Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik deze ochtend met de K1300 naar het werk ( zonder zijkoffers)....
Het gedrag van sommige automobilisten is ongekend schofterig...Men prakt hun bolide gewoon voor je neus terwijl je zelf inhaalt en bijna omver wordt gekieperd....
Over een afstand van 60km snelweg is dit vanmorgen 3x gebeurd....
Op een of andere manier heb ik een soort van 6e zintuig hiervoor gekregen.. De drukte op de weg en de haast van mensen is zodanig dat de gekste dingen gebeuren en motorrijders in gevaar brengen.... En ik ben echt een relatief rustige rijder...

vandaag reed ik met de R850R op een doorgaande brede weg met een gangetje van 50 ( harder mag daar niet ) prakt een muts in een Citroen C1 van uit een zijstraat zo de voorrangsweg op ,, moest redelijk hard remmen ( had al gas geminderd ), met een vleugje gas zat ik er naast , gebaar gemaakt van kijken , doet ze of ze me weer niet ziet, ze geeft veel gas, ik laat haar maar gaan,, na een 500 m naderen we een stoplicht bij een kruising ik moet naar links zij gaat rechtsaf,, sta ik weer naast haar, doet ze weer of ik er niet ben,, ik klop op d'r ruit,, geeft ze me de vinger .. ik wijs naar mijn voor hoofd,, zie ik de verontwaardiging ,, mijn licht springt op groen en ik rij nee schuddend mijn hoofd ....

dacht dat ik Twente woon & werk en niet in de randstad....

idd je kan het vaak al zien hoe ze (niet) kijken en handelen dat het weer een dikke verkeers tokkie is en dan maar rekening houden met.
 
Wees blij dat het in Twente was. In de Randstad moet je tegenwoordig oppassen met duidelijk maken dat je het niet eens was met het weggedrag van een ander.
Voor dat je het weet ontstaat er dan een verkeersruzie. Met de motor win die niet van een een C1 met kreukelzone (en dan ga ik er voor het gemak vanuit dat die bestuurder geen wapens bij zich heeft.)

Kortom ik haal een aantal keer per dag mijn schouders op shut met mijn hoofd en heb medelijden met de geestelijke tekortkomingen van die medeweggebruiker.
 
er zat zo'n wannabee voetval vrouwtje erin,, en zeker weten dat een R een C1 best makkelijk voor of uit de buurt kan blijven ,, maar als er echt zo onbehouden aso in zit laat ik ze gelijk maar gaan ,, ik hoopte nog dat die dame zich gewoon vergist had ,, dat is de normale reactie .
 
Het is me het jachtseizoen op motorrijders wel : daarstraks vertrek ik bij groen licht op een ingewikkeld kruispunt met diverse verkeerslichten en een wirwar van tramsporen , waarop ik mijn aandacht volledig richt ( gevaarlijk voor motoren).’ Dankzij een oorverdovend getoeter van minstens 5 auto’s rondom mij, kijk ik verschrikt op en zie ik zo’n steenoud japans kudtautootje aan hoge snelheid van links komen aanrijden, los door het rode licht heen... ik kan nog net een straal gas geven en uitwijken... .

Aan het stuur een verdwaasd kijkend oud lijk , blind als een mol, met blauw gepermanent haar en een residueel IQ van rond de 45.... en ongetwijfeld met een rijbewijs, gekregen bij een pakje boter in 1947...

Voor wanneer een rijvaardigheidstest voor zulke mummies ?
 
ik schepte bijna met 80 km/h een fietser van de weg vandaag. Ik zag hem denken: "hier kan ik nog snel even voorlangs" en toen was ik er al :X
 
Ik deze ochtend met de K1300 naar het werk ( zonder zijkoffers)....
Het gedrag van sommige automobilisten is ongekend schofterig...Men prakt hun bolide gewoon voor je neus terwijl je zelf inhaalt en bijna omver wordt gekieperd....
Over een afstand van 60km snelweg is dit vanmorgen 3x gebeurd....

En ik ben echt een relatief rustige rijder...

Zegt de man die net een boete heeft mogen ontvangen voor een serieuze snelheidsovertreding!
Shame!
 
Het is me het jachtseizoen op motorrijders wel : daarstraks vertrek ik bij groen licht op een ingewikkeld kruispunt met diverse verkeerslichten en een wirwar van tramsporen , waarop ik mijn aandacht volledig richt ( gevaarlijk voor motoren).’ Dankzij een oorverdovend getoeter van minstens 5 auto’s rondom mij, kijk ik verschrikt op en zie ik zo’n steenoud japans kudtautootje aan hoge snelheid van links komen aanrijden, los door het rode licht heen... ik kan nog net een straal gas geven en uitwijken... .

Aan het stuur een verdwaasd kijkend oud lijk , blind als een mol, met blauw gepermanent haar en een residueel IQ van rond de 45.... en ongetwijfeld met een rijbewijs, gekregen bij een pakje boter in 1947...

Voor wanneer een rijvaardigheidstest voor zulke mummies ?


ik snap ook niet hoe die oude vellen door de medische keuring komen,, en maar zeiken dat iedereen zo hard en gevaarlijk rijd.

heb zoiets zet ze maar in een rijsimulator ,,, niet gevaarlijk zoals in het echte verkeer
 
en heb medelijden met de geestelijke tekortkomingen van die medeweggebruiker.

Precies dit, vooral als iemand honderden meters links blijft plakken op een tweebaansweg, om vervolgens na een aantal keer seinen met grootlicht een middelvinger op te steken als je er rechts voorbij gaat. Dan moet je toch wel echt een bijzonder treurig leven hebben'(
 
Altijd met koffers!!!!


Zelden meegemaakt dat het niet past.
Op de snelweg zijn de koffers geen probleem, in de stad maakt het wel een verschil. Op een GS zorgen de koffers er amper voor dat de totale breedte meer wordt. In de stad waar de wegen iets smaller zijn en je af en toe obstakels wil ontwijken maakt het vaak een verschil, maar dat gevoel heb ik soms ook met mijn GSA zonder koffers dat die net iets te breed is.
 
ik merk dat koffer best effect hebben op de stroomlijn en zijwind gevoeligheid, bij hoge snelheden ( lees duitse vrije snelwegen ) gaan sommige motoren bewegen door de koffers, ik merk dat het verbruik stijgt met koffers en de achterhand zwaarder is dan normaal dat merk je met snelle richting wijzigingen
 
als je zoiets doet ben je net zo erg als die links plakkerd

Nee. Als je als automobilist links blijft rijden terwijl de rechterbaan leeg is en je niet reageert op een seintje van diegene achter je, of dat nou een auto of motor is, om vervolgens je middelvinger op te steken als je rechts ingehaald wordt ben je gewoon een treurig menneke en in mijn ogen niet te vergelijken met ofwel het seintje met het licht of het rechts inhalen.

In Duitsland zijn ze wat dat betreft toch stukken beter opgevoed.
 
vandaag reed ik met de R850R op een doorgaande brede weg met een gangetje van 50 ( harder mag daar niet ) prakt een muts in een Citroen C1 van uit een zijstraat zo de voorrangsweg op ,, moest redelijk hard remmen ( had al gas geminderd ), met een vleugje gas zat ik er naast , gebaar gemaakt van kijken , doet ze of ze me weer niet ziet, ze geeft veel gas, ik laat haar maar gaan,, na een 500 m naderen we een stoplicht bij een kruising ik moet naar links zij gaat rechtsaf,, sta ik weer naast haar, doet ze weer of ik er niet ben,, ik klop op d'r ruit,, geeft ze me de vinger .. ik wijs naar mijn voor hoofd,, zie ik de verontwaardiging ,, mijn licht springt op groen en ik rij nee schuddend mijn hoofd ....

dacht dat ik Twente woon & werk en niet in de randstad....

idd je kan het vaak al zien hoe ze (niet) kijken en handelen dat het weer een dikke verkeers tokkie is en dan maar rekening houden met.


maar de hamvraag is nu, heb je het gefilmd?
 
