Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
_O-

Het is ff hoe je het leest. Maar idd, hadden allebei een blade en beide blades zijn de deur uit... :')
 
Laatst bewerkt:
Avond :W

Vandaag de schakelas support van Racetorx ontvangen. Het koppelingsdeksel van Racetorx is onderweg :)
46096814_208576100035994_6113882819119808512_n.jpg


Ben in afwachten van info mbt de levertijd/kosten van de Factory Pro Evo shift kit. Pas als dat dan binnen is, gaat alles in 1x gemonteerd worden.

Het originele (schadevrije) koppelingsdeksel en de carbon cover gaan dan de verkoop in.
 
Zeker nice! Die shiftsupport van Racetorx is vandaag ook op de bus gegaan naar hier. Zal volgende week er wel zijn. :P
Ze hebben sowieso wel mooi spul bij Racetorx. Maar kon de prijs voor de chainadjusters niet rechtvaardigen voor mijzelf ;)
 
Zeker nice! Die shiftsupport van Racetorx is vandaag ook op de bus gegaan naar hier. Zal volgende week er wel zijn. :P
Ze hebben sowieso wel mooi spul bij Racetorx. Maar kon de prijs voor de chainadjusters niet rechtvaardigen voor mijzelf ;)
Ik vond die ook net wat te duur, had de oem stelbouten en moeren ook net vervangen voor een titanium setje. Heb daarom alleen die haken gefixt voor in de achterbrug. Mooie afwerking en zijn de gaten achterin in de achterbrug ook gelijk weg... :)
_20180416_194820.JPG
 
Maar dan nog vind ik ze te duur, ook van andere merken hoor, voor een kettingspanner. Ach wie weet ooit nog ;)
 
Hallo beste sp rijders, via mijn vraag in een ander topic. Ben ik me aan het oriënteren of er iemand is die evt mijn vliegwiel van mijn ( ahum RSV mille) zou willen afdraaien en balanceren.
Kan het kloppen dat er hier mensen zijn met deze ervaringen?

Gr.

Tjokke
 
Hallo beste sp rijders, via mijn vraag in een ander topic. Ben ik me aan het oriënteren of er iemand is die evt mijn vliegwiel van mijn ( ahum RSV mille) zou willen afdraaien en balanceren.
Kan het kloppen dat er hier mensen zijn met deze ervaringen?

Gr.

Tjokke

Je stelt de vraag in het verkeerde topic, dit is niet het VTR1000F(irestorm) topic,
een SP1 heeft nagenoeg geen balansas/vliegwiel, of je moet de rotor bedoelen.
Als je toch de rotor bedoelt, zou je de vraag beter in je eerste topic kunnen verduidelijken.

Tevens vraag ik me af of er (veel) winst valt te behalen, een Mille is ook geen klein jongetje en ik neem aan dat men bij Aprilia ook wel weet hoe het onderste uit de kan is te halen.
 
Laatst bewerkt:
Je stelt de vraag in het verkeerde topic, dit is niet het VTR1000F(irestorm) topic,
een SP1 heeft nagenoeg geen balansas/vliegwiel, of je moet de rotor bedoelen.
Als je toch de rotor bedoelt, zou je de vraag beter in je eerste topic kunnen verduidelijken.

Tevens vraag ik me af of er (veel) winst valt te behalen, een Mille is ook geen klein jongetje en ik neem aan dat men bij Aprilia ook wel weet hoe het onderste uit de kan is te halen.

??? FLYWHEEL COMP for RVT1000R RC51 2004 (4) CALIFORNIA - order at CMSNL
 
Hallo beste sp rijders, via mijn vraag in een ander topic. Ben ik me aan het oriënteren of er iemand is die evt mijn vliegwiel van mijn ( ahum RSV mille) zou willen afdraaien en balanceren.
Kan het kloppen dat er hier mensen zijn met deze ervaringen?

Gr.

Tjokke

Het vliegwiel van mijn SP1 is (een beetje) afgedraaid, ong. 300 gr. Heb ik zo gekocht op eBay. Ik heb meerdere dingen aangepast om de roterende massa te verminderen (vliegwiel, Hyperplates kopp.platen). Motor komt wat sneller op toeren en remt wat meer af op comp.
Je kunt niet te licht gaan omdat dan oa. de laadstroom niet genoeg is bij lage toeren en trek je de accu leeg.
Mss dat Startwin of Startwintechniek je kunnen helpen?
 
Het vliegwiel van mijn SP1 is (een beetje) afgedraaid, ong. 300 gr. Heb ik zo gekocht op eBay. Ik heb meerdere dingen aangepast om de roterende massa te verminderen (vliegwiel, Hyperplates kopp.platen). Motor komt wat sneller op toeren en remt wat meer af op comp.
Je kunt niet te licht gaan omdat dan oa. de laadstroom niet genoeg is bij lage toeren en trek je de accu leeg.
Mss dat Startwin of Startwintechniek je kunnen helpen?

Bedankt voor het reageren!
 
Kan nog net René 😜


En een goeden avond allen :W

De Factory Pro kit is besteld, zou ongeveer 2 wkn levertijd hebben.

Had in december RVD exhausts via FB gecontact (daar waren geen andere contactgegevens vermeld dan via Messenger) om te kijken of hij nog een setje inlets kon maken voor de Sato’s. Die kon ze wel maken, maar zou in het nieuwe jaar worden. Maar als ik hem vraag om een afspraak te maken, zie ik dat ie het bericht gelezen heeft, maar reageert ie verder niet, zo rete irritant... :(
Morgen even Roughneckk een belletje geven om te kijken wat de opties zijn. Hij had het er over om het 54mm aansluitdeel er af te slijpen en er een 60mm aansluitdeel op te lassen, zou het makkelijkste zijn volgens hem. Is ook wel zo, maar zou eigenlijk een hele nieuwe set willen en de volledige Sato inlets in tact willen houden. Wat zouden jullie doen?
 
Da's klote Chris, bij mij was het snel geregeld.
Zou deze inlets heel laten.
Behoorlijk ja, die inlets die hij voor jou gemaakt heeft, zijn echt erg mooi gemaakt. Nu is Roughneckk ook een artiest, dus maar ff kijken hoe of wat. Wilde de inlets ook intact laten, ze zijn ook al zo lastig te krijgen.

Had er ook al aan zitten denken om de Sato Banzai dempers erbij te fixen, die zijn er nog wel met 60mm inlets. En dan de inlets swappen, maar dan zit ik met een set dempers die lastig verkoopbaar zijn omdat er geen beugels bij zitten, dus dat plan heb ik ook maar laten varen.... :/
 
Klote dat het zo lang duurt Chris...

Maar inderdaad, jouw gevoel zou ik ook zeker volgen. De originele zéker intact laten.
Kan roughneckk niet geheel nieuwe maken?
 
Klote dat het zo lang duurt Chris...

Maar inderdaad, jouw gevoel zou ik ook zeker volgen. De originele zéker intact laten.
Kan roughneckk niet geheel nieuwe maken?
Lijkt me dat hij dat wel kan maken, hij maakt hele brandstoftanks out of scratch, ga straks eens bellen om binnenkort even bij hem langs te gaan zodat hij de originele kan bekijken en evt namaken.
Dat het wat langer duurt maakt mij niet zoveel uit hoor, gereden wordt er toch niet :P
Moet nog een paar onderdelen fixen en dan wil ik alles in een keer monteren zodat ie volledig klaar is voor het nieuwe seizoen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan