Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Helaas moet ik vanwege medische redenen mijn hobby stoppen.

Vandaar dat ik mijn CB-1 moet verkopen.

Bouwjaar 1992

Nette staat
Volledig betrouwbaar

Waterpomp vervangen Incl. alle pakkingen koelsysteem

Dagelijks gebruikt fietsje
Alles doet het

KM-Teller origineel van Honda geplaatst

Enduro met risers gemonteerd (oude stuur aanwezig)
Stalen remleiding.

Scheurtje in frame achter motorsteun (bekend kwaaltje) maar is te lassen zonder motor te demonteren.

Volledig onderhoud / servicebeurt gehad:
Nw. Luchtfilter
Nw. bougie irridium
Nw. olie/oliefilter

Gewoon nette fiets

Geen middenbok

Sportief klinkend carbon uitlaatdempertje

Vraag-prijs: 900,- of TEAB.
 

Bijlagen

  • CB-1 huiskamer 1.jpg
    CB-1 huiskamer 1.jpg
    158,2 KB · Weergaven: 20
  • CB-1 huiskamer.jpg
    CB-1 huiskamer.jpg
    93,3 KB · Weergaven: 17
  • scheur frame 1.jpg
    scheur frame 1.jpg
    97,8 KB · Weergaven: 17
  • scheur frame.jpg
    scheur frame.jpg
    175,6 KB · Weergaven: 18
Ik heb ook nog een vraagje. Hoeveel toeren rijdt de cb als hij 100 km per uur rijdt.

Ik heb een andere teller en wil kijken pf deze de toeren wel goed aan geeft
 
Zo ook weer begonnen om nogmaals mijn kont te verbouwen. Nu alleen iets beter.

Eigenbouw frame voor de kont. Ook nu iets meer ervaren met lassen plus van elektrisch naar mag lassen gegaan. Dus mooiere schonere lassen op het frame.

Zal het eindresultaat binnenkort laten zien.
 

Bijlagen

  • 1C3AD3F6-7EAD-4177-AAE2-D93ACCBFE635.jpeg
    1C3AD3F6-7EAD-4177-AAE2-D93ACCBFE635.jpeg
    174,4 KB · Weergaven: 14
  • B44295A8-E26C-47FD-AC6B-C04AD577D3CF.jpeg
    B44295A8-E26C-47FD-AC6B-C04AD577D3CF.jpeg
    317,8 KB · Weergaven: 14
Succes jongen.

Vraagje: wat gebruik jij als sensor voor de elektronsche snelheidsmeter ?
Standaard is de snelheidsmeteruiteraard aangesloten vanaf het voortandwiel maar dat vervalt geheel lijkt me.
 
Succes jongen.

Vraagje: wat gebruik jij als sensor voor de elektronsche snelheidsmeter ?
Standaard is de snelheidsmeteruiteraard aangesloten vanaf het voortandwiel maar dat vervalt geheel lijkt me.

Ik heb aan de voorkant zo een magneet en sensor aan mijn voorvork gemaakt om de snelheid te registreren.

Dat werkt goed. Wel na het instellen even naast een auto gereden op de snelweg en kijken of hij klopte.
Twee keer de omstrek iets aangepast en toen klopte hij als origineel.
 
Kun je daar eens een paar knappe foto's van maken s.v.p. Inclusief hoe je de kabel vanaf de voorvork naar boven geleid?

Alvast bedankt man.

En succes met je project. Ik ben ook nog steeds met de mijne bezig.😁
 
Kun je daar eens een paar knappe foto's van maken s.v.p. Inclusief hoe je de kabel vanaf de voorvork naar boven geleid?

Alvast bedankt man.

En succes met je project. Ik ben ook nog steeds met de mijne bezig.😁

Ik heb in de voorvork een beugeltje gemaakt met de sensor en in mijn schijfrem heb ik een twee tal magneet sensoren geplakt. En dan de kabel via de remleiding naar boven begeleid.

En wat voor project ben jij aan het maken.
Ben wel benieuwd.


1400825
 

Bijlagen

  • 738AAF94-8E95-4D09-99A5-8E01AFF11C4E.jpeg
    738AAF94-8E95-4D09-99A5-8E01AFF11C4E.jpeg
    150,4 KB · Weergaven: 7
  • 120B5B95-9047-4007-9AD2-D31108827748.jpeg
    120B5B95-9047-4007-9AD2-D31108827748.jpeg
    90,6 KB · Weergaven: 8
  • 9CD37A09-7C3C-4084-B9B0-5DEACDEF464B.jpeg
    9CD37A09-7C3C-4084-B9B0-5DEACDEF464B.jpeg
    128,4 KB · Weergaven: 5
  • 1BB50BB6-92C2-4AE1-8897-A61E02C5FC51.jpeg
    1BB50BB6-92C2-4AE1-8897-A61E02C5FC51.jpeg
    67,9 KB · Weergaven: 6
Was ook al weer iets verder met mijn achterframe
1400830
 

Bijlagen

  • 150B3E7B-6BB7-4D38-9592-30B4A410EB8D.jpeg
    150B3E7B-6BB7-4D38-9592-30B4A410EB8D.jpeg
    329,4 KB · Weergaven: 7
  • B1CD70F6-AD96-4019-AB36-8DAF50D520FC.jpeg
    B1CD70F6-AD96-4019-AB36-8DAF50D520FC.jpeg
    216,4 KB · Weergaven: 9
  • 27A55014-5268-4B3A-8191-AE761203AED7.jpeg
    27A55014-5268-4B3A-8191-AE761203AED7.jpeg
    217,2 KB · Weergaven: 11
  • C5BF0B4A-3F47-49E1-82A5-D9BEF5671993.jpeg
    C5BF0B4A-3F47-49E1-82A5-D9BEF5671993.jpeg
    319,8 KB · Weergaven: 8
Lekker bezig gozer.

Ik ben een CBR400RR achterbrug erin aan het zetten, en een voorvork van een Blade.

Met name die achterbrug heeft heel veel aanpassing nodig om het goed werkend en netjes te krijgen.
Ik wil het originele subframe, en ook ook de duosteunen behouden. Maar eigenlijk past de achterbrug er dan niet in qua veerweg.
 
Lekker bezig gozer.

Ik ben een CBR400RR achterbrug erin aan het zetten, en een voorvork van een Blade.

Met name die achterbrug heeft heel veel aanpassing nodig om het goed werkend en netjes te krijgen.
Ik wil het originele subframe, en ook ook de duosteunen behouden. Maar eigenlijk past de achterbrug er dan niet in qua veerweg.
Heb je ook foto,s van je project of is hij te volgens wegens op het forum.
 
Nee geen foto's en ook niet op het forum te volgen.😁.

Is een geheim project, defensie en iets met krijgsraad en zo.😜
 
Zo de afgelopen dagen lekker bezig geweest en ook voor het eerst dun plaatwerk gelast en een accu bak gemaakt voor de Honda cb1

Dus het schiet lekker op.
 

Bijlagen

  • 28D24D0E-E530-486D-8E69-D1D607E5C520.jpeg
    28D24D0E-E530-486D-8E69-D1D607E5C520.jpeg
    275,5 KB · Weergaven: 5
  • 924255A9-22CE-42DB-B5A2-5DEF4E44B82C.jpeg
    924255A9-22CE-42DB-B5A2-5DEF4E44B82C.jpeg
    168,6 KB · Weergaven: 6
  • 6E13F8FE-BBC4-43BA-98BD-71FFDDA146E6.jpeg
    6E13F8FE-BBC4-43BA-98BD-71FFDDA146E6.jpeg
    220 KB · Weergaven: 5
  • F2947B2D-0E66-488D-9D99-8C5F9E990551.jpeg
    F2947B2D-0E66-488D-9D99-8C5F9E990551.jpeg
    160,1 KB · Weergaven: 6
  • B5A06A64-4CA8-46B3-AAA4-875A45892C71.jpeg
    B5A06A64-4CA8-46B3-AAA4-875A45892C71.jpeg
    94,7 KB · Weergaven: 10
  • 6573F501-3C70-42F9-8F85-390B72BC9DF9.jpeg
    6573F501-3C70-42F9-8F85-390B72BC9DF9.jpeg
    142,8 KB · Weergaven: 7
De as van de achterbrug zit muurvast in de achterbrug. Ik kan de as wel ronddraaien maar zelfs als ik er met een doorslag en een hamer sla krijg ik de as er niet uit.

Momenteel hangt de motor behoorlijk slagzij en heb ik WD40 bij de losgedraaide moer van de as gespoten (aan de rechterzijde van het frame dus). Het lijkt echter niet door te lopen naar binnen.

Nog iemand tips & tricks hoe dit kan worden gefikst?
 
Heel interessant wat je allemaal aan het doen bent .
Heb ook wat ervaring in het aanpassen van een cb1 tje .
Geen verstand van linkjes plaatsen maar zoek maar even op mijn nickname en in het streetfighter gedeelte .
Ook aan het stoeien geweest met een CBR 400 rr achterbrug en pas gekregen.
Voorpartij en wielen ook btw.
Je werk ziet er iig degelijk en betrouwbaar uit dus dat gaat je wel lukken.

Denk dat je achterbrug as of lagering daarin versleten is waardoor je hem niet er door geslagen krijgt.
Zorgen dat je scharnierpunt spanningsvrij komt en rustig blijven proberen tot ie verder gaat.
Het is zeker een doorlopende as en een werkplaatshandboek is je beste vriend.
Heb ik ook nog wel op mn pc staan en kan ik delen aan ieder met interesse hier ..

Hou het topic hier altijd wel bij iig en als ik wat door mijn eigen schade en schande wat bij kan dragen (want zo is en was het )hoop dat je er een mooie fiets van maakt.
Mijn avatar is ook een cb1 tje en heb er veel plezier van .
Succes en goed bezig iig.

Groeten André
 
De as van de achterbrug zit muurvast in de achterbrug. Ik kan de as wel ronddraaien maar zelfs als ik er met een doorslag en een hamer sla krijg ik de as er niet uit.

Momenteel hangt de motor behoorlijk slagzij en heb ik WD40 bij de losgedraaide moer van de as gespoten (aan de rechterzijde van het frame dus). Het lijkt echter niet door te lopen naar binnen.

Nog iemand tips & tricks hoe dit kan worden gefikst?
Gebruik hiervoor echte kruipolie, en geen WD40. Imal is wel goed voor dit soort klusjes, en is een echte kruipolie, WD 40 is dat niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan