Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Dat is mooi dichtbij en dan weet jij ook vast wel een mooi rondje om te touren in de buurt. Ik sta namelijk elke zomer 6 weken op de camping in Heerde dus ben een klein beetje bekend daar in de omgeving 😂😇
Oh vanaf Heerde richting Wezep en dan afslag de dellen nemen...heerlijk bochtenweggetje.
Aan het eind recht richting ‘t harde...richting Elburg en 2de rotonde 3kwart richting Nunspeet.
Daarna weer 2de rotonde 2de afslag richting Dronten...
Na de brug rechtsaf richting Kampen en dan in kampen de Europa-allee op en bij de rotonde na het tankstation 3kwart richting Wezep...
Na enige tijd krijg je de afslag de Zande/Zalk...
Heerlijke dijk om te rijden...
Aan het eind kom je bij Hattem bij de ijsselbrug uit en kun je rechtdoor de Geldersedijk op en als je dan de weg blijft volgen kom je weer in Heerde!

Succes! 👍
 
Oh vanaf Heerde richting Wezep en dan afslag de dellen nemen...heerlijk bochtenweggetje.
Aan het eind recht richting ‘t harde...richting Elburg en 2de rotonde 3kwart richting Nunspeet.
Daarna weer 2de rotonde 2de afslag richting Dronten...
Na de brug rechtsaf richting Kampen en dan in kampen de Europa-allee op en bij de rotonde na het tankstation 3kwart richting Wezep...
Na enige tijd krijg je de afslag de Zande/Zalk...
Heerlijke dijk om te rijden...
Aan het eind kom je bij Hattem bij de ijsselbrug uit en kun je rechtdoor de Geldersedijk op en als je dan de weg blijft volgen kom je weer in Heerde!

Succes! 👍
Super ga ik zeker een keer doen 😇😂
 
Hoppa! Daar doe ik het weer, voor de derde keer al! 555,5km op 1 tank!

Gek, want ik heb helemaal niet meer dat doel 🤪

21,35L ging er dit keer in, dus goed voor 3,84L/100km (1:26,018)

Het is echter niet de beste van mijn GSX F'en, dat was nr.3
(die met de drie koffers erop, en welke ik op nr.4 zou overzetten, wat nooit gebeurt is, net zoals bij nr.5, en nu bij nr.6 :') )
Nr.1 was de mooiste
Nr.2 was de slechtste
Nr.3 was de beste
Nr.4 nog geen idee wat deze verdient als beschrijving, ze was relatief slecht, maar niet als nr.2
Nr.5 was de grote pechvogel (ongeval, achterlangs aangereden, vandaag dag op dag 1 jaar geleden alweer)
Nr.6 is de zuinigste, veruit zelfs!

Normaal komt er echter geen nr.7 meer, tenzij ik tzt financieel beter af ben. Bedoeling is over te schakelen op een elektrische motor in de toekomst. Kan dat nog niet tzt, wordt het wellicht een motor in de A2 klasse, want die doen wat ze moeten doen voor mij, en verbruiken nóg minder :+

Maar als de financieën het toelaten, zou ik dus als dagelijkse motor een elektrische willen, en een 7de, in (zeer) goede staat verkerende GSX 750 F ernaast willen als hobbymotor, en die volledig uitrusten zoals ik graag zou willen, al zou die maar een paar duizend km per jaar gebruikt worden.

Nr.6 zou ik dan ook nog graag behouden, om ze op @Ivan 's wijze om te bouwen naar iets extreams, ik zou dan gaan voor een beetje "Nighthawk" stijl zoals ik eerder al zei ...

Dromen ... dromen ... dromen ... maar dreaming is for free zegt mijn vrouwtje altijd, you never know it becomes true, what is nót possible if you don't dream it ... en ja, ik kan ze geen ongelijk geven!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En dan ben ik al blij met mijn 1 op 18! :)
Tja, maar buiten mijn rustige rijstijl zijn er nogal wat andere factoren die mijn verbruik laag houden.
Ik rijd vooral woon werk, lange afstanden, meestal weinig verkeer op de momenten dat ik rijd, dus ook weinig lastwissel door steeds te moeten vertragen en weer optrekken voor auto's die voor je afslaan, of vanuit een zijstraat voor je inrijden enz enz. Dat doet veel aan je verbruik.
 
Ik ga eens puzzelen om de rf/1100r etc 4 zuiger nissins klauwen pas te krijgen op mijn 6/11 projectje.

Ben geen fan van adapter platen maar de huidige vork is als nieuw (perfect chroom, nieuwe glijbussen, seals stofkappen en olie) en om deze te vervangen en dan weer aan het reviseren te gaan dat wordt me te gek vandaar :)

Malletje maken van mdf ofzo
 
Bij ≤ 1:26 ga ik echt huilen op mijn G310GS.
Daar rij ik geen A2 fiets voor. :+

Dusssz het wordt toch echt tijd voor die andere motor DKP! ;)
 
Bij ≤ 1:26 ga ik echt huilen op mijn G310GS.
Daar rij ik geen A2 fiets voor. :+
Hoe bedoel je? Is 1:26 dan een hoog verbruik voor de G310GS?
Geen idee wat bij deze de verbruikswaarden zijn.
Bij testen met de Kawasaki Ninja 400 (die dat ik graag zou hebben dus) lopen de verbruikscijfers bij normaal tot licht sportief rijden van 1:28 tot 1:35 :9
 
Hmmm?
20190428_225528.jpg
 
Een hele goedemorgen allemaal.

Ik ben sinds woensdag de trotse eigenaar van mijn allereerste eigen motor een gsxf 600 uit 99 wel te verstaan. Ben nog best wel een noob wat betreft motoren maar wel een handige sleutellaar. Woon in de noordoostpolder en kan niet echt zeggen dat ik al veel fjes heb zien rijden hier dus als er nog meer leden uit de omgeving zijn let me know. Bekijk bijlage 1389223

mooi fietsje :P welkom.
 
Hey @DKP , zuinigheidswonder. De mijne heeft vandaag op circuit Zandvoort 1:18 gedaan_O-
Dat is helemaal niet slecht voor op circuit :t

Zandvoort ... lekker ... heb ik ook nog gereden, met mijn derde GSX F :]
full

full

full
 
Hoe bedoel je? Is 1:26 dan een hoog verbruik voor de G310GS?
Geen idee wat bij deze de verbruikswaarden zijn.
Bij testen met de Kawasaki Ninja 400 (die dat ik graag zou hebben dus) lopen de verbruikscijfers bij normaal tot licht sportief rijden van 1:28 tot 1:35 :9
Ja, 1:26 is een hoog verbruik bij de G310GS, maar de G310R die ik eerder had is wel zuiniger, vangt minder wind.
De laatste tijd niet meer gemeten, maar het laagste was inderdaad 1:26 en toen was ik niet blij. :+

1:35 never nooit gehaald, maar jij zou het moeten kunnen. :}

Ik heb eind vorig jaar met een Ninja 650 gereden voor Motoplus, samen met zes anderen.
We hadden gezamenlijk 1:25 gereden, en dat was echt bij een stevige secundaire rit. :9
 
Ik heb eind vorig jaar met een Ninja 650 gereden voor Motoplus, samen met zes anderen.
We hadden gezamenlijk 1:25 gereden, en dat was echt bij een stevige secundaire rit. :9
De dealer waar ik geweest was om naar die Ninja 400 te informeren en kijken is vol lof over de 400, maar hij haalde idd ook aan, de 650 kost nieuw "maar" ong 1.500€ meer, maar bij een gewone rijstijl ook best zuinig.
En ja, ik geloof dat wel, en dat is ook een verdomd mooi fietske! :9
 
Dat is helemaal niet slecht voor op circuit :t

Zandvoort ... lekker ... heb ik ook nog gereden, met mijn derde GSX F :]

Gaaf! Was echt een hele leuke ervaring. Was met een vriend van me heen en dacht eerst toch wel van, nou ik zal wel met de oudste machine van het veld komen.
Staat er toch nòg een 750 F-je model 1 in het veld, uit hetzelfde bouwjaar nog wel_O-.
M'n maat en ik zijn als absolute beginners in de 1-na traagste groep van de beginners cursus gaan rijden, de dame met de andere F is 2 groepjes vlotter gestart (van dezelfde sessie steeds). Die is ons dus een paar keer voorbij gekacheld_O-

Was ook enorm leerzaam, aan het eind van de 2e sessie dacht ik van ja, ehh.. Dit is het wel een beetje mensen. Harder dan dit kan ik op deze manier niet gaan.
De stepjes en mijn laarzen slijten weg tegen het asfalt en de achterkant wordt wat nerveus en glijerig als ik in de bocht/ uit de bocht komen gas geef.
Dus die instructeur die kwam daar al mee bij het doorspreken van de sessie. Dat me af en toe best zag schrikken en dan tijdens het rijden van de bocht van hellingshoek zag wisselen. Ja sorry man, ik schrok me elke keer de pleuris dat mijn laars over de grond begon te slepen:$

Zegt ie: Hey mensen, de volgende ronde willen we harder, dus we moeten het wat anders gaan doen. Met lessen hebben jullie geleerd de motor naar het asfalt te gooien en zelf overeind te blijven, dat gaan we omdraaien.
Jij plat, motor rechterop.
Ok dan! ehh.. Hoe?
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Voelt wel dubbel want was niks ontevreden over mn look a like :(

20190502_220913.jpg


Maarja, kan een echte corbin natuurlijk niet laten liggen, rode biesje kan ik prima mee leven. Ter ilustratie hoe de corbin op de motor eruit ziet:

Screenshot_20190502-221828_Marktplaats.jpg



Big brakes in wording wachtend of metaalbewerker die van klompje alu de twee verloopjes maakt voor me.

20190502_220727.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan