Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Nou mannen, de nieuwe NGK iridium bougies zitten erin en net zoals eerst starten en lopen, maar dit keer bleef de SP gewoon goed lopen... dus toch bougies die op waren ... alles zit er weer op en aan, klaar voor as zaterdag (rit met collega's), nu nog bidden voor mooi weer.

Bedankt voor het meedenken!
voor Robert:
1) Bedoel je dit: Thermostaat Honda VTR 1000 SP 1999-2001.
ps. ik denk dat het Nissin is en niet Nissan ;-)
2) Ik dacht het niet... zoek je een tank? Ik heb er nog eentje liggen, maar die is niet zo goed gespoten (was een zilveren en is ooit naar de rode kleur gespoten (ik had de stickers aangeleverd).... helaas wijkt de rode kleur iets af en zitten de stickers niet perfect. Mocht je interesse hebben, stuur me dan even een pb/pm.
 
Nou mannen, de nieuwe NGK iridium bougies zitten erin en net zoals eerst starten en lopen, maar dit keer bleef de SP gewoon goed lopen... dus toch bougies die op waren ... alles zit er weer op en aan, klaar voor as zaterdag (rit met collega's), nu nog bidden voor mooi weer.

Bedankt voor het meedenken!
voor Robert:
1) Bedoel je dit: Thermostaat Honda VTR 1000 SP 1999-2001.
ps. ik denk dat het Nissin is en niet Nissan ;-)
2) Ik dacht het niet... zoek je een tank? Ik heb er nog eentje liggen, maar die is niet zo goed gespoten (was een zilveren en is ooit naar de rode kleur gespoten (ik had de stickers aangeleverd).... helaas wijkt de rode kleur iets af en zitten de stickers niet perfect. Mocht je interesse hebben, stuur me dan even een pb/pm.
Beterdat ie nu wel goed loopt, nu goan met die banoan... :]

Het klopt wel, er is een thermostaat die je van een Nissan kan gebruiken, maar ik weet ook ff niet welk model....

Edit: Spietje weet het wel... :t Zijn reactie werd bij mij nog niet weergegeven op MF :?
 
Weet iemand of er ook geanodiseerde binnenpoten te krijgen zijn voor de SP1?

Als ik ga zoeken op google, krijg ik ze alleen maar voor de 1000F in diverse kleuren te zien. Of moeten ze gewoon naar een anodiseerder gestuurd worden? En weet iemand daar dan ook een adresje voor in de omgeving Zuid-Holland? Ook voor de buitenpoten btw...
 
https://www.google.com/search?rlz=1...pDboQ1QIoBnoECAoQBw&biw=1536&bih=722&dpr=1.25
Ik neem aan dat je hardchromen bedoelt? je binnenpoten zijn voorzien van een hardchroomlaag, het alu is vaak wel geanodiseerd.

In mijn link iig 2 adresjes waarvan er 1 in zuid-Holland, en als ik me niet vergis is die niet zo ver bij jou vandaan.

Edit,
https://www.motor-forum.nl/threads/anodiseren-vorkpoten-binnenkant-afdoppen.419520/
Top man, thanks :t Dat zal voor de buitenpoten zijn, ik ga daar eens informeren.

Binnenpoten zal dan hardchromen worden. Ik heb op google alleen gezocht op "VTR SP fork tubes". Ik kom dan alleen maar chromen binnenpoten tegen. Zie ik een foto met andere kleuren, dan zijn ze voor de 1000F. :/
1401702


Ga er vanuit dat als ze er voor de F zijn, ze toch ook wel voor de SP in andere kleuren te verkrijgen zijn :?
 
Maar wil je een ander kleurtje of heb je pitjes of zo?
Heb interesse in radiale asopnemers, maar zou dan ook de vorkpoten in een andere kleur willen. Had zwarte buitenpoten en zwart chromen binnenpoten icm de alu asopnemers in gedachten.

Maar een andere kleur binnenpoten is zo te zien best aan de prijs. Dus ik ben eerst maar even aan het oriënteren naar wat de mogelijkheden en de daarbij komende kosten zijn. Het daadwerkelijk monteren zal de komende maanden iig nog niet gaan gebeuren.

Heb het bedrijf van de asopnemers een bericht gestuurd om te kijken of ze de asopnemers ook in het zwart leveren. Dan worden alleen de buitenpoten zwart en de binnenpoten gewoon chroom. Dat zal wel in de kosten schelen.
De asopnemers evt zwart laten anodiseren is anders dan ook nog een optie.
 
Weet iemand of er ook geanodiseerde binnenpoten te krijgen zijn voor de SP1?

Als ik ga zoeken op google, krijg ik ze alleen maar voor de 1000F in diverse kleuren te zien. Of moeten ze gewoon naar een anodiseerder gestuurd worden? En weet iemand daar dan ook een adresje voor in de omgeving Zuid-Holland? Ook voor de buitenpoten btw...

Het houdt niet, niet vanzelf..........:P ;)
 
Het houdt niet, niet vanzelf..........:P ;)
Moet wat in de plaats van de remschijven hebben he... :P :+



Maar om de kosten een beetje te beperken, gaan de buitenpoten en de asopname zwart worden, dan hoef ik me niet bezig te gaan houden met de binnenpoten :) Ga eerst even informeren bij een bedrijf in de buurt voor het anodiseren en hoe alles aangeleverd moet worden, kan ik een planning maken voor het kostenplaatje en hoe ik het aan ga pakken :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij mijn SP toen ook de binnenpoten vervangen, de tip is, goed de asopname verwarmen, er zit een soort loctite op, weet zo snel niet meer welke, maar bij monteren moet die er ook weer op, anders kan hij gaan lekken...
 
Nou mannen, de nieuwe NGK iridium bougies zitten erin en net zoals eerst starten en lopen, maar dit keer bleef de SP gewoon goed lopen... dus toch bougies die op waren ... alles zit er weer op en aan, klaar voor as zaterdag (rit met collega's), nu nog bidden voor mooi weer.

Bedankt voor het meedenken!
voor Robert:
1) Bedoel je dit: Thermostaat Honda VTR 1000 SP 1999-2001.
ps. ik denk dat het Nissin is en niet Nissan ;-)
2) Ik dacht het niet... zoek je een tank? Ik heb er nog eentje liggen, maar die is niet zo goed gespoten (was een zilveren en is ooit naar de rode kleur gespoten (ik had de stickers aangeleverd).... helaas wijkt de rode kleur iets af en zitten de stickers niet perfect. Mocht je interesse hebben, stuur me dan even een pb/pm.

Dank voor je reactie.
1. Het is echt een NissAn (van de prachtige Nissan Prairie zelfs...) thermoswitch die helpt de SP1 wat langer koel te houden. Deze switch schakelt de fan aan bij 90 graden en slaat weer af onder de 85. Die van de SP1 zet de fan pas aan bij 104 of 103.
2. Ik ben niet direct op zoek naar een tank, maar heb een beschadigde SP2 tank liggen die ik wil laten opknappen en spuiten voor gebruik op de SP1. Maar als dat toch niet mocht lukken, dan weet ik je te vinden!
 
Weet iemand of er ook geanodiseerde binnenpoten te krijgen zijn voor de SP1?

Als ik ga zoeken op google, krijg ik ze alleen maar voor de 1000F in diverse kleuren te zien. Of moeten ze gewoon naar een anodiseerder gestuurd worden? En weet iemand daar dan ook een adresje voor in de omgeving Zuid-Holland? Ook voor de buitenpoten btw...

Wat jij bedoeld met de gekleurde binnenpoten, zijn diverse beschikbare coatings:
zilver = (hard)chroom
goud = TiN
zwart = DLC

Wat eerder is gezegd kunnen ze je oa bij HK hier verder over informeren.
Buitenpoten zijn van alu en kunnen wel geanodiseerd worden
 
Heb bericht van de fabrikant van de asopnemers, ze zijn ook in het zwart te verkrijgen. Dan zou het alleen nog om de buitenpoten gaan.

Als ik dat ga fixen icm nieuwe chromen binnenpoten, zijn er verder dan nog onderdelen die vervangen zouden moeten worden (seals oid) als de poten weer in elkaar gezet gaan worden?
 
Als je alles open hebt liggen, laat de geleidebussen controleren/vervangen, nieuwe keerringen, stofkappen (SKF lage frictie een optie?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan