Het Grote Hypermotard Topic deel 6!

kan je hier geen bus in laten zetten? dat ze het gat uitfrezen en dan een bus erin? misschien een navragen bij een revisie bedrijf of dergelijke?
iig poging waard voor 550 euro:O
Dit is wat de monteur ook al voorstelde, als het erger word of olie langs naar buiten komt haal ik het carter deel er af en laat ik dat waarschijnlijk doen.
 
Dit is wat de monteur ook al voorstelde, als het erger word of olie langs naar buiten komt haal ik het carter deel er af en laat ik dat waarschijnlijk doen.
Bij de oudere ducati motoren zit er ook een bus in, deze bus is ook gewoon te bestellen volgens mij.
exploded view is van een monster 900, nr 17 op de tekening is wat je nodig hebt.
Gat op de juiste maat frezen, busje + nieuwe keerring er in...klaar:)
 
Is er hier toevallig nog iemand die een termignoni uitlaat systeem te koop heeft voor een hypermotard 1100s van 2007?
Als dat zo is hoor ik dat graag.
 
Met de Hypermotard 950 SP op vakantie.

De vorige, de 939, had op vakantie een kofferset. De huidige heeft niets.
Dus maar een vakantierekje.

1404941
1404942
1404943
1404944
1404945
1404946
1404947
1404948
1404949
1404950
1404951
1404952
1404953


Is nu bij de poedercoater. Wordt mat zwart.
 
Hier iemand op het forum die een Hyperstrada of Hypermotard 821 carbon koplamp-spoiler / ruitje heeft waar ik een keer mee proef kan rijden voordat ik hem zelf bestel?

Gaat om dit type spoiler / ruitje:

1405493
 
Zo'n ruitje staat misschien mooi. Ik wilde hem destijds ook op de 821. Heb de vorm uit een plastic vat gesneden en met ducktape bevestigd om het geheel uit te proberen. Ik kreeg juist extra wervelingen onder de helm en rond de borst.
Heb hem dus niet aangeschaft. Zonder reed dus bij mij prettiger.
Op de 950 SP is de mooie lakovergang rood/wit bij montage van zo'n schermpje ook niet meer zichtbaar. Optisch is dat dus niet zo mooi. Ook nu laat ik het zo.
 
Bagagerekje Hyper 950 is klaar.

Rekje is nu gemoffeld en gemonteerd. Voor de gemaakte bevestiging schuiven, 4 bouten monteren en klaar. 2 minuten werk.

1405541


De bevestiging hoeft er ook niet af om de originele beschermkappen terug te plaatsen.
Ik heb een setje beschermkappen besteld van de standaard uitvoering ( meer dan de helft goedkopen dan die van de SP) om hier gaten in te boren, zodat straks bij gemonteerd rek toch kappen gemonteerd kunnen worden.
Voorlopig rijd ik met rek even zonder kappen. Na de vakantie gaat het rek er uiteraard weer af.
De komplete kampeeruitrusting kan nu weer mee in de Alpen.
:9~



1405542


1405543
1405544
1405545
1405546
1405547
1405548


Straks na demontage alleen nog maar een "topkoffertje"
:+

1405550
 
Hallo, Ben nieuw op dit forum want ik heb net een hypermotard 1100s 2008 aangeschaft. Ik ben hiervoor op zoek naar een bagagerek zodat ik genoeg spul mee kan nemen voor een weekend weg. Heeft iemand misschien al eens zoiets gemaakt en nog tekeningen liggen? Lassen kan ik zelf. Ook zou ik graag willen weten of er een geschikte adapter voor de tankdop te krijgen is om zo op korte ritjes wat mee te kunnen nemen (klein tanktasje waar portemonee, telefoon etc in kunnen) Alle tips zijn welkom. Ohja, even een foto van het apparaat erbij natuurlijk:
1407842
 
De Hyperstrada gaat terug naar de dealer.

Constant problemen. Is het niet de rem dan is het wel het motor-management systeem.

Gisteren na 300 meter rijden gaat er een schok door de motor en valt hij in storing en is hij niet meer vooruit te branden.

1407937


Ga op zoek naar iets heel anders. Heb geen vertrouwen meer in die 821's. Schijnen veelvuldig problemen mee te zijn die niet opgelost kunnen worden, zelfs niet door de erkende dealers.....


Iemand nog intrresse in 3 Ducati Corsa shirts?

1407944
 
De Hyperstrada gaat terug naar de dealer.

Constant problemen. Is het niet de rem dan is het wel het motor-management systeem.

Gisteren na 300 meter rijden gaat er een schok door de motor en valt hij in storing en is hij niet meer vooruit te branden.

Bekijk bijlage 1407937

Ga op zoek naar iets heel anders. Heb geen vertrouwen meer in die 821's. Schijnen veelvuldig problemen mee te zijn die niet opgelost kunnen worden, zelfs niet door de erkende dealers.....


Iemand nog intrresse in 3 Ducati Corsa shirts?

Bekijk bijlage 1407944

Dat is toch bizar??!! Zo'n mooie fiets en dan de problemen die je nekken... de "erkende" dealers heb ik totaal geen vertrouwen in als het om onderhoud of probleemoplossen gaat.
Zijn goed voor de huis-tuin-keuken beurten en daar houdt het op.

Heb je Biggelaar al eens gebeld en je problemen uitgelegd?
 
Vandaag afscheid genomen van de Hyperstrada.....

1408388


Dealer heeft het heel netjes afgehandeld.

Nu op zoek naar een andere motor waar ik vriendjes mee kan worden en waar het vrouwtje goed mee achterop kan. Wordt in ieder geval geen Hyper 821 meer.....
 
Hallo

Vraagje :

Ik ben op zoek naar DB killers voor deze uitlaat van Termignoni 96480051B

heeft iemand ze nog liggen en er niks meer mee doet hoor ik het graag van jullie .


IMG_4041.JPG
IMG_4042.JPG
 
Hallo, Ben nieuw op dit forum want ik heb net een hypermotard 1100s 2008 aangeschaft. Ik ben hiervoor op zoek naar een bagagerek zodat ik genoeg spul mee kan nemen voor een weekend weg. Heeft iemand misschien al eens zoiets gemaakt en nog tekeningen liggen? Lassen kan ik zelf. Ook zou ik graag willen weten of er een geschikte adapter voor de tankdop te krijgen is om zo op korte ritjes wat mee te kunnen nemen (klein tanktasje waar portemonee, telefoon etc in kunnen) Alle tips zijn welkom. Ohja, even een foto van het apparaat erbij natuurlijk:Bekijk bijlage 1407842

Mooie motor!
Zelf heb ik Vanucci VS02 Sportivo zadeltassen gekocht bij Louis. Ik heb de uitvoering waarbij ze aan 4 strips met klittenband hangen met als gevolg dat deze aan de rechter kant tegen de uitlaat heeft gehangen en er een mooi gat in is gebrand. Hiervoor heb ik zelf twee stalen strips tussen de banden gezet en nu zitten ze perfect en slingeren ze ook niet meer in de bochten en ze zitten er met 2 minuten op. Ik klem alle klittenband strips onder mijn zadel vast en het gaat nergens meer heen Hier onder heb ik de motor volgeladen met mijn complete kampeeruitrusting voor een lang weekend weg.

20190524_090218[1].jpg
 
Gefeliciteerd ermee, vindt de looks van de 939 toch net wat mooier.
En ? Wat bevalt je beter ? Kan je voor- en nadelen uitleggen van beide fietsen aub
Ik zweer bij de 2V
De 939 SP beviel heel goed.
Had wel regelmatig last van de euro 4 norm. Af en toe wat inhouden bij wegrijden en regelmatig sputteren. Straks met de euro 5 norm wordt dit alleen maar erger. Vandaar ook de inruil nu na positieve berichten.
Werd met de Rexer software een stuk beter, maar rustig rijden op deellast was niet altijd optimaal.
Bij de 950 is dit alles totaal verdwenen. Compleet nieuwe mapping. Voelt ook feller aan dan de 939 ( koppel is ook iets meer geworden, maar belangrijker, bij lagere RPM al beschikbaar) en uitlaatgeluid is luider / voller geworden. Hoe die Italianen dat voor elkaar krijgen ........Andere uitlaat is dan ook beslist niet nodig. Geld kun je beter aan banden uitgeven.
Stuurt ook nog (veel) scherper en makkelijker. Hydr. koppeling perfect. Zithouding is veranderd, stuurbreedte en stuurvorm ook. En, bij de SP is het zadel vlak. Zit gewoon veel beter. Iedereen vermeldt dat.
Ohlins vering is wel erg hard, dus daarmee moet je aan de slag. Heb de ingaande demping een stuk lichter gezet, voor en achter.
Voor, de vorkpoten 3 mm teruggeduwd. Motor staat te veel op zijn neus en achter de veervoorspanning een halve slag uitgedraaid. Voor 2 slagen uit.
Motor stuurt nu veel gemakkelijker en wat meer "comfort".
Verbruik steeds rond de 1 op[ 19!!!! Dus de kleiner tank is geen enkel bezwaar. Rond de 220 op reserve ook in de bergen.
Als vakantiemotor perfect. In principe kun je met iedere motor op vakantie mits je aanpassingen doet.
De koffers op de 939 waren fijn, maar nu met mijn rekje voor de vakantie gaat het ook prima.
Het principe van een motorvakantie is niet: wat neem ik mee, maar wat laat ik thuis.
Al met al ben ik super tevreden.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de Hyper 950 SP ontdaan van zijn wielen. Tijd voor een nieuwe bandenset.
Supercorsa's 7000 km incl. inrijden.
Maar ze komen er niet weer onder. Tijd voor een sport/toer band.

IMG_20190807_152418.jpg

IMG_20190807_124235.jpg
IMG_20190807_124201.jpg
IMG_20190807_124210.jpg
IMG_20190807_124338.jpg
IMG_20190807_124357.jpg
IMG_20190807_124228.jpg
IMG_20190807_124221.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan