zoals de gebruiker :X. Ik heb inderdaad op kampeer websites veel kleinere gezien, maar deze zijn of duur, of comfortabel bij 15+ graden, of geschikt voor een dwergformaat. Ik ga natuurlijk niet mijn Aldi slaapzak tot in den treure verdedigen, het is gewoon een goedkoop ding...maar ik zie ook nog weinig reden om die te vervangen.

Stoel is een aanrader en die kan je kwijt bovenop je roltas.
Mooi, die hoeft dus niet apart ergens bij in. Zie namelijk de meeste 'regisseursstoelen' een opgevouwen lengte hebben van 75cm of meer. En dat is nét langer dan een roltas. En zo'n ultracompact alu ding...tja je hebt mijn formaat gezien, daar geloof ik niet in.

@ tent opzetten in de regen: Er bestaan echt wel kleine tentjes waarvan je eerst alleen de buitenzijde kan opzetten.
Vaak kan ook bij weer bij afbreken, de binnen en buitentent gewoon aan elkaar blijven. Dus bij opzetten...……..? (niet langer dan 2 dgn nat in de zak houden!)

Maar ook dat is niet persé nodig.
Mijn binnentent kan staan zonder haringen. dan gelijk de buitentent er overheen. Wordt binnentent nauwelijks nat! Op droog moment daarna de haringen inslaan.
o ja, Een koepeltje is fijn, maar bij slecht weer heb je veel aan een voorportaal, voortentdeel om je motor spullen droog te kunnen bewaren.

Goed punt van dat voorportaal, zeker in het geval van zeiknatte kleding en tassen. De tentjes waar je enkel de buitenzijde eerst opzet ben ik nog niet tegengekomen, maar dat zal vast liggen aan het feit dat ik nog maar twee sites echt doorgespit heb.

@ roltas(sen) Neem 2 kleinere tassen ipv 1 grote. Mogelijkheid scheiden natte en droge spullen. Verder is 1 grote tas met veel spul onoverzichtelijk.
Oké duidelijk. Maar zijn die zadeltassen noodzakelijk om de veel bredere roltas op zijn plek te houden? Want dan moet ik nog even een setje kopen.

@ plastic onder grondzeil: Verlengt levensduur van je tent aanmerkelijk. Zeker met rotsgrond is dat de eerste plek waar de tent stuk gaat.
Ik heb altijd plastic bij voor onder grondzeil. Ook heel fijn bij vertrek dat grondzeil dan niet onder drek zit. Hoeft niet, maar wel heel fijn!
Ga ik dan ook maar doen. Maar wel even een zeil zoeken dat niet loodzwaar en groot is.

@ nieuw tentje: Vergeet niet BERG-HARINGEN te kopen. Bijgeleverde ijzerdraadjes heb je NIETS aan in rotsgrond! (neem ook een hamer mee!)
Thanks, zet ik op de wish list. En hamers heb ik nog wel.

@ verzekering: Ik weet niet hoe oud jouw motor is? Bedenk bij repatriëren dat ze heel oude voertuigen niet terug-halen.
Hij is niet zo enorm oud: 1997. Maar zoals je kan verwachten met de Challenge, is hij ook niet veel waard.
 
Over een zeiltje onder je tent, ga langs bij de Gamma (of een andere bouwzaak) koop een klein afdekzeil, trek je tent uit de verpakking en lig die erop en markeer je tent. Daarna de tent van het zeil en uitsnijden/knippen en je heb het meest passende grondzeil voor onder je tent (en bedenk dat de kosten op deze manier beperkt blijven).

Mogelijk heb je zelfs nog een oud stuk afdekzeil ergens liggen.....

Bergharingen zijn bij elke buitensportzaak te vinden en bedenk dat je niet verplicht bent alle haringen te vervangen, als je tent opzet kan je zelf best bepalen welke haringen cruciaal zijn. En die moeten dan zeker goed zijn (om bij een harde ondergrond je tent overeind te houden).

Over een roltas, er hoeven geen zadeltassen onder te zitten. Een roltas vul je en daarna rol je hem op en wel zodanig dat het gevulde deel "stevig" is. Daarna de tas op de motor binden (een slechts beperkte tas is niet vast te binden).
 
  • Leuk
Waarderingen: Kiwi
Over enkele weken begint de €500 Challenge - 16 dagen al kamperend door de Alpen trekken.
Aangezien ik mij er voor heb aangemeld, wordt het misschien ook tijd om mij daar op voor te bereiden qua kamperen.

Als 10 jarig ventje ging ik mee met de vouwwagen van mijn ouders...en dat is het laatste wat ik ooit met kamperen heb gedaan.
'Verre' motorreizen gingen naar de Eiffel en in een hotel, dus de motor bepakken was ook nooit nodig.
Vandaar mijn oproep voor advies in dit topic ;)

Wat heb ik al? Een GSX600F. Een topkoffer van 36 liter, twee rode roltassen van 60 liter, tanktas.
Ik heb al een slaapmat (Aldi €6) en slaapzak (Aldi €18) gekocht. Tent, stoel en kookspul moeten nog gekocht worden.
Bekijk bijlage 1388132 Bekijk bijlage 1388133 Bekijk bijlage 1388134

-Hoe past dit allemaal? De 60 liter roltas zit vol als er een tent en slaapmat (65x20) in zitten, áls dat al past.
De topkoffer is half-vol met de slaapzak. Waar laat je dan bijv je stoel?

-Wat is in jullie ervaring beter: 2 roltassen of 1 roltas + zadeltassen?

-Qua tent...ik heb nog een 25 jaar oud koepeltentje liggen (loodzwaar) dus ik dacht om zoiets te kopen:
Bekijk bijlage 1388138
Een €50 basic koepeltentje, maar wel met 3.2kg vrij licht en door het 3 persoons formaat past alle reiszooi er ook wel bij in.
Mijn vriendin en dochter zien kamperen niet zitten, dus het is een eenmalig gebruik tent.
Moet hier nou nog een grondzeil onder?

-Ook qua tent, maar dit scenario speelt al een jaar door mijn hoofd. Je komt in een hoosbui aan op de camping. Buienradar zegt dat het nog een paar uur door gaat. Hoe krijg je dan in vredesnaam een tent met binnentent opgezet? Dit soort koepeltenten vereisen (op uitzonderingen na) dat de binnentent eerst neergezet wordt. Een popup tent zou dat probleem niet hebben, maar daar hoor je vaak over 'leuk voor op pinkpop, niet voor kamperen'.

-Verzekeringen. Ik heb geen connecties die 'even' bij crash of defect de motor op komen halen uit bv Italië. Ik heb een ANWB NL wegenwacht. Voor €55 extra zou ik die een jaartje kunnen upgraden naar Europa dekking. Dan is alles qua defecten / repatriëring / vervangend vervoer gefixt. Maar dat helpt niets bij een crash. Daarvoor zou je denk ik een reisverzekering met EU module én vervoer module moeten hebben. Hoe doen jullie dat?
ik pak de motor zo
 
Gisteren met de motor naar het strand geweest. Ligbedjes gehuurd, € 30,-! Dat heb ik er wel een keer voor over, maar ik wil deze zomer lekker vaak naar het strand. Ik vind het wel fijn om een beetje beschut te liggen, dus een draagbaar windschermpje vind ik wel belangrijk.

Weet iemand misschien een ligbedje met een schappelijke pakmaat? Stoeltjes zijn er genoeg.
 
Gisteren met de motor naar het strand geweest. Ligbedjes gehuurd, € 30,-! Dat heb ik er wel een keer voor over, maar ik wil deze zomer lekker vaak naar het strand. Ik vind het wel fijn om een beetje beschut te liggen, dus een draagbaar windschermpje vind ik wel belangrijk.

Weet iemand misschien een ligbedje met een schappelijke pakmaat? Stoeltjes zijn er genoeg.
Wat denk je van een grote badhanddoek ? Of ben je bang dat er zand tussen de teentjes komt?
 
Wat moet ik me inbeelden bij een strandligbedje?

Mogelijk kijken naar een veldbed?

Ja juist zoiets. Ik vroeg me af of iemand toevallig iets kent of heeft. In principe moet het kunnen met hetzelfde principe als die stoeltjes met elastiek in de stangen.

Wat denk je van een grote badhanddoek ? Of ben je bang dat er zand tussen de teentjes komt?
Niet alleen de teentjes...

Maar jet hebt gelijk ik denk misschien iets moeilijker dan nodig.
 
Ik doel op mijn stoeltje... dat zit gewoon goed op het strand hoor. pootjes strekken, parasolletje erboven (okay die hebben we daar al liggen) en ik kan uren een boek lezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan