Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ja was ook heel goed. Was een wintertreffen maar met 20ºc dus lopen in t-shirt. Vorig jaar was het er -10ºc dat was wel leuker maar nu kon ik de tent mooi en droog in pakken.
 
Die Biolite geeft wel een zooitje zeg.. Zoals al menig maal gezegd, het is meer een gimmick.
Ik houd het maar bij mijn MSR Whisperlite
 
Okee, wij zijn bezig met verzamelen van uitrusting. We (man en ik) gaan in april naar Schotland en in augustus naar Noorwegen. Voor de tent is de keuze op een Coleman Chimney Rock gevallen, koken gaan we op een Esbit alcoholbrandertje met teflon pannenset, en matjes en slaapzakken hadden we al maar er zijn nu ook bij de Louis drybags met ventiel voor gekocht.
Kleding houden we beperkt, qua gereedschap nemen we de anwb pas mee en voor de rest wat bestek en bordjes enzo.
Het lijkt allemaal wel mee te vallen met de bagage. Zie ik iets over het hoofd?
(we gaan 6 april proefkamperen, maar liever weet ik het nu al ;))
 
Qua gereedschap: reparatiesetje voor de banden en eventueel een pompje. Wij reden lek in noord Finland, je wacht uren als je dat gaatje niet zelf kan pluggen.
Uitrusting hoofdlamp, stoeltjes. Wij hebben twee pannen: een wokje en een klein dingetje voor water koken voor de koffie. Melior om koffie te zetten..
In Noorwegen zijn slaapzakken niet gauw te warm, dus denk aan een cordura zak om om je slaapzak te doen.
 
Goed zitten is van belang. Dus zorg voor stoelen als je van de motor ben. Want van “zonder stoelen” ga je spijt krijgen.
 
Ter aanvulling;
Powerbank voor de mobieltjes.
Ductape
Kussens (zonder kussen ik niet slapen)
Afvalzakjes
Wc papier
Beetje afwasmiddel, sponsje en theedoek
Beetje motorolie, kettingsmeer
Iets tegen de muggen
Handdoeken
Slippers voor onder de douche
Tafeltje

Het wordt 's nachts kouder dan je denkt. Goed isolerende slaapmat, goede slaapzak en eventuele kleding die je aan kunt houden in de slaapzak, zijn geen overbodige luxe.
 
Ter aanvulling;
Powerbank voor de mobieltjes.........................
Waarom???:?
Ook een powerbank zal je een keer moeten opladen.

Maak een sigarettenplug op je motor en steek daarin een USB-plug voor 5V!
Onderweg tijdens het rijden opladen van je telefoon/ tablet/fototoestel!
Op de camping haal je de USB-plug er even uit en steek je de stekker van je luchtpomp erin om het luchtbed op te blazen.:t

Je zal begrijpen dat ik GEEN powerbank heb en 'm ook niet hoef!!!
 
Waarom???:?
Ook een powerbank zal je een keer moeten opladen.

Maak een sigarettenplug op je motor en steek daarin een USB-plug voor 5V!
Onderweg tijdens het rijden opladen van je telefoon/ tablet/fototoestel!
Op de camping haal je de USB-plug er even uit en steek je de stekker van je luchtpomp erin om het luchtbed op te blazen.:t

Je zal begrijpen dat ik GEEN powerbank heb en 'm ook niet hoef!!!
Ook ik laad zoveel mogelijk op tijdens het rijden. Ook de powerbank. Niet noodzakelijk wel handig als backup. Heb nl. veel op te laden. Ik rook electrisch (zgn dampen). Ben het met je eens.
 
Nog een tip om het jezelf makkelijk te maken en ruimte te besparen:
Laat tablet (of laptop), fototoestel en apart navigatiesysteem thuis en investeer in een waterdichte flinke smartphone die fatsoenlijke foto's kan maken.
Scheelt een hoop gehannes.
 
tie wraps in een gote en een kleine maat
Extra spanbandje om even een aankoop of tasje vast te kunnen zetten
boodschappentasje
@lonetraveler Ook met de nieuwste en duurste telefoons kan je niet de foto's maken die je met een camera kan maken, simpelweg omdat hij altijd in auto staat. Navi zit meestal aangesloten op je electra van de motor en is beter in staat om leuke routes te vinden/kronkelwegen (overigens gebruik ik meestal beiden, telefoon en navi). Laptop gaat mee als back-up voor films en foto's.
 
@lonetraveler Ook met de nieuwste en duurste telefoons kan je niet de foto's maken die je met een camera kan maken, simpelweg omdat hij altijd in auto staat. Navi zit meestal aangesloten op je electra van de motor en is beter in staat om leuke routes te vinden/kronkelwegen (overigens gebruik ik meestal beiden, telefoon en navi). Laptop gaat mee als back-up voor films en foto's.
Met de nieuwste smartphones heb je dubbele lenzen voor tele en groothoek. Ze zijn handmatig in te stellen. Kwaliteit is minder dan een spiegelreflex, maar al erg goed n.m.m.. En je hoeft niet apart te backuppen als je synchroniseert met je cloudopslag of een ruim geheugen op je telefoon hebt. Mijn TomTom Rider doet het best goed, maar nauwelijks beter dan TomTom Go (heeft ook optie kronkelroutes) op de smartphone. Bovendien heb ik nog de keuze om Google maps of Waze te gebruiken Het fijne is dat ik tegelijkertijd Flitsmeister of Coyote kan laten draaien. Voor mij ideaal. Ik neem de Rider mee als backup, maar is het laatste jaar niet meer gebruikt en blijft daardoor de volgende keer waarschijnlijk thuis. Trouwens ook films laad ik op mijn smartphone en kan ik zo bekijken (in praktijk doe ik dat trouwens nauwelijks). Ik kijk wel regelmatig Youtube onderweg. Dit vreet stroom en vandaar dat die hier eerder besproken powerbank regelmatig gebruik.
 
Waarom???:?
Ook een powerbank zal je een keer moeten opladen.

Maak een sigarettenplug op je motor en steek daarin een USB-plug voor 5V!
Onderweg tijdens het rijden opladen van je telefoon/ tablet/fototoestel!
Op de camping haal je de USB-plug er even uit en steek je de stekker van je luchtpomp erin om het luchtbed op te blazen.:t

Je zal begrijpen dat ik GEEN powerbank heb en 'm ook niet hoef!!!
Ik gebruik overdag mijn telefoon + bluetooth set in mijn helm om muziek te luisteren.
De powerbank laad ik overdag tijdens het rijden op.
In de avond/nacht gebruik ik die powerbank (eentje met 2 uithangen) om tegelijk mijn telefoon en bluetooth setje weer op te laden.

Zo heb ik overdag geen kabels tussen van alles en nog wat zitten op de motor.
Kan mijn gsm gewoon in mijn jaszak blijven zitten.

IMG_20180522_153432.jpg

Hier links in het kuipje van mijn oude Fazer heb ik de powerbank "vast" zitten.
 
Ik gebruik overdag mijn telefoon + bluetooth set in mijn helm om muziek te luisteren.
De powerbank laad ik overdag tijdens het rijden op.
In de avond/nacht gebruik ik die powerbank (eentje met 2 uithangen) om tegelijk mijn telefoon en bluetooth setje weer op te laden.

Zo heb ik overdag geen kabels tussen van alles en nog wat zitten op de motor.
Kan mijn gsm gewoon in mijn jaszak blijven zitten.

Bekijk bijlage 1360613

Hier links in het kuipje van mijn oude Fazer heb ik de powerbank "vast" zitten.
Handig!
 
Ik heb uiteraard een laad mogelijkheid op de motor, maar opladen doe ik eigenlijk alleen 's avonds op de camping. Tijdens het rijden vind ik het maar een gedoe met die kabeltjes.

Ik heb ook een powerbank, zo'n hele goedkope. Gebruik ik als ik meerdere dingen tegelijk wil laden, bv telefoon en gopro, of als ik wil laden in de tent ipv op de motor. Powerbank laat ik ook vaak gewoon opladen in het toiletgebouw of openbare ruimte.

Ik heb alleen een telefoon en gopro, dus veel heb ik meestal niet te laden.
 
Ik gebruik de Powerbank voor de verlichting savonds op de camping of in de tent.
De telefoon gaat op vliegtuigstand en ik check 1x per dag voor berichten dus de accu gaat 3 dagen mee.

Maar uuhh.
Wat voor pannetje gebruiken jullie om water te koken voor de koffie?
Ik heb een steelpannetje maar die is eigenlijk te groot voor 2 bakjes koffie dus neemt teveel ruimte in
 
Telefoon gaat bij mij ook op de vliegtuigstand. Alleen in de avond effe aan, weten ze thuis ook. Gaat inderdaad makkelijk 3 dagen mee, meestal zelfs wel langer.

Koffie zetten doe ik met een Bialetti, voor koken heb ik 2 pannen die in elkaar passen.

Als ik met de rugzak ga wandelen heb ik dit kleine pannetje: GSI Outdoors Halulite hoge kookpan 1,1 l

Voordeel daarvan is voor mij dat de brander, een klein gasblikje, zakjes oploskoffie en een aansteker in het pannetje passen, alles bij elkaar dus. Neem ik op de motor niet mee hoor, dan heb ik de luxe van echte koffie, maar voor het wandelen voldoet het prima.
 
ja! afwasspullen / wcpapier / handdoeken staan erbij op de lijst.
wat koffie betreft eis ik kwaliteit: pasgeleden een nanopresso gekocht <3
over stoeltjes zijn we niet uit: we zijn geen kleine mensen maar grotere stevige stoelen nemen vaak behoorlijk veel ruimte in, ingeklapt.
iemand tips voor stoelen? qua budget is er wel ruimte maar niet voor stoelen van 100 euro ofzo
 
Ik volg met interesse. Ik denk alles te hebben/ weten wat nodig is, maar tips zijn welkom. In mei naar Engeland, eerste keer tent op de motor. Op ebay vind je nep helinox stoel voor max 30 euro. Tips voor pannensetjes zijn welkom, 2persoons. Koffie doe ik met de percolator.
 
Stoel? Kijk bij AliExpress. Zoek op camping chair. Keus genoeg. Voor een paar tientjes ben je klaar. Kijk vooral naar de pakmaat.
 
Ik volg met interesse. Ik denk alles te hebben/ weten wat nodig is, maar tips zijn welkom. In mei naar Engeland, eerste keer tent op de motor. Op ebay vind je nep helinox stoel voor max 30 euro. Tips voor pannensetjes zijn welkom, 2persoons. Koffie doe ik met de percolator.
zojuist Esbit CS2350HA gescoord. Op alcohol met pannetjes (anti-aanbakllaag)
 
Ik heb eenvoudige messtins als pannetjes. Kosten haast niks en werken prima, ook op houtvuur. Ik heb van een andere messtin een dekseltje gemaakt zodat m'n water schoon blijft als ik op hout kook. Ik zal wel eens een fotootje maken
 
Ik heb:

Dit koffiekannetje, gaat 1 flinke kop koffie in (4 espresso's, past net in zo'n beker van het volgende setje.
Deze pannenset
Deze kook- / bestekset.
Deze stoel
Deze zakjes om een beetje olie etc. mee te nemen.
Deze bordjes, diameter een fractie groter dan pannenset, passen onderin de zak van de pannen.

En nog onderweg:
Dit tafeltje
Dit windschermpje
Deze opvouwbare BBQ
En iets om water in te doen wat leeg weinig plek inneemt.
Tent, slaapmat en slaapzak heb ik geloof ik eerder al getoond.

Nu alleen nog uitproberen of de aanhanger thuis kan blijven :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb:

Dit koffiekannetje, gaat 1 flinke kop koffie in (4 espresso's, past net in zo'n beker van het volgende setje.
Deze pannenset
Deze kook- / bestekset.
Deze stoel
Deze zakjes om een beetje olie etc. mee te nemen.
Deze bordjes, diameter een fractie groter dan pannenset, passen onderin de zak van de pannen.

En nog onderweg:
Dit tafeltje
Dit windschermpje
Deze opvouwbare BBQ
En iets om water in te doen wat leeg weinig plek inneemt.
Tent, slaapmat en slaapzak heb ik geloof ik eerder al getoond.
Nu alleen nog uitproberen of de aanhanger thuis kan blijven :+
Ziet er goed uit. Veel ervan heb ik ook of iets dat er op lijkt. 1 bord is genoeg als je alleen reist. Die slaapzak van Nomad was ook mijn eerste slaapzak. Hield me alleen warm tijdens hoogzomer. Windschermpje laat ik thuis omdat ik het niet gebruikte. Die zakjes lijken me erg handig. 1 waterzak is genoeg lijkt me, meestal koop je toch flessenwater. Waar ga je op koken?
 
Ziet er goed uit. Veel ervan heb ik ook of iets dat er op lijkt. 1 bord is genoeg als je alleen reist. Die slaapzak van Nomad was ook mijn eerste slaapzak. Hield me alleen warm tijdens hoogzomer. Windschermpje laat ik thuis omdat ik het niet gebruikte. Die zakjes lijken me erg handig. 1 waterzak is genoeg lijkt me, meestal koop je toch flessenwater. Waar ga je op koken?

Deze slaapzak alleen in hoogzomer? Hij zou tot onder 0 moeten kunnen...
Zakjes heb ik afgekeken van het besteksetje, waar er ook 2 inzitten. Leek me ook handig voor sommige levensmiddelen, en kunnen nog wel bij dat setje in het etui. De zakjes van het setje kan ik dan mooi voor afwasmiddel en handzeep gebruiken.

Ik ga koken op een simpel gaspitje, met zo'n priktankje. Daar heb ik er al 2 van voor bij de caravan (ik kook bijna altijd buiten op de BBQ, en doe dan wat erbij op zo'n pitje). Ik wil hooguit wat halve literflesjes water voor onderweg, de zak voor koffie en koken. 1 is inderdaad genoeg, de andere laat ik thuis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan