Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Lijkt me wel een handig ding.
Ik heb zelf nooit een bbq mee. Als ik alleen ga (meestal dus) bbq ik sowieso niet, teveel gedoe. Met een groepje vaak wel, maar dan halen we meestal gewoon zo'n wegwerp ding. Ik heb wel een los rooster waar ik pootjes onder gemaakt heb, die gebruiken we nog wel eens met wildkamperen. Dan mikken we de kolen of houtvuur gewoon op de grond of op een steen en dan het rooster er overheen. Maar dat alleen bij wildkamperen, want op campings waarderen ze dat niet zo.

Maar als jou ervaringen met dit model goed zijn dan is het wel het overwegen waard!

Bekijk bijlage 1348939

Ik kwam eigenlijk eerst de "Grilliput" tegen wat een roostertje is wat je in elkaar kan knutselen, maar toen zag ik de Flatpack Grill. Ik zal van de week de fik er eens ingooien en wat vlees grillen, laat ik de resultaten wel weten hier...
 
Laatst bewerkt:
Heb deze op het oog.

Hoogste rugleuning die ik tot nu toe kon vinden
Gewicht 1,65 pakmaat 48*13*13
Helaas levering via omweg
aaci0cob.jpg
 
Vandaag zonnige en droge dag hier in België, alleen goed koud. Ideaal moment om de darwin plus 3 eens op te zetten en kijken of het iets is.
Aangezien ik geen echte tent fanaat ben stond deze er toch binnen de 10 minuten, 15 minuten als ik alle haringen en scheerlijnen zou vastzetten. Maar dat was nu niet nodig, eerder een idee van de grootte te krijgen en of het een gemakkelijk iets is om alleen te doen. En het was allemaal in orde. Eerst binnentent met voorzeil, 2 stokken kruiselings en dan buitentent erover zwieren. Opvouwen ging trager dan verwacht, vooral het terug in de zak te krijgen. Maar dat is enkel gewenning. Ruimte genoeg voor alleen in te slapen, maar met 2 ook goed te doen. Voorportaal ruim genoeg om te koken en natte spullen weg te leggen. Lijkt het geld wel waard te zijn.
 
Het is een stoeltje met hoge leuning van Ali geworden + een tafeltje ( voor de prijs van alleen de stoel op amazon.de ) en Ali bedankte me voor de bestelling als volgt :

Mark Lee: Schat:
bedankt Dat Je Ons Iets In De Winkel.
op 23 Januari, 12 Februari Is Het Chinese Nieuwjaar, Het Vliegtuig En Het Postkantoor Van Alle Diensten Die Niet Werkt.
op 23 Januari Tot 14 Februari Kunnen We Alleen Maar Orders Op, Van 15 Februari Tot En Met Regelingen Voor De Levering Van 20 Februari, Zullen We Op Basis Van Om Tijd Voor Een Afspraak.
als Je Op 23 Januari Tot 14 Februari In De Winkel Voor De Aankoop Van Producten, Worden We Willekeurig Een Klein Geschenk.
voor Het Ongemak, Het Spijt Me. - Ik Hoop Dat Je Het Begrijpt.
nog Een Prettige Dag.
de Beste Groeten.


Ergens tussen oud & nieuw en de kerst hoop ik jullie een update te kunnen geven :+
Dat "Schat" vind ik nog het engste
 
Als je wat langer op een camping blijft is wat meer opbouwtijd geen probleem, als je elke dag verkast heb je daar meer ongemak van.
Ja dat is het enige waar ik niet naar uit kijk, maar ik moest nu toch eens over gaan op een tent omdat de hangmat niet overal een geschikte oplossing is. Zeker niet met de plannen die ik momenteel voor ogen heb.
 
Vandaag zonnige en droge dag hier in België, alleen goed koud. Ideaal moment om de darwin plus 3 eens op te zetten en kijken of het iets is.
Aangezien ik geen echte tent fanaat ben stond deze er toch binnen de 10 minuten, 15 minuten als ik alle haringen en scheerlijnen zou vastzetten. Maar dat was nu niet nodig, eerder een idee van de grootte te krijgen en of het een gemakkelijk iets is om alleen te doen. En het was allemaal in orde. Eerst binnentent met voorzeil, 2 stokken kruiselings en dan buitentent erover zwieren. Opvouwen ging trager dan verwacht, vooral het terug in de zak te krijgen. Maar dat is enkel gewenning. Ruimte genoeg voor alleen in te slapen, maar met 2 ook goed te doen. Voorportaal ruim genoeg om te koken en natte spullen weg te leggen. Lijkt het geld wel waard te zijn.
Dat opvouwen is een kwestie van vaker gaan doen!
Nu er een nieuwe tent is, heb je dan ook gedacht om er goede (berg)haringen bij te kopen!
Meestal heb je nl helemaal NIETS aan de meegeleverde ijzerdraadjes!
 
Dat opvouwen is een kwestie van vaker gaan doen!
Nu er een nieuwe tent is, heb je dan ook gedacht om er goede (berg)haringen bij te kopen!
Meestal heb je nl helemaal NIETS aan de meegeleverde ijzerdraadjes!
Dat moet ik nog doen, heb er nog mee gewacht om even de tent op te zetten en dan te bekijken. Voor hetzelfde geld vond ik de tent zelf maar niets.
 
Van de week ook de Darwin 3 plus maar besteld en gister voor het eerst opgezet in de woonkamer. Was binnen een halfuurtje prima te doen, volgende keer moet een kwartiertje wel lukken denk ik. Opvouwen is inderdaad een beetje klooien, maar uiteindelijk ook in een kwartiertje gelukt.

Ook een slaapmatje uit China besteld, even kijken of dat wat is.

Stoeltjes...? Ze nemen aardig wat ruimte in, maar is wel echt nodig denk ik. Het lijkt me niets om te moeten koken terwijl je op de grond zit bijvoorbeeld.
 
Van de week ook de Darwin 3 plus maar besteld en gister voor het eerst opgezet in de woonkamer. Was binnen een halfuurtje prima te doen, volgende keer moet een kwartiertje wel lukken denk ik. Opvouwen is inderdaad een beetje klooien, maar uiteindelijk ook in een kwartiertje gelukt.

Ook een slaapmatje uit China besteld, even kijken of dat wat is.

Stoeltjes...? Ze nemen aardig wat ruimte in, maar is wel echt nodig denk ik. Het lijkt me niets om te moeten koken terwijl je op de grond zit bijvoorbeeld.
@MatthijsP welk matje had je besteld? Heb je misschien een linkje?
 
Van de week ook de Darwin 3 plus maar besteld en gister voor het eerst opgezet in de woonkamer. Was binnen een halfuurtje prima te doen, volgende keer moet een kwartiertje wel lukken denk ik. Opvouwen is inderdaad een beetje klooien, maar uiteindelijk ook in een kwartiertje gelukt.

Stoeltjes...? Ze nemen aardig wat ruimte in, maar is wel echt nodig denk ik. Het lijkt me niets om te moeten koken terwijl je op de grond zit bijvoorbeeld.

Stoeltje gewoon de helinox (of de china variant). Weegt niks en neemt weinig ruimte in beslag. (ik merkte dat ik vaak wel op de grond zat te koken en mijn stoeltje gebruikte als windscherm voor de brander :+)

M.b.t. de Darwin 3+ die heb ik zelf ook. Enige minpunt is dat het grondzeil van het voorste gedeelte matig te bevestigen is aan het tentdoek. Als je hem toch binnen op kunt zetten zou ik dit zeker nog een keer doen en een paar lusjes aan het tentdoek en een paar dingetjes aan het grondzeil (halverwege) maken zodat dit bij elkaar wordt gehouden. Misschien een vaag verhaal maar ik denk dat als je de tent opzet je direct begrijpt wat ik bedoel..
 
@PaulNijenhuis Dit matje heb ik besteld. Bij matjes gesorteerd op aantal bestellingen is het één van de hoogste. Hij zou 6cm dik zijn en vooral het pakketje is heel mooi klein. Let wel op dat dit niet self inflatable is, maar je moet hem op zelf op blazen of oppompen, binnen 15 keer blazen schijnt ie wel vol te zijn. dit maakt het juist een mooi klein pakket.

@Frank-m China-helinox zou 36.5 x 12.50 x 10.50 cm zijn. Heb er twee nodig want me vriendin gaat ook mee. Dan neemt het wel een redelijk stukje ruimte in lijkt me? Geen idee hoe veel ik nu nog over zou hebben.

@extra lusjes, hier liep ik ook tegenaan ja. De koepel staat snel mooi en makkelijk, maar het voorste gedeelte is nog een beetje klooien. Hier misschien met het proefkamperen maar even naar kijken.
 
Ik weet niet wat voor motor jij hebt maar een paar van die stoeltjes kun je toch wel kwijt? Ze wegen niks dus desnoods knoop je ze aan een valbeugel oid vast.

@lusjes, de zijkanten van de voortent kunnen naar binnen flapperen in de wind. Met regen betekent dit dat je voorportaal vol loopt. Ik had het op vakantie opgelost door met twee extra lijnen het voorportaal extra te spannen naar buiten toe. Maar een lusje waar het (volgens mij al bestaande oogje) bevestigd kan worden zodat de boel aan elkaar zit is mooier en sneller.
 
Leuk om te lezen hoe ieders voorbereidingen zijn naar het goede weer, veel dezelfde materialen worden duidelijk aangekocht. Straks kan er een gezellige meeting gebeuren met dezelfde tenten stoelen etc.
En over stoelen gesproken, Ali heeft vandaag ook mijn chinakloon van Helinox bezorgd. Kleine pakmaat met lusjes aan buitenzijde zak (dus gemakkelijk aan valbeugel, koffer etc te bevestigen). Zit ook redelijk goed, ik had nadat ik deze had besteld nog gelezen over een variant met hogere rugleuning, maar deze voldoet voor mij perfect.
En het beste van al, de prijs.
53D847D8-A61D-47D3-A5E7-21AABD1E427D.jpeg

Geen geklooi meer met kleine zitkussentjes voor mij.
 
Ik heb vandaag mijn mini barbeque ontvangen, kwam ik tegen op YouTube..
Bekijk bijlage 1348622

Bekijk bijlage 1348624Bekijk bijlage 1348625

Zit in een kek tassie en is opgevouwen maar 26 bij 19 cm, past perfect in een zijkoffer en is ook als vuurkorfje te gebruiken..*O*

Zit net te bedenken dat ie ook als (bijzet)tafeltje te gebruiken is.
Voelt stevig aan en is geen rommel schat ik zo in.

Linkje naar 1 van de sites waar die te verkrijgen is.
Gadget Mini Flatpack Grill
Er zijn twee versies, een gewone en een mini, ik heb de mini versie besteld.

Zijn er nog meer motor kampeerders die een bbq meenemen?
Ik heb via via deze bbq kunnen krijgen van iemand die het had liggen en er niets mee deed. Het ziet er wel enorm praktisch uit, kleine pakmaat, laag gewicht. Daar gaan de burgers goed op smaak kunnen komen vermoed ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan