Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Daarnet even bezig geweest met de rem-schakelset van Nobunaka. Schakelen ging kompleet ruk, heel stug en leek ipv 1 versnelling te pakken, meerdere te pakken. Misschien de schakelstang te strak vast ofzo. Dus daar moet ik nog maar eens een andere keer weer naar gaan kijken. Voorlopig de oem zooi er weer op....
 
Daarnet even bezig geweest met de rem-schakelset van Nobunaka. Schakelen ging kompleet ruk, heel stug en leek ipv 1 versnelling te pakken, meerdere te pakken. Misschien de schakelstang te strak vast ofzo. Dus daar moet ik nog maar eens een andere keer weer naar gaan kijken. Voorlopig de oem zooi er weer op....
Staat je pookje op het blok wel in ruststand als alles gemonteerd is?
 
Staat je pookje op het blok wel in ruststand als alles gemonteerd is?
Ruststand :? Bedoel je de neutraalstand? Hij staat in principe hetzelfde afgesteld als de oem set, ik denk dat ie misschien te strak vastgezet stond bij de bewegende delen. Aangezien ik in de brandende zon me suf aan het zweten was, had ik geen zin meer om verder te gaan.

Het is een mooie set, maar ik weet niet of ik ‘m ga houden. Zit bij de rechter zijde met het probleem dat mijn remcilinder niet tussen de schetsplaat en de bochtenset kan. Bij de oem setting die ik nu heb, heb ik net voldoende ruimte doordat de rem- schakelset op de adapterplaat zit.
De nieuwe bijgeleverde adapterset is verdiept en zou ik weer pasbussen er tussen moeten doen om de remcilinder er tussen te krijgen.. Maar er zitten ook al pasbussen tussen het frame en de adapterplaat in vanwege de bochtenset. Dan gaat het dus een maximale pasbussenzooi worden en of ik daar blij van ga worden....... :N

Wellicht laat ik mijn oem set opfrissen, alleen even kijken waar ik dat zou kunnen laten doen. Ik krijg die dingen nl alleen maar gepolijst en ik heb geen zin in bling...
 
Ruststand :? Bedoel je de neutraalstand? Hij staat in principe hetzelfde afgesteld als de oem set, ik denk dat ie misschien te strak vastgezet stond bij de bewegende delen. Aangezien ik in de brandende zon me suf aan het zweten was, had ik geen zin meer om verder te gaan.

Het is een mooie set, maar ik weet niet of ik ‘m ga houden. Zit bij de rechter zijde met het probleem dat mijn remcilinder niet tussen de schetsplaat en de bochtenset kan. Bij de oem setting die ik nu heb, heb ik net voldoende ruimte doordat de rem- schakelset op de adapterplaat zit.
De nieuwe bijgeleverde adapterset is verdiept en zou ik weer pasbussen er tussen moeten doen om de remcilinder er tussen te krijgen.. Maar er zitten ook al pasbussen tussen het frame en de adapterplaat in vanwege de bochtenset. Dan gaat het dus een maximale pasbussenzooi worden en of ik daar blij van ga worden....... :N

Wellicht laat ik mijn oem set opfrissen, alleen even kijken waar ik dat zou kunnen laten doen. Ik krijg die dingen nl alleen maar gepolijst en ik heb geen zin in bling...

Je pookje (op het blok) kan natuurlijk van voor naar achter bewegen om te schakelen, bij monteren hoort er geen druk op te staan (dus dat hij niet schakelt), anders zou je een kortere/langere schakelstang moeten bestellen..
 
Je pookje (op het blok) kan natuurlijk van voor naar achter bewegen om te schakelen, bij monteren hoort er geen druk op te staan (dus dat hij niet schakelt), anders zou je een kortere/langere schakelstang moeten bestellen..
Die had ik gesteld en was mooi op lengte, is ook een langere dan oem en net zo lang als de stang die ik nu heb met verlenger (vanwege de adapterplaten).
 
Daarnet even bezig geweest met de rem-schakelset van Nobunaka. Schakelen ging kompleet ruk, heel stug en leek ipv 1 versnelling te pakken, meerdere te pakken. Misschien de schakelstang te strak vast ofzo. Dus daar moet ik nog maar eens een andere keer weer naar gaan kijken. Voorlopig de oem zooi er weer op....
Dat is balen Chris. Is toch een mooi setje waar ik eigenlijk geen problemen mee heb. Kan mij wel voorstellen als je rempotje niet lekker past icm je uitlaatbochten dat het kutten blijft.
 
