Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Ik heb een motor gehad met alles handmatig gepolijst en de lat dermate hoog dat het een obsessie was. Mat zwart is dan zo bevrijdend 😂
 
Hallo allemaal,

Deze heb ik gepost in de goede afdeling, maar ik deel hem wel hier... het is per slot van rekening de plek waar de meest potentieel geïnteresseerd zich zullen bevinden:
Hallo,

Bij deze zet ik een luchtfilter die ik een paar maanden geleden verkeerd besteld had, bij mPartz.

Mijn motor lijkt een andere type filter te hebben, waardoor ik alle carburateurs met deze opnieuw zou moeten instellen.

De doos van de verzending is niet een open geweest.

Ik heb hem toen voor €22,50 excl. verzendkosten besteld.

Voor €15 inclusief verzendkosten doe ik een nieuwe label erop en hij gaat weer op de bus.

Luchtfilter HFA3602 | mPartz.nl
 
Hallo allemaal,

Deze heb ik gepost in de goede afdeling, maar ik deel hem wel hier... het is per slot van rekening de plek waar de meest potentieel geïnteresseerd zich zullen bevinden:
Kan je de filter ook niet retour sturen?
Dit is toch het originele type filter voor de GSX 600/750F?
In dat geval, als je hem niet kan terugsturen ben ik wel geïnteresseerd!

Ik ga nu wel slapen, dus zie het morgen wel :t
 
Hallo allemaal,

Deze heb ik gepost in de goede afdeling, maar ik deel hem wel hier... het is per slot van rekening de plek waar de meest potentieel geïnteresseerd zich zullen bevinden:



Voor 15euro inclusief verzenden mag hij deze kant wel op! Heb ik die al alvast binnen voor mn onderhoud!

Vandaag ook werkplaatshandboek binnen gekregen dus binnenkort mooi even sleutelen
 
Hallo allemaal,

Deze heb ik gepost in de goede afdeling, maar ik deel hem wel hier... het is per slot van rekening de plek waar de meest potentieel geïnteresseerd zich zullen bevinden:
En heb je hem nu nog liggen? Ben nog steeds geïntresseerd :Y
 
Met een beetje mazzel eindelijk een bagagerekje voor mn 1100 op de kop getikt. Vond namelijk nieuw 190 euro een beetje teveel van het goede. Mooi is het niet maar wel heel praktisch
Screenshot_20190117-125936_Drive.jpg
 
Voor 15euro inclusief verzenden mag hij deze kant wel op! Heb ik die al alvast binnen voor mn onderhoud!
In principe heb ik een akkoord gesloten... Sorry! Eerste reactie eerst...

Vandaag ook werkplaatshandboek binnen gekregen dus binnenkort mooi even sleutelen
In ieder geval heel veel plezier daarmee!

Ik wacht nog even een paar weken voor ik dingen aan de motor ga doen, ik heb namelijk geen garage, dus ik moet het in de tuin doen, en ik (en mijn vingers) vind(en) het nog te koud om te gaan sleutelen.
 
Idee beviel dus nr 3 in elkaar geflanst klaar voor vervoer. Balkje voor onder het carter, panlatje achter dusdanig dat blok niet steunt op de cartetstop. Voor 2 steuntjes en achter met tyrips aan de blokbevestiging zodat met optillen de steun niet weg kantelt. Staat super stevig zonder risico van omvallen enzo. Heb zo een 750 blok en mn ouwe 1100 onderdelen blok vervoerd en in de opslag staan, deze mag volgende week reisje maken
20190117_161332.jpg
:)
 
In principe heb ik een akkoord gesloten... Sorry! Eerste reactie eerst...


In ieder geval heel veel plezier daarmee!

Ik wacht nog even een paar weken voor ik dingen aan de motor ga doen, ik heb namelijk geen garage, dus ik moet het in de tuin doen, en ik (en mijn vingers) vind(en) het nog te koud om te gaan sleutelen.

Zag ik te laat maar dat is logisch!
Wat betreft sleutelen voor mij ook de achtertuin helaas maar alles alvast verzamelen en zodra het iets beter is even aan de slag
 
Kosten nog moeite gespaard en mn 600tje krijgt hip led kenteken verlichting 😂

Screenshot_20190117-175336_AliExpress.jpg


Maak een sleufje in de behuizing van het achterlicht waar ik m dan in / achter plak uit het zicht :)
 
Ontbrekende beugeltje rechts bevestiging duozadel/handgreep gister nog opgehaald
Screenshot_20190117-202730_Marktplaats.jpg
 
Over sleutelen, ik heb dan wel een kot, maar warm is het er niet. Kot blijft ook altijd open, ik heb daar vooraan een gat in geslepen, met de bedoeling een poort voor te maken, maar is er nog niet van gekomen.

Moest er na het autosalon een Kawasaki Ninja 400 bijkomen (wat ik echter hard betwijfel O-) ), moet er wel een poort inkomen, en ook een van de golfplaten moet dan vernieuwd worden.

Het sleutelen beperkt zich bij dit weer ook maar tot het noodzakelijke, want ik zet ze er het liefst voor buiten, meer ruimte en licht.

Langs de zijkant (wasr nu wel een poortje staat), rijd ik mijn binnenkoertje op en recht dat kot in, waar ik, volgens die rode lijnen dus een gat in gemaakt heb.
full

Tussen het huis en de paal heb ik ongeveer 1,10m doorgang.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
20190119_003126.jpg

20190119_003110.jpg


Achter sleufje een plaatje doorzichtig plastic geplakt tegen vuil. Lampje er in een hoek boven geplakt zodat ie recht naar beneden schijnt.Randje afwerking nog ff checken, verder rondom afgekit zodat er geen licht van achteruit de kuipen komt...zoals te zien op 1e foto ;)
 
Had op plek onderste dwarsligger waar stickertje nog zat op foto mn knipperlichten. Die moesten daar weg. Zoveel kit gebruikt om vast te zetten dat de makkelijkste weg de slijptol was. Behouden zijn de fitting reflector combi oftewel het binnenwerk en het glaasje. Eens zien wat we daarvoor gaan fabrieken als behuizing van alu traanplaat, rvs pijp van bureaupoot of gevlochten rvs slang van wasmachien oid. :)
 
Kort geleden, een nieuw max bereikt, 515km op 1 tank! :t

En gisteren opnieuw iets boven de 500km.
Denk in totaal toch al een tiental keer boven de 500km geweest te zijn.
Carburatortjes lijken het goed te doen tegenwoordig, niettegenstaande de motor gisteren tijdens het rijden toch een paar keer gehaperd heeft. Al denk ik dat de koude er wel voor iets tussenzit.
Bij vriestemperaturen vermijd ik wel de snelweg zo veel mogelijk, zo ook binnen een klein uurtje, wanneer ik naar mijn werk vertrek, zal ik gewoon de provinciale wegen nemen, gewoon rustig aan 75 op teller naar het werk.
 
Ik voel in de ketting van mn GSX 650F uit 2013 een vaste schakel o.i.d.
Is dit te verhelpen of moet ik er een nieuwe ketting en tandwielen op (laten) zetten?

Hebben jullie enig idee wat zoiets zal gaan kosten?

Dank jullie wel alvast.
 
Een vaste schakel/hard stuk geeft wel een indicatie over de conditie van de ketting ;)

Kettingsetje 180 euro ofzo????
 
Let op voor je koeler, deze positie gaan de koppelingen en rubbers niet fijn vinden in combinatie met de kou.
 
Terug
Bovenaan Onderaan