Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik denk er net zo over als je meer dan één nacht blijft staan mean-machine. Maar er is veel verschil in motorkamperen , als je zoals oa frazer en david_zzr gaat kamperen dat is al meer trekking te noemen die bouwen savonds op en smorgens zijn ze alweer verder en dit weken aan één stuk voor zover ik hen ken , dan is zo'n klein tentje wel de juiste keuze vind ik .
Voor mij maakt het niets uit of ik 1 weekendje ga kamperen of dat ik 3 weken 'trekking' ga doen.
Hooguit dat ik enkele zaken minder meeneem voor een weekend. Bijv. veel minder kleding.

Afgelopen zomer ben ik ook met een 'leefbare' tent 3 weken weggeweest.
In die tijd 13x een andere camping bezocht. Dus ook iedere dag afbreken. Dat noem jij dan dus ook trekking als ik het goed begrijp.
Voor mij is het wrs juist andersom. Een enkel nachtje in een mini-tentje is nog wel te doen.
Voor langere periode wil ik toch graag wat ruimte en (minimaal) comfort...............................

(ja bagage op de tank is natuurlijk een heel ander issue!)
 
Nog even over de schapenvachtjes.
Op mijn trip naar de Noordkaap had ik een autostoel cover van schapenvacht mee. Tijdens het rijden had ik de achterkant onder mijn bagage, verder lag hij los.
Geen last gehad van schuiven of zadelpijn.
Dubbelzijdig tape, werkt prima..
 
Goed slapen wil ik ook... maar daar zorgt mijn thermarest wel voor. En die koffie... Bialetti moet mee! Inclusief een blik Lavazza of Illy.
 
Goed slapen wil ik ook... maar daar zorgt mijn thermarest wel voor. En die koffie... Bialetti moet mee! Inclusief een blik Lavazza of Illy.

:P.. Hmm, koffie, die maak ik jaren met een Vietnamese Phin. Ooit een keer voor een eurootje gekocht op een rommelmarkt.

Ik drink het dan zonder de melk en gebruik gewoon grof gemalen DE.
Compact dingetje en goeie koffie.. water koken, opgieten en klaar, hier staat 'ie klaar op m'n kopje
1398378
 
Thuis heb ik ook zo'n ding, ooit eens gehad als souvenir van iemand die in Vietnam geweest is. Nooit geweten dat zoiets een Phin heet.
 
Prima windscherm op de Kawerda:t

Op foto een Coleman, wel een gasbrander?
Ik heb al heel lang een Camping Gaz gasbrander. Zelf ondervonden dat je niet meer overal cartouches kunt kopen.
Enkele jaren terug in Italië het net kunnen redden om de vlam 'aan' te houden.
Onlangs een Coleman 442 aangeschaft. Brandt op (bijna) alles. Ook op benzine uit je tank.
Veel minder windgevoelig, brandt ook aanmerkelijk harder dan een gasvlam. Water supersnel aan de kook.
En als goed windscherm moet ik nog iets verzinnen. Mijn koffers zijn niet zo mooi aan elkaar te plaatsen...............;(
 
Ach misschien wat onhandiger met aankleden zo'n plat tentje maar verder ben je toch altijd buiten. Of ik nou 75 cm of anderhalve meter stahooogte heb beide lukt niet. Dus dan liever wat beperkter qua pakmaat en gewicht. Slapen doe ik toch plat.
Daarom is mijn tent dus 2 mtr hoog. Kan ik tenminste rechtop staan en die 3 kg extra heeft mijn brommer echt geen last van.:W
 
  • Leuk
Waarderingen: huls
Zit even te kijken naar een nieuw tentje voor een weekendje later deze maand. Veel van die kleine koepel dingetjes hebben vaak geen luifel of zoiets, mijn oude tent had dat wel. Ik vond dat altijd wel handig. Als het regent, regent het niet meteen naar binnen en zo. Hoe ervaren jullie dat? Nog tips om rekening mee te houden?
 
Bedoel je echt een luifel die je met stokken kunt uitzetten? Die zie je aan kleine tentjes inderdaad niet vaak. Als je dat graag wilt kan je ook een tarp gebruiken.

Ik heb gewoon een klein voortentje, daar regent het wel in maar er ligt toch geen grondzeil in dus dat trekt wel weg.
 
Bristol, daar kwam mijn eerste koepeltje nog vandaan :). Daarna een duurdere van een campingzaak, beiden afgeleefd, nu tijd voor een derde. Ik vind die mini hike tentjes wel leuk maar ik ken mezelf, er mot ook wat aan ruimte zijn :P.
 
Heb de coleman darwin 2 gekocht. Die heeft een klein soort van voorportaaltje. Voldoende kleine pakmaat en gewicht, denk aan de helft van mijn vorige tent :P en voor de rest gaan we het wel zien.
 

Is dit wat, voor weinig ?😁
Heb afgelopen 8 jr ook deze gehad. (ik had 'm van Bristol) Toen was ie na zoveel kampeerdagen verteerd.
Tentje heeft gestaan van Sicilië tot Portugal en Engeland in onweer, hevige regen, storm en bloedhitte.

Voor het geld kan je geen betere kopen!!
Voor mij had ie 1 nadeel. Als je langer bent (zeg 1.90+) dan zit je met kop én voeten in het tentzeil.
Komt omdat vanaf de vloer het tentdoek aan 2 zijden onder 45' naar binnen komt.
Maar ja, wat kan je klagen voor 3 tientjes......................??

Mss ook een 2e nadeel. Mijn nu vervangende tentje heeft ook een voorportaal. Dat is wel héél prettig!
 
Ik heb een Coleman Tasman 2 en daar een week of wat geleden een bijbehorende tarp gekocht; volgens mij heb ik genoeg ruimte op deze manier, nog niet in de achtertuin getest ;)
 
Dat is een flink nadeel met laatste generaties kleine tentjes.
Als je je 'deur(en)' openritst staat gelijk je tent helemaal open naar boven toe. Als het regent wordt zo ongeveer alles in het voorstuk nat.
Ja, een tarp om ingang te overdekken is dan wel gewenst.
Ik heb er zelf ook 1, maar zet 'm als niet nodig liever ook niet op. Vorig weekend had ik 'm wel bij me, maar tarp is gewoon in de zak gebleven.
 
Juist daarom heb ik een tunnel waar ik de ingang omhoog kan zetten als een luifel. Ik heb er zelf 2 stokjes extra bij gedaan speciaal daarvoor.
 
Mocht het nou regenen en het voorportaal stoflap valt dusdanig tegen, is (voor de volgende trip dan wel) een tarp gauw gekocht.
 
Ik heb bij mijn andere tent de tarp goed gebruikt in Normandië.
Daar wil het ook best wel vaak stevig regenen.
De tarp boven de ingang van de tent werkte daar prima. Wel opletten dat er geen kuil kan komen in het doek!!
 
IMG_20180515_140612.jpg
Hier ook maar eens :W en kort mijn uitrusting aangeven. Op de foto mijn bepakte GS vorig jaar tijdens een rondje midden/zuid engeland en Wales :].
  • Bagagerol: Tentje (coleman monviso 3) samen met ander spul wat nat mag worden zoals slippers/gasflesje/hamertje en dat soort spul
  • Linker koffer: kleding voor een week vakantie en dan heb ik natuurlijk nog altijd te veel spul bij. Tevens een litertje olie dat mooi in een hoek van de koffer past.
  • Rechter koffer: Slaapzak (Quechua forclaz 5), samen met matje (Exped Sunmat UL MW), brandertje (campingaz Twister), pannetjes en bord. Wintervoering/thermokleding.
  • Topkoffer: bandenreparatiesetje, ductape, tiewraps, multitool, bestek, helder vizier, extra handschoenen, ruimte voor boodschappen en campingstoeltje (chinese helinox)
  • Tanktas: drinken/eten voor de rit, powerbank die wordt opgeladen en klein spul wat ik niet in het motorpak wil hebben zoals portemonnee/sleutels/telefoon.

Gewoonlijk zet ik voor een vakantie de gehele route van te voren uit en maak hier dagen van die iedere keer in de buurt van een camping/dorpje uitkomen. Over het algemeen bevalt dit prima vooral als het goed weer is, alleen zit ik wel vaak aan de route "vast" bij slecht weer aangezien ik niet echt iets bij me heb om andere routes te gaan plannen. Ja het is te doen via de garmin samen met googlemaps maar echt overzichtelijk en vooral gebruikersvriendelijk is het niet.

Nu vroeg ik me af welke land/wegenkaarten jullie meenemen tijdens een vakantie? Mij lijk een wegenatlas zoals deze welk praktisch om te gebruiken in een tentje/op een camping stoeltje maar met een schaal van 1:500000 heb ik het idee dat een hoop leuke kleine wegen er niet op staan.

Groetjes Rob
 
Hallo allemaal,

Ik ga dit jaar voor het eerst met de motor op vakantie, naar Noord-Italië wel te verstaan.
Nou ben ik een beetje aan het kijken voor een tent, ik zit te twijfelen tussen de Coleman Monviso 3 en de Quechua Ultralight 3.
Beiden zijn ongeveer gelijk in prijs: 162 en 169 respectievelijk. Wat me bij de Quechua wel aanspreekt is het tunnel model, en de vele ventilatie mogelijkheden. Maar de Coleman lijkt me kwalitatief iets beter, hebben jullie hier ervaring mee?
 
Hallo allemaal,

Ik ga dit jaar voor het eerst met de motor op vakantie, naar Noord-Italië wel te verstaan.
Nou ben ik een beetje aan het kijken voor een tent, ik zit te twijfelen tussen de Coleman Monviso 3 en de Quechua Ultralight 3.
Beiden zijn ongeveer gelijk in prijs: 162 en 169 respectievelijk. Wat me bij de Quechua wel aanspreekt is het tunnel model, en de vele ventilatie mogelijkheden. Maar de Coleman lijkt me kwalitatief iets beter, hebben jullie hier ervaring mee?

Ik heb zelf de coleman monviso, voordeel is dat het soort van iglo tent is en dus op zichzelf staat en daardoor na het opzetten wat gemakkelijker te verplaatsen is :). Persoonlijk vind ik het nadeel van deze tent het gebrek een "voorluifel", deze is niet erg groot en loopt redelijk schuin weg. Links en rechts 1 koffer en de ruimte is redelijk op.

Als deze versleten is ga ik zelf weer voor een tunnelversie als deze Vango Omega 250 of deze Vango Scafell 300 plus
 
Terug
Bovenaan Onderaan