Ruststand :? Bedoel je de neutraalstand? Hij staat in principe hetzelfde afgesteld als de oem set, ik denk dat ie misschien te strak vastgezet stond bij de bewegende delen. Aangezien ik in de brandende zon me suf aan het zweten was, had ik geen zin meer om verder te gaan.

Het is een mooie set, maar ik weet niet of ik ‘m ga houden. Zit bij de rechter zijde met het probleem dat mijn remcilinder niet tussen de schetsplaat en de bochtenset kan. Bij de oem setting die ik nu heb, heb ik net voldoende ruimte doordat de rem- schakelset op de adapterplaat zit.
De nieuwe bijgeleverde adapterset is verdiept en zou ik weer pasbussen er tussen moeten doen om de remcilinder er tussen te krijgen.. Maar er zitten ook al pasbussen tussen het frame en de adapterplaat in vanwege de bochtenset. Dan gaat het dus een maximale pasbussenzooi worden en of ik daar blij van ga worden....... :N

Wellicht laat ik mijn oem set opfrissen, alleen even kijken waar ik dat zou kunnen laten doen. Ik krijg die dingen nl alleen maar gepolijst en ik heb geen zin in bling...

Je kunt in principe de oem rem/schakelset in elke gewenste kleur laten anodiseren, eventueel gelijk met de onderdelen van de voorvork.
 
Iemand interesse in een mooie Nobunaka rem- schakelset? Nieuw, alleen gepast. Ivm mijn uitlaatsysteem gaat het 'm niet worden... €225,-
1402432
 
Dank voor je reactie.
1. Het is echt een NissAn (van de prachtige Nissan Prairie zelfs...) thermoswitch die helpt de SP1 wat langer koel te houden. Deze switch schakelt de fan aan bij 90 graden en slaat weer af onder de 85. Die van de SP1 zet de fan pas aan bij 104 of 103.
2. Ik ben niet direct op zoek naar een tank, maar heb een beschadigde SP2 tank liggen die ik wil laten opknappen en spuiten voor gebruik op de SP1. Maar als dat toch niet mocht lukken, dan weet ik je te vinden!
Dat is prima, hij loopt niet weg, ligt ook niet echt in de weg ;-)
 
De radiale asopnemers zijn besteld in het zwart, ben benieuwd :)

Kunnen de radiaal adapters met de tijd dan ook weer de verkoop in :)
 
Laatst bewerkt:
Bobine upgrade.... Binnen.... ✔
Rem-schakelset.... Onderweg.... ✔
Carbon sharkfin.... In de maak.... ✔
Carbon heatshields.... In de maak.... ✔

Alleen nog een set remschijven van Braketech, had al besteld kunnen zijn, maar DHC zit nog op een dealerschap te wachten. Dan is ie echt helemaal klaar... *O*


Bizar eigenlijk, moet ik op zoek naar een nieuw project... (zal alleen geen motor worden, vermoed ik zomaar....) 🤔 :)


:^ :+
Wat zei je ook al weer? :+
 
:^ :+
Wat zei je ook al weer? :+
Wilde dat al eerder aanpakken, maar omdat dat niet 1-2-3 gefixt kon worden, dat op de lange baan geschoven.
Doordat de remschijven veel duurder uit lijken te pakken, zijn deze in de plaats van de remschijven en worden die op de langere baan geschoven... :)
Keuzes, keuzes... Ook ik kan mijn centen maar 1x uitgeven, de loterij weet mij tot nog toe alleen maar te vinden bij het incasseren, maar het uitbetalen lukt ze nog niet helemaal :/
 
Laatst bewerkt:
Bij m'n SP2 heb ik sinds een aantal dagen dat ik een beetje gas bij moet geven om hem te kunnen starten (zoals bij een carb-fiets).
Hij loopt daarna gelijk netjes stationair en rijdt als vanouds, alleen aanslaan zonder gas bij doet ie niet.

km-stand is +- 50.000
Afgelopen winter weer netjes onderhoud gehad, waaronder bougies en kleppen stellen.
Vervolgens 3.000-4.000 km probleemloos gestart en gereden.

Heeft een van jullie een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe dit opgelost kan worden?
Heb echt geen idee waar te beginnen.
 
Met een koude motor en de choke uitgetrokken nog gas bij? Of als de motor al op temperatuur is?

Zowel warm als koud moet er gas bij, choke heb ik eerlijk gezegd niet geprobeerd aangezien die (eenmaal aangeslagen) gelijk netjes 1300-1400 tpm draait.
Ga vanmiddag even testen met choke.
 
Terug
Bovenaan Onderaan