Laten we goed afspreken : degenen die bij Verhulst insisteren op een filmpje... ZIJN DAN OOK VERPLICHT OM HET HELEMAAL UIT TE KIJKEN !!!! 😱

ScIpszM.png
 
  • Leuk
Waarderingen: 1135
ik merk dat koffer best effect hebben op de stroomlijn en zijwind gevoeligheid, bij hoge snelheden ( lees duitse vrije snelwegen ) gaan sommige motoren bewegen door de koffers, ik merk dat het verbruik stijgt met koffers en de achterhand zwaarder is dan normaal dat merk je met snelle richting wijzigingen
Ik heb dit ooit eens getest. 3 beladen koffers en een grote roltas op het zadel. Aan 180 begon de voorkant gevaarlijk te pendelen. Pas onder de 160 reed de motor terug normaal. Verbruik met de GSA stijgt exponentieel met hogere snelheden. Zijwind vind ik veel minder een probleem dan ik gedacht had. Met beladen koffers wil de motor wel graag wheelies maken.
 
Laten we goed afspreken : degenen die bij Verhulst insisteren op een filmpje... ZIJN DAN OOK VERPLICHT OM HET HELEMAAL UIT TE KIJKEN !!!! 😱


oke dan mag jij ze ondervragen,, ik bedenk wel vragen die je alleen kan beantwoorden als je het heb gezien, maar dan moet jij zelf ook kijken.
:+

Ik heb dit ooit eens getest. 3 beladen koffers en een grote roltas op het zadel. Aan 180 begon de voorkant gevaarlijk te pendelen. Pas onder de 160 reed de motor terug normaal. Verbruik met de GSA stijgt exponentieel met hogere snelheden. Zijwind vind ik veel minder een probleem dan ik gedacht had. Met beladen koffers wil de motor wel graag wheelies maken.

heb heb de 850 op een rollenbank gehad waar ook een lambda waarde gemeten werd en afgezet t.o.v. de snelheid , tot 90 staat ie niet zo rijk en vanaf 100 best wel eigenlijk ,, dit jaar maar weer doen bij de opendag van Tenkate in nieuwleusden , wel grappig een R850R tussen de hysterisch krijsende racers ,, het rustige beheerde knorren van de 850

een een GS(a) heeft best wel wat luchtweerstand ,, een gewone R heeft een veel kleiner frontaal oppervlak en is een stuk lager.
heb die verhalen wel gehoord iemand op een GS die met een hyabusa ging gassen op de Duitse snelwegen ze kwamen niet boven de 200 maar ook niet onder de 160 maar de GS zoop meer dan de busa die niet echt een zuinigheids wonder is
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit ooit eens getest. 3 beladen koffers en een grote roltas op het zadel. Aan 180 begon de voorkant gevaarlijk te pendelen. Pas onder de 160 reed de motor terug normaal.

Herkenbaar, had precies hetzelfde fenomeen, echter trad het bij mij al bij 120 -130 op.
Vervanging van de standaard vering & demping door iets fatsoenlijks loste dit op.
De standaard dempers & veren zijn niet echt van de kwaliteit die je zou verwachten.
 
De sticker in het deksel van de VARIO topkoffer van mijn R1250 GS vermeldt een maximaal toegelaten snelheid van liefst 180 km/u voor de 1200/1250 modellen... dan lijkt BMW er toch vrij gerust in te zijn....

Echt? Heb wel eerder topkoffers gehad, waar inderdaad 120-130 km/u staat. Dat klinkt wel goed dan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan