Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Heb je zitten blowen ofzo? Echt hilarisch om te lezen... maar ieder zijn mening natuurlijk. Vlamen zijn geen Nederlanders net zoals Limburgers geen Groningers zijn. Doorslaggevend zijn de financiële aspecten en in mindere mate cultuur. Belgié kent geen vermogensbelasting en ik kan me niet voorstellen dat een Belg niet zit te wachten op een hogere belastingen druk. Geld speelt altijd een rol en waarschijnlijk zitten Nederlanders niet te wachten op de influx van Belgen uit wijken als Molenbeek. Nope.... slecht plan. Je kunt je beter focusen op Nederland en het hier nog beter maken door te leren van fouten van de landen om on heen. Het Koningkrijk der Nederlanden dient men af te schaffen, het nut daarvan zie ik niet in deze tijd en samenleving. Een DNA test zou kunnen uitwijzen of hij daadwerkelijk afstamt van Willem van Oranje, ik heb mijn twijfels. Een republiek lijkt me een prima oplossing en het nieuwe volkslied mag via the Voice of Holland of van die andere onzin programma's worden verzonnen. Alles beter dan die slome Wilhellmus van Nassau ben ik van Duitschen bloed...

Ben benieuwd wat jij/julle als volkslied willen horen. Metal? Pop? Klassiek? Ik ben zelf voor speedmetal...lekker kort maar krachtig. Of blackmetal?

Hieronder wat inspiratie. Stel je voor dat ondertaande mannen ons volkslied ten gehore brengen. Prachtig...


Immortal zal voor het grootste deel van de oma's wel ietsiepietsie te zijn denk ik ....
O-)


Ik denk dat Slayer toch net iets toegankelijker is, of wellicht dat Michael Poulsen een wat toegankelijker deuntje weet te componeren.
Of laten we het nog wat dichter bij huis houden, de Bazzooka's, wordt het nog een keer feest ook....
 
Laatst bewerkt:
Het is geen Super, die 700. Gewoon Tenere 700, maar het is wel een gaaf ding idd.
De eerste tests zijn heel positief. Wat duur tov de spotgoedkope MT07, dat wel, maar in Be kost 'm nog geen 10K en da's wat anders dan de KTM 790 🙉



Die Guzzi ga ik over een dikke week ook eens testrijden, Guzzi doet eigenlijk wat ik mis bij de rest.
Een middenklasse allroad MET cardan, top. En dat aan een scherpe prijs. Ben echt benieuwd hoe dat ding gaat rijden.

Alleen jammer van die binnenbanden. -O-

Ja echt een goede zet, middenklasse en toch een cardan.
Ik wil eigenlijk helemaal niet terug naar dat geklooi met een ketting....
 
Al die subjectieve meningen over motoren en als het even kan samengevat in een refjoew op Youtube. Ik heb er niks mee, de meeste bloggers en testers die je terug ziet op het WWW kunnen nauwelijks rijden, laat staan een motor beoordelen.
Zo heb ik wel eens een vent ontmoet die met regelmaat stukjes schrijft over techniek in een gerenommeerd motorblad, heeft de dikste Öhlins onder zijn brommer en na bocht 4 was hij uit mijn spiegels verdwenen. Niet dat ik kan rijden, ik doe maar wat, maar hij ging werkelijk iedere vorm van snelheid uit de weg. Hoe kan je dan ooit beoordelen of een voorvork beter of slechter is.... :?
Zo ken ik ook een sympathieke man met een R850R, die zijn bevindingen deelt . Zolang het subjectief en als hobby bestempeld wordt heb ik er geen moeite mee, maar laten we het niet te serieus nemen. :Z
 
Zo heb ik wel eens een vent ontmoet die met regelmaat stukjes schrijft over techniek in een gerenommeerd motorblad, heeft de dikste Öhlins onder zijn brommer en na bocht 4 was hij uit mijn spiegels verdwenen. Niet dat ik kan rijden, ik doe maar wat, maar hij ging werkelijk iedere vorm van snelheid uit de weg. Hoe kan je dan ooit beoordelen of een voorvork beter of slechter is.... :?

De brave man was dan ook net de nieuwe AFRICA TWIN van modeljaar 2020 aan het testen...

BCAFACAB-AB2C-40E5-B7FC-CCBA0A931200.jpeg
 
Immortal zal voor het grootste deel van de oma's wel ietsiepietsie te zijn denk ik ....
O-)


Ik denk dat Slayer toch net iets toegankelijker is, of wellicht dat Michael Poulsen een wat toegankelijker deuntje weet te componeren.
Of laten we het nog wat dichter bij huis houden, de Bazzooka's, wordt het nog een keer feest ook....

Vanuit Brussel heeft de EU een lang geleden al een nieuw volkslied laten maken wat ook nog eens aardig in jou straatje ligt.
Zodra we de EU voldoende macht geven wordt het pas officieel bekent gemaakt. 😚

Link naar -> Volkslied EU
 
.... Doorslaggevend zijn de financiële aspecten en in mindere mate cultuur. Belgié kent geen vermogensbelasting en ik kan me niet voorstellen dat een Belg niet zit te wachten op een hogere belastingen druk. ...

Je schrijft hier dat je denkt dat Belgen meer belasting wilen gaan betalen. Zo dom zijn ze echt niet hoor ;)
 
Ja dat is een laser. Of het kwaad kan van grote afstand? Geen idee maar "men" reageert nogal heftig als je met zo'n laserpen op een vliegtuig mikt. Dat zal niet voor niks zijn. Denk dat als je aangehouden wordt en je klaagt over een zwart vlekje op je oog omdat je er recht in keek dat ze dat niet leuk gaan vinden. Aan de andere kant, toen ze mij laatst laserden ( ik reed netjes) heb ik geen rood stipje gezien. De kanarie die hem vast had zag ik wel.
Eindelijk kan ik mijn attest als laserveiligheidsadviseur eens bovenhalen.
Op alle lasers dient vermeld te worden of ze schadelijk zijn voor het menselijk oog. Hier beperken we ons tot het zichtbare spectrum. Niet zichtbaar kan ook schadelijk zijn als het vermogen hoog genoeg is, maar dit zijn geen draagbare toestellen meer.
Intensiteit van een laser wordt ook bepaald door de lens van de laser. Penbundels met een rechte punt bundel concentreren alles op één punt. Hiermee is het als politie moeilijk om een bewegende motorrijder op een paar honderd meter te raken voor een seconde of 2. met bundels van ongeveer 1m lukt dit wel beter.

Voor vliegtuigen zijn er andere redenen. Van de sensoren op de vliegtuigen zijn er enkele hier heel gevoelig aan. Op militaire vliegtuigen gaan alle alarmen direct af omdat dit onderdeel is van het beschermsysteem tegen raketten.
 
het maakt weinig uit of het blok in V of boxer is uitgevoerd, beide hebben hun sterke kanten en minpunten, deze Guzzi heeft niet meer die sterke neiging als je gas dicht doen na toeren gemaakt te hebben dat je een slinger door je motor voelt gaan, eigenlijk wat alle 4 kleppen boxers hebben , mijn 850 voelt bij lage toeren bulliger en pakt mooier op , maar de Guzzi is een behoorlijk stuk zuiniger met gewoon 80 a 90 km toeren met de CC aan in 6 ,, zie je 1 op 22 a 27 voorbij komen , ga je naar 100/120 dan zakt het een paar km maar niet onder de 1 op 20 als je op een vlakke weg rijd , dus dat ie door de bank genomen relatief makkelijk 1 op 22 loopt geloof ik wel die testers rijden flink steviger dan ik en de doorsnee motor rijder normaal doen ,, is positief. en dan ook nog een erg grote tank , handig.

alleen wat is de restwaarde over 5 jaar en 10 jaar met 50 of 75 K km op de klok ?
als ik hoor dat nieuwe boxers toch veel vaker dan vroeger gezeik met de bak en cardan hebben , en gemekker over de gebruikte materialen en de houding van veel dealers ...
Even serieus: mijn 1250 GSA haalt die verbruikscijfers ook. Aan 80 à 90 verbruik ik minder dan 1/25. vanaf de 110 zal ik onder de 1/20 duiken en aan 120 zit ik rond 1/18.8. Met 3500 km op de teller heb ik een gemiddeld verbruik van 1 op 18,8. Zijkoffers en hogere snelheden doen het verbruik stijgen.

Ik vermoed dat de 1250 dus effectief zuiniger is dan de 1200. mijn 2015 had een gemiddelde van 5,38l/100km, de 2017 5,31l/100km en de 1250 van 5,34l/100km. Maar die is nog nieuw en heeft nog geen zuinige vakantiekilometers afgelegd.
 
:t Ziet er goed uit !!
Ik zou dan alleen wel een exemplaar proberen te vinden waar ze al op zitten. Ik vermoed zo maar dat die beugels en verstralers een klein vermogen kosten (de gebruikelijke prijzen van BMW accesoires kennende)
Je hebt ook "aftermarket " oplossingen,
Wunderlich, Touratech, ....
 
Even serieus: mijn 1250 GSA haalt die verbruikscijfers ook. Aan 80 à 90 verbruik ik minder dan 1/25. vanaf de 110 zal ik onder de 1/20 duiken en aan 120 zit ik rond 1/18.8. Met 3500 km op de teller heb ik een gemiddeld verbruik van 1 op 18,8. Zijkoffers en hogere snelheden doen het verbruik stijgen.

Ik vermoed dat de 1250 dus effectief zuiniger is dan de 1200. mijn 2015 had een gemiddelde van 5,38l/100km, de 2017 5,31l/100km en de 1250 van 5,34l/100km. Maar die is nog nieuw en heeft nog geen zuinige vakantiekilometers afgelegd.
Moet zeggen dat ik daar niet aan kom,
Heb je een (zeer) beheerste rechterpols?
 
in België kent met idd geen vermogens belasting, maar bepaalde tarieven daar schijnen hoger te zijn dan bij ons, jaren geleden had ik met Vlaamse collega's een gesprek als je een 3 K bruto per maand zou verdienen , hield je daar minder onder de streep over ,, we deden ongeveer het zelfde werk.
dus de vermogende Vlamingen zouden niet zo blij zijn, maar dat soort mensen gaat gewoon de zelfde constructies gebruiken zoals de vermogende nederlanders dat nu doen ,, terwijl de gewone Vlaming mogelijk minder kwijt zou zijn, alleen autorijden en het tanken , maar wie zeg niet dat ons tarief naar beneden word bij gesteld ?? ( oke dan droom ik wel heel sterk )

Of de Oranjes nog in de bloedlijn zitten van Willem van oranje , dat is duidelijk , NIET ,, omdat er sinds Willemina geen mannelijke troonopvolgers zijn hebben ze geen DNA link meer, dat word via de mannelijke lijn door gegeven , dus mijn overgroot opa van 200 jaar geleden heeft de zelfde Y chromosoom als ,, dus lange vent , niet graad mager, verkeerde type om ruzie mee te maken in een kroeg als ie het zat is. .
Vermogensbelasting of meerwaardebelasting kennen we hier inderdaad niet, maar...
Onze beurstaksen, dividenden heffing en roerende voorheffing compenseren dat ruimschoots voor de middenklasse. De hoge vermogens kunnen uiteraard achterdeurtjes gebruiken.
Voor onze hogere inkomstenbelastingen bestaan er ook enkele achterdeurtjes. Maar over het algemeen betalen we veel meer.
Aan de andere zijde betalen we minder voor mobiliteit en voor medische zorgen.

BTW: je moet dringend je kennis over genetica opfrissen. Ik weet wat je bedoeld, maar er zijn meer chromosomen dan alleen de X en Y. Een DNA link zal er zeker zijn, tenzij er een scheve schaats geslagen is.
 
Ik rij meestal op cruise-control. Op de snelweg zet ik die op 120. Er is teveel controle op mijn traject. Ik doe meestal langere ritten en na koudstarten is het verbruik iets hoger.
Dat verklaart wat,
Als ik met vrouw achterop rij kom ik ook aan 4,5/100, (anders heb ik blauwe plekken😥)
Ritten alleen worden "iets" sportiever gereden.
 
Tsja, zo heb ik ook eens op een K1600GTL over een afstand van 545 km een gemiddeld (werkelijk) verbruik van 4,68 liter op 100 km gereden. Daar zag ik ook regelmatig in de boordcomputer een waarde van 3,3 liter/100 km voorbij komen. Niet echt spannend, en zeker geen 'Freude am Fahren' ...
 
Mijn 1250 is ook een halve liter per 100 km zuiniger dan mijn 1200, terwijl ze beiden even flink moeten werken in de bergen met vrouwlief achterop.
Ik zou echter met veel genoegen wat meer benzine willen verbranden indien daardoor dat rotgeluid zou verdwijnen, dat mijn rijplezier danig vergalt.
 
Kan je me per PB je e-mailadres even opgeven ?
Dan zend ik het je per We Transfer toe.
Ik heb eea naar mijn dealer toegezonden, die het op zijn beurt weer naar de importeur zond...
Ik heb trouwens eerstdaags een bespreking met hem hierover, want zo gaat het niet langer.
Ofschoon het geluid erg moeilijk te capteren is via een Action camera, (is continu aanwezig bij (deel)belasting en dus niet bij vertragen en bij stilstand) dringt het zeer storend door, door helm en oordoppen heen...

Edit : ik zond je de link met We Transfer door per PB.
 
Laatst bewerkt:
Even terugkomend op ruit versteviging.. Die van Wunderlich a 49,95 voldoet dus als je alleen de linkerkant monteerd? Links en rechts samen niet nodig uit ervaringen hier?
 
pfff gaan jullie uit van de waarden uit de boordcomputer voor je verbruik? Want die van mij liegt als een doorgewinterd politicus :+
 
Vanuit Brussel heeft de EU een lang geleden al een nieuw volkslied laten maken wat ook nog eens aardig in jou straatje ligt.
Zodra we de EU voldoende macht geven wordt het pas officieel bekent gemaakt. 😚

Link naar -> Volkslied EU

lol :+

dit is de officiële melodie , met een duidelijke aanwijzing hoe de EU functioneert
 
Vermogensbelasting of meerwaardebelasting kennen we hier inderdaad niet, maar...
Onze beurstaksen, dividenden heffing en roerende voorheffing compenseren dat ruimschoots voor de middenklasse. De hoge vermogens kunnen uiteraard achterdeurtjes gebruiken.
Voor onze hogere inkomstenbelastingen bestaan er ook enkele achterdeurtjes. Maar over het algemeen betalen we veel meer.
Aan de andere zijde betalen we minder voor mobiliteit en voor medische zorgen.

BTW: je moet dringend je kennis over genetica opfrissen. Ik weet wat je bedoeld, maar er zijn meer chromosomen dan alleen de X en Y. Een DNA link zal er zeker zijn, tenzij er een scheve schaats geslagen is.

kijk als men zoiets gaan synchroniseren , onder de streep zal het nooit echt goedkoper zijn , maar mogelijk wel evenwichtiger verdeeld .
als je een schaal vergroting gaat doen ,, je heb nog steeds 1 premier nodig ,, en niet een aantal zoals nu in België van nu. en al die deel regeringen , daar valt veel te besparen , maar ik verwacht dat juist die hoek het verhaal gaat saboteren

ja er zijn meer chromosomen die invloed hebben , de man met XY , die Y krijgt hij altijd van zijn vader, terwijl een vrouw haar twee XX chromosomen van haar vader en moeder elk krijgen na verloop van enkele generatie is haar dna al behoorlijk anders/verdund dan haar overgroot moeder, natuurlijk zijn bepaalde dingen dominant , bruine ogen, etc
je ziet dat je het Y chromosoon na eeuwen kan terug vinden en een hele lijn kan terug vinden . denk dat als je de oranjes nu het DNA gaat vergelijken verwacht ik dat ze wel ergens verwant zijn maar niet veel meer dan veel andere mensen ,, en als blijkt dat tussen Willem van Oranje en Willem III ergens nog een bastaard kind hebben verwekt wat altijd buiten schot is gebleven , konden wel eens een aantal mensen heel er nerveus worden .

het is bekend dat een aantal oranjes hem flink uit hun broek hebben laten hangen, vele zijn afgekocht met posities en geld en op de boot naar een verre kolonie of nederzetting , dus het is mogelijk dat er mensen zijn die op basis van hun DNA meer recht hebben op de troon dan die huidige kliek.
maar dat is een mijnenveld ,, en wat schiet je ermee op, geen zinnig mens wil met ze ruilen ,, het geld en titel wegen niet op tegen het inleveren van een normaal prive leven en vrijheid, ,,
 
Terug
Bovenaan Onderaan