Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Vandaag de zoektocht naar een ander stuur voortgezet.

8657BF5F-8EC0-4A84-82B7-FB36770C885A.jpeg

Ik heb een stuur van de Honda CB500 op de kop kunnen tikken. De breedte hiervan is 66 cm i.p.v. de 85 cm (geloof ik) van de Transalp. Ook is het stuur iets lager, dat zal dus ook schelen in het aansluiten van de kabels.

Te koop: Transalp stuur, €10! 😂

Nogmaals omdat het een DIY is wil ik de kosten drukken. Hopelijk komt het stuur maandag of dinsdag binnen (ga er echter pas na de kerst mee verder).

Kosten tot nu toe: €27,-

To be continued!
 
Hoeft ook allemaal de jackpot niet te kosten, ik heb op de 1100 een gebruikt stalen sbk stuur van een tientje met ali express stalen stuurklemmen bv ;)
 
Hoeft ook allemaal de jackpot niet te kosten, ik heb op de 1100 een gebruikt stalen sbk stuur van een tientje met ali express stalen stuurklemmen bv ;)

Die stuurklemmen heb ik ook ooit op mijn FZR600 proberen te monteren, maar dat aluminium is wel erg slecht gegoten vond ik.
 
Mwah, de passing van het stuur is beter dan de passing van de OEM Honda risers die ik op mn 750 heb.
Zijn deze risers
Screenshot_20181221-233234_Samsung Internet.jpg
 
@DKP hoe loopt je motor nu? Valt ie nog uit of loopt ie nu al die tijd al netjes op 4 cilinders?
Laat ik zeggen, voor 97,5% loopt ze mooi op 4 cilinders. Al heb ik dus af en toe het gevoel dat ze weer even inhoud. Maar slechts heel lichtjes.
Enkel tijdens mijn petfles rit onlangs had ik in het heenrijden dat ze twee keer echt inhield. Was wel even een billenknijper, ik zat al een heel eind in NL, en had geen zin om het daar voor te krijgen dat ze niet meer zou starten. De terugweg helemaal geen enkel probleem, ook niet sinds ik na de tankbeurt 110km lang vrij goed doorgereden heb. Voorheen, als je aan een kruissnelheid van 120 of meer reed, duurde het echt geen 5km of ze hield weer in.
Het sportievere rijgedrag heeft wel geresulteerd in een verbruik van 4,6L/100km, maar dat is op zich helemaal niet slecht natuurlijk.

Het zit er dus toch aan te komen dat er een andere motor gaat komen (Kawasaki Ninja 400 is uiteraard de grote kanshebber), maar zal dus niet voor het auto/motorsalon gebeuren. Dus ik denk, indien dat daadwerkelijk doorgaat, het ten vroegste begin Februari zal zijn dat ik daarmee zal rijden.

Máár ... ik wil er mijn GSX F gewoon naast bijhouden, en daar ook nog regelmatig een toertje (al dan niet woon-werk) mee rijden ...
 
Ik heb het vlot doorgelezen en begrijp de minimaalste verzekering kost zoveel... damn... hier heet dat WA wettelijk aansprakelijk enkel voor schade aan derden. Ik heb ze dan WA voor 30/35 euro per jaar per motor. Komt wel meen 110 belasting bij per jaar dus kleine 150 euro vaste lasten per jaar
Nog even terugkomen op dat verzekeringsgedoe ...

Voor mij is de vaste kost per jaar voor een gemiddelde motor dus, ong 235€ verzekering + 58€ jaarlijkse rijtaks, dus ongeveer een kleine 300€ per jaar.
Dit voor 1 motor dus, bij twee (of meer) motoren krijg je dus korting op je verzekering.

Maar even terug opnoemen, ik betaal voor de GSX F, 250€ verzekering.
Dat is gekoppeld* aan de auto. Stel dat ik géén auto had, enig idee wat ik dan aan verzekering betaalde voor mijn F'je?

Houd u vast he ............ 725€ |(

Maar nu snap ik wel hoe het komt (en kan) dat veel motorrijders in NL 2, 3, 4 of nog meer motoren hebben staan, en allen ingeschreven.
Dat is bij ons dus niet echt mogelijk, of je moet het je echt kunnen en willen permitteren ...

* Dat betekend echter niet dat niet beide voertuigen gelijk op de baan mogen zijn. Vroeger had je ook de mogelijkheid tot een speciale formule, auto en motor in 1 verzekering, maar dan mochten beide voertuigen NIET gelijk in het verkeer rijden, en kwam het daardoor wel een stuk goedkoper uit voor de motor. Maar die regel is afgeschaft, omdat uit onderzoek bleek dat daar te veel misbruik van gemaakt werd ...
 
O ja, nog wat vergeten:
Nu ruim 3.300km voorbij mijn laatste onderhoud, dus nog even een update over al die AliExpress spullen erop;

Remblokken: voelen zeer goed aan. Op 5.000km ga ik eens nader kijken om slijtage na te kijken.

T5 blauwe LED'jes: deze pinken nog steeds niet, dus dat lijkt ook weer goed te gaan.

21/5W LED bulbs in de achterlichten: die doen het ook nog allebei.
 
Vandaag heb ik het stuur van de CB500 Four binnen gekregen. Ziet er netjes uit. Het groteverschil lijkt op het eerste oog mee te vallen.

AA98E721-EFE5-4775-B89A-4FF61498C489.jpeg


Vooral de buiging naar beneden toe is wat kleiner. Toch wanneer ik het nieuwe stuur monteer blijkt al snel dat het stuur een stuk compacter is.

531A708E-D585-4BAE-AC76-749ADC20F309.jpeg


Zit nog steeds een stuk comfortabeler dan de originele clip-ons.

E0BD19EA-2360-497D-83D2-544E08BAC92A.jpeg


Ziet er ook weer heel netjes uit. Tweede kerst weer verder.

Fijne feestdagen! 🎅🏼

To be continued!
 
Zijn we weer!

De gashendel zit weer netjes op z’n plek.

8AC6DF97-FC0D-4716-8CB1-205FA52C3EF1.jpeg


Moest natuurlijk even een gaatje boren in het stuur om het “tietje” in vast te zetten.

B94B084D-F30A-4E3D-A148-C7E93201D801.jpeg


Daarna spreekt het voor zich en is het verder een fluitje van een cent.

A8835665-89A1-45DB-BD78-63DFBF31B898.jpeg


Waar ik vandaag echter wel tegenaan liep is dat, nu ik ook de koppelingskabel weer heb geïnstalleerd, de soes niet meer in z’n 1 wil. Naar boven schakelen gaat prima. Alleen z’n 1 is een hele uitdaging. Een kwestie van afstellen neem ik aan?!

1AF7EE41-0E33-4899-B29D-0509B69B5553.jpeg


Morgen weer even verder met dit avontuur. Straks gourmetten, lekker! Fijne tweede kerst! 🎅🏼

To be continued!
 
Als hij het voorheen gewoon goed deed dan is het inderdaad een kwestie van de speling goed zetten met de stelschroeven. Eentje bij je stuur en mocht het nodig zijn de ander bij je voet.
 
Sinds vorige week ben ik trotse bezitter van een 2001 GSX600F! 35kw begrensd op kenteken. Rijdt lekker! Ik denk ook over een recht stuur, ondanks dat de normale zitpositie me niet zo slecht bevalt.
Dus REckhardtt, ik volg graag hoe het je verder afgaat!

Wel zit mijn vriendin niet zo lekker achterop: ik ben niet dik genoeg om het lage stuk van het zadel op te vullen en zodoende zakt zij tijdens het rijden naar voren en dat zit niet lekker... Iemand ideeën hoe ik dat oplos? Ik heb al gedacht over een kussen dat ik aan het lage deel van het zadel vastknoop... Zijn er andere zadels te krijgen?
 
Zadel opnieuw laten overtrekken en opvullen met nieuw schuim in ander model. Zelf bij beide laten doen en als mn 6-11 klaar is dan krijgt die ook een nieuw zadel :)
 
Sinds vorige week ben ik trotse bezitter van een 2001 GSX600F! 35kw begrensd op kenteken. Rijdt lekker! Ik denk ook over een recht stuur, ondanks dat de normale zitpositie me niet zo slecht bevalt.
Dus REckhardtt, ik volg graag hoe het je verder afgaat!

Wel zit mijn vriendin niet zo lekker achterop: ik ben niet dik genoeg om het lage stuk van het zadel op te vullen en zodoende zakt zij tijdens het rijden naar voren en dat zit niet lekker... Iemand ideeën hoe ik dat oplos? Ik heb al gedacht over een kussen dat ik aan het lage deel van het zadel vastknoop... Zijn er andere zadels te krijgen?
Welkom in het grote GSX F topoc! *O*

En ja ook met 35kW rijd die zeker goed :t

Tja, dat probleem zoals je vriendin, dat heb ik niet ... maar ja ... ik ben wel dik genoeg :$

Maar effe serieus, misschien heb jij de neiging nogal naar voren in het zadel te kruipen om zo een voor jou betere houding te hebben? In dat geval kan je het oplossen zoals @Ivan hierboven reeds aanhaalde :Y
 
Zadel opnieuw laten overtrekken en opvullen met nieuw schuim in ander model. Zelf bij beide laten doen en als mn 6-11 klaar is dan krijgt die ook een nieuw zadel :)
Ja, dat zal wel helpen. Wakosda?

Welkom in het grote GSX F topoc! *O*

En ja ook met 35kW rijd die zeker goed :t

Tja, dat probleem zoals je vriendin, dat heb ik niet ... maar ja ... ik ben wel dik genoeg :$

Maar effe serieus, misschien heb jij de neiging nogal naar voren in het zadel te kruipen om zo een voor jou betere houding te hebben? In dat geval kan je het oplossen zoals @Ivan hierboven reeds aanhaalde :Y
Reuze bedankt!! Ja, kennelijk... In ieder geval moet ik er wel wat op verzinnen, is klote zo... Mijn noten raken een beetje afgeknepen zo hehe..
 
Daar zijn we (al)weer! @daan1508, deze moet je lezen!

Vandaag de linker kant van het stuur helemaal gemonteerd. Gaat eigenlijk op dezelfde manier als de gashendel. De moeilijkheid aan deze kant is dat je de kabels even door de poten terug moet trekken en het ‘pookje’ van de choke even los moet koppelen van de kabel.

9D74695F-69E7-45D4-8CAB-3C338DE891AC.jpeg


Daarna even goed uitlijnen waar je het gat voor het ‘tietje’ wilt hebben. Let er wel op dat er geen metaalschaafsel in de kabel van de choke terecht komt, dus dek je kabel e.d. even goed af!

903A1D8A-1476-4376-9864-30290AE57E56.jpeg


Aansluiten gaat eigenlijk in precies de tegenovergestelde volgorde. Vervolgens kan het handvat er op en mag je beginnen met het bewonderen van je prestaties.

DB2C3394-857F-431D-9132-3475AC9FDFFA.jpeg


Als finishing touch heb ik er nog een stel stuurgewichten aan geschroefd. Deze moeten echter nog wel een klein beetje aangepast worden op de draaibank.

25297A3D-B8E5-4EFB-8837-F29876373299.jpeg


Vanmiddag ga ik de nieuwe remkabel aansluiten, remolie vullen en de motor voorzien van wat nieuwe olie.

Totale kosten: €35,- (Stuk goedkoper dan een superbike kit)

To be continued(?).
 
We blijven bezig..

Vanmiddag de remmen gemonteerd en de reservoir gevuld, om het allemaal vanavond te ontluchten. De oliefilter en de motorolie ook maar even gedaan. Het viel mij wel op dat Suzuki een dop 20 nodig heeft om de olieplug los te draaien. Absurt groot! De koppeling staat ook weer juist afgesteld en is klaar voor een rondje rijden.

De remmen zijn weer lekker hard en soepel, nadat ik die zojuist heb ontlucht.

De perfectionist die ik in mij hebt vertelt nog wel dat ik de remhendel ‘ietsjes’ (3 mm) op moet schuiven, zodat alles perfect aansluit. ‘PATS!’ Dat had ik beter niet kunnen doen. Met mijn brute krachten draai ik bij het aandraaien van de remhendel-klem zo de ene helft doormidden. Had ik dus beter niet kunnen doen.

F923F12E-AB5B-47BB-BEE6-572F39F2855F.jpeg

5298BDCE-8D49-44FA-9FBD-0F625D89A55E.jpeg


Beetje jammer dus. Gelukkig heeft de plaatselijke motoronderdelenhandel een vervangend onderdeel voor mij en kan ik die morgenochtend meteen ophalen voor €2,50.

Het uiterlijk van mijn ‘nieuwe’ soes verzacht de pijn enigszins.

660E456D-284E-4EA6-9AA3-E85554FBD778.jpeg


Na morgen even onderhoudspauze voor de rode snelheidsduivel. Daarna is het tijd voor een nieuwe uitlaat. Ook dat wordt weer een projectje.

Kosten na morgen €37,50.

To be continued.
 
Bizar hoeveel sticker er op een paneel zit. In eerste instantie mat zwart over de stickers maar dat leek niet. Het grijze deel was dus bestickerd...
20181228_201809.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan