Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze in mat silver. Nobunaka

RC51-sp1-.jpg


RC51_sp2.jpg
Nice, die heb ik ook al eens bekeken. Gewoon via hun site of elders besteld?
 
gister was het mooi weer. gelijk even benut om mijn SP af te tanken voor de winter. lijkt nu goed te lopen :)
misschien van het voorjaar nog even de koelvloeistof vervangen, moet ik daarbij nog ergens op letten? met ontluchten/aftappen ofoz?
 
gister was het mooi weer. gelijk even benut om mijn SP af te tanken voor de winter. lijkt nu goed te lopen :)
misschien van het voorjaar nog even de koelvloeistof vervangen, moet ik daarbij nog ergens op letten? met ontluchten/aftappen ofoz?
Ik heb 'm gewoon volgeplempt met simpele koelvloeistof, dop er af gelaten en de motor aangezet en laten bubbelen totdat het zo goed als volledig ontlucht was. Dop er op geschroefd, reservoir op niveau en goan... :]
 
Heeft iemand hier de 600RR bobine upgrade toevallig gedaan? Ben voornemens een set te fixen....

Wilde ook voor de Factory Pro Evo shift kit gaan die op Ebay stond, maar eer dat Koos Besluitloos de knoop doorgehakt had, was die al wieberen... :/ Wellicht nog eens kijken of ik die nog eens rechtstreeks daar ga bestellen....
 
Wat wil je bereiken met deze twee upgrades ? Heb je nu problemen met schakelen of false neutrals ?

Ik straks mijn wielen ophalen van de coater :9~ Ben benieuwd!
 
Wat wil je bereiken met deze twee upgrades ? Heb je nu problemen met schakelen of false neutrals ?

Ik straks mijn wielen ophalen van de coater :9~ Ben benieuwd!
Met de bobine upgrade zou ie beter moeten starten. Ik vind dat het af en toe lijkt alsof ie wat moeite heeft met aanslaan. De accu is ipv de ytz12 al een ytz14, maar toch blijft het zich af en toe voordoen.

Schakelen zou een stuk preciezer moeten gaan, geloof dat Lee Dutchy ook zo'n kit gemonteerd heeft....
 
Ah oke duidelijk. Heb met beide dingen eigenlijk geen last op de mijne.
Last is ook een groot woord hoor, maar als het beter kan, wil ik dat best eens proberen :P

Denk dat ik er een beetje last van heb dat ie “klaar” komt aankomend jaar, ga je toch weer het eea verzinnen.... :+
FB_IMG_1505251463372.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat wil je bereiken met deze twee upgrades ? Heb je nu problemen met schakelen of false neutrals ?

Ik straks mijn wielen ophalen van de coater :9~ Ben benieuwd!

De shift star evo kit is een geweldige upgrade. Schakelen is veel zekerder, nooit meer mis en met kortere slag. Ik vond het persoonlijk een van de beste upgrades van m'n SP2.
 
Heeft iemand hier de 600RR bobine upgrade toevallig gedaan? Ben voornemens een set te fixen....

Wilde ook voor de Factory Pro Evo shift kit gaan die op Ebay stond, maar eer dat Koos Besluitloos de knoop doorgehakt had, was die al wieberen... :/ Wellicht nog eens kijken of ik die nog eens rechtstreeks daar ga bestellen....

Ik heb de 600RR bobines gemonteerd, naar mijn idee beter starten (eerst een YTZ7S nu een SpeedCell) , iets mooiere rondloop bij lage toeren (SP1 met PC II) en lager gewicht.
 
Heeft iemand hier de 600RR bobine upgrade toevallig gedaan? Ben voornemens een set te fixen....

Wilde ook voor de Factory Pro Evo shift kit gaan die op Ebay stond, maar eer dat Koos Besluitloos de knoop doorgehakt had, was die al wieberen... :/ Wellicht nog eens kijken of ik die nog eens rechtstreeks daar ga bestellen....
hey Chris,
ik heb ook de star shift kit en het werkt inderdaad veel directer en sneller, maar letop met rechtstreeks bestellen er zijn ook leveranciers in nederland .
En die leveren hem voor de zelfde prijs als op hun site scheelt je verzend en invoer kosten.
 
hey Chris,
ik heb ook de star shift kit en het werkt inderdaad veel directer en sneller, maar letop met rechtstreeks bestellen er zijn ook leveranciers in nederland .
En die leveren hem voor de zelfde prijs als op hun site scheelt je verzend en invoer kosten.
Dat is top, thanks voor de tip :t

Weet je toevallig ook wie deze in NL levert?
 
Ik heb de 600RR bobines gemonteerd, naar mijn idee beter starten (eerst een YTZ7S nu een SpeedCell) , iets mooiere rondloop bij lage toeren (SP1 met PC II) en lager gewicht.
Ik heb gereageerd op een setje op FB, hij zou nagaan wat de verzendkosten zijn. Begreep dat je ander type bougies nodig hebt (Denso IK27), of dat de oem connectors aangepast moeten worden om oem bougies in de 600RR bobines te kunnen doen. Welke "versie" heb jij?
 
Ik heb gereageerd op een setje op FB, hij zou nagaan wat de verzendkosten zijn. Begreep dat je ander type bougies nodig hebt (Denso IK27), of dat de oem connectors aangepast moeten worden om oem bougies in de 600RR bobines te kunnen doen. Welke "versie" heb jij?

De oem bougies vd SP1 zijn niet verkrijgbaar met de juiste connector dacht ik. Je kunt de oem afdraaien op een draaibankje of andere monteren, ik heb ff teruggezocht in mijn archief en de laatste die ik kan vinden die ik gekocht heb zijn de Denso IK27 (5312??).
 
Wielen weer terug van weg geweest. Door TH Poedercoaten ze zwart laten coaten. Resultaat mag er zijn! Alsof ze nieuw de fabriek uit zijn gekomen.
Netjes de pasvlakken en delen afgeplakt waar geen poedercoat moest komen.

Uiteraard is het niks zonder foto's:

9qyiomQ.jpg

Y8RCY4T.jpg


Rimstripe opnieuw er op:

VnjyAXd.jpg

avW65PH.jpg

fQtvbb7.jpg


En hij staat weer met het voorwiel op de grond ;)
Achterwiel gaat er morgen in, nu geen zin meer in, plus morgen lekker op het gemak de tijd.

rg45n4P.jpg
 
Zo, een paar originele dempers gescoord op MP, nu alleen nog een set knippers en dan is mijn SP weer helemaal origineel.
Mocht iemand nog een set originele, nette knippers hebben liggen en er niets meer mee doen, dan hou ik me aanbevolen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan