Het grote Honda NX250 topic deel 3

Is die lamp volledig metaal met H4 of kunststof met zo’n exotisch lampje erin?
Haal nog even een zwarte marker over de zaagranden, ziet het meteen nog beter uit :-)
Ja volledig metaal met H4, was even zoeken op MP ,want mocht niet te klein of te breed zijn..
Ik was die brave voorpartij wel een beetje zat aan het worden, die tellers heb je eingelijk niet zo nodig, schakelen doe je op gevoel en de snelheid geloof ik wel ! Scheelt ook weer 3 kg minder voor. Moet alleen nog een houdertje zoeken voor neutral lampje, want dat is toch wel handig.
 
Ja volledig metaal met H4, was even zoeken op MP ,want mocht niet te klein of te breed zijn..
Ik was die brave voorpartij wel een beetje zat aan het worden, die tellers heb je eingelijk niet zo nodig, schakelen doe je op gevoel en de snelheid geloof ik wel ! Scheelt ook weer 3 kg minder voor. Moet alleen nog een houdertje zoeken voor neutral lampje, want dat is toch wel handig.
De draadboom is gewoon nog aanwezig, wel beetje gepiel om netjes weg te werken..
 
Weer een stukje dichterbij het eindresultaat. Streven blijft juni al wordt het nog krap 😁
 

Bijlagen

  • 20190213_092634.jpg
    20190213_092634.jpg
    793,5 KB · Weergaven: 17
Iemand nog een carterbakbeschermer op de plank? Dat plastic ding.. hoe qua verf niet mooi te zijn, liefst wel diepe krassen vrij.
 
Iemand nog een carterbakbeschermer op de plank? Dat plastic ding.. hoe qua verf niet mooi te zijn, liefst wel diepe krassen vrij.
Die heb ik nog wel liggen, een witte. Wou ik onder NX250 zetten maar niet aan toe gekomen (zat ook geen bevestigingspul bij).
 
Vandaag weer mooi weer om te klussen. Mijzelf de middag in de schuur opgesloten en druk aan het schuren geweest. Echt even de tijd genomen om het strak te krijgen.
De prolink ook nog los gekregen, die wilde eerst niet maar een lading IMAL maakte zijn naam waar. Het kwam los!
w00t.png


Na het schuren de eerste laag zinkspray op de achterbrug. Ook het oude balhoofdlager verwijderd en de kroonplaten weer strak gemaakt. Toekomstig loze ophangpuntjes weggeslepen en geschuurt waardoor het nu bijna onzichtbaar is dat daar iets zat.
Komende week de laklaag op de achterbrug. Daarna het frame schuren en zo strak mogelijk maken.

Er komt nu echt voortgang in. Leuk
smile.png


Oh Ja.. en de kleurstelling bedacht. Frame wordt matzwart, achterbrug en voorvorkpoten zilvergrijs. De tank laat ik nog even een verrassing
whistling.png
 

Bijlagen

  • 20190303_153225.jpg
    20190303_153225.jpg
    159 KB · Weergaven: 11
  • 20190303_175120.jpg
    20190303_175120.jpg
    91,5 KB · Weergaven: 10
  • 20190303_153212.jpg
    20190303_153212.jpg
    203,2 KB · Weergaven: 10
  • 20190303_175128.jpg
    20190303_175128.jpg
    102,3 KB · Weergaven: 11
Voordeel van het losse frame is dat de lagerschaal van het balhoofd er super makkelijk uit gaat. Gewoon frame klaar zetten en meppen. Handig!
Ook een fotootje van mijn werkplekje na een dagje rommelen. Wordt wel rommelig
tongue.png


Achterbrug word ik wel echt blij van!
 

Bijlagen

  • 20190303_160522.jpg
    20190303_160522.jpg
    155,7 KB · Weergaven: 12
  • 20190303_153205.jpg
    20190303_153205.jpg
    197,8 KB · Weergaven: 12
  • 20190303_175142.jpg
    20190303_175142.jpg
    135 KB · Weergaven: 13
@Timy

Mooi project, ben zelf ook zo’n ding aan het slopen en pimpen.
Twee vraagjes; hoe heb je dat gedaan met dat gekke frame waar de uitlaat tussendoor loopt?

Waar laat je de radiator, ik vind het maar een lelijk ding.
 
Thanks.

Ik heb het frame en de uitlaat helemaal verbouwd. Is compleet anders nu. Zie posts 237 en 238 voor die foto's.

De radiateur komt onder het zadel. Is een gokje maar originele ophanging heb ik laten zitten. Streven is dat het dus weggewerkt is straks.
 
Hoi hoi, Ik was vandaag bezig met een nieuw remschijfje monteren, en nieuwe blokjes.. blijkt er een een gat in een van mijn remzuigers te zitten :? heeft er toevallig nog iemand een complete remklauw liggen voor een NX? of zou het makkelijk te reviseren zijn? Tip welkom.

Alvast dank.
greetzz Marc
 

Bijlagen

  • IMG_0745.jpg
    IMG_0745.jpg
    61,6 KB · Weergaven: 11
  • IMG_0743.jpg
    IMG_0743.jpg
    80,5 KB · Weergaven: 11
ff de maten van het zuigertje opmeten en een nieuwe kopen. Ik gelooof dat er diverse scooter-types zijn met dezelfde zuigermaat. Deze zijn een stuk goedkoper als de originele Honda remzuiger.
 
Net het frame opgehaald. Ben er erg tevreden over!
Is zijdeglans zwart geworden en straks met het matzwarte blok erin ziet het er, volgens mij, wel vet uit!

Nu de voorvorken fixen en dan kan een stukje van de opbouw beginnen.

De stroom etc erin werken komt steeds dichterbij. Nu al zin in...
 

Bijlagen

  • 20190327_101343.jpg
    20190327_101343.jpg
    339,7 KB · Weergaven: 9
Netjes Timy , de radiator is nog steeds bij het achterwiel / had je geen koel problemen ?
 
Netjes Timy , de radiator is nog steeds bij het achterwiel / had je geen koel problemen ?
Dat moet ik nog gaan ontdekken. De opbouw is nog niet klaar. Verwacht ergens in april te starten met de opbouw en dan met een beetje mazzel in mei de eerste startpoging.. dat wordt dus even spannend 😀
 
Hey,
weten jullie iemand wat interesse heeft in een volledig verbouwde nx 650?
Ik ga mijn nx verkopen, en dacht ik plaats het even hier.


groetjes
 
Geen interesse maar misschien wel goed om ook detailfotos te plaatsen. Het bos erachter is best mooi maar details van het blok, de tellers, etc helpen de verkoop wel!
Succes ermee, leuk ding hoor
 
Ik ben ondertussen weer een stuk verder met mijn project. Maar ipv het kopiëren en plakken maak ik het mijzelf makkelijker..

Zie de link voor updates 8-)
Zal bij vooruitgang wel een remindertje posten voor de geïnteresseerden hier!

 
Om onduidelijke reden is uit één voorvork het destijds door mij gemonteerde busje weg. Deze verving het bovenste veertje.
Het is een buisje van 3cm breed en 81mm hoog. Weet iemand wie dat destijds maakte voor de NX-jes...was iemand van het forum hier.
Heb er weer één nodig O-)

Betreft links, rechts is het origineel veertje.
 

Bijlagen

  • 20190416_190731.jpg
    20190416_190731.jpg
    155,3 KB · Weergaven: 11
Terug
Bovenaan Onderaan