Het grote Honda Varadero topic!

StarLight

MF'er
31 okt 2009
179
1
Affligem, BE
Heb verschillende zoekopdrachten gemaakt, maar er schijnt geen dedicated Varadero topic te zijn? Maar hopelijk zijn er toch nog enkele eigenaars van deze fiets op het forum!

Zelf heb ik er net eentje gekocht, als upgrade voor mijn Kawasaki Versys; de Versys was een ideale opstap voor me (mijn eerste fiets), veel plezier aan beleefd en zelfvertrouwen bij het rijden gekregen. Maar nu is het tijd voor een klasse zwaarder :)

P1020239.JPG
 
mooie kleurstelling!

ik heb de standaard banden meteen laten wisselen door Dunlop Roadsmarts, ik rij er toch alleen maar op normale wegen mee en was al erg tevreden van deze banden op mijn Versys

Ga jij wel eens naar de NL of internationale varadero meetings?

gisteren was de topkoffer ook gearriveerd, heb de zwarte/zilveren givi V46NT genomen, lijkt me wel leuk te passen; zijkoffers eens tweedehands of in de solden oppikken :)
 
Dankje! Hij valt ook lekker op, en dat is goed veilig. Bij mij zitten er echte varadero - koffers op, ook van Givi. bevalt prima.
 
Hmm rustig hier. Veel rijden, weinig posten blijkbaar voor de varadero riders. OF zitten die allemaal bij de varadero vrienden?
 
ja gek he dat er hier zo weinig over varadero's gepost wordt, er zijn als ik het zo zie in NL (bv de jaarlijkse meeting van het varadero forum) alleszins wel een hoop Varadero rijders...

maar goed, dan vullen wij de topic wel he :D

de topkoffermontage is geinstalleerd intussen, en gisteren is mijn verlaagd gelzadel ook toegekomen; nu kan ik eindelijk redelijk stabiel staan op de grond, met de bal van beide voeten (voordien stond ik echt haast op mijn tippen, benen en voeten helemaal gestrekt), dus deze ochtend er meteen naar Brussel mee gereden naar kantoor, leuk laverend tussen stilstaand verkeer op de E40 en stilstaand verkeer in de tunnels :)

P1020294.JPG


P1020295.JPG


P1020296.JPG
 
Ik zal ook eens wat plaatjes schieten om er bij te zetten. Kunnen we eens kijken of we dit topic een beetje de lucht in kunnen krijgen.

Mooi zadel heb je trouwens! Ik las dat het standaard zadel van de varadero vooral bij lange ritten wat minder comfortabel wordt. Heb jij dat ook zo ervaren, of was het alleen om de hoogte dat je het zadel hebt vervangen?
 
Laatst bewerkt:
ik heb mijn varadero nog maar van 12/02/2011 en nog maar 250km gereden, dus nog geen ervaring met lange ritten :)

het zadel is idd vooral om de hoogte gekocht; om het daarvoor dunner maken van de mousse te compenseren, heb ik er dan wel gel laten insteken vooraan voor het comfort

het komt van bij Top Sellerie, zondag 13/02 besteld en donderdag 24/02 reeds afgeleverd
 
ja gek he dat er hier zo weinig over varadero's gepost wordt, er zijn als ik het zo zie in NL (bv de jaarlijkse meeting van het varadero forum) alleszins wel een hoop Varadero rijders...

maar goed, dan vullen wij de topic wel he :D

de topkoffermontage is geinstalleerd intussen, en gisteren is mijn verlaagd gelzadel ook toegekomen; nu kan ik eindelijk redelijk stabiel staan op de grond, met de bal van beide voeten (voordien stond ik echt haast op mijn tippen, benen en voeten helemaal gestrekt), dus deze ochtend er meteen naar Brussel mee gereden naar kantoor, leuk laverend tussen stilstaand verkeer op de E40 en stilstaand verkeer in de tunnels :)

[http://www.fiberlan.be/1_Family/20110212_new_varadero/P1020294.JPG (afbeelding)]

[http://www.fiberlan.be/1_Family/20110212_new_varadero/P1020295.JPG (afbeelding)]

[http://www.fiberlan.be/1_Family/20110212_new_varadero/P1020296.JPG (afbeelding)]



:W :W


Belgentopic > wieke tingels > deel 117 > Wij willen de lente
 
Laatst bewerkt:
ik heb vrijdag de eerste keer getankt (na het opvullen bij afhalen bij de dealer): 7.4l/100km verbruik, en dat zonder aan de gashendel te rukken en nog niet boven de 5000rpm geweest

ik hoop dat dat toch nog een beetje gaat zakken na het inrijden :)
 
ik heb vrijdag de eerste keer getankt (na het opvullen bij afhalen bij de dealer): 7.4l/100km verbruik, en dat zonder aan de gashendel te rukken en nog niet boven de 5000rpm geweest

ik hoop dat dat toch nog een beetje gaat zakken na het inrijden :)

Dat kan echt beter, volgens mij. Mij eerste ritten waren ook niet zo zuinig, maar je moet aan het blok wennen (en jij ook inrijden) en ik zit nu op 1:15 - 1:18 en ik vind het dat redelijk voor een 1000 cc v-twin met zoveel kilo's.

Ik hoop dat het bij jou ook nog wat aantrekt.
 
wat een prachtig weer is het al geweest he, om te rijden! wel nog koud aan de vingers, thank god for the heated grips :)

de eerste 1000km zit er bijna op, volgende zaterdag naar de dealer voor het eerste onderhoud

ga ze ook eens laten kijken naar motorafstelling; verbruik bij tweede tankbeurt was 7.0l/100km, op zich niet bezorgd over, maar wel over toerental in rust: 1600rpm, dat lijkt me wel hoog

ik start 'm en laat een minuutje draaien terwijl ik mijn helm en zo aantrek; dan valt ie naar 1200rpm terug, dat lijkt me normaal toerental in rust; maar zo gauw ik de ontkoppeling intrek en naar de eerste versnelling schakel, HUP gaat ie naar 1600rpm en komt er voor de rest van de rit niet meer van af... klinkt dit bekend?
 
Dat toerental is bij mij idd wel anders. Ook ik laat hem een minuutje draaien op de choke voordat ik ga rijden, maar daarna is het toerental eigenlijk gewoon netjes. Ben benieuwd wat je dealer er van zegt. Ik zal nog eens kijken deze week als ik het beest meeneem voor een ritje.
 
Dat is zo af fabriek, Honda gebruikt die kleurstelling al heel lang, en noemt het tricolor. Eens in de zoveel tijd wordt weer een ander model tricolor gemaakt.
Ik vond het eerst wat opzichtig, maar het is eigenlijk wel veilig, je valt snel genoeg op :P
 
Dat is zo af fabriek, Honda gebruikt die kleurstelling al heel lang, en noemt het tricolor. Eens in de zoveel tijd wordt weer een ander model tricolor gemaakt.
Ik vond het eerst wat opzichtig, maar het is eigenlijk wel veilig, je valt snel genoeg op :P


en de koffer is die ook zo van de fabriek ?
meestal is dat plastic moeilijk te spuiten omdat er kleine deeltjes lucht in het materiaal zitten.
 
netjes van Honda , koffers meekleuren in de kleurcode van de fiets :Y
ik laat mij gewone zwarte koffers wrappen in een vinylfolie.
wilde FF weten of deze gewrapt (wat een woord) of gespoten zijn.
;)
 
Een van de redenen om dit exemplaar te nemen waren de varaderokoffers, helemaal in de zelfde kleur als de motor. Af fabriek - keurig! Overigens zijn het toch gewoon koffers van givi. Ze bevallen prima, maar vandaag heb ik in de wind even zonder gereden.
 
ik heb alleszins heuglijk nieuws: deze ochtend bij het rijden naar kantoor, is het toerental in rust de hele tijd 1200rpm gebleven (en de handvatverwarming stond aan)! het moet dan toch aan het inrijden gelegen hebben...

benieuwd of het benzineverbruik dan ook nog lichtjes gaat dalen over de volgende twee tankbeurten...

en zondag een dagje motorcursus basic! beetje beter wennen aan de motor; en volgende week zondag motorcursus gevorderden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan