Het Grote Hypermotard Topic deel 6!

ArnevR

MF'er
12 aug 2012
52
35
Drenthe
Laat ik dan maar aftrappen:
als vervolg op deel 5...
zie deze discussie, Ducati Hypermotard rijders, er is dus wel behoefte aan hangplek voor een kleine groep Hyper fans ;-)

mvg,

Arne
full
 
Laatst bewerkt:
Laten we hopen dat het hier niet ophouden. Ik was ook een discussie gestart, maar was wel erg weinig animo voor. (Foto komt eraan)
 
Ach jullie zijn niet de enigste,zelf in het bezit van een SF maar ook daar is het erg rustig. :z
Blijkbaar maar heel weinig eigenaren die op het MF zitten,in het begin toen de SF
net uit was waren er best aardig wat die op het forum zaten,maar dat is alleen maar
minder geworden in de loop der jaren. ;(
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag naar Goedhart motoren?
Heb ff op de site gekeken naar de 800+ aanbiedingen. Hoef je met de Hyper niet heen te gaan. Heb een beetje het idee dat het een ondergeschoven kindje word. In het voorjaar was de 939 wel aanwezig, maar veel aandacht was er niet voor.
 
Heb een beetje het idee dat het een ondergeschoven kindje word.

Ach, rijden wij tenminste op iets bijzonders rond ;-)

vandaag weer een snoepje binnen: DP carbon tank cover.
Hij is bijna zoals ik hem hebben wil.

Iemand nog een DP carbon koppeling deksel in de aanbieding? ;-)
 
Ik heb een achterlicht met knipperlichten gekocht voor mijn hyper 821
Iemand enig idee hoe dat werkt? Achterlicht doet het gewoon, alleen heb ik twee draden voor de led knippers ipv vier.

Oeps... Zijn twee plus draden! Opgelost
 
Laatst bewerkt:
hi hier, beetje leven creeeren met wat vragen dan maar :)

ik rijd nu een agusta brutale 910r, maar heb al een jaar lang last van een blessure die blijft opspelen door dat ik (ben zelf ongeveer 1,90m) behoorlijk met de knieen omhoog zit gevouwen (afstand stepjes-zadel niet al te groot zeg maar).
Dacht dus over inruilen voor ander model dat wat meer rechterop houding geeft en heb proef gereden op een agusta rivale/stradale. Nou is die zithouding en been houding perfect op zo'n fiets, maar hij is mij te onrustig in het stuur bij 100+.
Gezien de hypermotard er wel eens bij vergeleken wordt, wil ik wel eens weten wat hier ondervonden wordt van:
- voorwiel/stuur bij hogere snelheden?
- 'beenruimte', gezien zadel lekker hoog is, lijkt het wel ok, maar lees ook veel dat stepjes toch redelijk hoog zitten.
Heb in de buurt nog niet veel modellen beschikbaar gezien om op proef te zitten/rijden, dus zal keertje tripje goedhart doen om daar de occasions eens te voelen.

wie o wie deelt ervaring?
 
hi hier, beetje leven creeeren met wat vragen dan maar :)

ik rijd nu een agusta brutale 910r, maar heb al een jaar lang last van een blessure die blijft opspelen door dat ik (ben zelf ongeveer 1,90m) behoorlijk met de knieen omhoog zit gevouwen (afstand stepjes-zadel niet al te groot zeg maar).
Dacht dus over inruilen voor ander model dat wat meer rechterop houding geeft en heb proef gereden op een agusta rivale/stradale. Nou is die zithouding en been houding perfect op zo'n fiets, maar hij is mij te onrustig in het stuur bij 100+.
Gezien de hypermotard er wel eens bij vergeleken wordt, wil ik wel eens weten wat hier ondervonden wordt van:
- voorwiel/stuur bij hogere snelheden?
- 'beenruimte', gezien zadel lekker hoog is, lijkt het wel ok, maar lees ook veel dat stepjes toch redelijk hoog zitten.
Heb in de buurt nog niet veel modellen beschikbaar gezien om op proef te zitten/rijden, dus zal keertje tripje goedhart doen om daar de occasions eens te voelen.

wie o wie deelt ervaring?

Zou zeker een proefrit overwegen. Zelf heb ik ook die lengte en ik heb nergens last van. Wat hoge snelheden betreft, dit is na mijn mening geen machine waarmee je lang op snelwegen moet rijden. Rij zelf ook wel eens 150/160kmu maar dat is niet vol te houden. Lekker de binnenwegen pakken en knallen!
 
Zou zeker een proefrit overwegen. Zelf heb ik ook die lengte en ik heb nergens last van. Wat hoge snelheden betreft, dit is na mijn mening geen machine waarmee je lang op snelwegen moet rijden. Rij zelf ook wel eens 150/160kmu maar dat is niet vol te houden. Lekker de binnenwegen pakken en knallen!

proefrit gedaan.. ben helemaal overstag. Tis een 939 SP ui 2016 geworden
Kan niet wachten op oplevering :)

btw.. mensen ook wel eens een pak bagage meegenomen op dat ding?
 
Laatst bewerkt:
proefrit gedaan.. ben helemaal overstag. Tis een 939 SP ui 2016 geworden
Kan niet wachten op oplevering :)

btw.. mensen ook wel eens een pak bagage meegenomen op dat ding?

Gefeliciteerd man!! Gelijk een SP.
Er zijn systemen om bagage mee te nemen. Zelf heb ik een rekje erbij dat ik met vier bouten vast kan zetten. Is wel een klein topkoffertje van booster.
Ik weet niet of je ook op FB zit, maar daar zitten de meeste Hypermotard/Strada rijders.

(Dutch Ducati Hypermotard & Hyperstrada Group)
 
Bagage? Hoe minder, hoe beter.Weekje Italië of Frankrijk doen we met de tanktas en een rugzakje, zie foto. Zo min mogelijk gewicht aan de brommert stuurt het lekkerst. Die 939 ga je veel lol van hebben. Heb de mijne na bijna 2 jaar alweer op de 22k staan. volgens jaar misschien inruilen tegen een SP. Stuurt ongetwijfeld nog beter maar ik vrees dan voor een nog kortere levensduur van de banden. Veel plezier met de jouwe in ieder geval!!

2016_821_stelvio.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen!

Ik ga zaterdag kijken voor een 1100S uit 2008 met 25k op de teller.

Kan iemand me vertellen waar ik specifiek op moet letten bij de HM?

Thanks!
 
1100 uit 2008 heeft volgens mij nog de oude onderhouds interval
Dus bij 12000/24000 enz
Een grote beurt is stevig aan de prijs ,dus kijk even of die al een beurt heeft gehad
 
Bagage? Hoe minder, hoe beter.Weekje Italië of Frankrijk doen we met de tanktas en een rugzakje, zie foto. Zo min mogelijk gewicht aan de brommert stuurt het lekkerst. Die 939 ga je veel lol van hebben. Heb de mijne na bijna 2 jaar alweer op de 22k staan. volgens jaar misschien inruilen tegen een SP. Stuurt ongetwijfeld nog beter maar ik vrees dan voor een nog kortere levensduur van de banden. Veel plezier met de jouwe in ieder geval!!

[afbeelding]




zo min mogelijk is altijd fijn, maar af en toe een hemelvaart weekend toch graag meer mee dan 1 tandenborstel en 1 schone onderbroek ;-)
had op mn vorige motor ook een tank lock ring , maar dat lijkt me op deze toch minder praktisch.... zal eens puzzelen als hij in de garage staat. Met wat knutselen een tas achterop zal voldoende zijn.
 
Goedemorgen Heren, Dames,

Ik ben nieuw op het forum en had nog wel een aantal vraagjes.
Ben sinds dinsdag de trotse eigenaar van een Hypermotard 821 uit 2014 en wil er een aantal dingen aan veranderen.

Ik wil graag aan de voorkant gewone LED knipperlichten zodat de handbeschermers er af kunnen ( niet helemaal mijn ding ). Nou ben ik natuurlijk al van alles tegen gekomen op internet maar eigenlijk nog niks gevonden over hoe je die nou het best kunt bevestigen en waar je ze het best kunt bevestigen.

Iemand van jullie hier ervaring mee ? Ik ben benieuwd en hoor het graag !
 
Gefeliciteerd met je aankoop, zelf heb ik de 1100 handkappen met LED knippers op mijn 821.
Je zou kunnen kijken naar bar end knippers. Rizoma of Barracuda zijn goeie merken. Zelf heb ik achter knipperlichten van Ali express gehad, maar die hielden het nog geen 4 maanden uit.
 
Gefeliciteerd met je aankoop, zelf heb ik de 1100 handkappen met LED knippers op mijn 821.
Je zou kunnen kijken naar bar end knippers. Rizoma of Barracuda zijn goeie merken. Zelf heb ik achter knipperlichten van Ali express gehad, maar die hielden het nog geen 4 maanden uit.

Bar end heb ik inderdaad ook naar gekeken maar ik wil eigenlijk bar end spiegels. Zag op de website van Rizoma dat ze de knipperlichten aan de bovenkant van de koplamp unit hebben zitten... Nou vraag ik me af, waar zijn die dingen in godsnaam aan gemonteerd haha. Als ik er bij mij zo achter kijk zit er niet veel waar ze aan vast kunnen zitten.. of zie ik weer wat over het hoofd ?

DUCATI: dedicated product line created by Rizoma -

Gaat om plaatje 2 en 3 van de link.

En ik zag dat je het achterlicht inclusief knipperlicht hebt ? Waar heb je deze gekocht ? Ziet er echt mega strak uit !
 
Terug
Bovenaan Onderaan