Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Motor van Axi Rose...................
Ja, het KAN wel, maar of het prettig is om alles zo hoog op te binden...............................:?

Als je dagelijks van plek verandert, bedenk dan dat je er iedere keer opnieuw langer mee bezig gaat zijn om alles weer op de motor te krijgen.
Natuurlijk heb je overdag tijdens het rijden ook geen gemak van die grote rollen achterop. Mijn ervaring is dat de rollen toch beetje bij beetje inzakken tijdens de rit, wat er voor zorgt dat er minder plek is tussen rollen en tank. Soms dus flink met je rug terugdrukken.

Ik kan me nog wel voorstellen als je in 1 dag naar een vaste basisplek rijdt, dat je dan wel de hoeveelheid getoond op de foto wil meenemen.
Op het basiskamp heb je dan iedere dag weer plezier van alle meegenomen spullen. Maar trekvakantie met zoveel spul..........:N

Vorig jaar heb ik ook een trekvakantie gedaan en heb toen 13 campings bezocht. Dus ook 13x opbinden!
De net ervoor aangeschafte zijkoffers (2x 43L) blijken dan toch wel heel makkelijk.
Inpakken koffers (veel spul blijft vrijwel hele reis erin) gewoon bij de tent, dan met 1 klik vastzetten op de motor.:t
Deze trip had ik 1 rol bij me. Dan blijkt dat rol opbinden toch wel veel meer tijd nodig heeft.
 
Kwestie van goed vastbinden met goede spanbanden en ze zitten zo vast als een huis. Ik moet zelfs met de Vespa bij iedere tankbeurt 1 rol loshalen omdat ik anders niet onder mijn zadel kan.
 
Uit China voor € 28,82 ,lijkt me geen rommel.
15527394191682131772670.jpg
15527394191682131772670.jpg
 
Mooie stoel !
Ik leg s-avonds al de spanbanden goed op de motor, zodat ik s-morgens vroeg alleen de bagagerrollen erop gooi en in 1 keer alles goed vastzet. Dus geen gedraaide sjorbanden etc.
 
Nu nog een goede slaapzak en dan is het meeste binnen denk ik! Het zal waarschijnlijk deze worden.

Het hangt er een beetje vanaf of je een warme of koude slaper bent, maar een comfort temperatuur van +5 graden is niet heel erg hoog. Welke regionen ben je van plan om naar toe te gaan? Ga je bijvoorbeeld naar de Alpen, dan zullen nachttemperaturen onder de 5 graden zeker geen uitzondering zijn. Zeker in wat hoger gelegen gebied dan is een graadje nachtvorst ook midden in de zomer zeker niet ondenkbaar. Een te warme slaapzak kan je altijd open ritsen, een te koude slaapzak is niet fijn. Ga je alleen naar warme regionen dan zal het ruim voldoende zijn, maar voor in de bergen misschien wat fris. Nu ben ik een redelijke koukleum, dus ik zou een slaapzak met een comforttemperatuur van minimaal 0 graden kiezen.
 
Ja ik vond het lastig om te bepalen wat ik nodig heb. Maar ben een erg warme slaper, heb het eigenlijk nooit koud.

Ik ben voornamelijk van plan om het betere weer op te zoeken. Heb nog geen concrete plannen, dat maakt het ook lastig om een passende slaapzak te kiezen. Ik ben bang dat deze aan de Italiaanse kust o.i.d. al snel te warm is.

Ik denk dat dit model slaapzak er aardig tussenin zit, met een redelijk compacte pakmaat.
 
Ga ook voor een binnenhoes van katoen, makkelijk met uitwassen (en beter voor je slaapzak als je deze niet te vaak in de wasmachine stopt). En met warm weer ideaal om in te liggen en je slaapzak open te kunnen ritsen :t
 
Nu we het er toch over hebben, en je hebt een beetje ruimte, neem dan een tweepersoons luchtbed mee, en een 12 V pompje. Als je een dag gereden hebt, slaap je meestal niet super rustig en op zo'n klein matje lig je maar te worstelen op erop te blijven. Persoonlijk vind ik ook een mummie slaapzak superwaardeloos, je ligt thuis ook niet met je voeten aan elkaar gebonden. Ik heb het luchtbed in de topkoffer, net als de slaapzak en een klein opblaaskussentje, want je wilt ook als het regent wel droog gaan slapen. Je tent kan er wel tegen en de rest ook wel. Ik slaap thuis heel donker, met luiken en zo, vandaar dat ik ook altijd zo'n klein slaapmaskertje van textiel meeneem ( ooit gekocht bij de ANWB voor een paar kwartjes ) , zeker als je naar Scandinavie gaat, daar is het veel langer en eerder licht. Slaap is net zo belangrijk als eten !!
 
Nu we het er toch over hebben, en je hebt een beetje ruimte, neem dan een tweepersoons luchtbed mee, en een 12 V pompje.
Afhankelijk van hoe je op vakantie gaat ja. Ik blijf altijd meer dan prima liggen op mijn 1 persoons luchtbed en dat neemt toch wel echt significant minder ruimte in dan het 12V pompje en luchtbed wat mijn vader altijd meesleept. Geen probleem met een tourbankstel, maar ga je met je sportmotor of naked bike met tassen op vakantie zou ik het 2 persoons luchtbed gewoon thuis laten voor als er iemand komt logeren.
 
Nu we het er toch over hebben, en je hebt een beetje ruimte, neem dan een tweepersoons luchtbed mee, en een 12 V pompje. Als je een dag gereden hebt, slaap je meestal niet super rustig en op zo'n klein matje lig je maar te worstelen op erop te blijven. Persoonlijk vind ik ook een mummie slaapzak superwaardeloos, je ligt thuis ook niet met je voeten aan elkaar gebonden. Ik heb het luchtbed in de topkoffer, net als de slaapzak en een klein opblaaskussentje, want je wilt ook als het regent wel droog gaan slapen. Je tent kan er wel tegen en de rest ook wel. Ik slaap thuis heel donker, met luiken en zo, vandaar dat ik ook altijd zo'n klein slaapmaskertje van textiel meeneem ( ooit gekocht bij de ANWB voor een paar kwartjes ) , zeker als je naar Scandinavie gaat, daar is het veel langer en eerder licht. Slaap is net zo belangrijk als eten !!
noteerd slaapmaskertje meenemen op mijn reis door scandinavie deze zomer
 
Nu we het er toch over hebben, en je hebt een beetje ruimte, neem dan een tweepersoons luchtbed mee, en een 12 V pompje. Als je een dag gereden hebt, slaap je meestal niet super rustig en op zo'n klein matje lig je maar te worstelen op erop te blijven. Persoonlijk vind ik ook een mummie slaapzak superwaardeloos, je ligt thuis ook niet met je voeten aan elkaar gebonden. Ik heb het luchtbed in de topkoffer, net als de slaapzak en een klein opblaaskussentje, want je wilt ook als het regent wel droog gaan slapen. Je tent kan er wel tegen en de rest ook wel. Ik slaap thuis heel donker, met luiken en zo, vandaar dat ik ook altijd zo'n klein slaapmaskertje van textiel meeneem ( ooit gekocht bij de ANWB voor een paar kwartjes ) , zeker als je naar Scandinavie gaat, daar is het veel langer en eerder licht. Slaap is net zo belangrijk als eten !!
Daar heb je twee aanhangers voor nodig: een road train.8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan