Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Heeft iemand hier een Oberon koppelingcilinder?

Zo ja, wat is de ervaring ermee?

Yes heb ik, ervaring is positief, lekker licht koppelen. Makkelijk zelf te monteren en ontluchten.
Samen met een RaceTorx Gear Shift Shaft support is het goed schakelen!
 
Ben een Oberon aan het overwegen.
Deze vakantie op de SP naar Toscane.
Binnendoor....

Dan is een lichte koppeling toch wel lekker
 
Ben een Oberon aan het overwegen.
Deze vakantie op de SP naar Toscane.
Binnendoor....

Dan is een lichte koppeling toch wel lekker
Met de Brembo rempomp was het al een stuk lichter, maar met de Oberon lijkt het wel of de leiding vol met lucht zit, zo licht is die koppeling nu. Ik kan ‘m je zeker aanraden... :Y
 
Vanmiddag de rem-schakelset binnengekregen, geeneens invoerrechten, toppie *O*

@ Sculpture80: Heb je toevallig een foto hoe de remcilinder bevestigd zit? Dat vage montage fotootje van 2,5 x 2,5 cm wat erbij zit, kan ik het niet echt op zien. :? |(
Denk dat bij mij de bochtenset in de weg zit voor de remcilinder, dus zal waarschijnlijk even moeten kijken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen...
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moet je het hier op kunnen zien.

izdHifz.jpg


Voor de juiste positie van het rempedaaltje heb ik de schroefdraad die uit de rempomp zelf komt laten inkorten.
 
Vanmiddag de rem-schakelset binnengekregen, geeneens invoerrechten, toppie *O*

@ Sculpture80: Heb je toevallig een foto hoe de remcilinder bevestigd zit? Dat vage montage fotootje van 2,5 x 2,5 cm wat erbij zit, kan ik het niet echt op zien. :? |(
Denk dat bij mij de bochtenset in de weg zit voor de remcilinder, dus zal waarschijnlijk even moeten kijken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen...

Gewoon met een hamer op de juiste plek een deukje tikken! 8)7:+
 
Gewoon met een hamer op de juiste plek een deukje tikken! 8)7:+
:+

Van de adapterset die erbij zit, is de bevestiging voor de schetsplaat wat verdiept, daardoor komt ie wat dichterbij de bochtenset te zitten. Denk dat ik daar anders ook een ringetje of pasbusje tussen. Maar ik ga daar aankomend weekend eens even naar kijken, heb besloten dat ik er vandaag en morgen iig nog even geen zin in ga hebben :P
 
Niet sleutelen maar RIJDEN Bassie O-)



Bekijk bijlage 1395847
Vandaag een woon-werk ritje gemaakt en de terugweg wat uitgebreid. Ook een stuk zonder oordoppen gereden, man man man wat een geluid :9~ })

De rubbers om de kentekenplaat doen hun werk ook goed, dempers zitten vast als een huis, gaan geen kant op. Dempers worden aan het uiteinde ook niet zo heet (kon ze gewoon vastpakken), dus smelten ze ook niet. :t
 
Bobine upgrade.... Binnen.... ✔
Rem-schakelset.... Onderweg.... ✔
Carbon sharkfin.... In de maak.... ✔
Carbon heatshields.... In de maak.... ✔

Alleen nog een set remschijven van Braketech, had al besteld kunnen zijn, maar DHC zit nog op een dealerschap te wachten. Dan is ie echt helemaal klaar... *O*


Bizar eigenlijk, moet ik op zoek naar een nieuw project... (zal alleen geen motor worden, vermoed ik zomaar....) 🤔 :)
Alfa?
 
Was ik naar aan het kijken (Spider), maar dat is een 2-zitter, gaat 'm niet worden met de kids. Zou dan evt een Mini cabrio oid worden.
Dingetje is dan weer, van een in 2013 nieuw gekochte Picanto met nu ongeveer 50k km naar een auto van 2005-2008 met ongeveer 90k km. Picanto is gewoon een betrouwbaar autootje, je weet niet of je dan weer ellende van een ander op de oprit krijgt. Weet nu wat we hebben, dus daar moet ik nog eens heel hard over nadenken.

(Corvette laat ik nog maar even een jaartje of 10 varen tot ik in mijn midlifecrisis zit :t :+)
 
Was ik naar aan het kijken (Spider), maar dat is een 2-zitter, gaat 'm niet worden met de kids. Zou dan evt een Mini cabrio oid worden.
Dingetje is dan weer, van een in 2013 nieuw gekochte Picanto met nu ongeveer 50k km naar een auto van 2005-2008 met ongeveer 90k km. Picanto is gewoon een betrouwbaar autootje, je weet niet of je dan weer ellende van een ander op de oprit krijgt. Weet nu wat we hebben, dus daar moet ik nog eens heel hard over nadenken.

(Corvette laat ik nog maar even een jaartje of 10 varen tot ik in mijn midlifecrisis zit :t :+)
Ben je al zo oud?
 
achtershock binnen.....tweedehandsje, maar 25.000 op een motor gezeten.
is zo een originele shockeigenlijk te servicen?...bv door hyperpro of hk?.
 
Terug
Bovenaan Onderaan