HET grote Husqvarna 610 topic 3

Weet iemand of de drijfstang van een TE570 hetzelfde is als van een TE610 vanaf 2000?
Ik kan het niet vinden op het internet?
Wel weet ik dat de lengte van een TE570 drijfstang 132mm is hoh, maar niet van een TE610 vanaf 2000?
Het model t/m 1999 is 127mm hoh.

Op deze site staat het nieuwe model TE610 srijfstang voor 170 euro
Großewächter Tuning Kit Husqvarna TE/TC 610 (1991-2003)

Oude model voor 155 euro!
 
Laatst bewerkt:
Ik lees ook weer mee :-p ik weet allemaal niks af van die technische dingen...
Maaaar potdeurie ben de donkere dagen nunal beu heb zin om weer met goei weer rond te bonjouren
 
Beste supermotard fan's ik ben in het bezit van een husqvarna sm610s bj 2003 met 1960km's nu wil ik de olie aflaten en nieuwe oliefilter steken nu heb ik een vraagje, onder in het blok zijn 2 bouten voor de olie af te laten. Heb reeds de 2 bouten verwijderd en laten leeg lopen bij de imbusbout kwam er veel olie uit maar bij de andere bout minder (linkse kant van het blok) heb ook de filter vervangen en moet ik nu gewoon olie vullen langs dop en komt dit dan aan de 2 kanten? Nog een vraag er zouden nog 2 filters moeten in zitten die uit te wassen zijn met benzine langs links en rechts kan iemand verduidelijken waar deze zitten met een foto, tekening ofzo...
Alvast bedankt post één van de dagen wel een foto van de moto.
 
Bedankt voor de site de linkse filter heb ik gevonden maar de rechtse bag filter nog niet weet iemand waar deze juist zit, zit hij onder het deksel van de koppeling?
 
Deze TC570 wordt hier vast wel gewaardeerd:

1458657_703637972980383_1251303317_n.jpg
 
Ik rijd met een husq 610..
Hij schakelt niet meer naar 1ste vitesse, ervoor schakelde hij wel naar 1ste vitesse maar hij 'schoot' telkens weg als ik wou vertrekken. Heb hem net gekocht dus er zijn kosten aan. Iemand een idee?
 
Koppeling komt niet vrij?
kijk naar de afstelling van de kabel en zet hem op goeie olie!
koppeling kan erg gevoelig zijn voor de juiste olie
 
als je wel normaal kan schakelen zonder weerstand kan je ook nog een krome schakelvork hebben maar dat gebeurt zelden bij een 610. ik zou eerst eens rustig singelrider zijn advies opvolgen.
 
Ik rijd met een husq 610..
Hij schakelt niet meer naar 1ste vitesse, ervoor schakelde hij wel naar 1ste vitesse maar hij 'schoot' telkens weg als ik wou vertrekken. Heb hem net gekocht dus er zijn kosten aan. Iemand een idee?

Komt je schakelpook nog wel goed terug naar neutrale positie?
 
Ik rijd met een husq 610..
Hij schakelt niet meer naar 1ste vitesse, ervoor schakelde hij wel naar 1ste vitesse maar hij 'schoot' telkens weg als ik wou vertrekken. Heb hem net gekocht dus er zijn kosten aan. Iemand een idee?

Wat voor bouwjaar ? leg je fiets plat op zn rechterkant en maak het deksel van de schakelpook los zonder de pook en de kickstarter los te nemen. Misschien zit het niet goed in elkaar ? Interne mechanische overbrenging ? Dus goed kijken.
 
Na een ritje vanmiddag zit ik met een vraag...

Toen ik na een wheely weer tot stilstand kwam hoorde ik een licht schurend en tikkend geluid...
Wel bleef de motor stationair draaien. Deze heb na 10 seconde uitgezet

Bij inspectie van de koppeling kwam ik erachter dat de moer van het huis die op de krukas zit los is..
Ik kan het huis een een paar mm bewegen t.o.v. de moer

Kan dit hebben gezord voor het schurende , tikkende bijgeluid?

Of moet ik het blok verder demonteren?????

Olie is wel helemaal schoon btw!!
 
M.a.w. ...je kan dus de kruk-as heen en weer bewegen ? Ik denk een blokrevisie en je lagers [big-end] naar de klote.
 
De moer van je koppelingshuis zit niet op je krukas. Kan me niet herinneren dat je het huis heen en weer kan schuiven maar ik denk niet dat daar het probleem zit.
 
Na een ritje vanmiddag zit ik met een vraag...

Toen ik na een wheely weer tot stilstand kwam hoorde ik een licht schurend en tikkend geluid...
Wel bleef de motor stationair draaien. Deze heb na 10 seconde uitgezet

Bij inspectie van de koppeling kwam ik erachter dat de moer van het huis die op de krukas zit los is..
Ik kan het huis een een paar mm bewegen t.o.v. de moer

Kan dit hebben gezord voor het schurende , tikkende bijgeluid?

Of moet ik het blok verder demonteren?????

Olie is wel helemaal schoon btw!!
Krukas? Ik gok je primaire as eigenlijk ;) Goed vastzetten, kijken of er nergens splinters te vinden zijn en doorrijden.
 
Het gaat om de moer die ik vast heb op de foto..

De as (krukas toch?) Waar de moer op zit heeft geen speling maar wel het koppelingshuis t.o.v. deze as!

Is het verstandig om een zuigerstop te gebruiken om de kras te blokkeren??? Hoe moet ik anders de moer aandraaien?? Need some help!!!! Xx

~~
 
Laatst bewerkt:
Da's je primaire as ja. Draai die eerst maar weer eens aan ;)


Zit ook een messing glijlager tussen, controleer die even want die zal er niet best meer aan toe zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allen

Ik ben in het bezit gekomen van 1994 Husky 610 te, nou wil ik wat meer te weten komen van de motor en vroeg mij eigen af of er iemand in Veenendaal e.o. een techneut is die mij wat meer kan vertellen over de motor.

Ik heb gelijk ook een vraagje als de motor loopt en ik het gas in één keer open trek is het als of hij verzuipt of krijgt teveel lucht . nou heeft de vorige eigenaar wel de carburateur eraf gehaald en schoon gemaakt. moet hij dan opnieuw afgesteld worden of is er wat anders?

Alvast bedankt voor de info

Mvg
Remko
 
Het gaat om de moer die ik vast heb op de foto..

De as (krukas toch?) Waar de moer op zit heeft geen speling maar wel het koppelingshuis t.o.v. deze as!

Is het verstandig om een zuigerstop te gebruiken om de kras te blokkeren??? Hoe moet ik anders de moer aandraaien?? Need some help!!!! Xx

\\http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/853/2j74.png[/quote]

Ik kan je foto niet zien. Om die moer vast te draaien gebruik je een slagmoersleutel of je doet ff een stuiver tussen de tanden van je koppelingshuis. Maar vast is vast, heeft geen zin om die moer als een gek aan te trekken.
 
@Remco: ik kan je wel wat vertellen over de 610, maar ik woon in omg Eindhoven... Wat je probleem betreft, je zou kunnen proberen om het bovenste deksel van de carb te schroeven. Dan zul je onderaan de gasschuif een naald zien zitten. Bovenaan die naald zitten groeven met een clipje. De plek van dat clipje bepaald of de motor rijker of armer loopt int middengebied; clipje hoger is minder brandstof ;)
Probeer maar eens wat standen...
 
Ik rijd met een husq 610..
Hij schakelt niet meer naar 1ste vitesse, ervoor schakelde hij wel naar 1ste vitesse maar hij 'schoot' telkens weg als ik wou vertrekken. Heb hem net gekocht dus er zijn kosten aan. Iemand een idee?


T eruit springen komt omdat de nokken (dogs) rond zijn. Door dat eruit springen is wsl je schakelvork krom geraakt. Hoe dat ook, t blok zal uit elkaar moeten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan