Het grote Honda Varadero topic!

Thx, ik vind hem zelf ook erg mooi. Ook super service van de dealer gehad.
Wat betreft hyperpro, dat zal vast veel verschil maken maar als je van een Bulldog afkomt dan is dit al luxe. De Bull was overigens ook een hoop plezier.
Binnenkort eerst maar eens een ander zadel en wellicht nog andere uitlaten.
 
Hallo iedereen.

Ik ga morgen voor een tweedehands varadero kijken, meer bepaald: een Honda Varadero XL 1000 V 2009 36.000km prima staat, en voor € 2800.
is dit niet verdacht goedkoop??

(eerste motor dus dit is wel redelijk belangrijk :) )
Groetjes, bilogame
 
:( ik hoop dat het een 2009 is, toch?


full
 
Dat lijkt inderdaad wel het laatste model, maar voor dat geld moet er wel wat mis zijn. Kijk dus goed uit. Een goede 2005 of 2006 betaal je al snel 5k voor. Dus nog geen 3k voor een 2009 is toch echt wel te mooi om waar te zijn.
Maar misschien heb je wel heel veel mazzel.
Succes en laat ajb weten hoe het is gelopen als je bent wezen kijken.
 
Hallo forumleden,

Is er iemand die weet waar ik een overzicht ( technische tekening )kan vinden op internet van de originele uitlaat van een honda varadero van 2008 en die deze wil delen dan natuurlijk

Heb namelijk een lekkage aan de uitlaat aansluiting van achterste cilinder ( het buisje dat naar beneden loopt.)

Weet even niet hoe ik dit beter onder woorden kan brengen, als ik het zelf lees vind ik het ook een hele vreemde zin _O-

Zit net op een punt waar je bijna niet bij kunt naar mijn mening, mocht iemand aanwijzingen hebben hoe dit toch eenvoudig te kunnen doen dan hoor ik het graag?

En ja ik wil dit zelf proberen op te lossen uit financiële overweging O-)
 
Laatst bewerkt:
@ Euske77 bedankt voor de reactie, het was inderdaad "to good to be true", ben zelfs niet gaan kijken!

@ Goliath1973 mooie Varadero, wil je die niet verkopen? *D

@ pigmaat, sorry kan je niet helpen :/
 
Hallo forumleden,

Is er iemand die weet waar ik een overzicht ( technische tekening )kan vinden op internet van de originele uitlaat van een honda varadero van 2008 en die deze wil delen dan natuurlijk

Heb namelijk een lekkage aan de uitlaat aansluiting van achterste cilinder ( het buisje dat naar beneden loopt.)

Weet even niet hoe ik dit beter onder woorden kan brengen, als ik het zelf lees vind ik het ook een hele vreemde zin _O-

Zit net op een punt waar je bijna niet bij kunt naar mijn mening, mocht iemand aanwijzingen hebben hoe dit toch eenvoudig te kunnen doen dan hoor ik het graag?

En ja ik wil dit zelf proberen op te lossen uit financiële overweging O-)

Is een bekend probleempje bij de Varadero.

http://users.bart.nl/~stikfort/new_international_site/warranty_exhaustgasket.html

Er zijn zelfs eigenaren die speciaal een bus op maat laten draaien om erin te zetten, dit gaat nooit meer lek
Ik zelf heb gewoon de hierboven beschreven VW klem gemonteerd.
Kreeg van meerdere mensen de tip om 1 1/3 pakking te monteren, dus er eentje door te snijden, dit ook gedaan.
 
Hallo,

Sinds gister ook trotse eigenaar van een varadero
25xxx km
Bj 2002

2efhmpe.jpg



Nu nog opzoek naar mooie sportuitlaatjes.
Iemand nog iets mooi's liggen of goeie suggesties?
 
@Leon.
Van harte gefeliciteerd met je dero. Ik zit er ook aan te denken andere uitlaten te monteren. De originele klinken best tam. Maar wil wel m'n kofferset behouden.

Wat ik wel vreemd vind is dat er dero's zijn met de stelknop van de achtervering aan de linkerkant maar ook dero's met de knop aan de rechterkant. Weet iemand wat het verschil is? Heeft dat met het type/bouwjaar te maken?

Is er ook een Nederlandse Facebook pagina voor varadero rijders?
 
Nog een vraagje. Horen jullie ook een lichte tik als je stilstaat (motor uit) en als het stuur helemaal naar links of helemaal naar rechts staat en je het stuur de andere kant op wil trekken?

Als ik mijn stuur tegen hou en tegen het voorwiel duw of er aan trek hoor ik soms een lichte tik in het spatbord. Wat zou dat kunnen zijn?
Het wiel buigt ook iets maar dat lijkt mij normaal aangezien het een vrij smal wiel is.

Alvast dank voor jullie reactie.
 
Beste allen. Ik heb zojuist zelf een facebookpagina aangemaakt. Varadero xl1000 Nederland. Waarom?
Voordat ik de varadero kocht reed ik op een andere motor waarvoor ook een Facebook pagina door iemand anders was opgezet. Ik heb daar zelf heel veel aan gehad en mis het eigenlijk van de varadero.
Veel forums duren best lang voordat je antwoord krijgt of dat er wat veranderd.
Het doel van mijn opgestarte Facebook varadero xl1000 Nederland is om elkaar te kunnen helpen bij technische vragen en eventueel ervaringen te delen. Leuke motorhotels foto's van je motor, tochten etc. Als het je leuk lijkt meld je dan aan. 👍
 
Nog een vraagje. Horen jullie ook een lichte tik als je stilstaat (motor uit) en als het stuur helemaal naar links of helemaal naar rechts staat en je het stuur de andere kant op wil trekken?

Als ik mijn stuur tegen hou en tegen het voorwiel duw of er aan trek hoor ik soms een lichte tik in het spatbord. Wat zou dat kunnen zijn?
Het wiel buigt ook iets maar dat lijkt mij normaal aangezien het een vrij smal wiel is.

Alvast dank voor jullie reactie.



Zijn je balhoofdlagers wel goed/fris?
Even je brommer op de bok zetten, je twee voorpoten vast pakken (aan de onderzijde) en naar je toe trekken. Voel je speling? Bij het draaien van je stuur, op de bok met het voorwiel in de lucht, voel je dan een dood punt?
Zo ja, op één van de twee vragen, dan zou ik eens naar mijn balhoofdlagers (laten) kijken.
 
Ik heb het even gedaan ik hoor niks, maar goed ik heb ook een nieuw balhoofdlager. Bij mij bleef hij in het midden hangen als je hem op de bok zette en het stuur heen en weer deed
 
Ik zal het eens proberen.
Hebben jullie je ook al aangemeld op Facebook?
Er komen al verschillende mensen bij.
In ieder geval dank voor het meedenken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan