Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik verkies ook een cardan, maar vergeet niet : die kost bij aanschaf ook al een heel stuk meer (vergelijk bvb een 1250 GS met een gelijkwaardige 1290 SAS met ketting).


Daar ga ik niet in mee...

Je hebt gewoon geen keuze, als je een R1250GS LC koopt heb je een cardan, punt. Geen meerprijs omwille van een carden, en al zeker niet de keuze om minder uit te geven omwille van een ketting.

Koop je een KTM heb je een ketting... Waar vind ik hoeveel de BMW me meer kost enkel voor de cardan tov de ketting? De meerprijs van die BMW heeft echt niet enkel te maken met de cardan...

In de andere richting kan het trouwens ook, volgens mij is de Supertenere goedkoper dan de KTM ADV 1290 … Ik heb mijn S10 trouwens minder betaald dan dat ik kwijt zou zijn voor een BMW F800GS adventure in dezelfde trim.... met cardan ipv ketting.




(ik weet ook wel dat een cardan uiteindelijk duurder is dan een kettingaandrijving, maar het maakt uiteindelijk niets uit, je hebt geen keuze...)
 
Laatst bewerkt:
De tiger 800 van mijn lief heeft inmiddels 38k op de teller met 1e ketting set.....Zal niet lang meer duren voordat deze vervangen moet worden..Maar echt versleten nog steeds niet...

Naar mijn mening een volwaardig ding en geen bromfiets gevoel als ik erop rijd

Voor alle duidelijkheid, Maniac, je hebt het toch wel degelijk over de motorfiets... ? :+


En daar gaat mijn krediet weer bij Shir... :P8)7
 
toen ik nog met m'n AT 750 off road reed, spoelde ik de ketting met diesel , en dan weer in vetten , haalde toch nog wel een 12 a 14 K km , met de F800GS waar ik maar zelden hard core off road deed haalde ik 30 K km en toen was de ketting nog niet versleten wel het voorste tandwiel vervangen.
 
Is er iemand op het forum die de G 650 GS rijdt? Ga morgen waarschijnlijk bij ééntje kijken. Erg stoere A2 motor, al twijfel ik een beetje hoe geschikt die is voor lange afstanden.
 
Is er iemand op het forum die de G 650 GS rijdt? Ga morgen waarschijnlijk bij ééntje kijken. Erg stoere A2 motor, al twijfel ik een beetje hoe geschikt die is voor lange afstanden.
Ik geloof niet dat er hier nog iemand op een 650 rijdt, maar wij alwetende kunnen je uiteraard van nuttig advies voorzien;

- Een F650GS is comfortabel dan een Puch Maxi.

:Y
 
Is er iemand op het forum die de G 650 GS rijdt? Ga morgen waarschijnlijk bij ééntje kijken. Erg stoere A2 motor, al twijfel ik een beetje hoe geschikt die is voor lange afstanden.

Ik kan het je iig niet zeggen want ik hoor stiekem tot de verstekelingen van dit topic
 
Totl is de man met de rijdende baksteen. Zo'n man heb je in ieder topic nodig, als was het maar om te blijven relativeren. :Y
 
ik behoorde ooit tot de verhevenen, al was het maar de laagste van de verhevenen.

das war einmal :+
 
Ik geloof niet dat er hier nog iemand op een 650 rijdt, maar wij alwetende kunnen je uiteraard van nuttig advies voorzien;

- Een F650GS is comfortabel dan een Puch Maxi.

:Y
De vraag ging over een G 650gs, Detox.

Mocht het over een F650gs gaan, dan had ik er wel wat over kunnen zeggen. Het klopt wel dat ik er op dit moment niet mee kan rijden.
 
De f650gs is aardig wat over te vinden op internet. Ook een heel gaaf ding, alleen alles na 2000 is meer dan 35kw helaas. Moet worden teruggevoerd.
 
Je zou ook eens kunnen kijken op het forum van de gsclub. Die hebben een gedeelte over de G 650 GS.
 
Volgens mij is de G650 GS een vermomde YAMAHA XT 660 met een Rotax monocilinderblokje die ik al eens op Lanzarote gehuurd heb.
Van die Yamaha heb ik 3 exemplaren gehad en dat is een erg betrouwbare, haast trillingvrije fiets.
Dus ook geschikt voor op de autosnelweg, maar bij 140 km/ u houdt het echt op.
Weinig grondspeling, maar je kan er best wel een stukje mee offroaden.
Ik vind het alleszins een geslaagde brommer.
 
F/G 650GS lange adem ,, niet qua vermogen maar gaan voor het soort motoren best lang mee, geen motor om met 140+ een snelweg af te blazen.
maar onverslaanbaar in randstedelijk gebied, erg zuinig , , erg wendbaar , als je niet in 4 sec of sneller op de 100 km wil zitten snel zat.

maar met zijn tweeën en veel spullen bij je dan word het wat minder leuk .
 
Ik snap dat de Belgische regering een beetje klaar is met die kloterige caravans op de A4, maar hier maakt zij zich onsterfelijk mee. 8)7

Weekendje in de Ardennen? Eerst een jaarvignet van 89,20 euro kopen

Met gevaar voor eigen leven begeven wij ons door het Vlaamse en Waalse land, de losbrekende stukken asfalt ontwijkend. Ondanks de netto bijdrage vanuit de EU van 4 miljard per jaar verandert er niks, hooguit afgesloten rijstroken omdat ze doen alsof er aan de weg wordt gewerkt. Ik ga een geel hesje zoeken en naar Brussel. :9
 
misschien kunnen ze met deze bijdrage eindelijk eens goede wegen aanleggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan