Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
je kan het er altijd weer vanaf schuren :+
Zou kunnen ja, maar na een paar kleine oneffenheden die ik na het spuiten weg heb moeten werken (uiteraard niet in 1 keer), ben ik wel een beetje klaar met de cover.... :+

Wilde in 1e instantie er een open cover ervan maken, maar laat het vuil liever achter de cover. Zo leuk vind ik het cleanen rond het voortandwiel nou ook weer niet... :+
 
Volgorde schakelen, ja, dat lukt me wel om te onthouden... :+
Maar het gaat gewoon zwart blijven hoor, vind de combi wel lekker smoelen zo :9
DSC_0042.JPG


Morgen gaat het gebeuren, zojuist de kuipen er af gehaald. Maar mag hopen dat ik toch ff een droog momentje heb als ik naar mijn monteur ga, nu is het weer gewoon echt ruk. :/
 
Ze staat er maar een beetje verloren bij zo......
IMG_1035.JPG


En idd remmerij ook maar even onder handen nemen, net als de rest.
 
Vanmorgen onderweg naar Hemo was het echt een groot drama met het weer. Telkens met het minste geringste gasgeven, brak de achterkant aan alle kanten uit :/

Maar goed, alles is gemonteerd *O*

Schakel-as support van Racetorx, zwarte voortandwiel cover met de Oberon koppelingscilinder. Is nu gewoon (ont)koppelen met de pink :P
DSC_0050.JPG


Kettingsetje...
DSC_0053.JPG


Factory Pro Evo shift star kit.
DSC_0047.JPG


En het zwarte koppelingsdeksel van Racetorx.
DSC_0054.JPG
 
Vanmorgen onderweg naar Hemo was het echt een groot drama met het weer. Telkens met het minste geringste gasgeven, brak de achterkant aan alle kanten uit :/

Maar goed, alles is gemonteerd *O*

Schakel-as support van Racetorx, zwarte voortandwiel cover met de Oberon koppelingscilinder. Is nu gewoon (ont)koppelen met de pink :P
Bekijk bijlage 1364433

Kettingsetje...
Bekijk bijlage 1364434

Factory Pro Evo shift star kit.
Bekijk bijlage 1364435

En het zwarte koppelingsdeksel van Racetorx.
Bekijk bijlage 1364436

Weer mooie spullen, nu binnenkort rijden das nog gaver ;-)
 
Zolang de seals het doen zou ik ze niet vervangen.... If it ain't broken......


Ik pomp ze altijd een beetje (plankie er tussen) naar buiten zodat je goed de "scheidslijn" ziet. Dan heb je 2 opties:

Schoonmaken terwijl ze aan de lijn zitten of helemaal er ff af.
Bij dat laatste (ik heb Speedbleeeders) zet ik de vertielen open, knijp de rem in en zet de hendel vast en koppel de klauwen af. Zo komt er geen lucht in het systeem en is het later vervangen van de vloeistof een eitje. (als je een vacuumpomp hebt is dit niet nodig....)
 
Ga ik eerst voor optie 1, mocht het nodig zijn kan ik altijd nog optie twee proberen.
 
Zojuist even met de remklauwen bezig geweest, remblokken eruit en een plaatje er tussen. In eerste instantie komen alleen de twee binnenste zuigers naar buiten. Uiteindelijk de twee binnenste zuigers weer teruggeduwd en geblokkeerd en kwam eerst 1 zuiger in beweging en uiteindelijk de tweede ook. Moet ik hier iets mee of is dit normaal?
 
Zojuist even met de remklauwen bezig geweest, remblokken eruit en een plaatje er tussen. In eerste instantie komen alleen de twee binnenste zuigers naar buiten. Uiteindelijk de twee binnenste zuigers weer teruggeduwd en geblokkeerd en kwam eerst 1 zuiger in beweging en uiteindelijk de tweede ook. Moet ik hier iets mee of is dit normaal?

Eerst eens schoonmaken met een tandenborstel en een sopje van dreft. En dan weer eens proberen en misschien nog een x herhalen.
 
Zojuist even met de remklauwen bezig geweest, remblokken eruit en een plaatje er tussen. In eerste instantie komen alleen de twee binnenste zuigers naar buiten. Uiteindelijk de twee binnenste zuigers weer teruggeduwd en geblokkeerd en kwam eerst 1 zuiger in beweging en uiteindelijk de tweede ook. Moet ik hier iets mee of is dit normaal?
terwijl je zuigers flink in uiterste stand staan goed schoonmaken.
evt met een tang en doekje de zuigers ronddraaien (gaat wat stroef) zodat je overal goed bij kan.
als alles weer goed schoon is zullen ze een stuk makkelijker en gelijktijdiger bewegen (zowel in als uit)
t is ff werk, maar je zult er je voordeel van hebben.
remreiniger is hier je beste vriend :)
 
@ Sculpture80: Welke kleur van de Nobunaka set heb jij, is dat de “matte silver”?

En welke maat schakelstang heb je ervoor besteld? Zijn nl nogal wat maten te verkrijgen daar... Trouwens, de uiteinden voor de schakelstang ook nieuw besteld of van de oem overgezet?

Thanks alvast :)
 
@ Sculpture80: Welke kleur van de Nobunaka set heb jij, is dat de “matte silver”?

En welke maat schakelstang heb je ervoor besteld? Zijn nl nogal wat maten te verkrijgen daar... Trouwens, de uiteinden voor de schakelstang ook nieuw besteld of van de oem overgezet?

Thanks alvast :)

Matt Silver idd. Je hoeft er niet eens een nieuwe schakelstang voor te bestellen aangezien die er bij zit. Kwam ik later achter dat die ergens onderin de doos verstopt zat. Daar zitten ook al de ogen bij die je moet hebben.
Dus helemaal compleet.

Ik moest er wel het draadeinde van de achterremcylinder voor laten inkorten. Bij mij zat anders het rempedaal te hoog. Iig te hoog. Zie foto

0CFnvqV.jpg
 
Ben er trouwens wel super tevreden over.
Goed veel grip op de stepjes en aan alle kanten verstelbaar.

Vandaag mijn motor opgehaald van de garage.
Het schakelen en (ont)koppelen met die Oberon slave cylinder en Racetorx schakelding heerlijk!

Er zitten nu trouwens witte HEL remleidingen op, ziet er weer super uit. Foto's volgen wanneer het weer beter weer is ;)
 
Matt Silver idd. Je hoeft er niet eens een nieuwe schakelstang voor te bestellen aangezien die er bij zit. Kwam ik later achter dat die ergens onderin de doos verstopt zat. Daar zitten ook al de ogen bij die je moet hebben.
Dus helemaal compleet.

Ik moest er wel het draadeinde van de achterremcylinder voor laten inkorten. Bij mij zat anders het rempedaal te hoog. Iig te hoog. Zie foto

0CFnvqV.jpg
Ok top man, thanks :t

Vind het een erg mooie set, prijs is ook erg goed te doen. Mooi dat ie goed bevalt...

De rem- schakelset is het allerlaatste wat ik er nog aan zou willen veranderen om mijn project definitief af te maken. En dan ook echt definitief :Y *O*
Kans is groot dat ik die set in de loop van het jaar ook ga bestellen :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan