Het Grote Hypermotard Topic deel 6!

1100 uit 2008 heeft volgens mij nog de oude onderhouds interval
Dus bij 12000/24000 enz
Een grote beurt is stevig aan de prijs ,dus kijk even of die al een beurt heeft gehad
Thanks, normaal zou er bij 24k een service melding komen. Die zit er niet meer in, kan ik er dan vanuit gaan dat hij kleppen en riemen gehad heeft aangezien alleen Ducati dealers de melding kunnen verwijderen?
Of heb ik het dan flink mis?
 
Was via eBay bij een Frans bedrijf (jumpmancorp)
Had eerst een verkeerde besteld maar een mail daarheen en alles kwam goed.
Wat betreft de voorknippers, die zitten echt wel goed vast gemonteerd hoor. Rizoma is goed spul (heb je al een pb gestuurd)
 
Thanks, normaal zou er bij 24k een service melding komen. Die zit er niet meer in, kan ik er dan vanuit gaan dat hij kleppen en riemen gehad heeft aangezien alleen Ducati dealers de melding kunnen verwijderen?
Of heb ik het dan flink mis?

Ik zou er niet van uit gaan dat alles gedaan is. Boekje met af gestempelde beurtjes is waar je voor moet gaan.
 
Was via eBay bij een Frans bedrijf (jumpmancorp)
Had eerst een verkeerde besteld maar een mail daarheen en alles kwam goed.
Wat betreft de voorknippers, die zitten echt wel goed vast gemonteerd hoor. Rizoma is goed spul (heb je al een pb gestuurd)

Ze zullen ongetwijfeld goed vast zitten maar vraag me meer af met welke bevestigingsplaatjes. Kan die nog niet vinden. En kan ook nog niet vinden of ze bij de knipperlichten zitten.
 
Ik zou er niet van uit gaan dat alles gedaan is. Boekje met af gestempelde beurtjes is waar je voor moet gaan.
Ik heb de hyper gekocht voor minder dan de helft van de marktwaarde (op belgisch kenteken). Hij rijdt perfect en doet geen rare dingen. Het is een S dus ik had de gedachte er bij dat als hij niet goed is de onderdelen nog steeds ruim over de prijs heen ga die ik betaald heb.

Heb hem vandaag laten keuren voor kenteken en dat ging ook goed. nu is het dus wachten op BPM en dan op de kenteken kaart.

Er was helaas geen boekje meer aanwezig, hij gaat nog wel even de vorige eigenaar contacte waar het onderhoud gedaan is zodat ik het eventueel kan verifieren.

Als ik de riem covers er af trek kan je dan makkelijk aan de riemen zien of ze nog goed zijn? Ze zouden een half jaar / 1500km oud moeten zijn. Of is er een andere manier om makkelijk na te gaan of het gebeurt is?

Als ik het niet duidelijk krijg dan zal ik de riemen maar gewoon vervangen en de klepspeling checken.
 
Ze zullen ongetwijfeld goed vast zitten maar vraag me meer af met welke bevestigingsplaatjes. Kan die nog niet vinden. En kan ook nog niet vinden of ze bij de knipperlichten zitten.~[/quote]

Rizoma leverd geen half geen half werk. Dan zit het bevestigingsmateriaal er echt wel bij
 
Als ik het niet duidelijk krijg dan zal ik de riemen maar gewoon vervangen en de klepspeling checken.~[/quote]

Als dat idd het geval is, heb je geen dure Hyper gekocht.
Veel plezier ervan 👍
 
Als ik het niet duidelijk krijg dan zal ik de riemen maar gewoon vervangen en de klepspeling checken.\

Als dat idd het geval is, heb je geen dure Hyper gekocht.
Veel plezier ervan 👍[/quote]
gaat zeker goed komen, dat kleine stukje naar t keuringsstation was al heerlijk :]
 
Even een paar vraagjes hier aan de Hyper 821 eigenaars/kenners, is er een betere ketting en achtertandwiel afscherming te verkrijgen voor dit type motor, of heeft iemand hier zelf al wat voor in mekaar geknutseld? Dit ter voorkoming van kettingvet dat naar plaatsen wordt geslingerd waar ik het liever niet heb?

Andere vraag: Zijn er mensen die een radiateur beschermer hebben geplaatst? zoja, welk merk, hoe is de pasvorm en heb je er misschien een foto van?
 
Laatst bewerkt:
Even een paar vraagjes hier aan de Hyper 821 eigenaars/kenners, is er een betere ketting en achtertandwiel afscherming te verkrijgen voor dit type motor, of heeft iemand hier zelf al wat voor in mekaar geknutseld? Dit ter voorkoming van kettingvet dat naar plaatsen wordt geslingerd waar ik het liever niet heb?

Andere vraag: Zijn er mensen die een radiateur beschermer hebben geplaatst? zoja, welk merk, hoe is de pasvorm en heb je er misschien een foto van?
Ander vet en\of minder vet wil ook wel eens helpen. Keertje ketting echt schoonmaken en dun laagje vet , meestal blijft het dan op de ketting en niet om je oren.
 
Ander vet en\of minder vet wil ook wel eens helpen. Keertje ketting echt schoonmaken en dun laagje vet , meestal blijft het dan op de ketting en niet om je oren.
Bedankt voor je antwoord, maar ketting schoonmaken gebeurt bij mij vaker dan eigenlijk nodig is, waardoor hij er dus uitziet alsof hij net uit de verpakking komt.
Als ik er dermate weinig vet op ga aanbrengen dat het er niet af slingert, dan zit er na mijn mening te weinig op. Dikker/stugger/kleveriger vet geeft als resultaat een ketting die veel zand en vuil aantrekt, met een hoger slijtage gehalte tot gevolg.
En voor de goede orde, het rondslingeren van vet is voor mij geen enkel probleem, zolang het maar binnen de afscherming blijft.
De enige optie voor mij lijkt dus een betere ketting/tandwiel afscherming.
 
Als ik er dermate weinig vet op ga aanbrengen dat het er niet af slingert, dan zit er na mijn mening te weinig op. Dikker/stugger/kleveriger vet geeft als resultaat een ketting die veel zand en vuil aantrekt, met een hoger slijtage gehalte tot gevolg.

helemaal mee eens hoor, die kleef zooi zoals die turtle troep. ik ben al jaren s100 aanhangen en merk bij rondje smeren na rijden eigenijk geen slingerend vet heb, tenzij ik te lang niet schoon gemaakt heb :-)
 
maar eens een update: ik heb de HM nu een half jaar, en heb er 4000 km mee gereden.
So far, so good.
afgelopen weekeind ruim 1100 km touren naar, en in de Harz, lekker!

De bagage mee in de origineel Ducati tanktas en tank zijtassen. Beetje uitgelachen door de maten om de hamsterwangen, maar het werkt redelijk. Natuurlijk hebben de Italianen de looks belangrijker gevonden dan de functionaliteit ;-)

ohwja; die E-bikes worden ook steeds leuker!
HM charging.jpg
HM front.png
 
Hey jongens, ik was opzoek naar een werkplaatshandboek voor een hypermotard 796 en vroeg mij af of 1 van jullie deze in bezit zou hebben. Heb zelf de owners manual enzo maar moet echt de service en repair manual hebben die ik niet vind via google. Heb nu wel de hulp gehad van rob die het werkplaatshandboek van een 1100 gaat delen met me maar ik vroeg mij dan af of er niet teveel verschillen zouden zijn tussen beide motoren. Alvast bedankt voor de moeite !
 
Wellicht al eens besproken in het verleden....maar welke bandenset bevelen jullie aan onder de hyper ?
Ik rij ongeveer 5 a 6000 km per jaar en in principe alleen met mooi weer.
 
Het is winter dus tijd om na te denken en af te vragen wat de motor moet worden voor het volgende seizoen *D dus enorme keuze stress_O-
Kom ik uit om een hypermotard 939 sp (tweedehands) :9~:} maar voor dat geld kan ik ook gaan kijken voor een nieuwe hypermotard 950 (geen sp).
Nu moet ik nog wel ff sparen O-) maar met mijn huidige budget en inruil kan ik ook voor een 821 sp gaan en nog wat investeren in onderhoud en leuke extra's })

Wat zouden jullie kiezen? zijn er nog bepaalde minpunten aan modellen of bouwjaren?
 
Het is winter dus tijd om na te denken en af te vragen wat de motor moet worden voor het volgende seizoen *D dus enorme keuze stress_O-
Kom ik uit om een hypermotard 939 sp (tweedehands) :9~:} maar voor dat geld kan ik ook gaan kijken voor een nieuwe hypermotard 950 (geen sp).
Nu moet ik nog wel ff sparen O-) maar met mijn huidige budget en inruil kan ik ook voor een 821 sp gaan en nog wat investeren in onderhoud en leuke extra's })

Wat zouden jullie kiezen? zijn er nog bepaalde minpunten aan modellen of bouwjaren?

Tja.....lastige
Maar wel leuk 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan