Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

] Zo dus, afgelopen zomer. De tent zit in de grijze rol 😎
B67DEA02-5028-46FC-899D-6C931ADC5968.jpeg
 
Ha,ha............. heel herkenbaar plaatje!
Ook ongeveer net zo vol bepakt gestaan op deze plek afgelopen zomer. Had toen wel iets meer zonneschijn dan op de foto.
 
iemand nog een tip voor een opvouwbaar stoeltje ? :

- voor normale prijs
- voor lange lerp ( dus geen grondzit achtig / knie in nek iets )
- korter kwa pakmaat dan wat ik nu heb?

Had de afgelopen keer voor vertrek snel nog iets bij de action gescoord.
Zat goed kwa zithoogte maar pakmaat richting een meter lengte.
 
Als je een replica Helinox besteld, let dan wel goed op dat je niet per ongeluk een stalen besteld (ipv alu), scheelt best in het gewicht!
 
iemand nog een tip voor een opvouwbaar stoeltje ? :

- voor normale prijs
- voor lange lerp ( dus geen grondzit achtig / knie in nek iets )
- korter kwa pakmaat dan wat ik nu heb?

Had de afgelopen keer voor vertrek snel nog iets bij de action gescoord.
Zat goed kwa zithoogte maar pakmaat richting een meter lengte.
Dan zal 't wel een regisseursstoel (rs) zijn geweest.
Idd wel heel lange pakmaat. Toch mogelijk in lengterichting vastmaken boven op een zijkoffer en onder de rolbag.
Zitten op rs is onovertroffen. (vind ik) Voor 100kg+ zijn de kleinere stoeltjes niet/nauwelijks geschikt. Instabiel en pootjes zakken in de grond.
In campingwinkel ga ik vaak genoeg effe proefzitten. Na 2 tellen is mij duidelijk dat constructie niet voor mij geschikt is.
Meeste mini-stoeltjes ook idd wel erg laag. Als je heel lang bent...............??
O ja, de prijs van Helinox en zijn broertjes is ook van een andere orde.
 
Ja, de pakmaat is meer dan perfect!
Toch ben ik nog niet overtuigd!

Jouw gewicht is boven de 100:?
Je bent 190+:?
Je gaat stoeltje neerzetten in het gras of ongelijke rotsgrond en niet als op filmpje op een mooi vlak straatje:?

Enne............... Je gaat er natuurlijk ook niet als een etalagepop op het stoeltje zitten........................:?
Zelfs in mijn regiseursstoel moet ik proberen mijn abrupte bewegingen te beperken.
 
Ja, de pakmaat is meer dan perfect!
Toch ben ik nog niet overtuigd!

Jouw gewicht is boven de 100:?
Je bent 190+:?
Je gaat stoeltje neerzetten in het gras of ongelijke rotsgrond en niet als op filmpje op een mooi vlak straatje:?

Enne............... Je gaat er natuurlijk ook niet als een etalagepop op het stoeltje zitten........................:?
Zelfs in mijn regiseursstoel moet ik proberen mijn abrupte bewegingen te beperken.

De truck is om om eerst 4 blikken bier te drinken, en de lege blikken plat te stampen, en de platte blikken onder de poten te zetten.
 
Voila, hier de Lomo dry bag die ik eerder deze week heb besteld. Ik geloof dat ik ongeveer een 40€ hieraan kwijt was incl verzending vanuit Schotland. Het is een 40liter tas, enkel geen ventiel voor de lucht af te laten. Langs boven in en uit te laden. Kwaliteit lijkt me zeer goed te zijn. De grootte is voor mij ook voldoende, liever nog een extra tas apart voor de tent wanneer die nat is bv.

En deze week heb ik ook de darwin plus 3 tent bijgekocht via bol. Voor 74€ leek het wel een goede deal, het frontportaal zal zeker zijn nut gaan hebben.
DA839D7C-D3C0-427F-8C24-505F08A78FC3.jpeg
A52A98DF-7A9F-498D-B43C-5491EF7968D7.jpeg
 
Voila, hier de Lomo dry bag die ik eerder deze week heb besteld. Ik geloof dat ik ongeveer een 40€ hieraan kwijt was incl verzending vanuit Schotland. Het is een 40liter tas, enkel geen ventiel voor de lucht af te laten. Langs boven in en uit te laden. Kwaliteit lijkt me zeer goed te zijn. De grootte is voor mij ook voldoende, liever nog een extra tas apart voor de tent wanneer die nat is bv.

En deze week heb ik ook de darwin plus 3 tent bijgekocht via bol. Voor 74€ leek het wel een goede deal, het frontportaal zal zeker zijn nut gaan hebben. Bekijk bijlage 1347462Bekijk bijlage 1347463


Stoer setje zo! Heb je de Darwin 3 plus al een keer opgezet? Ik ben er ook naar aan het kijken nu.
 
Stoer setje zo! Heb je de Darwin 3 plus al een keer opgezet? Ik ben er ook naar aan het kijken nu.
Nee, die heb ik nog niet kunnen testen vanwege de regen de voorbije dagen. Maar op youtube te zien lijkt me deze wel in orde te zijn voor die prijs. Normaal kampeer ik steeds met een hangmat maar vanwege de aankomende Schotland reis lijkt een tent beter geschikt te zijn. Ik vermoed een tekort aan geschikte bomen tijdens het kamperen op de beste plaatsen.
 
Ik zou hem juist nu testen in de regen. Zeker als je naar Schotland wil.....
Weet je gelijk hoe lang snel hij weer droog is.
 
Ik zou hem juist nu testen in de regen. Zeker als je naar Schotland wil.....
Weet je gelijk hoe lang snel hij weer droog is.
Het zit hem net daarin, ik kan hem in de tuin zetten en testen. Maar daarna heb ik geen ruimte om hem te kunnen drogen en eventueel proper te maken. Tijdens een 14 daagse kamperen wat vuil wegsteken en id avond terug opzetten is geen probleem, maar om hem daarna terug 3 maand te stockeren toch liefst echt droog en proper. Een hangmat en tarp heb ik wel de ruimte om die weg te hangen maar een tent niet momenteel.
 
Je kunt hem in huis toch wel even over een stoel hangen ofzo? Doe ik met mijn tenten ook. Als het water er nog uitdruipt is het even lastig, maar dan hang ik hem eerst even in de douche. Dan gewoon in de huiskamer over twee stoelen hangen en laten drogen. Als het goed weer is hang ik hem op het balkon even over de waslijn (ik heb geen tuin), en daarna een of twee dagen goed nadrogen in huis. Dat lukt zelfs met mijn 7 persoons katoenen tipi, en ik heb echt geen grote huiskamer.
 
Je kunt hem in huis toch wel even over een stoel hangen ofzo? Doe ik met mijn tenten ook. Als het water er nog uitdruipt is het even lastig, maar dan hang ik hem eerst even in de douche. Dan gewoon in de huiskamer over twee stoelen hangen en laten drogen. Als het goed weer is hang ik hem op het balkon even over de waslijn (ik heb geen tuin), en daarna een of twee dagen goed nadrogen in huis. Dat lukt zelfs met mijn 7 persoons katoenen tipi, en ik heb echt geen grote huiskamer.
Momenteel zijn er nogal grote werken hier in huis, dus even weghangen betekent een groot risico op een scheur in de stof, waarbij ik dan zeker weet dat de waterdichtheid tot nul is herleid. Met betonnen balken, stenen etc rondsjouwen is de voorzichtigheid soms wel weg. Liever een paar dagen wachten, wanneer het een namiddag droog is gewoon in de tuin opzetten. De waterdichtheid test ik dan eventueel wel, of tijdens een kort kampeer weekend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan